PDA

View Full Version : iemand de orange cr10 al getest?



idno
2 november 2005, 19:28
zo ja, wat vond je ervan?
t lijkt mij wel een grappig thuisversterkertje, zeker voor het geld (69 pleuro bij feedback)

muse12
2 november 2005, 19:42
Mmm... Orange is heeeeel goed merk! Daarom zijn de buizenversterkers ook te koop boven de 1000 euro.

Deze kleine miniversterker is echter niet van het grote kwaliteit! Het is een transistor versterker van 10 watt. Hoewel het aangeschreven wordt als een Combo. Om het zelf te testen kun je het beste een Marshall MG of eentje uit de CD series ernaast zetten van 10 tot 15 watt. Van Marshall zijn 100% transistor. En dan moet je eens naar het verschil luisteren (als dat lukt natuurlijk.)

Ik zou hem in ieder geval niet aanraden maar een (half) buizenversterker aanraden. Die zijn ook voor redelijke prijzen al te krijgen.

Mitch
2 november 2005, 19:42
Gebruik de zoekfunctie op crush orange en je zult mijn ongezouten kritiek met iets meer woorden dan nu tegenkomen: totaal nutteloos aparaat, ziet er alleen leuk uit.

idno
2 november 2005, 21:04
fuck, vergeten de search te gebruiken, sorry :oops:

Squier4ever
2 november 2005, 21:31
Mmm... Orange is heeeeel goed merk! Daarom zijn de buizenversterkers ook te koop boven de 1000 euro.

Deze kleine miniversterker is echter niet van het grote kwaliteit! Het is een transistor versterker van 10 watt. Hoewel het aangeschreven wordt als een Combo. Om het zelf te testen kun je het beste een Marshall MG of eentje uit de CD series ernaast zetten van 10 tot 15 watt. Van Marshall zijn 100% transistor. En dan moet je eens naar het verschil luisteren (als dat lukt natuurlijk.)

Ik zou hem in ieder geval niet aanraden maar een (half) buizenversterker aanraden. Die zijn ook voor redelijke prijzen al te krijgen.

dude, een combo is niet direct een buizenversterker :-? :wink: :wink:
een 10 watt transistor kan ook een combo zijn.
Combo is een versterker waarbij versterker en speaker in een kast gebouwd zijn, weet niet of je daar al achter was???

ranvan2000
6 november 2005, 23:01
Ik ben trotse bezitter van een Crush 10. Voordat ik hem kocht had ik al gelezen dat ik er niet teveel van moest verwachten. Inderdaad is geluid niet meer dan dat je ervan kan verwachten, maar hij voldoet precies waarvoor ik hem heb gekocht als huiskamer-versterkertje. Meestal stel ik hem clean in en gebruik een pedaaltje voor de overdrive/distortion.

Ach ik ben er nog steeds blij mee, de looks alleen zijn al 69 euro waard! 8-)

DREAMMACHINE
7 november 2005, 09:10
hehe, ik heb hem ook en gebruik hem idd als slaapkamer versterkertje voor de late uurtjes!....

ik denk dat het vooral afhankelijk is voor wat gitaar je er in hangt .... met een gibson standard kreeg ik er weinig tone uit....maar ik gebruik nu mn gibson custom er over en dat is toch wel ff anders, veel helderder geluid....

maarja, meer dan een paar cleane blues/jazz licks kun je er niet van verwachten, gebruik vooral de gain knoppen niet na 11h, want de oversturing die er in zit is ruk.....

...

Nocki
7 november 2005, 09:32
Was idd ook op zoek naar zoiets en wou er 2 hebben met wat pedalen ervoor. maar toen ik daar kwam vond ik ze niet goed genoeg terwijl ikdaar was met het idee dat het me niet uitmaakte hoe het klonk als ik er maar wat aan hed. schijjnbaar had ik er niks aan. er is al heel veel over geschreven op dit forum dus de zoek functie was een goed idee...

NOcki