PDA

View Full Version : GT-3 wegdoen voor losse effecten???



idno
2 november 2005, 20:33
Ik zat al een tijdje te twijfelen of ik mn GT-3 weg zal doen en dan over zou gaan op losse pedaaltjes.
Ik ben nog steeds tevreden over de GT-3 alleen valt het me steeds vaker op dat ik bepaalde effecten altijd gebruik en andere nooit.
Aan de andere kant denk ik: ik zit niet in een band, ik speel alleen maar thuis, dus hou m lekker. Ik gebruik m ook om af en toe wat op te nemen op de computer.
Mocht ik m weg doen, dan dacht ik aan de aanschaf van de volgende effecten:
Distortion/Overdrive (denk een OCD die vond ik zeer vet klinken)
Flanger (EHX Mistress, Ibanez FL-9, of iets anders)
Phaser (MXR Phase 90 ofzo)
Chorus (EHX Small Clone denk ik)
LoFi effect (Ibanez LF-7)
Equaliser (MXR 10 band eq)

wat denken jullie?

Mitch
2 november 2005, 20:50
Nou, als je alleen thuis speelt: dan zijn pedalen een tikkie zonde van het geld als je het mij vraagt. De pedalen die je noemt zijn overigens goede keuzes.

Antal
2 november 2005, 20:56
wat denken jullie?

Ik geef de voorkeur aan losse pedalen. Maar dat zal geen nieuws zijn denk ik. Maar goed, dat is slechts mijn mening. Trek je d'r vooral niets van aan :wink:

dano
2 november 2005, 21:05
Ik geef de voorkeur aan losse pedalen. Maar dat zal geen nieuws zijn denk ik. Maar goed, dat is slechts mijn mening. Trek je d'r vooral niets van aan :wink:

+1

fullorder
2 november 2005, 21:40
volautomatisch roep ik meteen: "doen!"
het leven is zoveel mooier met losse pedalen ;)

alleen is er wel iets voor te zeggen dat je gt-3 gebruikt voor thuisopnames. ik weet niet wat je denkt te vangen voor dat ding, maar misschien toch maar houden en als je dan eenmaal weer in een band speelt pedaaltjes gaan verzamelen.

overigens de keuzes voor distortion en phaser juich ik zeer toe! de andere keur ik niet af, maar die heb ik nog nooit goed in aktie gehoord...

Aca Ilic
2 november 2005, 22:32
Man gooi eens die GT-3 meteen weg . Losse pedaaltjes zijn gewoon DE BESTE stuff ( mits je goede spul hebt natuurlijk)
Vertel me eerlijk hoe vaak gebruik je die Humanizer of autowah van dat shit die GT 3 heet? Ik durf te wedden bijna nooit zeker...
Koop pedaaltjes die je het meste zal gebruiken zoals goede overdrive, wah, chorus enz... :wink: Daar heb je meer aan en voor die column schrijvers die altijd zeiken over het bukken op het buhne i.v.m afstellen van pedalen: ik vind het niet erg omdat geluid nog 20 keer beter is dan alle zooi uit processors en multieffect. pedaaltjes
Sorry voor rackgebruikers dit is persoonlijke mening hoor :-D

phx
3 november 2005, 09:18
... sluit ik me bij aan..........



...... oh ja, +1 :lol:

Wicked Willy
3 november 2005, 12:26
Kheb al jaren een GT-3..............maar inderdaad stiekum komen er toch wel wat pedalen bij........en meer.........en meer.......

Een GT-3 is gewoon niet je van het (de nieuwere Gt's vind ik btw ook niet geweldig), maar goed het is goedkoper dan tig losse pedalen.

idno
3 november 2005, 12:58
@ aca ilic:
idd, die effecten gebruik ik nooit, net als de acoustic guitar simulator, vibrato, delay, short delay, synth, slicer en dat ding dat loopjes afspeeld :)

aan de meningen van de rest te merken is het denk toch verstandiger om m te houden. alleen denk ik wel dat ik die OCD aanschaf, want de kwaliteit van de distortions/od's zijn niet je van het. mn ds2 klinkt zelfs beter.

fullorder
3 november 2005, 13:16
@ aca ilic:
idd, die effecten gebruik ik nooit, net als de acoustic guitar simulator, vibrato, delay, short delay, synth, slicer en dat ding dat loopjes afspeeld :)

aan de meningen van de rest te merken is het denk toch verstandiger om m te houden. alleen denk ik wel dat ik die OCD aanschaf, want de kwaliteit van de distortions/od's zijn niet je van het. mn ds2 klinkt zelfs beter.

ik zou 'm inderdaad gewoon houden. handig voor thuisopnames en bovendien kun je er toch niet veel voor vangen denk ik. probeer vervolgens langzaam een mooi pedaal-arsenaal op te bouwen. Een OCD is een mooi begin!

robert-gitarist
3 november 2005, 13:48
Ik geef de voorkeur aan losse pedalen. Maar dat zal geen nieuws zijn denk ik. Maar goed, dat is slechts mijn mening. Trek je d'r vooral niets van aan :wink:

+1

+10

Damage Inc.
3 november 2005, 18:07
Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.
Dus die multi-crap heeft zowiezo al geen zin om voor opname te gebruiken bij mij.

Maar misschien kun je het ook doen zoals ik het doe, ik gebruik deze opstelling nog steeds, en ik koop er steeds een pedaaltje bij, maar... die gebruik ik nog niet.
Tótdat ik alles heb wat ik minstens nodig heb, ook in dit geval een nieuwe versterker, maar daar gaat het niet om.
Ik ben dan ook niet van plan mijn multi-crap te verkopen omdat ie tóch geen cent oplevert.
Maar jou multi-ding kan vast meer opleveren, iig een "vergoeding".

Losse pedaaltjes vind ik persoonlijk beter om allerlei redenen, het is wel minder compact en soms wat minder snel overschakelen enz. maja, je hebt meer verschillende sounds en apart instelbare gedeeltes.
En je kan ieder effect nog heel precies op karakter uitkiezen.

GreetingZ
- Damage Inc.

robert-gitarist
3 november 2005, 18:23
Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.
Dus die multi-crap heeft zowiezo al geen zin om voor opname te gebruiken bij mij.


In de FX loop van je amp??
wtf dan klinkt die distortion enzo van die multi effect toch voor geen meter of wel?
Kheb keer me ME50 in de fx gehad van me amp man nog nooit zo brak iets gehoord :P :D

Ik heb beide een multi effect en losse zooi.
Los vind ik fijner en 100x mooier vinden...die multi effect die ik heb is een Boss ME50...die gebruik ik voor de modulatie,delay en volume..en soms voor een octaaf.Ik gebruik hem in combi met me losse pedalen..klinkt erg goed..

Damage Inc.
3 november 2005, 18:28
Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.
Dus die multi-crap heeft zowiezo al geen zin om voor opname te gebruiken bij mij.


In de FX loop van je amp??
wtf dan klinkt die distortion enzo van die multi effect toch voor geen meter of wel?
Kheb keer me ME50 in de fx gehad van me amp man nog nooit zo brak iets gehoord :P :D

:o ... LEES DAN!
"Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.

En nee, dat klinkt niet in de fx-loop.

- Damage Inc.

robert-gitarist
3 november 2005, 18:39
Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.
Dus die multi-crap heeft zowiezo al geen zin om voor opname te gebruiken bij mij.


In de FX loop van je amp??
wtf dan klinkt die distortion enzo van die multi effect toch voor geen meter of wel?
Kheb keer me ME50 in de fx gehad van me amp man nog nooit zo brak iets gehoord :P :D

:o ... LEES DAN!
"Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.

En nee, dat klinkt niet in de fx-loop.

- Damage Inc.

Ik heb het gelezen..en voel je eens niet meteen op de pik getrapt..je kan ook normaal reageren...

ik vond het alleen beetje raar om een multi effect in fx loop te zetten...omdat ik er slechte ervaringen mee heb..dus vraag ik gewoon of dat wel klinkt? normale vraag toch?
reageer dan niet meteen zo overdone..

Damage Inc.
3 november 2005, 18:43
Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.
Dus die multi-crap heeft zowiezo al geen zin om voor opname te gebruiken bij mij.


In de FX loop van je amp??
wtf dan klinkt die distortion enzo van die multi effect toch voor geen meter of wel?
Kheb keer me ME50 in de fx gehad van me amp man nog nooit zo brak iets gehoord :P :D

:o ... LEES DAN!
"Ik heb een vergelijkbaar multi-crap pedaal die vast slechter is (Digitech RP3) en die heb ik in de fx-loop, en dan heb ik aparte distortion en wah pedalen.

En nee, dat klinkt niet in de fx-loop.

- Damage Inc.

Ik heb het gelezen..en voel je eens niet meteen op de pik getrapt..je kan ook normaal reageren...

ik vond het alleen beetje raar om een multi effect in fx loop te zetten...omdat ik er slechte ervaringen mee heb..dus vraag ik gewoon of dat wel klinkt? normale vraag toch?
reageer dan niet meteen zo overdone..

Doe ik niet, dat lijkt maar aan de text.
Maar je vroeg het over de distortion, maar er stond bij dat ik een los distortion pedaal heb :roll: .
Dus dat betekent dat ik dat ik de rest van wat er in een multi-fx zit gebruik in de loop zoals delay en modulatie enz. en dat klinkt wel goed in een fx-loop zoals je zou moeten weten.

En ik zeik nooit iemand af behalve als diegene begint, zo ben ik niet.

- Damage Inc.

robert-gitarist
3 november 2005, 18:52
Als je het niet zo bedoelt maar lijkt door de tekst, waarom doe je het dan?lekker verwarrend.
Ik vroeg het omdat ik dus geen goeie ervaring daarmee gehad heb.Ik heb ook een multi efftect en 3 losse distortion pedalen in me board zitten,en ik gebruik dus af en toe nog een overdrive'je of wat uit me multi effect.Dus al heb je meedere distortion pedalen,dan kan het toch ook nog zo zijn dat je misschien af en toe een distortion daarvan gebruikt?En dat klinkt dan niet lekker in een FX loop...dus vandaar...thats it

nielsduursma
3 november 2005, 19:11
@topicstarter:

je wilt dus een losse phaser, chorus, flanger. ik neem aan dat je ze niet tegelijk wilt gebruiken, dan moet je idd maar even kijken naar de polychorus van EHX, die heeft volgens mij een chorus, flanger, en phaser in 1 pedaal, met een gewone schakelknop.

hij is net iets duurder dan de mxr phaser, iets van 199 euro ofzow. en als het geluid je bevalt ben je een stuk goedkoper uit :wink:

idno
3 november 2005, 20:06
die multi effect die ik heb is een Boss ME50...die gebruik ik voor de modulatie,delay en volume..en soms voor een octaaf.Ik gebruik hem in combi met me losse pedalen..klinkt erg goed..

dit vind ik wel een goede optie. een goed distortion/od pedaal icm de modulatie uit de gt3

@nielsduursma
als je ze tegelijk zou gebruiken, kan dit hele leuke effecten opleveren, dus daarom de keuze voor aparte pedalen, maar bedankt voor de tip!

Pierz
3 november 2005, 22:21
Dat ben ik ook van plan. Gelukkig wisten bij boss zelf ook hoe brak die distortions zijn en hebben ze vast een loopje gemaakt voor externe :)

LPplayer
7 november 2005, 10:19
Hoe ziet een OCD eruit?
Ben nu ook over aan het gaan op losse pedalen, HEb een Korg AX1500g en ga nu over op losse pedalen.
Mijn losse pedalen nu zijn: CRy Baby wah, Ibanez TS9 die ik ga gebruiken voor boost en crunchachtig geluid.
Ik zoek dus nu nog een overdrive voor mijn solo geluiden en mijn iets hevigere oversturingen, dus kan iemand mij een beschrijving geven van de OCD?
Ik dacht voor mijn oversturingen zelf namelijk aan een Big muff USA.



@ aca ilic:
idd, die effecten gebruik ik nooit, net als de acoustic guitar simulator, vibrato, delay, short delay, synth, slicer en dat ding dat loopjes afspeeld :)

aan de meningen van de rest te merken is het denk toch verstandiger om m te houden. alleen denk ik wel dat ik die OCD aanschaf, want de kwaliteit van de distortions/od's zijn niet je van het. mn ds2 klinkt zelfs beter.

ik zou 'm inderdaad gewoon houden. handig voor thuisopnames en bovendien kun je er toch niet veel voor vangen denk ik. probeer vervolgens langzaam een mooi pedaal-arsenaal op te bouwen. Een OCD is een mooi begin!

harrie-beton
7 november 2005, 11:02
Het idee dat losse pedalen beter zijn dan een multi-effect is niet juist. Je hebt slechte pedalen en slechte multi-effecten. Je hebt ook goede pedalen (je noemt er een paar) en je hebt ook goede multieffecten.

Als je thuis speelt zou ik zelf voor een praktische oplossingen kiezen: een gt3 is prima. Misschien is een gt8 (500 euro) iets voor jou of een Tonelab of een podxt live. Die laatste is via USB te koppelen aan je pc.

LPplayer
7 november 2005, 12:18
Das waar en elke multieffect heeft zijn zwakke en sterke punten.
Ik gebruik bijvoorbeeld de wah van de korg soms nog steeds, omdat die best smooth is voor kleine slagjes. De cry babeah is lekkerder voor solo's dan weer en ook voro slagjes, maar meer als het slagje echt heel erg moet opvallen.


Het idee dat losse pedalen beter zijn dan een multi-effect is niet juist. Je hebt slechte pedalen en slechte multi-effecten. Je hebt ook goede pedalen (je noemt er een paar) en je hebt ook goede multieffecten.

Als je thuis speelt zou ik zelf voor een praktische oplossingen kiezen: een gt3 is prima. Misschien is een gt8 (500 euro) iets voor jou of een Tonelab of een podxt live. Die laatste is via USB te koppelen aan je pc.

idno
7 november 2005, 12:21
Hoe ziet een OCD eruit?
Ben nu ook over aan het gaan op losse pedalen, HEb een Korg AX1500g en ga nu over op losse pedalen.
Mijn losse pedalen nu zijn: CRy Baby wah, Ibanez TS9 die ik ga gebruiken voor boost en crunchachtig geluid.
Ik zoek dus nu nog een overdrive voor mijn solo geluiden en mijn iets hevigere oversturingen, dus kan iemand mij een beschrijving geven van de OCD?
Ik dacht voor mijn oversturingen zelf namelijk aan een Big muff USA.



@ aca ilic:
idd, die effecten gebruik ik nooit, net als de acoustic guitar simulator, vibrato, delay, short delay, synth, slicer en dat ding dat loopjes afspeeld :)

aan de meningen van de rest te merken is het denk toch verstandiger om m te houden. alleen denk ik wel dat ik die OCD aanschaf, want de kwaliteit van de distortions/od's zijn niet je van het. mn ds2 klinkt zelfs beter.

ik zou 'm inderdaad gewoon houden. handig voor thuisopnames en bovendien kun je er toch niet veel voor vangen denk ik. probeer vervolgens langzaam een mooi pedaal-arsenaal op te bouwen. Een OCD is een mooi begin!

voor de ocd zie http://www.fulltone.com
hij is niet goedkoop (200 pleuro) maar dan krijg je wel een vet handgebouwd pedaal met een dijk van een overdrive. je kan m ook als boost gebruiken.
laat je niet misleiden door mensen die zeggen dat je m alleen op een buizenbak kan gebruiken, want op een transistor klinkt ie ook gewoon goed.

LPplayer
7 november 2005, 12:27
Okay cool thnx gebruik op het moment nu mijn tubescreamer als boost klinkt ook wel op transistor, maar op buizen idd beter



Hoe ziet een OCD eruit?
Ben nu ook over aan het gaan op losse pedalen, HEb een Korg AX1500g en ga nu over op losse pedalen.
Mijn losse pedalen nu zijn: CRy Baby wah, Ibanez TS9 die ik ga gebruiken voor boost en crunchachtig geluid.
Ik zoek dus nu nog een overdrive voor mijn solo geluiden en mijn iets hevigere oversturingen, dus kan iemand mij een beschrijving geven van de OCD?
Ik dacht voor mijn oversturingen zelf namelijk aan een Big muff USA.



@ aca ilic:
idd, die effecten gebruik ik nooit, net als de acoustic guitar simulator, vibrato, delay, short delay, synth, slicer en dat ding dat loopjes afspeeld :)

aan de meningen van de rest te merken is het denk toch verstandiger om m te houden. alleen denk ik wel dat ik die OCD aanschaf, want de kwaliteit van de distortions/od's zijn niet je van het. mn ds2 klinkt zelfs beter.

ik zou 'm inderdaad gewoon houden. handig voor thuisopnames en bovendien kun je er toch niet veel voor vangen denk ik. probeer vervolgens langzaam een mooi pedaal-arsenaal op te bouwen. Een OCD is een mooi begin!

voor de ocd zie http://www.fulltone.com
hij is niet goedkoop (200 pleuro) maar dan krijg je wel een vet handgebouwd pedaal met een dijk van een overdrive. je kan m ook als boost gebruiken.
laat je niet misleiden door mensen die zeggen dat je m alleen op een buizenbak kan gebruiken, want op een transistor klinkt ie ook gewoon goed.

peter_heijnen
7 november 2005, 14:24
Voordeel van multies: je kunt in een keer 'tig effecten aan/uit zetten.
Nadeel van de pedaaltjes: tapdansen.

Ik bezit momenteel een marshall jcm 900 combo, twee buizenracks (gt trio/lexicon mpx g2 - reussenzehn/intellifex), een 4x12 kast, twee 2x10 kasten, een tech 21 transistorcombo, een gt3, een pod, en een vox tonelab se.
Ik gebruik behalve mijn wah en een controllerpedaal geen losse pedalen omdat ik makkelijk wil kunnen switchen zonder te hoeven tapdansen. Dan maar thuis programmeren dus.

Aan de hele discussie over de gt3 wil ik toevoegen dat ik momenteel een theatertour doe, en dat ik hiervoor uit mijn "winkeltje" heb gekozen voor de tech 21 samen met de gt3. Die gt3 klinkt misschien niet het best van al mijn spulletjes, maar toch kies ik voor de boss omdat ie zo mooi achter in mijn combootje past en verder gewoon heel bruikbaar klinkt.
Daarnaast is de gt3 zeer flexibel aan te sluiten.
Git>wah>gt3 pre fx>tech 21in>tech21send>gt3 post fx>tech21return.
Ik gebruik op die manier mijn gt3'tje als mastervolumepedaal, booster, compressor, tremelo, chorus, reverb, delay, en daarnaast ook als midipedaal (incl controlswitch) om mijn versterkerkanalen via midiswitcher te schakelen.
De tech21 is een prima transistor versterker, klinkt dus anders dan het buizenspul, en de gt3 past er prima bij.
Meer heb ik momenteel niet nodig en daarnaast is mijn ervaring dat je in een zaal met slechte akoestiek geen top avond zult hebben en in een zaal met top akoestiek dus wel. Met of zonder top pedalen.

De gt3 is een prima ding, tenzij je gewoon iets anders wilt.

VHsologitarist
8 november 2005, 20:40
Het idee dat losse pedalen beter zijn dan een multi-effect is niet juist. Je hebt slechte pedalen en slechte multi-effecten. Je hebt ook goede pedalen (je noemt er een paar) en je hebt ook goede multieffecten.

Als je thuis speelt zou ik zelf voor een praktische oplossingen kiezen: een gt3 is prima. Misschien is een gt8 (500 euro) iets voor jou of een Tonelab of een podxt live. Die laatste is via USB te koppelen aan je pc.


'mijn vraagje aan jou :
als op de vox tonelab geen USB zit he, hoe moet je dan de gedownloaden patch naar de vox tonelab SE sturen?

greetz 8-)

fullorder
8 november 2005, 21:51
Voordeel van multies: je kunt in een keer 'tig effecten aan/uit zetten.
Nadeel van de pedaaltjes: tapdansen.

dat vind ik juist het coole eraan. hoef ik na te denken over m'n danspasjes :D

ateng
9 november 2005, 10:36
Man gooi eens die GT-3 meteen weg . Losse pedaaltjes zijn gewoon DE BESTE stuff ( mits je goede spul hebt natuurlijk)
Vertel me eerlijk hoe vaak gebruik je die Humanizer of autowah van dat shit die GT 3 heet? Ik durf te wedden bijna nooit zeker...
Koop pedaaltjes die je het meste zal gebruiken zoals goede overdrive, wah, chorus enz... :wink: Daar heb je meer aan en voor die column schrijvers die altijd zeiken over het bukken op het buhne i.v.m afstellen van pedalen: ik vind het niet erg omdat geluid nog 20 keer beter is dan alle zooi uit processors en multieffect. pedaaltjes
Sorry voor rackgebruikers dit is persoonlijke mening hoor :-D
20 keer beter dan alle zooi uit processors en multi-effect? Wat een onzin! Waar baseer je dat op...smaak? Omdat je het mooier vindt klinken wil niet zeggen dat het dan beter is. En vooral modulatie uit rackgear zijn net zo goed als pedaaltjes en misschien nog beter omdat ze meer instel mogelijkheden hebben.
En het is een kwestie van goed afstellen je GT3 want ik heb m ook gehad en no problem. Het is ook waarvoor je m wil gebruiken, top40, rock, blues, jazz enz. Als je alleen maar blues/rock speelt heb je al genoeg aan een overdrive pedaal en een wah en misschien een delay maar voor commerciele dingen is een GT3 echt handig en bruikbaar. Ik sluit me er wel bij aan dat de od/dist. wat minder zijn maar absoluut niet onbruikbaar. Maar zoals Peter-heijnen het al aangaf is het makkelijker om mee te werken omdat je presets kan maken zodat je niet hoeft te tapdansen en je kan volume verschil maken tussen slag en solo geluid en die opslaan. Het is allemaal gemak maar zekers niet slecht.

BartL
9 november 2005, 10:40
Als je echt serieus ALLEEN thuis speelt, zou ik er niet eens over denken om hem weg te doen.

harrie-beton
9 november 2005, 13:05
meneer vshsologitarist


'mijn vraagje aan jou :
als op de vox tonelab geen USB zit he, hoe moet je dan de gedownloaden patch naar de vox tonelab SE sturen?

Dat geldt niet alleen voor de tonelab maar ook voor de v-amp en de oudere pod 2.0

via musical instrument digital interface, dus MIDI!

VHsologitarist
9 november 2005, 20:06
ik snap je stelling.. maar het is toch mogelijk om patch (gedownload) van je computer naar de Vox Tonelab SE te sturen, toch?
Hoe verloopt dit dat, als er geen USB aansluiting op zit... graag uitleg :P
alvast bedankt! 8-)

harrie-beton
9 november 2005, 23:15
dat zeg ik net, via een midi kabel tussen de tonelab en je pc. Midi verstuurt niet alleen noten maar ook gehele patches inclusief letters.

Dirk_Hendrik
9 november 2005, 23:40
Get it.

Grappig hoe lezen op fora werkt. Het feit dat je dikgedrukte letters gebruikte maakte dat ik die text blijkbaar onbewust aan je sig-text toevoegde en dus (ook) niet zag. :wink:

harrie-beton
9 november 2005, 23:58
ik zal het ook niet meer doen.
Het is inderdaad verwarrend.

Ik moet zeggen dat ik heel weinig patches download van anderen. Vooral in het begin dat ik mijn modeling machine had deed ik dat. De patches hebben veelbelovende namen zoals "SRV" of "hiermee klink je net als Sanatana" maar ze lijken er meestal niet op..

Ik vind de software die erbij geleverd wordt snel werken en een geluid heb je zo gemaakt. In de oefenenruimte maak ik ook wel eens wat, gelukkig met het grote display van de podxt kan dat zonder blindegeleidehond.

Irritant aan geluiden is volume verschillen tussen verschillende patches, vooral in de oefenruimte pas ik dat nog wel eens aan.

de mp3's op mijn gear site zijn ook al weer 2 jaar oud. Ik zal eens wat aanpassen, met kerst ben ik vrij.

[/b]

VHsologitarist
10 november 2005, 02:06
hey thanks man,

ja idd had dikgedrukte letters niet gelezen (psychologisch foutje in mn hersenen die idd dat automatisch toevoegde aan de signatuur).

Dus met midi werkt dat dus, interessant, ook gedownloade patches kun je achteraf nog bewerken nietwaar? zoals wat je zei: volume verschil tussen verschillende patches.

:-D

harrie-beton
10 november 2005, 09:43
die patches zijn niet beveiligd, op geen enkele wijze en auteursrecht is ook niet van toepassing.
Tuurlijk kun je ze bewerken!

De kwaliteit van de patches is net als de bladmuziek op internet. Het helpt je in de richting maar je moet een hoop zelf doen.

Internet wordt voor een groot deel bevolkt door jonge jongens zonder een sociaal leven en die spelen af en toe een potje gitaar. De patches die daarvan op internet circuleren zijn vaak niet geschikt voor een band. Vooral als je thuis een overdrive-sound maakt dan zit er veel te veel bas in. In de oefenruimte komt je dan niet door de mix heen omdat de bassist en jij dezelfde frequenties van elkaar afsnoepen.