PDA

View Full Version : Les Paul kloon (FOTO)



OldSkool
2 november 2005, 20:58
k heb even een vraagje voor de kenners onder jullie.. Ik heb de kans om een Ibanez Les Paul Standard 1959 DeLuxe uit de jaren 70 te kopen. Volgens de verkoper een exacte kopie van de gitaar waar Jimmy Page mee speelde. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er namelijk niet zoveel over vinden op het internet, met name over de waarde en constructie (geschroefde/gelijmde hals).

De verkoper zegt ook dat deze beter schijnen te klinken dan de nieuwe Gibson lp's. Is dit waar?? Ik hoop 'm binnenkort te kunnen testen dus dan zal ik 't ook wel merken...

Alle info die jullie kunnen geven is welkom

Deze gitaar gaat het trouwens om.

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IbanezLPDeLuxetijgerstreep.jpg

Squier4ever
2 november 2005, 21:23
volgens mij is het vooral veel verkooppraat die je hier nu meld.....

de schakeling is volgens mij sowieso niet a la page, die heeft push/pull pots....

Schijnen erg oke te klinken die Ibbie LP's, maar of ze beter zijn als Gibsons valt te betwisten, is IMO ook persoonlijk

Carpe Diem
2 november 2005, 21:53
hij ziet er in ieder geval wel gelikt uit. maar of hij nou beter is dan een gibson? ik heb mijn twijfels.

Negative K3 fan
2 november 2005, 21:59
lijpe top :D

renier
2 november 2005, 22:01
ach, beter, beter..

ik heb een ibi les paul, van net na de lawsuit periode ('77) en hoewel het een van de goedkopere uivoeringen met geschroefde hals is, is het echt een goeie gitaar.

ik heb ook wel eens op de hogere klasse modellen gespeeld, en dat was zonder meer indrukwekkend.

maar ja, dat vond ik van de gibson lp custom ook.

het hangt van de prijs af. in goede staat, zou ik er zeker 500 euro voor geven.

Ritch
2 november 2005, 22:18
Het staat bekend dat de LP's met gelijmde halzen malen beter zijn als de geschroefde halzen... Is die foto dezelfde als die gast te koop zet? Erg jammie die top!

Noid
3 november 2005, 00:09
Het staat bekend dat de LP's met gelijmde halzen malen beter zijn als de geschroefde halzen.

Want?

episua
3 november 2005, 00:48
je kan het niet heel goed zien, maar wel een beetje aan de binding die te snel ophoudt bij de cutaway dat de hals geschroefd is. Ik persoonlijk geloof niet in de verhalen dat de Ibanezzen toen beter waren dan hedendaagse gibson les pauls. 'tis een persoonlijke keus natuurlijk.

savecracker85
3 november 2005, 01:08
Ik heb er zelf ook een, een custom LP, wel van voor de lawsuit.. Klinkt onwijs goed, heb 'm vergeleken met een originele Gibson LP en hij deed zeker niet veel onder.. Prima dingetje dus, kep er zelf overigens 200 voor betaalt...

goede site meer info over deze gitaren:
http://www.ibanez-vintage-page.de/

Dirk W
3 november 2005, 08:43
Ik ken iemand met een ibanez lp en ik heb een gibson lp. Ik moet zeggen dat ze in ieder geval heeeeel goed klinken voor een namaak. Het zijn zeker geen slechte gitaren. Beter zou ik niet weten, omdat ik nog nooit echt vergeleken heb. Maar aangezien hij er 150 voor heeft betaald en ik 800 had ik toch liever een ibanez.
Dirk

OldSkool
3 november 2005, 09:09
@ stevelukather: Dit is inderdaad de gitaar waar jet om gaat ja..


De verkoper heeft 'm nog niet zo lang geleden uit Amerika laten overkomen voor omgerekend 725 euro.. Nu wil hij m ook voor dat bedrag verkopen.. Nu ik jullie reacties zie begin ik te denken dat dat erg duur is en twijfel ik of ie het wel waard is...

Squier4ever
3 november 2005, 11:33
ik zou eens beginnen met maximaal 400 te bieden met als argument dat dat een redelijke marktprijs is :wink:

olaf reijnders
3 november 2005, 12:30
Het zijn redelijk goede kopieen, alleen kan je ze niet vergelijken met Gibson. Helemaal omdat konstruktief behoorlijk wat verschillen. De geschroefde hals is er een van. De hals is bij Gibson van Mahonie terwijl de Ibanezzen van Esdoorn zijn gemaakt. En de top is hol van binnen.
De gitaar is nooit zoveel waard. Eerlijk gezegd vind ik 400 ook wej behoorlijk aan de prijs. En 300 bieden zal wel geen nut hebben, omdat hij zelf 725 heeft betaald. Het kan ook bluf zijn van de verkoper.

Stratman70
3 november 2005, 15:16
Ik vind die top eigenlijk wel puik! 8-)

Ik heb ooit ook een Ibbie LP met geschroefde hals gehad en inderdaad is de top hol van binnen.

Ritch
3 november 2005, 15:33
Het staat bekend dat de LP's met gelijmde halzen malen beter zijn als de geschroefde halzen... Is die foto dezelfde als die gast te koop zet? Erg jammie die top!
Jammie die top ??

Vind de top inderdaad mooi, misschien ook wel door het feit dat ie niet gematched is.

Dirk W
3 november 2005, 16:03
hmm, ik vind de nerf niet echt je van het. De linker helft heeft veel minder vlammen dan de rechter helft. Matigjes.
Dirk

glacius
3 november 2005, 16:23
ik vind hem niet mooi zonder de ring om de 3way toggle switch..

verder ziet hij er wel ok uit ...

olaf reijnders
3 november 2005, 16:27
Voor dezelfde prijs heb je een Gibson.

OldSkool
3 november 2005, 17:29
En dat is dus precies de reden dat ik twijfel...

Tupelo
3 november 2005, 17:40
Voor dat geld heb je een ibbi Les Paul Custom Agent (met gelijmde hals dus)

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_front.jpg
http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325.jpg

& dan betaal je misschien nog teveel.

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_back.jpg

olaf reijnders
3 november 2005, 18:07
Da's een mooie Custom Agent! 8-)

2350
3 november 2005, 18:37
Deze gitaren zijn qua sound niet te vergelijken met een Gibson Les Paul. Niet beter of slechter. Gewoon anders. Ze klinken meer als een semi hollow, wat het ook eigenlijk is zoals andere posters al opmerkten. Er zitten kwalitatief hele goede exemplaren tussen maar ook totaal waardeloze bij de oude Ibanezjes. Je zult hem dus moeten horen en voelen.
De prijs van deze apparaten stijgt de laatste jaren bijna explosief. Ik heb wel meer van zulke bedragen voorbij zien komen. Ikzelf zou er echter lang niet zoveel voor geven. Zeker niet omdat er niet-originele elementen opzitten.
De vergelijking met een Jimmy Page slaat IMHO helemaal nergens op......