PDA

View Full Version : balans?



Nova
3 november 2005, 06:45
hey jongens (en meisjes?)

ik ben van plan een nieuwe gitaar te gaan kopen (zie topic over BC rich Beast), maar ik zit nog met een ding: de balans. Wat voor body vorm is nou goed voor de balans? Ik speel vrijwel alleen staand en houd mijn gitaar graag heel schuin, bijna verticaal.. ja dat speelt fijner ;) . Nou vroeg ik me af wat voor gitaren daar nou goed voor zijn. Ik heb hier een Maverick Explorer staan, maar die is (lichtelijk) kopzwaar en daar heb ik nogal last van. Misschien een stomme vraag, maar hoe zit het met flying V's? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Moser Bastard V :) Iemand enig idee van?
bvd

Izegrim
3 november 2005, 09:36
Ik geloof dat een balansprobleem makkelijk op te lossen is bij bolt-on V's door je strapbutton te verplaatsen naar een van de schroeven die je neck vasthouden.

Nova
3 november 2005, 15:56
Maar ook de V heeft dus een balansprobleem? Ik dacht namelijk dat V's een veel betere balans hadden dan bijv. Beast modellen.

Rubenios
3 november 2005, 16:05
de V's hebben meestal juist geen balansprobleem hangen wel netjes. had met warlock wel balans probleem durf alleen niet te zeggen hoe dat precies met de beast zit

Punt
3 november 2005, 17:44
Les Pauls hebben zo'n zware body, die kukelen echt niet naar voren :)
Of een ES335, lekker grote body, kan je bijna inklimmen...

Nova
3 november 2005, 17:56
hehe, ik denk dat je uit mijn posts wel kunt afleiden dat ik geen Les Paul fan ben ;)

wytz
3 november 2005, 17:57
schande !

niets is zo vet als een les paul ! :-D

Punt
3 november 2005, 18:11
hehe, ik denk dat je uit mijn posts wel kunt afleiden dat ik geen Les Paul fan ben ;)

Ja je moet wel een goeie kopen natuurlijk, een Customshop Hystoric!

Lenweë Míriel
3 november 2005, 18:12
schande !

niets is zo vet als een les paul ! :-D

+1

een les paul is klassiek maar toch zeer modern.
je kan er een klassiek nummer mee spelen maar ook een vet metal nummer zonder bij een van beiden voor gek te staan.

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 18:19
Ik heb wel enig idee over de balans van de BVi... Ik ben nog op zoek naar een mooie leren band.. Maar ik kan niets vinden dat me echt bevalt.

Een goede band zorgt voor een hogere stabiliteit.

De balans is gewoon een kwestie van natuurkunde.... Een gigantische headstock en een miniscule body zoals een Stratocaster is vragen om problemen.

De Beast en (Bastard) V hebben een langere/grotere body dat het grotendeels compenseert normaal gesproken.

Punt
3 november 2005, 18:25
Ik heb wel enig idee over de balans van de BVi... Ik ben nog op zoek naar een mooie leren band.. Maar ik kan niets vinden dat me echt bevalt.

Een goede band zorgt voor een hogere stabiliteit.

De balans is gewoon een kwestie van natuurkunde.... Een gigantische headstock en een miniscule body zoals een Stratocaster is vragen om problemen.

De Beast en (Bastard) V hebben een langere/grotere body dat het grotendeels compenseert normaal gesproken.

Kijk hier eens, bevallen mij prima...

http://www.italiastraps.com/

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 18:34
Ik heb wel enig idee over de balans van de BVi... Ik ben nog op zoek naar een mooie leren band.. Maar ik kan niets vinden dat me echt bevalt.

Een goede band zorgt voor een hogere stabiliteit.

De balans is gewoon een kwestie van natuurkunde.... Een gigantische headstock en een miniscule body zoals een Stratocaster is vragen om problemen.

De Beast en (Bastard) V hebben een langere/grotere body dat het grotendeels compenseert normaal gesproken.

Kijk hier eens, bevallen mij prima...

http://www.italiastraps.com/

Dank je!


Ik zat nog te denken aan zon band met van die spikes erop :cool: Maar dat gaat blijkbaar nite goed samen met lang haar :shock: Misschien van die kleinere spikes ofzo dan mara eens proberen.. Ik zie wel ;)

Nova
3 november 2005, 18:39
ik dank u allen!


Les Paul zal best goed zijn enzo, maar vind ze gewoon spuuglelijk :D en ik zou nooit op een lelijke gitaar kunnen spelen

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 18:59
ik dank u allen!


Les Paul zal best goed zijn enzo, maar vind ze gewoon spuuglelijk :D en ik zou nooit op een lelijke gitaar kunnen spelen

De meesten zullen dit bericht ironisch vinden :P


Ik vind een LP ook wel mooi.. maar er zijn zoveel modellen die ik mooi vind... De LP staat gewoon lager op mn verlanglijstje :D (leuk he.. gitaristen zijn meestal gelijk verzamelaars :-? )

Nova
3 november 2005, 19:01
eigenlijk ben ik best blij dat te horen, ik ben graag exclusief en als iedereen hem lelijk vindt, zullen niet veel mensen hem kopen ;)

bram123
3 november 2005, 19:08
ik ben ook graag exclusief en daarom pas ik ook niet in een hokje en doe ik m'n eigen ding.

Swan
3 november 2005, 19:16
over n jaartje ben je em zat, of je puberteit moet wel erg lang duren...

Punt
3 november 2005, 19:17
Ik vind een LP ook wel mooi.. maar er zijn zoveel modellen die ik mooi vind... De LP staat gewoon lager op mn verlanglijstje :D (leuk he.. gitaristen zijn meestal gelijk verzamelaars :-? )

Ik heb liever 1 goede echte topgitaar dan 25 modellen zonder toon, karakter en feel.

Nova
3 november 2005, 19:53
over n jaartje ben je em zat, of je puberteit moet wel erg lang duren...

dus iemand die een mooie gitaar wil is een puber? Of vind je dat soort gitaren voor pubers? wazig :)

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 20:38
Ik vind een LP ook wel mooi.. maar er zijn zoveel modellen die ik mooi vind... De LP staat gewoon lager op mn verlanglijstje :D (leuk he.. gitaristen zijn meestal gelijk verzamelaars :-? )

Ik heb liever 1 goede echte topgitaar dan 25 modellen zonder toon, karakter en feel.

Ik heb momenteel 2 topgitaren.

Ik heb alleen een aantal gitaren gezien die ik mooi eruit vind zien. Daarom wil ik die (ooit) ook nog eens.


En over de pubertijd.... Slaat nergens op. Dat is hetzelfde als naar muziek luisteren... Als je iets mooi vind dan moet je dat doen/beluisteren/kopen. OF je moet erg snel van mening veranderen. Ik heb een BVi en een Beast en ik ben die modellen bij lange na nog steeds niet zat. En dat zal ook niet gebeuren ook!

Er zijn zat volwassenen die gek zijn van BC Rich die ook die gitaren sparen enzo... Zijn dat ook overmaatse pubers ofzo dan?

bram123
3 november 2005, 20:42
http://kahlerusa.com/gallery/albums/1983-85-NAMM-Pictures/Bernie_Rico_of_BC_Rich.jpg

Punt
3 november 2005, 21:22
Ik heb momenteel 2 topgitaren.



Je maakt me nieuwsgierig:)

Walternativo
4 november 2005, 08:02
Er zijn zat volwassenen die gek zijn van BC Rich die ook die gitaren sparen enzo... Zijn dat ook overmaatse pubers ofzo dan?

in het geval van Slayer wel maar das alleen mijn smaak en een geintje ;D

renier
4 november 2005, 09:07
ik dank u allen!


Les Paul zal best goed zijn enzo, maar vind ze gewoon spuuglelijk :D en ik zou nooit op een lelijke gitaar kunnen spelen

gewoon uit nieuwsgierigheid; vindt jij angelina jolie ook lelijk?

MoserCustomShopDotCom
4 november 2005, 22:55
Ik heb momenteel 2 topgitaren.



Je maakt me nieuwsgierig:)

http://home.aim.avans.nl/s111380/bvi.jpg
Moser Custom Shop Bastard Vi

http://home.aim.avans.nl/s111380/gibbo.jpg
Gibson Explorer

Punt
4 november 2005, 23:41
Ziet er indrukwekkend uit.
Ik heb een andere definitie van topgitaren, maar dat heeft iedereen natuurlijk. Ga je voor toon, uiterlijk, bespeelbaarheid, vibe, historie, etc, etc. Iedereen heeft daar zo zijn eigen idee over en dat maakt de discussies juist weer aardig :)

vulvasonic
5 november 2005, 00:27
Ga gewoon voor de Gibson Explorer. Dat is de enige 'lelijke' gitaar die bloedmooi is en hij hangt perfect in balans, klinkt als een trein en speelt als een tiet.

Nova
5 november 2005, 01:27
ik dank u allen!


Les Paul zal best goed zijn enzo, maar vind ze gewoon spuuglelijk :D en ik zou nooit op een lelijke gitaar kunnen spelen

gewoon uit nieuwsgierigheid; vindt jij angelina jolie ook lelijk?


hell no :p

MoserCustomShopDotCom
5 november 2005, 11:18
Ziet er indrukwekkend uit.
Ik heb een andere definitie van topgitaren, maar dat heeft iedereen natuurlijk. Ga je voor toon, uiterlijk, bespeelbaarheid, vibe, historie, etc, etc. Iedereen heeft daar zo zijn eigen idee over en dat maakt de discussies juist weer aardig :)

Ik ook.. op historie na ;)

Het maakt mij niet uit of Jimmi op mn gitaar zou hebben gespeeld of een of andere idioot op de hoek van de straat. Het maakt mij niet uit of de gitaar 40 jaar oud is... Ik wil er gewoon op spelen :razz:

Het is wel fijn om verschillende topgitaren te hebben. Mn bandje speelt in C#, maar ik vind het erg vet om Iced Earth en dergelijke powermetal te spelen. Dus ja.. Mn explorer staat in Eb (leuk detail. Diegene van wie ik hem over heb gekocht was ook gek op Iced Earth en gebruikte die explorer ook daarvoor hehe)

Orpheo
5 november 2005, 17:15
smaken verschillen, en daar kunnen en mogen we niet over oordelen. ik vind het wel verbazingwekkend dat mensen soms zo stellig zeggen: "de les paul IS lelijk". neej, jij VINDT de les paul lelijk. ik vind bv een V weer mooi, mits ie van gibson is, ivm met die driehoeksheadstock (als Dean, BCrich, of wie dan ook dat nu ook had, boeide t me dus geen zak). de xplorer is imo de mooiste gitaar van de extremes van gibson. en die speelt idd, zoals vulva al zei, grandioos, en klinkt super.

de mooiste bc rich is mijns inziens de Bich. sta op een bepaalde manier dat je die cuts aan de andere kant van de hals niet ziet, en tis net een soort superstrat. en DAMN wat is die sschakeling geil, en DAMNNNN wat hebben ze vaak MOOI en GEIL hout erin zitten!! koa body, AAAA quilt maple tops, mahonie/maple/mahonie laminate neckthru, braz. rosewood fingerboards. jammer dat ze zo sterk met trash/heavymetal geassocieerd worden.


edit: imo is de LP idd de enige gitaar die je zonder problemen in een jazzgroep kunt hebben, om na de gig met dezeflde gitaar (in andere amp, duh) met je trashmetalbandje op te treden. kan alleen met de LP. vind ik dan.

MoserCustomShopDotCom
6 november 2005, 11:40
Ik ben het zeker eens met je :)

De Explorer speelt en klinkt inderdaad geweldig. Maar ik heb hem in C# gezet en het geluid was veeel slechter. Gewoon zonde van de gitaar. Dus hop.. in Eb :)

Over je stelling dat de LP de enige gitaar is die je in verschillende stijlen kunt gebruiken ben ik het alleen niet echt mee eens. Ik ben van mening dat je alles op iedere gitaar kunt spelen en dat uiterlijk niet uit maakt.

FruscianteFan
6 november 2005, 13:54
Uiterlijk doet er wel degelijk toe, vind ik. Black/Death metal op een strat ziet er IMO niet uit (Marduk), net zo min als een jazz of blues gitarist op een BC Rich Ironbird.

Met een Les Paul kun je in principe alle kanten uit..

MoserCustomShopDotCom
6 november 2005, 17:18
Uiterlijk doet er wel degelijk toe, vind ik. Black/Death metal op een strat ziet er IMO niet uit (Marduk), net zo min als een jazz of blues gitarist op een BC Rich Ironbird.

Met een Les Paul kun je in principe alle kanten uit..

Als je zo precies wilt zijn van hoe iets "hoort"... Ga je dan ook moeilijk doen over iemand die metal speelt met een fel groen shirtje in plaats van zwart ofzo?

Het gaat om de muziek en wat je zelf mooi vind. (mijn mening :) )

FruscianteFan
6 november 2005, 17:24
ik zeg niet dat ik moeilijk ga lopen doen als de gitarist van Marduk op een Strat speelt, of nog mooier: Mikael Akerfeldt speelt of speelde ook op een Stratocaster :)
Ik zeg alleen dat ik het niet zo vind passen.. als het je lukt om een prachtige warme volle jazz-tone uit je Moser te halen, ga je gang. Die gitaren zijn er alleen niet voor ontworpen, net als dat een dikke Gretsch niet bedoeld is om Black Metal uit te halen. Respect als het je dan toch lukt ;)