PDA

View Full Version : Nieuwe Amp +Pic



renier
3 november 2005, 10:03
Hallo Mensen,

gisteren voor werk in de regio rotterdam geweest, en een dag van te voren nog even snel op marktplaats gekeken. (in de regio limburg staan niet veel leuke spullen te koop) aangezien ik op zoek was naar een betaalbare buizenamp, viel mijn oog meteen op een advertentie van een gozer in rotterdam: (hij staat er nog op, Nr. 829374713) het gaat om een:

Crate Vintage Club 5212
2-channel, all tube ( 4 x 12ax7, 4 x EL84) 50W combo met 2 x 12" speakers. uitgevoerd in blond tolex en goudkleurig metaal, made in St. louis, USA

om een lang verhaal kort te maken: even uitgeprobeerd, en was meteen verkocht! een prachtige clean, beetje fender, maar minder twangy en meer glasachtig en ronder, warmer (denk: Vox) en het overstuurde kanaal was met mijn les paul echt erg goed. veel hoog, niet te agressief, beetje vintage en lekker open en transparant, niet het typische "dichtgesmeerde" oversturingsgeluid.

hij is in prima staat, zit nagenoeg geen krasje op, inclusief boekjes, aankoopbon, footswitch en hoes. buizen zijn een jaartje oud. heb € 400 betaalt, leek me een scherpe prijs.

enige punt dat ik vind is dat hij nogal wat ruis produceert, ook wanneer je gitaarvolume dicht staat. tijd voor nieuwe voortrap buisjes?

daarnaast vroeg ik me af welke buizen ik kan gebruiken ter vervanging. welk merk of type 12ax7 geeft me de meeste oversturing? en welke merken EL84 staan goed bekend?

http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/37067.jpg

Baker
3 november 2005, 10:51
nice!

Feli!

Nette prijs ook!

renier
3 november 2005, 12:17
ja, dat leek me ook al. een volledige buizenamp in goede staat, met 2 x 12"'s is meestal een hele slag duurder. zal wel komen door het feit dat Crate geen grote naam heeft in de hogere versterker regionen. volgens mij zijn ook alleen de VC en de Blue Voodoo serie de moeite waard.

maar godgloeiende, wat gaat dat hard. nog iemand iets te zeggen over die ruis?

PeteRS
3 november 2005, 12:37
Mooi ding man, past ook goed bij je interieur :D
Wat kost zoiets nieuw eigenlijk?

Baker
3 november 2005, 12:40
Mooi ding man, past ook goed bij je interieur :D


:-D

andoni
3 november 2005, 12:45
nog iemand iets te zeggen over die ruis?

Gebruik je een geaard stopcontact?

renier
3 november 2005, 13:06
haha, tis mijn interieur niet, maar dat van de verkoper... maar bij mij pastie ook prima hoor.

mischien is het inderdaad de aarding van het stopcontact, maar eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen. heb met 2 andere amps op die plek nooit last gehad...

BLOK182
3 november 2005, 13:16
Mooi ding! De VC serie is zeker de moeite waard!

AART
3 november 2005, 15:18
Vet ding, hoe ver gaat de scheur?

renier
3 november 2005, 15:39
behoorlijk ver. het blijft een vintage gevoicte bak, dus snoeiharde metal is niet te doen zonder pedalen, maar lekkere "90's" rock is helemaal prima met het mid omhoog en de gain op 7

renier
4 november 2005, 09:57
maar nog iemand tips over de buizen?