PDA

View Full Version : gohst noting



jerry Hoekman
5 november 2005, 16:33
Hee Luitjes;
wie weet er iets te vertellen over gohstnoting? Ik weet dat het een probleem is dat bij Marshall nog wel eens voorkomt. Ik heb namelijk een SLP 100 watt. Bij erg hoge volumes komt dat fenomeen voor. je hoort dan een soort extra toon alsof je een defect harmonizer pedaal gebruikt. erg irritant. Kun je daar iets aan doen?
Ik wil namelijk die versterker laten modificeren.
Is dat verstandig?

Negative K3 fan
5 november 2005, 16:49
ja interessant! misschien dat het iets te maken heeft met de speakers en/of filtering van je b+... ben benieuwd wat de heren erover te zeggen hebben.

Robbert
5 november 2005, 18:17
Zoek maar eens naar een topic van JPB, ik kan mij herinneren dat dat een interessant topic was!

Robbert
5 november 2005, 18:18
Te langzaam!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=56042

Negative K3 fan
5 november 2005, 18:25
nee ghostnoting is echt wat anders!

Bouke
5 november 2005, 19:02
PodXT heeft het ook op diverse models...

Robbert
5 november 2005, 20:40
nee ghostnoting is echt wat anders!

ok.

matto
6 november 2005, 18:23
Is dat niet het effect dat je krijgt als je eindbuizen (bijna) op zijn, dan hoor je ook wel eens een toon alsof er iemand een beetje vals mee zit te zoemen.
Misschien zit er een wat versleten of niet "juist" gedimensioneerde voeding in de genoemde Marshalls?

jerry Hoekman
6 november 2005, 20:20
Volgens mij heeft gostnoting niets te maken met speakers of bijna opgebrande buizen. Maar waarmee wel blijft de vraag

mathe
6 november 2005, 22:08
'Ghostnoting' is een effect wat optreedt wanneer de filter condensatoren in de voeding niet goed hun werk doen. De voedingsspanning wordt hierbij door het gitaarsignaal gemoduleerd.

Marc

Al
7 november 2005, 02:14
'Ghostnoting' is een effect wat optreedt wanneer de filter condensatoren in de voeding niet goed hun werk doen. De voedingsspanning wordt hierbij door het gitaarsignaal gemoduleerd.

Marc

klopt, tevens kan ghostnoting veroorzaakt worden door speakers als je ze flink belast (met distortion) en dan met name het gebied boven de 12de fret op de hoogste snaren. Webers hebben er nog wel eens last van maar ook de celestion V30 heeft het wel eens.

Al

Mr.Jay
7 november 2005, 10:42
klopt, tevens kan ghostnoting veroorzaakt worden door speakers als je ze flink belast (met distortion) en dan met name het gebied boven de 12de fret op de hoogste snaren. Webers hebben er nog wel eens last van maar ook de celestion V30 heeft het wel eens.

Al

Heet dat niet "cone-cry" ? of wat is het verschil ?
Mijn ervaring met Jensen R.I. C12N > veel last van conecry

JaY

Al
7 november 2005, 19:32
Heet dat niet "cone-cry" ? of wat is het verschil ?
Mijn ervaring met Jensen R.I. C12N > veel last van conecry

JaY


cone cry = een soort ghost noting, een toon die aan de gespeelde toon kleeft. Zijn altijd de 12"ers. 10" speakers hebben er nauwlijks last van.

Al