PDA

View Full Version : Instrumentaal progressief rockstukje



Perfect stranger2
4 november 2005, 23:21
Nog maar eens een postje van mijn kant. Deze keer iets serieuzer dan de megamedley. :wink:

http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=03ZMZD9VWAFUZ0M83W4NZDI94J

Ben zelf wel tevreden over de gitaarsolo op het einde. Ik vind alleen de fade out op het einde nog een beetje flauw.

Wobbert
5 november 2005, 23:46
Erg mooi!
Heb het stuk inmiddels een 4-tal keren beluisterd en het verveelt nog niet.

Geen zenuwachtige showoff maar gewoon een mooi stuk muziek!

Enkele opbouwende tips:
- Probeer iets meer hoogtepunten te creeeren. Het kabbelt nu voort.
- Dat dunne toetsengeluid had je wellicht beter kunnen vervangen door een 'hard piano'. Die klinken ook helder, maar zijn wel aanweziger. Iets minder spacey, dat wel.
- Dat rare distortionslaggitaar is niet erg mooi. Gitaristen zijn conservatief ( ik ook ;))
- Tjah die fadeout is inderdaad beetje lafjes. Daar had je juist even enorm kunnen pieken!

Voor de rest niets dan lof!
Mooie synthpartijen, leuke gitaarpartijen, leuke maatwisselingen. Creatief opgebouwd. Mooie basis (thema, melodietje). Lekkere sounds.
Hulde!

Sonno
6 november 2005, 01:22
Echt heel gaaf dit, super sfeertje!

Ik zou wel is kijken of je wat betere climaxen in kan bouwen, nu is het echt zo'n achtergrondmuziekje....

Robin Dorland
6 november 2005, 19:39
't Zit creatief in elkaar zeg. Daar ben je wel een paar daagjes mee zoet geweest om alles in elkaar te zetten... niet?

koella
6 november 2005, 21:23
Ik sluit me geheel aan bij mijn voorgangers. Dit is geen liedje maar een compositie.
Ik vind overigens die fender roads piano er WEL perfect inpassen. Lekker sympho sfeertje.

Het geheel komt een beetje filmmuziek achtig over (positief bedoeld).

Perfect stranger2
6 november 2005, 23:03
Bedankt voor de reacties, hier kan ik echt wat mee.

Nog wel een paar vraagjes/opmerkingen:

@Wobbert: wat bedoel je eigenlijk met raar distortionslaggitaar? Het ritme of de sound? Want over de sound ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden (mag iets meer mid in, iets minder gain), maar het ritme vind ik zo wel goed.

@Robin: de totale tijdsspanne is ongeveer iets meer dan een maand, met daartussen wel verschillende poosjes van vastzitten en naast je neerleggen. Ondertussen wel verder gewerkt aan andere nummertjes.

Hopelijk kan ik mijn band gek genoeg krijgen om dit nummer te spelen. In het stuk van 1:00-1:40 zit nog genoeg ruimte voor zang.

Na al deze positieve reacties ga ik eens kijken of ik het nummer verder af kan schrijven ipv een fade out. En o, ja een fatsoenlijke titel zou geen kwaad kunnen...

DivisionBell
7 november 2005, 00:58
Erg netjes! Mooie muziek ook.. dit vind ik kwalitatief dus goed 8-)

Wobbert
7 november 2005, 10:50
Oh alleen de sound vind ik niet zo best.
Ik houd zelf meer van natuurlijke sounds uit een gitaar.

Flangers en phasers liggen er ook altijd veel te dik bovenop.
Alleen wat delay en chorus kan ik doorgaans echt waarderen.

Maar trek je er niet teveel van aan hoor. Het past op zich in het sfeertje, maar je gaat je er aan storen (althans, ik).

urezna
7 november 2005, 15:16
leuk!!!!

maar wat al eerder gezegd is, probeer wat meer met "pieken" en "dalen" te werken, opbouw, climax etc.

je gitaar vind ik eerlijk gezegd wat voorzichtig klinken. dat ligt met name in het geluid, niet zozeer in je spel, een "voorzichtige" distortion, op zich lekker, maar misschien als je naar een climax toe zou werken, even vet er tegenaan gaan?

enne, waar is JOUW dubbele bass? ;-)

Perfect stranger2
7 november 2005, 17:13
Dubbele bass tussen 2:17-2:22 :cool:

aesthetic
9 november 2005, 19:09
Ja die dubbele bass vind ik het mooiste :)

timlawson
14 november 2005, 19:20
mooi!!

maar ben ik toevallig de enige die bij het intro riffje (dat je verderop ook terugkomt) dezelfde noten hoort als "Guess who's back, guess who's back, shady's back, shady's back" van eminem..lol, gewone toevalligheid hoor

Guido
16 november 2005, 16:52
link werkt niet meer :-?

Perfect stranger2
17 november 2005, 18:39
Hier is een nieuwe:

http://s35.yousendit.com/d.aspx?id=1JGJAMTA7KL213A4C8GPZE6WF7

Bovenin trouwens ook aangepast...

Kaboemba
17 november 2005, 19:49
Ik zit nu te luisteren,
Heel mooi tot zover, maar ben ik de enige die in het begin een paar valse (bij 41 en 46 ook) net ff niet lekker nootjes hoort, vals is een groot woord.

Heel stuk lekkerder als al die full speed meuk die ik hier tegen kom.
Al zouden sommige gitaar stukken wat ruiger kwa toon mogen wat mij betreft, maar ja die schone gain is progessieve spul wel een beetje eigen.

glacius
28 november 2005, 17:58
ik lees veel positive dingen maar kan het niet beluisteren , expired ....

ben nu wel benieuwd

Perfect stranger2
28 november 2005, 22:55
Link (alweer) aangepast:

http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=03ZMZD9VWAFUZ0M83W4NZDI94J

Veel luisterplezier...

glacius
29 november 2005, 16:37
erg netjes !!! ga vooral zo door !!!

alleen probeer die ''scheur'' wat minder cheap te krijgen,..

verder klinkt het zeker wel goed