PDA

View Full Version : dimavery gitaren?



Rubenios
3 november 2005, 12:02
weet iemand er iets meer van?

okee ze zijn heel cheap enzo maar de modellen zien er wel heel gaaf uit vind ik.

www.dimavery.com

nog een beetje redelijk spul voor die prijs?

olaf reijnders
3 november 2005, 12:16
Ik zou er niet al te hoge verwachtigingen van hebben. Lijkt op Volcano. Waarschijnlijk brandhout.

Ganjaman
3 november 2005, 12:30
van die typische ebay.de startergitaartjes, gewoon met een grote boog omheen lopen
http://instrumente.search.ebay.de/dimavery_Gitarren_W0QQcatrefZC12QQfromZR8QQfsooZ1Q QfsopZ1QQsacatZ21762

Rubenios
3 november 2005, 12:33
ik weet dat t starters stuff is ma iemand ECHTE ervaring mee? uitgeprobeerd etc. ipv te roepen brandhout :)

olaf reijnders
3 november 2005, 12:37
Denk je nou echt dat ze goed spul kunnen maken voor nog geen 100 Euro?

Rubenios
3 november 2005, 12:42
hee eikel kijk nou eindelijk eens naar wat ik typ.
ik vraag of iemand er ervaring mee heeft in real life meer niet.

olaf reijnders
3 november 2005, 12:45
Hou nu maar je fatsoen ipv mensen uit te schelden. :roll:

Rubenios
3 november 2005, 12:47
lol ga je na laten kijken ofzo :roll:
lol en dan ook nog je message aanpassen whaha


back on topic: iemand die er wel iets vanaf weet?

olaf reijnders
3 november 2005, 12:49
Whatever.

olaf reijnders
3 november 2005, 13:17
Ik weet wel een goedkopere adres voor brandhout, 50 Euro per m3! :wink:

renier
3 november 2005, 14:03
lol ga je na laten kijken ofzo :roll:
lol en dan ook nog je message aanpassen whaha


back on topic: iemand die er wel iets vanaf weet?


"lol"...? je zit hier niet op MSN, puistenpuber...


en daarbij, geloof het of niet, er zijn nu eenmaal mensen met genoeg ervaring om aan het merk, productreeks, marketing en specs te zien of iets brandhout is of niet. en dit, mijn grootgebekte vriend, is brandhout.

Rubenios
3 november 2005, 14:07
brandhout kan nog wel goed spelen hoor. denk maar aan de meeste fender gitaren. ma goed ik zal er nogmaals naar vragen is er iemand die wel erop gespeeld heeft die me kan zeggen hoe ze speelden?

btw dit merk maakt ook duurdere/betere modellen hoor, waar ik ook naar benieuwd ben

olaf reijnders
3 november 2005, 14:09
Koop jij maar een stuk brandhout. Als jij graag een dooie plank wilt........ :o

Rubenios
3 november 2005, 14:11
maak jij je gitaren van levend hout dan?

als je verder niks meer toe te voegen hebt kap dan met posten ik stel een vraag en weet je t antwoord ni dan hou je toch gewoon je mond :-?

olaf reijnders
3 november 2005, 14:13
Zolang jij je toon niet matigt, blijf ik. Ik laat mij niet de les lezen door een of andere snotneus.

Rubenios
3 november 2005, 14:15
ochjah ga de volwassen man uithangen please zeg :-? wie is er nu kinderachtig dan? alsjeblieft zeg. ben nu klaar met jou.

olaf reijnders
3 november 2005, 14:33
Je krijgt nu eenmaal meer hulp van mensen wanneer jij respect toont. Van mij zul je geen last meer hebben, hoor. Ik ben weg.
http://img82.imageshack.us/img82/4332/fuckoff2qz.jpg (http://imageshack.us)

Rubenios
3 november 2005, 15:04
tjah voor jou zal ik nooit een grijntje respect hebben als jij topics zo verkracht. bedankt hoor. mods gooi deze maar dicht dan maak ik wel ff een nieuwe topic aan want dit ging ook nergens over zo

Eliytres
3 november 2005, 15:32
Ik heb er weliswaar ook geen ervaring mee, maar aangezien hij van triplex is zal het wel niet veel zijn.

gloria
3 november 2005, 15:54
Olaf hou je fakking klotemuil, kwor zenuwachtig van je geneut. Precies DIT is wat er scheelt aan dit forum. Tjeezes zeg heb je geen ervaring, dan heb je ook geen antwoord, dan heb je ook geen recht om zulke zeik hier te verkopen. Komaan zeg :-?

wytz
3 november 2005, 18:06
de body is van plywood; aka triplex.

brandhout. En dan ook nog eens slecht brandhout. ik zou zeggen, spaar een klein beetje door. Een klein beetje verschil in prijs betekent hier een reusachtig verschil in kwaliteit.

en jonge, probeer nou niet iedereen hier af te katten. zij geven je advies, proberen je te helpen, en zij weten er helaas echt wel meer van af dan jij...

accepteer dat nou gewoon eerst maar...

guitartub
3 november 2005, 18:33
We zijn weer lekker tegen elkaar bezig, ZONDE van dit leuke forum.

Toch heb ik nog niemand Rubenios zijn vraag zien beantwoorden. Iedereen weet dat je voor weinig geld niet al teveel kwaliteit hoeft te verwachten, maar hij vraagt wie er daadwerkelijk ervaring mee heeft. Ik niet dus, maar dat is geen reden om mekaar af te katten.

(Zei de echte ouwe lul :cool: )

Gitaro
3 november 2005, 19:16
Ik heb op vergelijkbare gitaren gespeeld. Ook een duits merk, gemaakt in korea, maar dan wel where the sun don't shine, om het zo maar te zeggen.

Dit zijn van die gitaren die een nep-nep-nep tremolo hebben. Licenced by Floyd Rdse Pats, bijvoorbeeld. Hoogstens €50 waard. :)

Trouwens, niemand hier hoeft er op gespeeld te hebben om te zien dat dit allemaal kutgitaren zijn. Alles wat op deze manier op ebay verkocht wordt is gewoon slecht

oknarb180
3 november 2005, 23:21
Hallo allemaal,

Een gitaar van multiplex heeft geen topkwaliteit geluid, dat weten we allemaal. Dat er goedkope hardware op zit die tijdens 1 optreden zweten onherstelbaar beschadigd is en dat de elementen vaak met het minste beetje overdrive of volume beginnen te piepen weten we ook allemaal wel. :(

Toch zijn het meestal gewoon leuke beginnersgitaren die over het algemeen redelijk bespeelbaar zijn en waarmee je als beginnend gitarist een goede eerste indruk van het instrument krijgt. Voor een beginner ligt een investering in een electrische gitaar niet alleen bij de gitaar, maar er moet ook een versterkertje bij etc.

Kwaliteitsgitaren zijn er in vele prijsklassen, alleen afhankelijk van wat je kunt besteden en wat voor sound je zoekt en wat je met je gitaar wilt doen. Met bijv. een dure Fender Artist Customshop alleen op je slaapkamer zitten oefenen, slaat ook nergens meer op!

Kortom, als gitarist kun je niet voor een andere gitarist bepalen of een gitaar een kut-gitaar is!!!

Ik heb zelf 2 jaar in een muziekwinkel gewerkt en ik weet waar ik het over heb. Ik heb heel wat verschillende kwaliteiten in m'n handen gehad!!!

Rubenios, koop gewoon de gitaar die binnen je budget past, naar je zin is en het lekkerste speelt. Naar mate het spelen beter wordt, komt vanzelf wel de wens naar een kwalitatief wat betere gitaar en dan ga je vanzelf we meer modellen proberen van de diverse merken. :wink:

Of, je bouwt gewoon zelf een gitaar van topkwaliteit!!!!

Groeten
Branko

PS.
Multiplex als brandhout gebruiken is geen aanrader, de verbrande lijm kan een fikse schoorsteenbrand geven! Ervaring binnen familie!!!

Rubenios
4 november 2005, 08:55
thnx voor de replies :)

btw dit is niet mijn eerste gitaar ofzo hoor ik speel nu al een neck through model met schaller hardware :)

Yv
6 november 2005, 18:55
Ik heb ze geprobeerd, leuke gitaarjes voor het geld, vooral de headless uitvoeringen zijn leuke, de modellen met ledjes vond ik niet zo goed

Lithium
6 november 2005, 19:37
ja ik heb er op gespeeld en ik vondt het bagger, de verkoper begon te lachen toen ik naar dat merkt vroeg

Yv
6 november 2005, 19:52
welke modellen heb je op gespeeld ? Ja natuurlijk kan je het niet vergelijken met een gibson of een fender he !

telecastermaster
7 november 2005, 14:49
, vooral de headless uitvoeringen zijn leuke

Link ajb? thx

Marc Oblivian
7 november 2005, 14:52
lol ga je na laten kijken ofzo :roll:
lol en dan ook nog je message aanpassen whaha


back on topic: iemand die er wel iets vanaf weet?


"lol"...? je zit hier niet op MSN, puistenpuber...


en daarbij, geloof het of niet, er zijn nu eenmaal mensen met genoeg ervaring om aan het merk, productreeks, marketing en specs te zien of iets brandhout is of niet. en dit, mijn grootgebekte vriend, is brandhout.

Hij bedoelde "lul" denk ik...heheh

renier
7 november 2005, 15:55
thnx voor de replies :)

btw dit is niet mijn eerste gitaar ofzo hoor ik speel nu al een neck through model met schaller hardware :)


je hebt blijkbaar nog al last van een bekend syndroom op het forum: naar info vragen, maar alleen accepteren wat je WILT horen.

jij wil graag zo'n kutgitaar kopen, maar omdat je het eng vindt en bang bent dat het rotzooi is, open je er een topic over en moeten wij je gerust stellen. iedereen die dan terecht roep dat een gitaar met multiplex body en cheap-ass hardware brandhout is, bevestigd jou bange vermoeden en krijgt de wind van voren.

deze keer heb ik er wel effe genoeg van. als jij het zo goed weet, koop je die hockeystick toch? mij heb je er niet mee. maar kom hier niet om meningen vragen als je eigenlijk gewoon een circle jerk wil!

olaf reijnders
8 november 2005, 12:42
thnx voor de replies :)

btw dit is niet mijn eerste gitaar ofzo hoor ik speel nu al een neck through model met schaller hardware :)

Nou, je klinkt anders wel erg als een beginneling.

Neals
8 november 2005, 14:27
Vooral qua strats kom ik regelmatig hele aardige exemplaren tegen uit de 3e wereld.

H.Manback
8 november 2005, 21:48
thnx voor de replies :)

btw dit is niet mijn eerste gitaar ofzo hoor ik speel nu al een neck through model met schaller hardware :)

Nou, je klinkt anders wel erg als een beginneling.

Ik dacht dat je weg was uit dit topic...... wat een gezeik weer zeg. Punt is gewoon dat hier een merk wordt afgebrand alleen maar gebaseerd op wat de prijs is en dat ze op ebay staan. Vooroordelen dus. In dit geval kan het dan wel terecht zijn, en misschien in 95% van andere gevallen ook, maar dat betekent nog niet dat je gewoon commentaar uit je reet kan vissen zonder enige ervaring er mee te hebben. De topic starter vraagt zelfs nog of alleen mensen die er ervaring mee hebben willen reageren, en wat krijgt ie, reacties als "kan nooit wat zijn voor dat geld"... Met een middelvinger er achteraan ook nog.

Nou Olaf,
http://img82.imageshack.us/img82/4332/fuckoff2qz.jpg

Ik heb helemaal niks met dit soort gitaren, maar ik word scheitziek van dit soort gelul wat nergens op gebaseerd is. :evil:

olaf reijnders
9 november 2005, 14:05
Wat dacht je nou, dat je voor 90 Euro een gitaar koopt dat de kwalificatie brandhout ontstijgt?

EDIT; Die middelvinger plaatste ik om zijn respectloze reacties.


hee eikel kijk nou eindelijk eens naar wat ik typ.
ik vraag of iemand er ervaring mee heeft in real life meer niet.

Als ik voor eikel word versleten......... :-(

H.Manback
9 november 2005, 15:00
Goed, dat ie je dan voor eikel verslijt is wel een geval kort lontje, maar ik kan me wel voorstellen dat je er moe van wordt als mensen je topic om zeep helpen door niet te lezen.

Wat voor de een brandhout is kan voor de ander prima waar voor geld zijn. Kijk naar zo'n Dean van 100 euro bijvoorbeeld. Als je > 800 euro gitaren gewend bent is het natuurlijk appels en peren, maar het blijft voor die 100 euro een goeie gitaar.

Maar goed, ondertussen hebben twee mensen al iemand gepost met ervaring met het merk.

Rubenios
9 november 2005, 15:19
thnx voor de replies :)

btw dit is niet mijn eerste gitaar ofzo hoor ik speel nu al een neck through model met schaller hardware :)

Nou, je klinkt anders wel erg als een beginneling.

wat is je probleem nou? Dat ik mijn duidelijke mening over jou gaf nadat je mijn topic verneukt had? ga iemand anders lopen bashen als je dat zo graag wil :???:

olaf reijnders
9 november 2005, 15:33
Je hebt je eigen topic verneukt, hoor. :wink:

Rubenios
9 november 2005, 15:37
Laatst aangepast door olaf reijnders op 03 Nov 2005 12:47, in totaal 1 keer bewerkt





laat ook maar watje ;)

olaf reijnders
9 november 2005, 15:40
Whatever.............. :roll:

JinnyS
1 oktober 2009, 17:52
Ikzelf heb een Dimavery gitaarset (Strat. + Versterker en nog een paar frutseltjes) en ik ben er erg tevreden over. Ik ga ook op dimavery.com nog een gitaar kopen (Akoest. - Elektr.) en ik denk ook wel dat het een goede zal zijn.

Tho
1 oktober 2009, 18:02
Dit topic is 4 jaar oud, beste man.

iron maarten
5 oktober 2009, 19:21
ik vind deze les paul van dimavery toch best aardig klinken

kijk op : youtube.com/watch?v=7j0cIki1y2w

geert1976
5 oktober 2009, 19:37
met die klote geluids kwaliteit op You Tube klinkt alles ok, blijf gewoon weg bij die rommel en spaar een paar centjes door, op de lange duur scheelt het weer centen.

munkie
5 oktober 2009, 19:48
Ik zie af en toe advertenties waarin krantenbezorgers gevraagd worden, kan je zo 175 euro per maand mee verdienen. Dan heb je al bijna een London City Strat of Tele. Ik heb een Comet(tele), ik speel al bijna 30 jaar, heb enkele tele's gehad ok geen USA maar wel Fender Mex, Fenix, Richwood, Samick(Valley Arts serie!). Die LC is echt achterlijk goed voor het geld. Even doorsparen dus.