PDA

View Full Version : Seymour duncan alnico pro 2 info?



rhcp_schipper
4 november 2005, 20:41
test

rhcp_schipper
4 november 2005, 20:42
heeft iemand misschien een beetje info over deze pu's. Ik kan ze kopen voor een zacht prijsje!

En op de site van SD staat dat deze pu's het meest geschikt zijn voor maple necks, maar zal dat heel veel uitmaken?

Alvast bedankt!

DTmaster
4 november 2005, 21:29
ik zou willen weten wat voor stylen je speelt en wat je gitaar......... is allicht kan ik je dan verder helpen :)

rhcp_schipper
4 november 2005, 21:42
ik speel het meest rock muziek(het beetje oudere spul zeg maar, pink floyd, RED HOT CHILI PEPPERS). En mijn gitaar is een london city tele!

hoofd
4 november 2005, 21:48
Als ik jou was, zou ik ze gewoon kopen. Zullen waarschijnlijk wel beter klinken dan de pups die je er nu in hebt, of op z'n minst anders, en als je ze voor een zacht prijsje kan kopen (2de hands neem ik aan) kan je ze ook weer zo door verkopen mochten ze je niet bevallen.

Je kan wel heel veel navraag doen en dingen opzoeken erover, uiteindelijk moet je iets proberen en zien of 't klinkt of niet. :)

(en mochten ze niet klinken, gewoon doorverkopen met winst en Van Zandts kopen :wink: )

rhcp_schipper
4 november 2005, 21:55
bedankt voor de reactie hoofd! Echt cool van je!

Ik kan er niks aan doen, maar met dingen die ik nog nooit gekocht heb, ben ik altijd een beetje onzeker!

Maar ik wil wel graag weten of deze pu's wel passend zijn voor mijn muziekstijl!

Squier4ever
4 november 2005, 22:14
dude slash speelt met alnico pro's (wel humbuckers)

lijkt me dus dat dat wel snor zit... :wink:
en daarbij het is Seymour duncan.... heb eigenlijk nog nooit een echt bagger klinkende SD gehoord :lol: :lol:

chennie
4 november 2005, 22:23
ik heb de alnico pro2, humbucker. Zit in een les paul, mahonie body en hals, maple top, rosewood toets, ach je kent het wel.

Het is denk ik iets harder dan een vintage pu en zachter dan een echte moderne scheur/rock pu. Wel een hele fijne vind ik, maargoed ik speel heel anders wat jij opnoemt en heb hem daarvoor heel eerlijk gezegd nooit voor geprobeerd =) Maar ik denk dat die het wel heel goed afkan.

EN zoals gezegd SD pu's zijn allen kwaliteit spul, of het wat is is echt perosonlijk en moet je dus maar blijven zoeken naar je eigen tone. Als ze goed koop zijn, zou ik het gewoon doen. Je verliest er weinig mee.

Mitch
4 november 2005, 23:33
Ja sorry jongens, maar de vergelijking met de humbuckers met dezelfde naam en de generalisering dat SD's altijd wel goed zijn slaan beide echt nergens op.
De humbuckers zijn inderdaad top. De Tele Alnico Pro II-set is dat duidelijk niet. Wel een warme klank bij de hals, maar een tikkie flets brug pickup. Als je ze wilt horen: ze zitten standaard in de Fender Lite Ash Tele. Ze zijn zeker niet slecht, maar zeker niet top. Zeker op drive klinken ze wat minder lekker, weinig bite.

Maar ik dacht dat je in je vorige topic eerst voor Nordstrands had gekozen en daarna voor Van Zandts ? Of heb ik een paar veranderingen gemist ? :D

Punt
4 november 2005, 23:48
VIndt je je gitaar niet goed klinken nu dan?
Je kan de toon wel wat beinvloeden door pickups, maar niet veranderen...

chennie
4 november 2005, 23:57
Ja sorry jongens, maar de vergelijking met de humbuckers met dezelfde naam en de generalisering dat SD's altijd wel goed zijn slaan beide echt nergens op.


had later pas door dat het om singles gingen toen ik al aan het tiepen was. =)
De humbuckers worden ook namelijk gewoon onder de naam alnico 2 pro verkocht. Vond het ook een beetje zonde om mn verhaal maar weg te gooien.

Maar ik blijf er wel bij dat SD spul goed spul is kwalitatief, dat je het mooi vind klinken das puur persoonlijk en dat had ik erbij gezegd, dat je uiteindelijk maar blijft zoeken naar je eigen tone. Dat kan niemand je vertellen.

Stratman70
5 november 2005, 10:38
Ik heb ze ook in mijn JV Squier zitten en ze zijn gewoon goed. Gewoon het typische oude stratgeluid, met een mooie "bell" klank, zonder te schel te worden (brugelement).

Prima pups!

Pierz
5 november 2005, 17:24
De Tele Alnico Pro II-set is dat duidelijk niet. Wel een warme klank bij de hals, maar een tikkie flets brug pickup. Als je ze wilt horen: ze zitten standaard in de Fender Lite Ash Tele. Ze zijn zeker niet slecht, maar zeker niet top. Zeker op drive klinken ze wat minder lekker, weinig bite.

Ik vond die Lite Ash wel goed klinken eigenlijk. Misschien is het een kwestie van smaak, of van mijn onervaren oren. Ik ben in elk geval van plan om die gitaar binnenkort aan te schaffen. Toen ik hem voor het eerst bespeelde begreep ik ineens wat mensen hier bedoelen met een gas aanval :)

Orpheo
5 november 2005, 17:26
ik vond de liteash echt bagger klinken. iel, kaal, geen lekkere ballen, geen twang. geen agressiviteit. NIKS.

en topicstarter, je verandert nog vaker van mening, dan ik van mening over koch!!! de ene keer dit, andere keer dat....of ben je bij toeval lichtelijk schizofreen, en weet je dat niet van jezelf... :oops: :oops:

ach, maakt nie uit hoor, ik was (BEN!!!) ook zo :D

Pierz
5 november 2005, 17:35
Hmmmmm

Heb je misschien een goeie tip welke telecaster ik in hetzelfde prijs segment zou kunnen uitproberen?

d'oh
5 november 2005, 18:23
de lite ash tele vind ik wel lekker klinken
maargoed dat is natuurlijk ook kwestie van smaak

ik zou die pups gewoon nemen en kijken hoe ze klinken in je london city
vind je het niks dan heb je ze toch zo weer verkocht

Mitch
5 november 2005, 19:48
Begrijp me goed, ik vind de Lite Ash Tele voor zijn geld een behoorlijk goed ding, maar de elementen passen er niet echt geweldig bij. Brug vond ik een tikkie te dun, beetje weinig body en hals was voor mijn smaak net niet helder genoeg. Maar goed, dan leg ik de lat redelijk hoog :oops:
Voor zijn geld zou ik 'm tien keer eerder kopen dan welke LC dan ook. En ja, daar heb ik er verschillende van in mijn handen gehad.

Kijk, ik zal mijn Nordstrand-rave hier niet gaan herhalen, maar als je hoort hoe dat scheurt en tóch zo mooi helder is clean, dan vind je die SD's niet zo bijzonder meer. Pedalendag-bezoekers weten waar ik het over heb :D
Voor de duidelijkheid: met het halselement heb ik dus een directe A/B test gedaan, hals was een JD (ook Alnico II). Gebruik de zoekfunctie voor het gehele verslag.

Pierz
5 november 2005, 20:28
Voor de geinteresseerden: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62958&highlight=alnico+ii

Gelukkig maar, ik dacht al dat er iets mis was met mijn oren na die geweldig negatieve reactie van Orpheo :)

Het was me we opgevallen dat de standaard fender brug PU iets scheller (of feller) klinkt dan de alnico. Toch vond ik het geluid van de alnico wel prima, juist net ff minder bite mag van mij best. Ook speelde hij erg lekker, wat voor mij toch wel belangrijk is. Als ik niet heel binnenkort tegen iets anders aanloop denk ik dat hij van mij gaat worden. Ik kan er altijd een andere PU in zetten.

Maar als jullie dus nog aanraders hebben houd ik me aanbevolen.

Orpheo
5 november 2005, 22:30
Voor de geinteresseerden: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62958&highlight=alnico+ii

Gelukkig maar, ik dacht al dat er iets mis was met mijn oren na die geweldig negatieve reactie van Orpheo :)

Het was me we opgevallen dat de standaard fender brug PU iets scheller (of feller) klinkt dan de alnico. Toch vond ik het geluid van de alnico wel prima, juist net ff minder bite mag van mij best. Ook speelde hij erg lekker, wat voor mij toch wel belangrijk is. Als ik niet heel binnenkort tegen iets anders aanloop denk ik dat hij van mij gaat worden. Ik kan er altijd een andere PU in zetten.

Maar als jullie dus nog aanraders hebben houd ik me aanbevolen.

ghehe, tja, ik ben niet echt een fan van tele's (correctie: singlecoils!) maar ik had betere tele's gehoord. en in vergelijking tot de tele's die ik " gewend" ben, vond ik deze niet echt uhm....super, om t lief te verwoorden. t miste wat body in de sound, maar he! tis LIGHT ash....spotje licht, wellicht zit t m daar in?

vandaar dus.