PDA

View Full Version : Invloed van mixer op je geluid



Satriani
2 november 2005, 18:15
Morgen ga ik bij peter verspuy 2 monitors halen , pod xt en een mixer.
Ik wou dus voor een cheap-ass mixertje van 50 euro gaan.

Alleen die gozer hing dus een heel verhaal op dat ik beter voor een duurdere mixer kon gaan. bla bla bla.
Het gaat mij er niet om dat ik 20 uitgangen heb ofzo ik sluit er gewoon alles op aan en dan heb een wat uitgebreidere toonregeling enz t.o.v mijn hifi versterker.
Mixer die ik op het oog heb is de behringer ub802

Mijn vraag is dus , zijn het gewoon verkooppraatjes of zit er waarheid in??

graag voor morgen wat reply's want moet morgenochtend die zooi gaan halen :)

Han S
2 november 2005, 20:13
Als je een mixer wilt die van echt betere kwaliteit is met goede mic pre's, een goede toonregeling en kwalitatief goede en slijtvaste componenten zoals schakelaars, potmeters en faders, dan ben je wel wat meer kwijt.

Maar of zo'n winkelpik daar veel kijk op heeft betwijfel ik.

Scheelt ook heel veel wat je er mee wilt, zijn de mic pre's erg belangrijk omdat je met goede microfoons werkt bijvoorbeeld. Het is uiteraard zinloos om een hi end microfoon in een goedkoop mixertje te steken en hopen dat de kwaliteit tot zijn recht komt.

Een toonregeling bijvoorbeeld kan nare faseproblemen veroorzaken en ik ga er van uit dat een goedkope mixer geen geweldige toonregeling zal hebben.

Alle waar naar zijn geld zeggen ze wel, ik heb een mengtafel met 72 Penny & Giles faders welke per stuk €150 kosten en die doen het al 14 jaar goed zonder een enkel kraakje.

bert k
2 november 2005, 20:40
Ik heb al jaren een cheap-ass Behringer mixertje thuis aan mijn computer staan, en hij bevalt best. Ruist weinig, en kraakt niet. Goed voor thuisopnamen. Ik heb een 1604. Grootste verschil met die 802 is dat ik faders heb, en de 802 draaiknoppen.

Alles bijeen genomen is het voor 50 euro een prima koop. Kijk wel goed of het ding alle mogelijkheden heeft die je nodig hebt.

Satriani
2 november 2005, 22:09
Tsja mogelijkheden.
Ik steek me hifi versterker erin en me pod en me geluidskaart.
Dan heb ik in principe genoeg aan die 802 right?
Ik bedoel effectprocessor erin en 20 ingangen en al die bullshit heb ik niet nodig

Han S
2 november 2005, 23:54
Werkt prima hoor, de toetsenist van Within Temptation gebruikt ook zo'n klein mixertje van Behringer tijdens optredens.