PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 2000 AVT 100 (Watt) Combo



muse12
2 november 2005, 19:18
Hallo jongens,

Is dit een beetje redelijke versterker? Bezit nu een Stagg versterkertje (transistor) van tien tot vijftien watt en wil nu eens een beetje de professionele kant op. Ik was eigenlijk op zoek naar een goede 50 watt versterker maar deze Marshall van 100 watt mocht ik voor 600 euro meenemen als ik wou.

http://www.music-town.de/onlineshop/bilder/egitarre/marshallavt100.jpg

Het is deze, op de foto. Over de versterker:

Half buizen
Bevat FX Loop
Digitale Effecten als Delay, Reverb, Echo
100 Watt Speaker: 1x12"
DFX-Effectprocessor: (DFX Mix, Adjust & Program)

Heb overigens hierbij geen voetpedaal gezien!

De versterkers die in het apparaat zitten zijn exact dezelfde als de JCM900.

Een goede versterker? Of is het gewoon een omhoog geprezen geval?

Mensen met ervaringen met deze Combo of producten uit de Valvestate 2000 AVT Series?[/img]

wytz
2 november 2005, 19:25
neeeeeeeeee
niet doen!

koop voor dat geld een goede buizencombo, een jcm 800 als je bij marshall wilt blijven, of een mesa studio +, of een 2e hands koch studiotone. zorg dat er buizen in zitten!

muse12
2 november 2005, 19:35
is het zo slecht product van Marshall dan?

chennie
2 november 2005, 20:04
is een beetje een ongeschreven regel geworden, maarre:

je zegt dat je een beetje de professionele kant op wilt:
blijf dan uit de buurt van de valvestates =) en koop een volledige buizen bak. Het is niet zozeer het merk marshall wat verkeerd is, het is de serie.

Een valvestate is het gewoon allemaal net niet voor de prijs waar je ook bijv een jcm800 combo voor kan halen. Het is een volledige buizenbak met de "standaard" rock sound, te horen op vele albums. Alhoewel deze niet al die snufjes heeft als reverb, echo en delay, zal die wel beter klinken dan zo'n valvestate combo. Voor waarschijnlijk, ook tweedehands nog goedkoper.

misschien dat anderen je nog kunnen helpen met het opnoemen van merken of series.
Ik dacht dat Randall ook goed betaalbare versterkers hadden.

AART
2 november 2005, 21:57
haal ieme's(forumgebruiker) marshall top op(jcm 800), en dan kan je van de rest een behgringer cab halen ofzo, dan heb je gewoon een professionele setup.

Berik
2 november 2005, 22:03
Hij is wel relax om mee te oefenen, maar om op te treden zou ik hem niet gebruiken, kun je beter een dikker ding kopen voor die 600 euro..

Bijv een behringer combo versterker, net zo goed als marshall alleen veel goedkoper

Baker
3 november 2005, 12:43
niet aan beginnen

Baker
3 november 2005, 12:45
Kijk hier hoe het ook kan...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65973
400 Euro!!
Is dan wel een hele andere sound, maar toch....

renier
3 november 2005, 14:12
Kijk hier hoe het ook kan...
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65973
400 Euro!!
Is dan wel een hele andere sound, maar toch....

dankje!, ben er erg content mee inderdaad! en qua sound.. ach, gooi een EQ in de effectloop en een tubescreamer ervoor, en ik wed dat ik een betere JCM800 sound krijgt dan een valvestate...

ja, inderdaad, blijf weg van valvestates!!

(hoewel ik dan weer moet zeggen dat het cleane geluid van de valvestate waar ik over repeteer weer best aardig is. maar de gain is weer helemaal niks)

als je 600 euro te besteden hebt, koop dan VOLLEDIG buizen. al die verhalen over fabrikanten die op slinkse wijze het buizengeluid weten te produceren zonder buizen te gebruiken, zijn stuk voor stuk geleuter. valvestate, attax, valvetronix... vergeleken met een echte set gloeilampen is het gewoon bagger.

Droffie
3 november 2005, 14:38
Jeetje wordt hier even gegeneraliseerd.

Topicstarter; uit eigen ervaring weet ik dat Valvestates niet per definitie kut klinken zoals hier iedereen beweert. Ik heb jaren lang met veel plezier, en goede tone over een Valstate 8100 gespeeld.
Waarzinnige blaasbak met thyphus veel gain.

Het hangt helemaal van je wensen en type muziek af die je speelt.
Een JCM800 met een TS ervoor klinkt geweldig maar is zo veelzijdig als een lode deur.

Zelf speel ik op een Koch Twintone en die zijn ondertussen tweedehands wel te vinden voor z'n 700 Euro en ze klinken fantastisch.
Uit je keuze voor Valvestate maak ik op dat je veelzijdigheid belangrijk vind, dus zoek ook gewoon een veelzijdige amp.
Mocht dat een VS zijn die jij goed vind klinken, prima toch...

Succes.

spanky_franky
3 november 2005, 15:02
Ik vraag me af of topicstarter ooit een échte buizenbak heeft gehoord.. zo niet, ga dan als de gesmeerde bliksem naar een muziekzaak waar ze ook valvestates hebben staan en trek je conclusies.

Zelf heb ik een oude valvestate gehad en ken ik de nieuwe ook goed. Nu ik een buizenbak heb (Kitty Hawk pro junior 50w combo, zeker geen superdeluxe geval, voor €250 gekocht!) wil ik voor geen goud terug naar de valvestate.

Het oordelen over tone blijft subjectief, maar voor €600 kún je een 100% buizenbak kopen en zou ik ze iig proberen/vergelijken met valvestate.

Harry
3 november 2005, 16:12
600 euro voor dit speelgoedding (excuse le mot) is een belachelijk hoge prijs!!

Baker
3 november 2005, 17:45
Jeetje wordt hier even gegeneraliseerd.


Valt op zich wel mee hoor,
Ik heb zelf ook altijd naar alle tevredenheid over valvestate gespeeld.

Alleen als ik nu voor de keuze zou staan zou ik er niet aan beginnen,
juist omdat je voor 600 Euro (of een beetje meer) iets kunt kopen wat zoveel beter is.

Daarom als iemand mij vraagt: "is dit een goede amp?"
ik antwoord: "niet aan beginnen"

btw, nu alsjeblieft niet weer de valvestate is goed/valvestate is slecht discussie. Hier is inmiddels meer dan genoeg over gezegd.

Baker
3 november 2005, 17:52
maw,

gebruik de zoekfunctie,
er zal een wereld voor je open gaan.

(en inderdaad, gegeneraliseerd wordt er ook genoeg)

Scali
4 november 2005, 10:20
Ik ben wel fan van deze versterkertjes. Ze klinken goed, en het is handig dat ze ook met koptelefoon te gebruiken zijn, dat er meerdere kanalen op zitten, effecten ingebouwd, fx loop, speakeraansluiting, en line-out met zeer goede speakersim.
Dat het geen pure buizenbak is, vind ik een onbelangrijk detail, Als het maar goed klinkt en doet wat je wilt. De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse), dus voor mij liever een ValveState dan, ook al is het niet koel om geen buizeneindtrap te hebben.
Voor hetzelfde geld heb je ook wel een goede modelingversterker van bv Vox, maar toch vind ik het analoge van de ValveStates wel leuk. Zoals deze bakken reageren op het volume van je gitaar en de dynamiek in je aanslag, dat kunnen de modelers (nog) niet zo overtuigend.

spanky_franky
4 november 2005, 21:06
Ik ben wel fan van deze versterkertjes. Ze klinken goed, en het is handig dat ze ook met koptelefoon te gebruiken zijn, dat er meerdere kanalen op zitten, effecten ingebouwd, fx loop, speakeraansluiting, en line-out met zeer goede speakersim.
Dat het geen pure buizenbak is, vind ik een onbelangrijk detail, Als het maar goed klinkt en doet wat je wilt. De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse), dus voor mij liever een ValveState dan, ook al is het niet koel om geen buizeneindtrap te hebben.
Voor hetzelfde geld heb je ook wel een goede modelingversterker van bv Vox, maar toch vind ik het analoge van de ValveStates wel leuk. Zoals deze bakken reageren op het volume van je gitaar en de dynamiek in je aanslag, dat kunnen de modelers (nog) niet zo overtuigend.Valvestate en dynamiek :o Nee, ben ik het totaal niet mee eens, zo`n Vox modeler is echt wel dynamischer.. en al helemaal als je het over de nieuwe valvestates hebt, de 1e en 2e series waren dan nog wel oke op dat vlak.

Harry
4 november 2005, 22:22
smaken verschillen, en ieder zijn geluid enz. enz., maar ik zou haast zeggen dat Scali nooit over een goede buizenbak heeft gespeeld.

Fumi SG
5 november 2005, 00:13
Bijv een behringer combo versterker, net zo goed als marshall alleen veel goedkoper

Zeker weten?! :roll:

Scali
5 november 2005, 00:39
smaken verschillen, en ieder zijn geluid enz. enz., maar ik zou haast zeggen dat Scali nooit over een goede buizenbak heeft gespeeld.

Beetje flauwe manier om iemand z'n argumenten onderuit proberen te halen.
Je zit er trouwens flink naast. Ik heb genoeg ervaring met buizenbakken, en ik heb helemaal niet beweerd dat deze versterker beter zou zijn dan alle buizenbakken. Alleen dat ik vind dat het een erg bruikbare versterker is voor het geld, en ik heb ook uitgelegd waarom, dus dat ga ik niet opnieuw doen.
Buizensnobisme en persoonlijke aanvallen zijn aan mij verder niet besteed.
Maar ik vraag me wel af of jij zelf wel ervaring met de ValveStates hebt, of dat je dit slechts baseert op vooroordelen omdat er transistors in zitten?

Scali
5 november 2005, 00:43
Valvestate en dynamiek :o Nee, ben ik het totaal niet mee eens, zo`n Vox modeler is echt wel dynamischer.. en al helemaal als je het over de nieuwe valvestates hebt, de 1e en 2e series waren dan nog wel oke op dat vlak.

Weet ik niet. Ik heb zelf een VS combootje uit de 2e serie, en die reageert heel goed op m'n volume. Ik kan van praktisch clean naar volle gain met alleen het volume op m'n gitaar. Zoveel is er niet veranderd aan de ValveState-technologie, dus ik neem aan dat dat nog steeds kan met deze bakjes. De reviews waren ook erg lovend. Nou heb ik de nieuwe Voxjes ook nog niet geprobeerd, maar alle digitale apparaten die ik wel geprobeerd heb, die worden nogal modderig als je dergelijke dingen met je volume uithaalt, simpelweg omdat je te weinig resolutie overhoudt met je A/D-conversie van zo'n zwak ingangssignaal. Ik zie geen reden waarom al die digitale apparaten daar problemen mee hebben en de Voxjes niet, want die werken ook maar op 20-bit, en ik heb het zelfs met 24-bit apparaten duidelijk gemerkt.

Harry
5 november 2005, 12:00
smaken verschillen, en ieder zijn geluid enz. enz., maar ik zou haast zeggen dat Scali nooit over een goede buizenbak heeft gespeeld.

Beetje flauwe manier om iemand z'n argumenten onderuit proberen te halen.
Je zit er trouwens flink naast. Ik heb genoeg ervaring met buizenbakken, en ik heb helemaal niet beweerd dat deze versterker beter zou zijn dan alle buizenbakken. Alleen dat ik vind dat het een erg bruikbare versterker is voor het geld, en ik heb ook uitgelegd waarom, dus dat ga ik niet opnieuw doen.
Buizensnobisme en persoonlijke aanvallen zijn aan mij verder niet besteed.
Maar ik vraag me wel af of jij zelf wel ervaring met de ValveStates hebt, of dat je dit slechts baseert op vooroordelen omdat er transistors in zitten?

het is niet flauw bedoeld, nu zeg je iets heel anders dan in de post waar ik op reageerde. Ik heb in een oefenruimte geruime tijd over een valvestate moeten spelen helaas, dus ik ken het ding.
En wat ik verder bedoelde, voor de 600 euro die deze valvestate moet opbrengen kun je een versterker kopen met een prima geluid.

Droffie
5 november 2005, 12:45
Jeetje wordt hier even gegeneraliseerd.


Valt op zich wel mee hoor,
Ik heb zelf ook altijd naar alle tevredenheid over valvestate gespeeld.

Alleen als ik nu voor de keuze zou staan zou ik er niet aan beginnen,
juist omdat je voor 600 Euro (of een beetje meer) iets kunt kopen wat zoveel beter is.

Daarom als iemand mij vraagt: "is dit een goede amp?"
ik antwoord: "niet aan beginnen"

btw, nu alsjeblieft niet weer de valvestate is goed/valvestate is slecht discussie. Hier is inmiddels meer dan genoeg over gezegd.

Als je de rest van mij post leest begrijp je dat ik helemaal geen VS goed of slecht discussie wil beginnen. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan brullen VS is kut. Wat voor jou een kut amp is is voor een andere top amp. Wat ik eerder zei, hangt van je wensen af.

Laten we er gewoon van uit gaan dat VS geen slechte versterkers zijn, want dat zijn 't niet...Tis gewoon je smaakje niet meer, zeker als je ondertussen buizen gewend bent.

E-J
5 november 2005, 12:55
Klopt, ik heb een VS265 (2e serie) op de kop weten te tikken voor 275 euro, maar als ik nu 350 euro of meer had zou ik zeker niet meer naar een Valvestate kijken. Ik vind het een fijn ding, zeker, en goed voor de prijs die ik ervoor heb betaalt, maar 600 euro voor een Valvestate over hebben? Nooit.

Scali
5 november 2005, 15:25
nu zeg je iets heel anders dan in de post waar ik op reageerde.

Nee hoor, het ligt eraan hoe jij het interpreteert. Ik noemde een aantal voordelen en mogelijkheden van deze versterker ten opzichte van buizenversterkers in dezelfde prijsklasse. Ik heb niet gezegd dat de versterker beter zou klinken, maar misschien heb je dat zo geinterpreteerd, omdat ik andere voordelen noemde.


En wat ik verder bedoelde, voor de 600 euro die deze valvestate moet opbrengen kun je een versterker kopen met een prima geluid.

Maar misschien niet met dezelfde mogelijkheden. Ik vind het vooral fijn dat deze versterkers direct in een mengpaneel of PC oid geplugd kunnen worden, en dat je dan hele aardige opnamen kunt maken, omdat er een prima speakersim in zit. Dat vind ik die 600e wel waard.

Oh, toevallig ben ik vandaag meegegaan met een vriend om een versterker te kopen. Ik heb de Vox AD50VT geprobeerd, en inderdaad zakte het geluid in bij het terugdraaien van het volume, zoals ik verwachtte. We hebben ook een Marshall MG30DFX en H&K Edition Blue 60 geprobeerd. Beiden pure transistorversterkers, en puur analoge voorversterkers. Die bleven wel mooi met het volume teruggedraaid. Ik vond de MG trouwens heel erg meevallen. Had er veel slechts over gehoord, maar ik vond zowel het clean als de overdrive goed bruikbaar, en de digitale reverb was subliem. Uiteindelijk hebben we de H&K meegenomen. De reverb was iets minder, maar hij had wel een fx loop, dus dat kan verholpen worden. Het clean was heel mooi, en had ook een goede crunch wanneer ie vol open ging. De lead was ook mooi, al was hij een tikkeltje dof als de gain vol open ging. Er had iets meer hoog/presence in gemogen.

Harry
5 november 2005, 15:53
Ik ben wel fan van deze versterkertjes. Ze klinken goed, en het is handig dat ze ook met koptelefoon te gebruiken zijn, dat er meerdere kanalen op zitten, effecten ingebouwd, fx loop, speakeraansluiting, en line-out met zeer goede speakersim.
Dat het geen pure buizenbak is, vind ik een onbelangrijk detail, Als het maar goed klinkt en doet wat je wilt. De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse), dus voor mij liever een ValveState dan, ook al is het niet koel om geen buizeneindtrap te hebben.
Voor hetzelfde geld heb je ook wel een goede modelingversterker van bv Vox, maar toch vind ik het analoge van de ValveStates wel leuk. Zoals deze bakken reageren op het volume van je gitaar en de dynamiek in je aanslag, dat kunnen de modelers (nog) niet zo overtuigend.


ik kan het alleen maar interpreteren zoals het hier staat. De info die je later toevoegt nuanceert dit verhaal enigszins. Maar goed, smaken verschillen, en het geluid dat uit dit ding komt doet alle voordelen die je noemt voor mij teniet.

chennie
5 november 2005, 15:56
Uiteindelijk hebben we de H&K meegenomen. De reverb was iets minder, maar hij had wel een fx loop, dus dat kan verholpen worden. Het clean was heel mooi, en had ook een goede crunch wanneer ie vol open ging. De lead was ook mooi, al was hij een tikkeltje dof als de gain vol open ging. Er had iets meer hoog/presence in gemogen.

Dit vind ik nou jammer, je geeft een paar nadelen als dof en minder hoog en presence of slechte reverb. Als ik een versterker zou kopen wil ik eigenlijk geen compromis in geluid. Zelfs was die goedkoop, das geen excuus om iets te kopen, ik wil gewoon goed spul mee naar huis nemen. Maar misschien ben ik een snob. Ik denk echter dat je zo ook de de valvestate in kwestie kan beschouwen (back ontopic!) het is het gewoon niet en zekers niet voor die prijs.

Scali
5 november 2005, 17:10
Dit vind ik nou jammer, je geeft een paar nadelen als dof en minder hoog en presence of slechte reverb. Als ik een versterker zou kopen wil ik eigenlijk geen compromis in geluid.

Even voor de duidelijkheid: het was mijn mening, maar ik was niet degene die em kocht. Ik stel andere eisen aan distortion en reverb. Hij speelt voornamelijk clean, of met een randje, en daar was deze versterker prima voor.

Scali
5 november 2005, 17:17
ik kan het alleen maar interpreteren zoals het hier staat.

Er staat daar niet "ValveState klinkt beter dan buizenversterkers".


Maar goed, smaken verschillen, en het geluid dat uit dit ding komt doet alle voordelen die je noemt voor mij teniet.

Gaat niet om smaak, gaat om toepassingen. Een ValveState is een oefenversterkertje voor thuis, waar je evt mee kunt optreden.
Voor thuis hecht ik geen waarde aan grote vermogens of buizen, dat gebruik ik toch niet. Ik wil wel dat ie op lage vermogens goed klinkt, en ValveState doet dat.
Verder wil ik thuis demos kunnen opnemen, dus is het handig als er een goede speakersim op zit, zodat ik meteen kan opnemen.
Aan een buizenversterker heb ik absoluut niets dus, voor deze toepassingen. Op een podium is het wel aardig, en in een echte studio, waar je em vol kunt opentrekken, en waar een technicus goede microfoons ideaal kan plaatsen, is het ook leuk. Maar dat kost veel meer dan 600e, en daar heb ik voor dagelijks gebruik niets aan, en ik denk dat dat voor potentiele kopers van ValveStates ook geldt.

muse12
5 november 2005, 17:51
Ik vraag me af of topicstarter ooit een échte buizenbak heeft gehoord.. zo niet, ga dan als de gesmeerde bliksem naar een muziekzaak waar ze ook valvestates hebben staan en trek je conclusies.

Zelf heb ik een oude valvestate gehad en ken ik de nieuwe ook goed. Nu ik een buizenbak heb (Kitty Hawk pro junior 50w combo, zeker geen superdeluxe geval, voor €250 gekocht!) wil ik voor geen goud terug naar de valvestate.

Het oordelen over tone blijft subjectief, maar voor €600 kún je een 100% buizenbak kopen en zou ik ze iig proberen/vergelijken met valvestate.

Ik heb de Valvestate (halfbuizen) geprobeerd. Vond hem wel vrij goed klinken. Overigens hoeven de vele opties niet, daar heb ik me eigen effecten voor. Daarnaast heb ik de Marshall buizenbak JCM900 (50watt) geloof ik (combo) en nog eens als Cabinet met Top maar het verschilde praktisch niks. Een duidelijk verschil vond ik wel tussen de volledige buizenbak van Marshall en Fender, die van de Fender klonk dan wel een stuk minder!

Harry
5 november 2005, 19:03
ik kan het alleen maar interpreteren zoals het hier staat.

Er staat daar niet "ValveState klinkt beter dan buizenversterkers".


Maar goed, smaken verschillen, en het geluid dat uit dit ding komt doet alle voordelen die je noemt voor mij teniet.

Gaat niet om smaak, gaat om toepassingen. Een ValveState is een oefenversterkertje voor thuis, waar je evt mee kunt optreden.
Voor thuis hecht ik geen waarde aan grote vermogens of buizen, dat gebruik ik toch niet. Ik wil wel dat ie op lage vermogens goed klinkt, en ValveState doet dat.
Verder wil ik thuis demos kunnen opnemen, dus is het handig als er een goede speakersim op zit, zodat ik meteen kan opnemen.
Aan een buizenversterker heb ik absoluut niets dus, voor deze toepassingen. Op een podium is het wel aardig, en in een echte studio, waar je em vol kunt opentrekken, en waar een technicus goede microfoons ideaal kan plaatsen, is het ook leuk. Maar dat kost veel meer dan 600e, en daar heb ik voor dagelijks gebruik niets aan, en ik denk dat dat voor potentiele kopers van ValveStates ook geldt.

ik ga hier niet meer op in. Je geeft steeds meer informatie, je punt is duidelijk, echter compleet ander verhaal dan in je eerste post. Einde.

Droffie
5 november 2005, 19:26
Ik vraag me af of topicstarter ooit een échte buizenbak heeft gehoord.. zo niet, ga dan als de gesmeerde bliksem naar een muziekzaak waar ze ook valvestates hebben staan en trek je conclusies.

Zelf heb ik een oude valvestate gehad en ken ik de nieuwe ook goed. Nu ik een buizenbak heb (Kitty Hawk pro junior 50w combo, zeker geen superdeluxe geval, voor €250 gekocht!) wil ik voor geen goud terug naar de valvestate.

Het oordelen over tone blijft subjectief, maar voor €600 kún je een 100% buizenbak kopen en zou ik ze iig proberen/vergelijken met valvestate.

Ik heb de Valvestate (halfbuizen) geprobeerd. Vond hem wel vrij goed klinken. Overigens hoeven de vele opties niet, daar heb ik me eigen effecten voor. Daarnaast heb ik de Marshall buizenbak JCM900 (50watt) geloof ik (combo) en nog eens als Cabinet met Top maar het verschilde praktisch niks. Een duidelijk verschil vond ik wel tussen de volledige buizenbak van Marshall en Fender, die van de Fender klonk dan wel een stuk minder!

Ik wil niet mierenneuken of zo, maar halfbuizen zijn ze niet. VS's hebben 1 voorbuisje om het gain kanaal een beetje te shapen.

Scali
5 november 2005, 19:44
ik ga hier niet meer op in. Je geeft steeds meer informatie, je punt is duidelijk, echter compleet ander verhaal dan in je eerste post. Einde.

Nee, dat is het niet, maar als jij volhoudt dat jij beter weet wat ik bedoel dan ikzelf, dan valt er inderdaad niet te praten.

spanky_franky
6 november 2005, 12:29
Ik vraag me af of topicstarter ooit een échte buizenbak heeft gehoord.. zo niet, ga dan als de gesmeerde bliksem naar een muziekzaak waar ze ook valvestates hebben staan en trek je conclusies.

Zelf heb ik een oude valvestate gehad en ken ik de nieuwe ook goed. Nu ik een buizenbak heb (Kitty Hawk pro junior 50w combo, zeker geen superdeluxe geval, voor €250 gekocht!) wil ik voor geen goud terug naar de valvestate.

Het oordelen over tone blijft subjectief, maar voor €600 kún je een 100% buizenbak kopen en zou ik ze iig proberen/vergelijken met valvestate.

Ik heb de Valvestate (halfbuizen) geprobeerd. Vond hem wel vrij goed klinken. Overigens hoeven de vele opties niet, daar heb ik me eigen effecten voor. Daarnaast heb ik de Marshall buizenbak JCM900 (50watt) geloof ik (combo) en nog eens als Cabinet met Top maar het verschilde praktisch niks. Een duidelijk verschil vond ik wel tussen de volledige buizenbak van Marshall en Fender, die van de Fender klonk dan wel een stuk minder!

Oke, goed. Je hebt geen effecten nodig op je amp want die heb je al apart. Dan lijkt het mij -als je alsnog voor VS wilt gaan- veel slimmer om eens op marktplaats te gaan neuzen naar oude serie valvestates, liefst eerste serie. Nogmaals is tonekeuze subjectief, maar probeer ze iig (bij mensen thuis, winkels) want ze gaan voor prikkies weg (E 200-300)!

Wat betreft de vergelijking met buizenamps van dezelfde prijsklasse (tweedehands dan!): kijk eens of je een Engl thunder of een Mesa combo kunt krijgen voor dat geld (tweedehands he :wink: ) en probeer het eens.. er zal een wereld voor je open gaan.. alleen vergelijken met JCM 900 (niet de beste buizen-Marshall) en Fender lijkt me wat kortzichtig.

Shifty
6 november 2005, 13:48
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een valvestate is staat z'n mannetje wel voor wat betreft gain. De clean daarentegen is behoorlijk zwak.

Vandaar dat ik over ben gestapt op buizen want een goede basis is het halve werk!

Suc6

Scali
6 november 2005, 14:46
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een valvestate is staat z'n mannetje wel voor wat betreft gain. De clean daarentegen is behoorlijk zwak.

Ik gebruik ook het overdrivekanaal voor m'n clean geluiden.
Gewoon het volume van m'n gitaar dichtdraaien totdat ie zo goed als clean is... Dan krijg je een mooi buizenrandje. Het cleankanaal is ECHT clean, en daarbij moet je meer denken aan een Roland JC120-geluid. Ik vind het alleen maar een voordeel dat de ValveStates dat ook leveren, want dat kan met buizenversterkers niet.

chennie
6 november 2005, 14:54
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een valvestate is staat z'n mannetje wel voor wat betreft gain. De clean daarentegen is behoorlijk zwak.

Ik gebruik ook het overdrivekanaal voor m'n clean geluiden.
Gewoon het volume van m'n gitaar dichtdraaien totdat ie zo goed als clean is... Dan krijg je een mooi buizenrandje. Het cleankanaal is ECHT clean, en daarbij moet je meer denken aan een Roland JC120-geluid. Ik vind het alleen maar een voordeel dat de ValveStates dat ook leveren, want dat kan met buizenversterkers niet.

even voor de goede orde om weer een pagina van persoonlijk bashen te vermijden. Zeg je nou hier dat je geen puur clean kan krijgen uit een buizenversterker ?

Scali
6 november 2005, 15:56
even voor de goede orde om weer een pagina van persoonlijk bashen te vermijden. Zeg je nou hier dat je geen puur clean kan krijgen uit een buizenversterker ?

Vind je het erg dat ik daar niet op inga? Ik heb al genoeg 'creatieve interpretaties' van Harry gehoord in deze thread. Lees m'n post nog maar eens aandachtig over, ik denk dat je een belangrijk detail over het hoofd ziet.

Droffie
6 november 2005, 19:13
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een valvestate is staat z'n mannetje wel voor wat betreft gain. De clean daarentegen is behoorlijk zwak.

Ik gebruik ook het overdrivekanaal voor m'n clean geluiden.
Gewoon het volume van m'n gitaar dichtdraaien totdat ie zo goed als clean is... Dan krijg je een mooi buizenrandje. Het cleankanaal is ECHT clean, en daarbij moet je meer denken aan een Roland JC120-geluid. Ik vind het alleen maar een voordeel dat de ValveStates dat ook leveren, want dat kan met buizenversterkers niet.

Mijn Koch Twintone heeft een echt clean kanaal, ala JC120. Hij blijft ook clean op zeer hoge volumes. Hoe ze 't doen weet ik niet, tis wel een EL34 buizenbak. Bogner Shiva heeft overigens ook een écht clean kanaal.
Dus je stelling klopt niet echt.

Koenk2
6 november 2005, 21:43
hoi,
Ik heb zelf geen valvestate, maar mijn medebandlid wel... Hij speelt op de grotere versie van de valvestate AVT. Ik hoor hem altijd klagen over de effecten, je kan er maar één tegelijk gebruiken. Dus als je reverb wil ben je de rest kwijt, of je moet tijdens een optreden een beetje aan knopjes gaan draaien. Nou, mij niet gezien...

Nogmaals ik bespeel het zelf niet, maar geef alleen door wat ik hoor..

maar het overdrive kanaal is best aardig, mits je eerst de afstellingen heel goed leert kennen..

veel succes met je keuze!

PS:
Ik speel zelf op een Marshall MG HDFX 1oo watt.. Met de grote 1960 cab.. en dat is eigenlijk best een mooie combi... (is geen buizen, om maar even te zeggen).. Alhoewel ik nu wel overga op buizen..(om ook maar even te zeggen).. Je mag de mijn set wel kopen? haha..

Harry
6 november 2005, 23:42
even voor de goede orde om weer een pagina van persoonlijk bashen te vermijden. Zeg je nou hier dat je geen puur clean kan krijgen uit een buizenversterker ?

Vind je het erg dat ik daar niet op inga? Ik heb al genoeg 'creatieve interpretaties' van Harry gehoord in deze thread. Lees m'n post nog maar eens aandachtig over, ik denk dat je een belangrijk detail over het hoofd ziet.

wees dan gewoon duidelijk.

Scali
7 november 2005, 01:23
wees dan gewoon duidelijk.

Als ik niet duidelijk ben, kun je dat ook gewoon zeggen, en vragen of ik het wil toelichten, ipv je eigen uitleg eraan te geven, en die mij in m'n schoenen te schuiven.

Droffie
7 november 2005, 09:16
Bitchfight bitchfight!!!

Scali
7 november 2005, 10:59
Mijn Koch Twintone heeft een echt clean kanaal, ala JC120. Hij blijft ook clean op zeer hoge volumes. Hoe ze 't doen weet ik niet, tis wel een EL34 buizenbak. Bogner Shiva heeft overigens ook een écht clean kanaal.
Dus je stelling klopt niet echt.

Het is geen stelling, maar een vuistregel. Er zullen vast uitzonderingen zijn. Maar goed, we hebben het hier wel over versterkers van 600e, en die uitzonderingen die jij noemt (ik neem maar even aan dat ze inderdaad zo clean zijn als een JC120, zelfs op hoog volume, ik ken ze niet), die zijn toch wel een heel stuk duurder.
De nadelen die ik noemde van niet direct op kunnen nemen etc, waren ook gebaseerd op deze prijsklasse, want er zijn wel buizenversterkers te krijgen, waar een speakersim in zit etc (bv de midi-preamp van Engl).

Harry
7 november 2005, 11:55
Bitchfight bitchfight!!!

nee joh, ben je mal.

Droffie
7 november 2005, 12:11
Mijn Koch Twintone heeft een echt clean kanaal, ala JC120. Hij blijft ook clean op zeer hoge volumes. Hoe ze 't doen weet ik niet, tis wel een EL34 buizenbak. Bogner Shiva heeft overigens ook een écht clean kanaal.
Dus je stelling klopt niet echt.

Het is geen stelling, maar een vuistregel. Er zullen vast uitzonderingen zijn. Maar goed, we hebben het hier wel over versterkers van 600e, en die uitzonderingen die jij noemt (ik neem maar even aan dat ze inderdaad zo clean zijn als een JC120, zelfs op hoog volume, ik ken ze niet), die zijn toch wel een heel stuk duurder.
De nadelen die ik noemde van niet direct op kunnen nemen etc, waren ook gebaseerd op deze prijsklasse, want er zijn wel buizenversterkers te krijgen, waar een speakersim in zit etc (bv de midi-preamp van Engl).

Engl, VHT, Koch, Bogner, Orange, Rivera, Mesa (F50 met name) en ik zal er vast heel wat niet genoemd hebben, hebben allen multichannel amps in hun assortiment zitten die een écht clean kanaal hebben met veel headroom.

Je vuistregel is gedateerd, moderne buizenamps kunnen net zo'n clean kanaal leveren als SS amps. Laat de prijs maar buiten beschouwing in je argumenten wat buizenbakken zijn altijd al duurder dan SS amps.

Scali
7 november 2005, 12:23
Je vuistregel is gedateerd, moderne buizenamps kunnen net zo'n clean kanaal leveren als SS amps. Laat de prijs maar buiten beschouwing in je argumenten wat buizenbakken zijn altijd al duurder dan SS amps.

De prijs laat ik niet buiten beschouwing, want dat is nou juist 1 van de sterke punten van de ValveState. Je krijgt veel voor weinig. Als je er genoeg geld tegenaan smijt is er altijd beter te vinden, maar dat is voor de meeste mensen niet reeel he? Waarom kijken ze in de eerste plaats naar een versterker van 600e, als ze ook een versterker van 3000e kunnen betalen?

Droffie
7 november 2005, 12:42
Ik gebruik ook het overdrivekanaal voor m'n clean geluiden.
Gewoon het volume van m'n gitaar dichtdraaien totdat ie zo goed als clean is... Dan krijg je een mooi buizenrandje. Het cleankanaal is ECHT clean, en daarbij moet je meer denken aan een Roland JC120-geluid. Ik vind het alleen maar een voordeel dat de ValveStates dat ook leveren, want dat kan met buizenversterkers niet.

Ik zal je wel verkeerd begrepen hebben maar ik reageer op deze post van je. Met name het laatste deel waar in je stelt dat buizenversterkers geen clean kanaal kunnen leveren a la JC120 en Valvestates wel.
Je hebt 't hier niet over prijzen.
Het enige wat ik met mijn antwoorden wil aangeven is dat dát niet klopt.

Overigens kunnen best prijzen erbij betrekken hoor. Je hebt 't over E3000 amps. Wellicht moet je je toch eens verdiepen in wat buizen amps kosten want je trekt 't allemaal uit z'n verband.
Koch Twintone bijvoorbeeld kost nieuw rond 1200E tweede hands rond de 700E
de amps die ik genoemd heb zitten tussen de 1000 en 2000 Euro. Tweedehands onder de 1000 te krijgen.

Ik heb jarenlang over een VS 8100 gespeeld en vond 't fijne amp, dus ik ben niet tegen VS of zo.

Scali
7 november 2005, 13:19
Ik zal je wel verkeerd begrepen hebben maar ik reageer op deze post van je. Met name het laatste deel waar in je stelt dat buizenversterkers geen clean kanaal kunnen leveren a la JC120 en Valvestates wel.
Je hebt 't hier niet over prijzen.

Dat heet nu "uit zijn verband trekken". Het staat wel in een topic waar een tweedehands ValveState a 600e wordt besproken, en buizenversterkers als alternatief worden genoemd (dus ook rond de 600e). In die context moet je het dus opvatten.


Overigens kunnen best prijzen erbij betrekken hoor. Je hebt 't over E3000 amps. Wellicht moet je je toch eens verdiepen in wat buizen amps kosten want je trekt 't allemaal uit z'n verband.

Dat is nou de stijlfiguur "hyperbool", ik overdrijf de prijzen een beetje om het punt duidelijker naar voren te brengen. Ik heb het dan ook niet over een Koch oid, maar over een imaginaire 'ideale' buizenversterker van 3000e, die als alternatief van de ValveState genoemd zou kunnen worden, gegeven jouw stelling dat prijs er toch niet toe doet.

Tot zover de les begrijpend lezen.

Droffie
7 november 2005, 14:01
Ik zal je wel verkeerd begrepen hebben maar ik reageer op deze post van je. Met name het laatste deel waar in je stelt dat buizenversterkers geen clean kanaal kunnen leveren a la JC120 en Valvestates wel.
Je hebt 't hier niet over prijzen.

Dat heet nu "uit zijn verband trekken". Het staat wel in een topic waar een tweedehands ValveState a 600e wordt besproken, en buizenversterkers als alternatief worden genoemd (dus ook rond de 600e). In die context moet je het dus opvatten.


Overigens kunnen best prijzen erbij betrekken hoor. Je hebt 't over E3000 amps. Wellicht moet je je toch eens verdiepen in wat buizen amps kosten want je trekt 't allemaal uit z'n verband.

Dat is nou de stijlfiguur "hyperbool", ik overdrijf de prijzen een beetje om het punt duidelijker naar voren te brengen. Ik heb het dan ook niet over een Koch oid, maar over een imaginaire 'ideale' buizenversterker van 3000e, die als alternatief van de ValveState genoemd zou kunnen worden, gegeven jouw stelling dat prijs er toch niet toe doet.

Tot zover de les begrijpend lezen.

Scali, ik heb helemaal geen zin in een ruzie met je of zo. Je hooghartige/arrogante opmerking over begrijpend lezen zal ik verder niet moeilijk over doen.

Wel wil ik je er op duiden dat verkeerde informatie posten op 't forum niet gewaardeerd wordt. Duidelijk heb je geen idee waar je over praat en begin je je onwaarheden te verdedigen met dat we niet begrijpend kunnen lezen. Ik zou zeggen stop daarmee, het is hier geen wedstrijdje wie 't meeste weet. Als iemand je er op wijst dat je wat je zegt niet waar is trek daar lering uit. Er zit veel kennis op dit forum en gebruik dat.

Nog een tip; spreek duidelijke taal en laat je hyperbolen of whatever achterwege. Scheelt een hoop irritaties en nodeloze discussies... :wink:

Verder ben je volgens mij best een aardige gozer...

8-)

Scali
7 november 2005, 14:41
Scali, ik heb helemaal geen zin in een ruzie met je of zo. Je hooghartige/arrogante opmerking over begrijpend lezen zal ik verder niet moeilijk over doen.

Het is niet hooghartig of arrogant, het is geirriteerd. Eerst Harry zagen, nu jij weer. Als dingen er niet staan, zeg dan niet dat ze er wel staan. In feite vallen jullie me allebei aan op dingen die ik nooit gezegd heb, al houden jullie vol dat ik ze wel gezegd heb. Daar word ik nogal moe van, en dan ga ik minder vriendelijk worden.


Wel wil ik je er op duiden dat verkeerde informatie posten op 't forum niet gewaardeerd wordt. Duidelijk heb je geen idee waar je over praat en begin je je onwaarheden te verdedigen met dat we niet begrijpend kunnen lezen.

Om dit soort dingen ga ik ook minder vriendelijk worden. Je loopt echt ruzie te zoeken hier. Ik zie het als een belediging dat je zegt dat ik niet weet waar ik over praat. Ik speel al lang genoeg gitaar, en op een hoog genoeg niveau om aardig wat versterkers gezien en gehoord te hebben. Ik verkondig geen onwaarheden, want de onwaarheden die jij bedoelt, die staan er niet, ook al denk jij ze wel te lezen. Ik verdedig die onwaarheden ook niet, ik geef alleen aan dat die onwaarheden er niet staan, en dat je het niet goed begrepen hebt.
Dat je me dan gaat lopen beledigen, vind ik niet gepast, en ik denk dat anderen op het forum dergelijk gedrag ook niet kunnen waarderen (om ook maar eens te gaan schermen met gedragsregels zoals jij dat ook doet).

Ik heb er verder niets meer over te zeggen. Als je nog iets wilt zeggen mag het maar beter een verontschuldiging zijn. Op z'n minst kun je mijn mening respecteren en mij in m'n waarde laten. Dit geldt ook voor Harry trouwens. Altijd meteen dat beledigende gedrag als iemand iets anders zegt dan wat jij vindt, dat is nou niet echt prettig.

wytz
7 november 2005, 16:18
ik snap niet, ook al is het een 'hyperbool', van dat kleine prijsverschil 3000 euro kunt maken ? dat is geen hyperbool...dat is gewoon fout...

verder ben ik het volledig met droffie eens

Scali
7 november 2005, 16:32
ik snap niet, ook al is het een 'hyperbool', van dat kleine prijsverschil 3000 euro kunt maken ? dat is geen hyperbool...dat is gewoon fout...

Je snapt het inderdaad niet.

wytz
7 november 2005, 17:18
"De prijs laat ik niet buiten beschouwing, want dat is nou juist 1 van de sterke punten van de ValveState. Je krijgt veel voor weinig."


als het prijsverschil zo klein is, wat het toch ook daadwerkelijk is.....waarom maak je er hier dan zo'n punt van ?

spanky_franky
7 november 2005, 17:19
Mijn Kitty Hawk buizenversterker van €240 (!) produceert een zeer mooi, warm clean geluid. Zonder enig randje. Ook op topvolume.

Ik ben het sowieso niet eens met de stelling dat (betaalbare) buizenvesterkers geen 'échte' clean kunnen geven 'zoals een JC120'.

Misschien moet men Scali eens een cursusje 'buizen & clean' geven op de aankomende meeting.

Scali
7 november 2005, 18:59
Kun je niet gewoon even wat opnemen en een mp3tje posten dan? Ik ben niet zo van de theorie, ik ben een praktijkmens.

Scali
7 november 2005, 19:07
als het prijsverschil zo klein is, wat het toch ook daadwerkelijk is.....waarom maak je er hier dan zo'n punt van ?

Dat is het niet, want alles is uit z'n verband gerukt.
Ik noemde een aantal voordelen van een ValveState ten opzichte van buizenversterkers in dezelfde prijsklasse.
Toen reageerde iemand dat ValveStates niet zo'n mooi clean hebben als buizenversterkers, waarop ik antwoordde dat het clean van een ValveState meer is als dat van een JC120, en dat je het overdrive-kanaal voor zo'n buizen-'crunch' kunt gebruiken.
En daarna komt er een hele lijst van voornamelijk boutique-versterkers die ook een JC120-achtig cleankanaal hebben...
Sowieso wel raar, een paar posts geleden was het nog de buizenversterker die het mooiere clean zou hebben, en nu zijn er ineens allemaal buizenversterkers die net zo'n mooi clean hebben als transistors?
Verder is de prijsklasse intussen gestegen, en zijn alle eerder genoemde voordelen van de ValveState weer compleet verloren.
Kortom: het gaat absoluut nergens meer over. Waarom moeten die buizenlui zich zo enorm bewijzen? Ga je liever bewijzen met supermooie opnamen in het Sounds-forum (waar het merendeel van de opnamen ironisch genoeg met modelers en dergelijke gemaakt wordt).

Harry
7 november 2005, 19:35
het gaat erom dat je in je eerste post iets zegt dat de topicstarter op het verkeerde spoor zou kunnen zetten. Jij noemt een aantal voordelen op die vooral in jouw situatie (die je op dat moment niet beschrijft) in aanmerking komen, terwijl die voordelen voor een ander helemaal niet spelen.

Scali
7 november 2005, 19:41
het gaat erom dat je in je eerste post iets zegt dat de topicstarter op het verkeerde spoor zou kunnen zetten. Jij noemt een aantal voordelen op die vooral in jouw situatie (die je op dat moment niet beschrijft) in aanmerking komen, terwijl die voordelen voor een ander helemaal niet spelen.

En dus? Ik geef toch aan dat het voordelen zijn die mij aanspreken? Ik dring de topicstarter niets op, ik geef slechts aan wat mij in de versterker interesseert. Als hij zich daar in kan vinden, dan is dat mooi. Zo niet, dan is er niks aan de hand.
Jij kan je er niet in vinden, maak ook niet de fout te denken dat daarom niemand zich er in kan vinden.

Droffie
7 november 2005, 19:47
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een valvestate is staat z'n mannetje wel voor wat betreft gain. De clean daarentegen is behoorlijk zwak.

Ik gebruik ook het overdrivekanaal voor m'n clean geluiden.
Gewoon het volume van m'n gitaar dichtdraaien totdat ie zo goed als clean is... Dan krijg je een mooi buizenrandje. Het cleankanaal is ECHT clean, en daarbij moet je meer denken aan een Roland JC120-geluid. Ik vind het alleen maar een voordeel dat de ValveStates dat ook leveren, want dat kan met buizenversterkers niet.

Scali, waar moet ik hier uit je post opmaken dat je je valvestate vergelijkt met buizenversterkers in de zelfde prijsklasse?

Als je je zo snel beledigt voelt zal je het vaak aan de stok gaan krijgen hier, zeker met jouw houding. Daarnaast zitten hier weinig buizensnobs en ik ben er zeker geen een. Als je mijn posts uberhaubt had gelezen had je geweten dat ik veel jaren met plezier op een VS8100 gespeeld heb. Die blaaste menig buizenbak weg, en dat vind ik nog steeds.

Gaan lopen brullen hoe lang je al gitaar speelt en goed je wel niet bent helpt de discussie ook niet echt. Komt eerder een beetje lachwekkend over.


Veel plezier op het gitaarforum. Ik zal je regelmatig tegen komen vrees ik, maar niet meer in deze discussie. Bye bye...

Harry
7 november 2005, 19:52
Ik ben wel fan van deze versterkertjes. Ze klinken goed, en het is handig dat ze ook met koptelefoon te gebruiken zijn, dat er meerdere kanalen op zitten, effecten ingebouwd, fx loop, speakeraansluiting, en line-out met zeer goede speakersim.
Dat het geen pure buizenbak is, vind ik een onbelangrijk detail, Als het maar goed klinkt en doet wat je wilt. De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse), dus voor mij liever een ValveState dan, ook al is het niet koel om geen buizeneindtrap te hebben.
Voor hetzelfde geld heb je ook wel een goede modelingversterker van bv Vox, maar toch vind ik het analoge van de ValveStates wel leuk. Zoals deze bakken reageren op het volume van je gitaar en de dynamiek in je aanslag, dat kunnen de modelers (nog) niet zo overtuigend.


okee, hier is de post nog eens waar ik het over heb. Een aantekening erbij; het gaat hier om een versterker waar de TS eventueel 600 euro voor zou moeten betalen terwijl er goedkopere EN bovendien beter klinkende versterkers op de markt zijn.

Scali
7 november 2005, 19:58
Scali, waar moet ik hier uit je post opmaken dat je je valvestate vergelijkt met buizenversterkers in de zelfde prijsklasse?

Dat moet je niet. Die post staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een discussie die al een tijd onderweg is. In een eerdere post van mij staat het wel:


De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse)

Je snapt toch hopelijk wel dat niet iedereen de hele discussie in iedere post gaat herhalen?

Als je je zo snel beledigt voelt zal je het vaak aan de stok gaan krijgen hier, zeker met jouw houding. Daarnaast zitten hier weinig buizensnobs en ik ben er zeker geen een. Als je mijn posts uberhaubt had gelezen had je geweten dat ik veel jaren met plezier op een VS8100 gespeeld heb. Die blaaste menig buizenbak weg, en dat vind ik nog steeds.


Gaan lopen brullen hoe lang je al gitaar speelt en goed je wel niet bent helpt de discussie ook niet echt. Komt eerder een beetje lachwekkend over.

Dat heb ik helemaal niet gedaan. Er werd gesuggereerd dat ik nog nooit een buizenversterker gehoord zou hebben (over lachwekkend gesproken):


smaken verschillen, en ieder zijn geluid enz. enz., maar ik zou haast zeggen dat Scali nooit over een goede buizenbak heeft gespeeld.

Waarop ik mezelf verdedigde:


Beetje flauwe manier om iemand z'n argumenten onderuit proberen te halen.
Je zit er trouwens flink naast. Ik heb genoeg ervaring met buizenbakken, en ik heb helemaal niet beweerd dat deze versterker beter zou zijn dan alle buizenbakken.

Ik zeg hier helemaal niets over hoe goed ik wel niet speel. Daar gaat de hele discussie trouwens niet om, dus ik snap niet waarom je daarover begint. En je vindt het gek dat ik me aangevallen voel? Kijk eerst eens naar hoe je je zelf gedraagt dan!
En lees alsjeblieft eens beter, je blijft maar allemaal dingen roepen die ik helemaal nooit gezegd heb.

Scali
7 november 2005, 20:00
okee, hier is de post nog eens waar ik het over heb. Een aantekening erbij; het gaat hier om een versterker waar de TS eventueel 600 euro voor zou moeten betalen terwijl er goedkopere EN bovendien beter klinkende versterkers op de markt zijn.

Mijn argumentatie lijkt me duidelijk genoeg, en die post is al vaak genoeg gequote. Ik blijf bij wat ik gezegd heb, en ik vind dat ik duidelijk genoeg heb aangegeven dat het is wat IK van de versterker vind, en waar IK hem voor gebruik. Hou er dus verder over op.


Ik ben wel fan van deze versterkertjes. Ze klinken goed, en het is handig dat ze ook met koptelefoon te gebruiken zijn, dat er meerdere kanalen op zitten, effecten ingebouwd, fx loop, speakeraansluiting, en line-out met zeer goede speakersim.
Dat het geen pure buizenbak is, vind ik een onbelangrijk detail, Als het maar goed klinkt en doet wat je wilt. De JCM800 doet niet wat ik wil (evenals bijna alle andere buizenversterkers, zeker in deze prijsklasse), dus voor mij liever een ValveState dan, ook al is het niet koel om geen buizeneindtrap te hebben.
Voor hetzelfde geld heb je ook wel een goede modelingversterker van bv Vox, maar toch vind ik het analoge van de ValveStates wel leuk. Zoals deze bakken reageren op het volume van je gitaar en de dynamiek in je aanslag, dat kunnen de modelers (nog) niet zo overtuigend.

spanky_franky
8 november 2005, 08:15
Kun je niet gewoon even wat opnemen en een mp3tje posten dan? Ik ben niet zo van de theorie, ik ben een praktijkmens.Een praktijkmens??!? En vanuit die gedachte alsnog beweren dat buizenversterkers geen echte clean kunnen produceren? Het blijft een raar verhaal, maar goed:

Ik heb ergens een mp3tje met clean, geen goede opnamekwaliteit, maar voldoende om een beeld te geven. Zal het later posten.

Scali
8 november 2005, 10:13
Een praktijkmens??!? En vanuit die gedachte alsnog beweren dat buizenversterkers geen echte clean kunnen produceren?

Dat heb ik al eerder rechtgezet, jullie volgen echt niks. Er is niet met jullie te praten.

Droffie
8 november 2005, 10:17
Slotje... :roll:

andy
8 november 2005, 10:31
Idd, wat een lange tenen topic zeg, pfff.
Ik wilde nog even inhoudelijk reageren, maar al lezende dacht ik laat maar.......

Droffie
8 november 2005, 10:36
Idd, wat een lange tenen topic zeg, pfff.
Ik wilde nog even inhoudelijk reageren, maar al lezende dacht ik laat maar.......

En? hield je droge oogjes tijdens 't lezen?...

Dit lijkt wel slapstick.... :D

Scali
8 november 2005, 11:07
Tuurlijk, maak mensen maar weer belachelijk, respectloos figuur. Moet je compenseren voor iets ofzo?
Aan de andere kant zit je me wel te vragen of ik alsjeblieft uitleg hoe je je gitaar kunt bedraden. En ik ben dan nog zo aardig om dat te doen ook.
Dat doe ik dus ook niet meer.

Droffie
8 november 2005, 11:26
Vat alles toch niet zo persoonlijk op Scali.

Ten eerste refereerde ik naar het hele topic met alle miscommunicatie. En hoe het topic a la gitaarnet weer eens vreselijk ontspoorde.
Als jij graag wil denken dat ik alleen naar jouw refereerde ga gerust je gang. Alleen doe je dat wel hetzelfde wat je in dit topic bijna iedereen verwijt, namelijk verkeerd interpreteren wat iemand post.

Je had me ook kunnen vragen of ik naar jou refereerde ipv van dat te veronderstellen. :wink:

Wederom zal ik je belediging over respectloos figuur naast me neer leggen...

Scali
8 november 2005, 11:33
Vat alles toch niet zo persoonlijk op Scali.

Wie zegt dat ik het persoonlijk opvat? Dat staat niet in mijn post. Er staat 'mensen'. Ik refereerde dus ook weer aan het hele topic.
De beschuldiging blijft dus, want ik vind het sowieso respectloos wat je doet, of dat nou om mij gaat of niet. En dan heb ik ook weer over het hele topic, en niet alleen die laatste post.

Droffie
8 november 2005, 11:43
Aan de andere kant zit je me wel te vragen of ik alsjeblieft uitleg hoe je je gitaar kunt bedraden. En ik ben dan nog zo aardig om dat te doen ook.
Dat doe ik dus ook niet meer.

Met deze opmerking laat je zien dat mijn post aan Andy persoonlijk opvat. Dat je op mijn post over bedrading reageerde laat ook zien dat je best een aardige gozer bent. Zei ik dat niet een aantal posts geleden :wink:

Je moet je gewoon niet zo snel aangevallen voelen als je een weerwoord of kritiek krijgt. Dat zal namelijk vaker gebeuren hier.

chennie
8 november 2005, 12:15
slotje.

Met de les dat stijlfiguren als sarcasme, ironie, hyperbolisme, understatement, metaforen en dergelijke vaak niet juist worden opgevat op fora. Zelfs niet met een pleur smileys ernaast. Beter is het soms te blijven tot een zakelijke to the point beschrijving.

Dus moderator, kan hier alstubllieft een slotje op?
Deze topic is niet meer in de geest van een gezonde discussie.

Scali
8 november 2005, 12:32
Met deze opmerking laat je zien dat mijn post aan Andy persoonlijk opvat.

Zo bedoelde ik dat niet precies. Zoals je zelf al aangaf, ging het om iedereen, dus ook om mij, dus in zekere zin ben ik wel betrokken.
Maar ik probeer hier aan te geven dat jij, ondanks dat jij anderen die het niet met je eens zijn, belachelijk wilt maken, jij zelf blijkbaar ook lang niet alles weet als het gaat om gitaarspelen en alle apparatuur/elektronica die daarbij komt kijken, dus misschien is je 'alwetende' houding niet zo gepast.
En door je gedrag heb je nu dus verpest dat ik de volgende keer een antwoord geef als jij een vraag hebt die ik zou kunnen beantwoorden.
Dat is jammer, maar zo ben ik nou eenmaal. Er zijn nog genoeg andere mensen die jouw vragen kunnen beantwoorden, dus als je hautain genoeg bent, trek je je niks van mij aan, en ga je gewoon vrolijk door.


Je moet je gewoon niet zo snel aangevallen voelen als je een weerwoord of kritiek krijgt. Dat zal namelijk vaker gebeuren hier.

Ik voel me niet aangevallen als het allemaal beleefd en goed onderbouwd gedaan wordt. Maar ten eerste is het niet bepaald beleefd als er wordt geroepen "Nou, jij hebt zeker nog nooit een buizenversterker gezien", en ten tweede is er absoluut niets onderbouwd door de mensen die het niet met mij eens waren (terwijl ik toch zelf wel goed onderbouwde waarom ik de ValveState een aardige versterker vond, dacht ik zo).
Het kwam niet veel verder dan het roepen van wat vage versterkers, en een hoop beledigingen, maar nergens iets concreets, qua soundsamples, of een onderbouwd verhaal van waarom iets is zoals het is. Sterker nog... ik moest het doen met "Hoe ze 't doen weet ik niet" (zoals gezegd, hou het zakelijk en to-the-point... als jij al niet eens weet waarom je iets vindt, hoe denk je dat je een ander dan kunt overtuigen? Dat kun je niet, dus probeer het dan niet, zeker niet met beledigingen).
Je begrijpt toch wel dat ik met dat soort 'argumenten' niet overtuigd raak? Je moet er wel rekening mee houden dat ik ook niet achterlijk ben, en dat ik ook al de nodige versterkers geprobeerd heb, dus dat ik voor mezelf ook wel een aardig idee heb van de verschillen.
Dat jouw mening over die verschillen anders is dan de mijne, dat kan. Maar als je het niet goed onderbouwt, moet je accepteren dat ik mijn mening niet ga herzien, en dan moet je dat respecteren.
Als je goed oplet, zul je zien dat ik niemand heb aangevallen op hun mening, laat staan beledigd, hoewel ik zelf constant ben aangevallen op mijn mening.

Maargoed, slotje inderdaad.

spanky_franky
8 november 2005, 13:13
.
Het kwam niet veel verder dan het roepen van wat vage versterkers, en een hoop beledigingen, maar nergens iets concreets, qua soundsamples, of een onderbouwd verhaal van waarom iets is zoals het is. Sterker nog... ik moest het doen met "Hoe ze 't doen weet ik niet" (zoals gezegd, hou het zakelijk en to-the-point... als jij al niet eens weet waarom je iets vindt, hoe denk je dat je een ander dan kunt overtuigen? Dat kun je niet, dus probeer het dan niet, zeker niet met beledigingen).
Je begrijpt toch wel dat ik met dat soort 'argumenten' niet overtuigd raak?
Maargoed, slotje inderdaad.
Ho ho.. hier sla je de plank mis.

het was niet het noemen van wat vage verstekers maar een concrete en treffende lijst van buizenamps met een goede clean:

Engl, VHT, Koch, Bogner, Orange, Rivera, Mesa (F50 met name) en ik zal er vast heel wat niet genoemd hebben, hebben allen multichannel amps in hun assortiment zitten die een écht clean kanaal hebben met veel headroom. Dat kun je niet afdoen als
het roepen van wat vage versterkers

Wat betreft
maar nergens iets concreets, qua soundsamples Zeg ik als antwoord op jouw vraag of ik een sampletje wil plaatsen:
Ik heb ergens een mp3tje met clean, geen goede opnamekwaliteit, maar voldoende om een beeld te geven. Zal het later posten. Ik wilde het op yousendit gaan zetten. Maar aangezien men er toch een slotje op wil gooien, laat maar.

Geronimo
8 november 2005, 13:27
Sjiiit wat een gezemel allemaal haha als jullie de tijd die jullie nu allemaal aan het verdoen zijn met elkaar afzeiken eens stoppen in wat research naar hoe versterkers echt werken zou dat een hoop gezeik schelen hiero

Droffie
8 november 2005, 13:44
Zo bedoelde ik dat niet precies. Zoals je zelf al aangaf, ging het om iedereen, dus ook om mij, dus in zekere zin ben ik wel betrokken.
Maar ik probeer hier aan te geven dat jij, ondanks dat jij anderen die het niet met je eens zijn, belachelijk wilt maken, jij zelf blijkbaar ook lang niet alles weet als het gaat om gitaarspelen en alle apparatuur/elektronica die daarbij komt kijken, dus misschien is je 'alwetende' houding niet zo gepast.

Ik zal 't je maar in gewoon NL proberen uit te leggen. Met mijn reactie naar Andy bedoelde ik idd iedereen inclusief mij zelf. Ik was sarcastisch onder mom van kijk eens wat voor een potje we er weer van gemaakt hebben. Vaste posters op gitaarnet begrijpen dat wellicht eerder omdat dit des gitaarnet is.


jij zelf blijkbaar ook lang niet alles weet als het gaat om gitaarspelen en alle apparatuur/elektronica die daarbij komt kijken, dus misschien is je 'alwetende' houding niet zo gepast.

:???: Dat ik in het gitaarforum aangaf dat ik niet kan solderen bijvoorbeeld en graag van iemand zou willen weten hoe die mod werkt geeft aan dat niet zo is. Dus waarom je dit nou zegt?


En door je gedrag heb je nu dus verpest dat ik de volgende keer een antwoord geef als jij een vraag hebt die ik zou kunnen beantwoorden.
Dat is jammer, maar zo ben ik nou eenmaal. Er zijn nog genoeg andere mensen die jouw vragen kunnen beantwoorden, dus als je hautain genoeg bent, trek je je niks van mij aan, en ga je gewoon vrolijk door.

zoals ik al eerder zei, je vat 't allemaal veelste persoonlijk op. Persoonlijk zou ik er niet bepaald van wakker liggen als jij besluit mij niet van adviezen te voorzien als ik dat nodig zou hebben. Idd zijn er genoeg anderen op 't forum.


en ten tweede is er absoluut niets onderbouwd door de mensen die het niet met mij eens waren (terwijl ik toch zelf wel goed onderbouwde waarom ik de ValveState een aardige versterker vond, dacht ik zo).

Haal je nu niet een aantal posters door elkaar. Ik ben degene die ook VS goede versterkers vind en was 't ook niet oneens met je argumenten waarom jij VS goede amps vind. Ik was het alleen niet eens met je opmerking dat buizenbakken niet zo'n clean clean kanaal kunnen produceren als VS's. Laten we daar maar niet verder op in gaan.


Het kwam niet veel verder dan het roepen van wat vage versterkers, en een hoop beledigingen, maar nergens iets concreets, qua soundsamples, of een onderbouwd verhaal van waarom iets is zoals het is. Sterker nog... ik moest het doen met "Hoe ze 't doen weet ik niet" (zoals gezegd, hou het zakelijk en to-the-point... als jij al niet eens weet waarom je iets vindt, hoe denk je dat je een ander dan kunt overtuigen? Dat kun je niet, dus probeer het dan niet, zeker niet met beledigingen).

Jij vergelijk het cleane kanaal met een JC120. Ik noemde een lijst met buizenversterkers die cleane kanalen hebben die daar enigszins mee vergeleken kunnen worden. Jammer genoeg kwam die intentie niet bij je over.
En hoe ze 't doen weet ik niet refereerde ik naar de Koch TT en Bogner Shiva die met EL34 buizen een rete clean geluid maken. EL34's staan nou niet bekend om hun goede cleane capiciteiten omdat deze eerder opbreken dan 6L6 bijvoorbeeld.


Je begrijpt toch wel dat ik met dat soort 'argumenten' niet overtuigd raak? Was ook niet mijn intentie om jou te overtuigen.


Je moet er wel rekening mee houden dat ik ook niet achterlijk ben :roll:

Kortom, je bent een opgewonden standje die veelste snel in de verdediging schiet. Een reactie van "het lijkt er wel op dat Scali nog nooit een goede buizenamp heeft gehoord" schiet bij jou onmiddellijk in het verkeerde keelgat en veroorzaakt een uitzichtloze discussie.

Droffie
8 november 2005, 13:48
Sjiiit wat een gezemel allemaal haha als jullie de tijd die jullie nu allemaal aan het verdoen zijn met elkaar afzeiken eens stoppen in wat research naar hoe versterkers echt werken zou dat een hoop gezeik schelen hiero

Hey verpest 't nou niet...We proberen Scali een beetje op te voeden hier.

Die jeugd van tegenwoordig...


:seriousf: