PDA

View Full Version : Fender The Twin (redknob)



n123mv
5 november 2005, 15:21
Ik heb een Fender The Twin, de Twin met de rode knoppen, maar ik vind het verdomd lastig om dat ding in te stellen :???: . Heeft iemand ervaring met deze versterker? Heeft iemand de juiste instellingen voor mij om clean en distortion allebei mooi naar voren te laten komen als die hard staat(voor met een band)


http://www.wolfgang-jaeger-nienburg.de/w_jaeger/guitars/twin.jpg

Tupelo
5 november 2005, 17:12
Ik heb er net eentje volledig afgeschreven. :o

Mijn settings waren altijd:

Kanaal 1 Clean: Bass 7 / Mid 5 / Trebl 4 > geen pulls... redelijk Jazzy.
Kanaal 2 Boost: Gain 10 / Bass 7 / Mid 5 (pull) / Trebl 4 / Presence 0

En dat is inderdaad nog net te weinig boost om echt los te kunnen gaan.
Met mijn Gibson & Fender gebruikte ik een Boss DS1 (5 / 5 / 10) om wat te kunnen scheuren en dat lukte aardig.

Met mijn Blade had ik op de VSC mijn bas helemaal opengeschroeft; met mijn elementen actief had ik dan verder geen distortionpedaal meer nodig. Klonk vol, vet & lekker. :)

Maar uhh, geweldige amps, ook de Reverb is super, ruimtelijk maar blijft toch ook lekker strak. Maakte alleen nooit gebruik van de mogelijkheid om over beide kanalen tegelijk te spelen. En uhh, die van mij is dus overleden aan een mysterieus defect. Ding werd te heet in de behuizing waardoor er volumeverschillen ontstonden. Hebben 2 experts naar gekeken maar mocht niet baten. :-?

n123mv
5 november 2005, 18:30
Ik heb zo een Hughess & Kettner pedaaltje (tubefactor).
De Fender The Twin gaat echt mega hard al bij volume 3 :)
Reverb is inderdaag heel wonderlijk! Ik hoop dat ik er nog een tijd mee door kan. Zitten aardig nieuwe Groove Tubes in.

http://img91.exs.cx/img91/937/ahk.jpg

Tupelo
5 november 2005, 19:06
Buizen gaan wel een tijd mee, hoef je je geen zorgen over te maken. Volume is inderdaad enorm maar voegt nu niet echt veel meer gain toe. Wat je er op 4 uithaalt is nagenoeg hetzelfde als dat je er op 1 uithaalt.

n123mv
6 november 2005, 01:11
Dat is waar het blijft wel ongeveer hetzelfde alleen die bass dreunt wel lekker door :)
Wat speelde je voor muziek Tupelo? Die setting die je me gaf is wel toppie :-D

Benno's
6 november 2005, 13:34
Hoi, Ik ben ook een fender twin red knob bezitter :D Ik heb ook moeite om hem lekker in te stellen. Ik gebruik het distortion kanaal niet (meer). Ik heb sinds kort een visual sound jekyll & hyde en dat klinkt echt goed.

Ik ga waneer we gaan oefenen met de band die settings van tupelo maar eens proberen. 8-)

Tupelo
6 november 2005, 13:42
Er zitten gewoon een heleboel faciliteiten op die je afleiden. Al die push pull functies vond ik helemaal niet nodig. Gebruikte dus alleen die midboost. Met de band speelde ik er vooral alternatieve rock & indie muziek mee, maar ik kon er ook uitstekend mee jazzen.

n123mv
10 november 2005, 17:00
He Benno's. Ik gebruik ook het distortion kanaal niet meer. Als ik me versterker echt zacht zet op "slaapkamervolume" dan kan ik hem goed instellen maar in de band is het verschrikkelijk lastig. Wat voor instellingen gebruikte je dan meestal?