PDA

View Full Version : Twee Yamaha Pacifica's en toch verschil?



jeroenmoore
23 september 2002, 13:05
Ik heb twee Yamaha's ze zijn bijna identiek, de ene is bijna ongelakt, de andere heeft een normale laklaag. In combinatie met de ME-33 maakt de ongelakte een vrij fel, hoog geluid, dan de andere, waar zou dat aan liggen? En kan je dat veranderen?

dr. bob
24 september 2002, 08:13
Beste Jeroen,

Zou je de kijkers kunnen uitleggen welke typen gitaren het zijn :smile:.
Jandrama heeft verschillende soorten pacificaas. Met een andere laklaag kan ook de configuratie verschillend zijn. Ons Jan heeft budget gitaren (matgelakt) en heeele dure (mooi gelakt).
Als je de typenrs. doorgeeft kan een kenner, (ahum), de verschillen verklaren.
Overigens, wat zou je willen veranderen en waarom, zou je de doffe schel willen laten klinken of wil je de schelle dof laten klinken.

Ajuus, den dokter

AutoStatic
24 september 2002, 09:12
En onthou waar Yamaha voor staat hè:

YApanners MAken Alles Half Af

Thomasvv
24 september 2002, 09:19
Heey! Niet fokken met Yamaha!!!

Maarre... het vershcil in lak kan zeer zeker het verschil zijn. Weet je wel zeker dat het de zelfde pacifica's zijn? O w8. jre zegt BIJNA identiek, dus zijn ze niet hetzelfde en zit er in de nee misschien wel een ander element of zoow...

Grtz Thomas

- die ook een PAC heeft gehad (De 112X, om precies te zijn)

jeroenmoore
24 september 2002, 09:27
Ik ben er al uit, het achterste element stond hoger dan de andere, daardoor is hij iets feller, heb hem iets naar beneden gezet, en het is nu verbeterd. Ach en wat is een goede gitaar? IK had eerst een Ibanez-zo een Steve Vai Model, stom ding, niet goed af te stellen, en belachelijk duur eigenlijk. Spijt als haren op mijn hoofd. En ach Pat Methany speelt ook op Yamaha, Nathan East, dus wat is slecht.

Groove
4 oktober 2002, 23:44
Tja, niet populair, dat Yamaha. Daarom heb ik als 2e gitaar een Pacifica 621W 2e hands gekocht. Lekker goedkoop, maar wel perfect gebouwd, goed hout,lekkere hals, 3 originele Seymour Duncans, locking stemmechanieken en een Wilkinson VS 100 tremolo. Alleen de kam vervang ik een keertje door een grafiet exemplaar. Kortom, niets mis mee.

Neals
5 oktober 2002, 12:27
yamaha speelt zeker nie onaardig, maar kvin het soldeerwerk binnenin persoonlijk MATIG