PDA

View Full Version : metal rhythm & compressor



Izegrim
4 november 2005, 22:15
Sinds een tijdje gebruik ik een compressor voor m'n Tri Metal distortion pedaal. Nu begin ik me steeds meer af te vragen of het echt wat toevoegt. Misschien wil ik hem er tussenuit halen. Wat vinden jullie van het gebruik van een compressor voor een vette metaldistortion?

robert-gitarist
4 november 2005, 22:38
tsja ik speel zelf div. stijlen metal.En ik gebruik echt geen comp.
enigste wat ik gebruik is een noise gate,distortion,delay,reverb,chorus,wah en af en toe iets van een phaser ofzo maar een comp. neen dat zeker niet..vind het gewoon te veel hoog hebben...ik heb een Boss CS-3 gehad maar was echt blij dat ik van dat ding af was..

Speeddemon
4 november 2005, 22:40
Sinds een tijdje gebruik ik een compressor voor m'n Tri Metal distortion pedaal. Nu begin ik me steeds meer af te vragen of het echt wat toevoegt. Misschien wil ik hem er tussenuit halen. Wat vinden jullie van het gebruik van een compressor voor een vette metaldistortion?
Tri Metal compressed van zich zelf al heel veel.
Maar als je een medium/high gain geluid boost en compressed, klinkt 't vaak heel smooth, met de juist compressor (Boss CS-2, niet de CS-3).

zjanke
5 november 2005, 08:19
Ik heb sinds vorige week dus een Carl Martin, als vervanger voor een Cs-3. :o :o :o :o :o :o :o :o wat een verschil. Check dus effe een aantal merken voordat je besluit dat "een compressor" niks is.

Bij mij zijn de oortjes open gegaan en gaat Boss vervangen worden, alleen mijn DC-2 mag blijven :wink:

Izegrim
5 november 2005, 21:32
Het is meer dat ik mijn ritme partijen erg agressief speel en het nog een beetje gecontroleerd wil laten klinken. Daarom gebruikte ik er een. Maar ik vraag me af hoeveel 'metallers' een comp gebruiken voor een preamp.

jorrit
8 november 2005, 00:01
niet lullig bedoeld hoor, maar er zijn beter manieren om je spel gecontroleerd te krijgen ipv. het gecontroleerd te laten lijken...

Izegrim
8 november 2005, 00:49
Weet ik Jorrit. :)
Het is alleen dat ik bij downstrokes los wil gaan en bij tremolopicking wat gas terugneem wat aanslag betreft. Het klinkt alleen een beetje zaad als je minder hard aanslaat en daar komt een comp wel van pas. Ik hoop dat het wat uit gaat maken als ik m'n EMG HZ's vervang...