PDA

View Full Version : snaren vervangen ( wikkelen ???)



marcelca
5 november 2005, 15:54
Hallo

Ik speel sinds niet al te lange tijd gitaar maar wil mijn snaren vervangen want er lijkt vooral bij de dunne snaren veel minder klank uit te komen als in het begin...
Ook lijkt het alsof de snaren behoorlijk moeilijk in te drukken vallen

Ik had een site gevonden hoe je dit moest doen, ze hebben het hier over drie wikkelingen maken met je snaar..

moet je nu die drie wikkelingen van te voren maken of moet je die drie wikkelingen maken met het aandraaien van je stemmechaniek, dat lijkt me persoonlijk erg lastig, je weet toch nooit hoeveel het asje kan draaien totdat je de juiste toon van je snaar hebt ?

Wie helpt me uit de brand, ik ga morgen mijn snaren vervangen

vriendelijk bedankt

JER00N
5 november 2005, 18:53
Nouja hoevaak de snaar om het asje van het stemmechaniek gewikkelt zit maakt niet zo veel uit (wel wat qua stemvastheid geloof ik), probeer om hem met ongeveer 3 a 5 wikkelingen om het asje te krijgen, maar als je daar overheen zit ontploft ie niet meteen ofzo :P Gewoon een beetje aankijken, de rest van de snaar kan je met een tangetje gewoon afknippen. Het beste kan je de snaar (bij het mechaniek) 90 graden buigen (zodat ie zegmaar parallel staat aan de as) waarna je de rest van de snaar als het ware over dit stukje snaar heen draait... klinkt een beetje vaag maar ik hoop dat je het snapt ;) Hierdoor zit de snaar zegmaar gezekerd en kan ie minder snel los gaan.

Bernie
5 november 2005, 19:53
Kijk ook hier eens:

http://www.taylorguitars.com/guitars/features/tunersandstrings/MaintainingStrings.aspx

marcelca
6 november 2005, 11:38
bedankt voor de hulp

Ik heb ze net vervangen en het is me gelukt , het is mee eerlijk gezged ook 100 % meegevallen...

Ik was er niet snel mee maar het zit er netjes op..



ps. had niet verwacht dat het zoveel uit zou maken een set nieuwe snaren, het speelt een stuk lekkerder gelijk