PDA

View Full Version : Line6 TonePort



Fumi SG
2 november 2005, 17:32
Hoi,

Wie kan mij iets meer vertellen over dit ding?? Ik wil namelijk voor thuis iets hebben waarmee ik gitaar/bas/zang/whatever op kan nemen. Ik heb Vettavillenl al een PM gestuurd, ook al antwoord op gehad! :) Maar wie kan mij hier nog wat over vertellen?? Ik weet dat ie vrij nieuw is dus...

Groeten, Ruben.

Pilitev
2 november 2005, 21:23
Ik ga waarschijnlijk ook zo'n ding kopen (de ux2), er zitten een boel geluiden op die ook gewoon op de pod xt en bas pod zitten + nog een heleboel software om te recorden, etc. Dus ik denk dat het geluid daar ook wel mee te vergelijken is. Het is alleen zo dat dit ding volgens mij echt op het samen gebruiken met een computer en op recording gericht is. Beetje net zo'n idee als de guitar port alleen dan meer functies. Hij ziet er ook wel heel cool uit op je bureau met die 2 metertjes zo, en voor 195 euri's is dat niet veel geld.

hier staat meer info + filmpjes enzo http://line6.com/toneport/

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/24/100024966l.jpg

Fumi SG
2 november 2005, 21:39
Jah, volgens mij kun je er naast recorden vrijwel niks mee. Maar dat weet ik niet zeker hoor, ik wil hem dan ook puur en alleen voor het opnemen gebruiken. Alleen wist Vettavillenl mij te vertellen dat er op de bijgeleverde software een gelimiteerd aantal opnames mogelijk is. Hij zei echter dat de Toneport met andere programma's waarschijnlijk ook werkte, dat zou wel leuk zijn eigenlijk!

Waar heb jij hem trouwens gezien voor €195,-? :)

Pilitev
2 november 2005, 22:14
Hmm dat met die gelimiteerde aantal opnames zal dan wel weer zo'n vuil addertje onder het gras zijn, daar wordt natuurlijk weer niks over vermeld op de site. Naar mijn weten zitten er twee programma's bij: Gear Box en Ableton Live Lite 4. Dan zal het 'm wel in die Lite zitten :???:

Bij Musik Produktiv staat ie trouwens voor 195,-

outside
2 november 2005, 23:26
ziet er intressant uit, nu nog w8en op een behringer kopie :D

(wie koopt er nu die guitar port nog?)

Fumi SG
3 november 2005, 06:40
Jah, het zit ook in dat Ableton. Wat er wèl op de site staat is dat het een speciale versie voor Line6 is. Dat speciale zullen wel de gelimiteerde mogelijkheden zijn.:-?

Fumi SG
5 november 2005, 00:45
Weet iemand of de TonePort ook met Nuendo3 werkt?? Dat zou wel mooi zijn... :)

harrie-beton
5 november 2005, 09:15
wat ik zo heb gehoord werkt dat prima zonder latency.

Fumi SG
9 november 2005, 23:43
hmz... ik heb net een mailtje terug van Line6.


I'm afraid TonePort is currently not compatible with Nuendo3

:( Das wel heel jammer, wel een beetje vreemd ook vind ik.

harrie-beton
10 november 2005, 08:37
honderd euro erbij en je hebt een podxt
dat werkt wel in nuendo

Mithrandir
10 november 2005, 10:14
Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt met nuendo, het apparaat heeft gewoon stereo line outputs.

harrie-beton
10 november 2005, 11:41
dat werkt wel maar het apparaat heeft ook een digitale uitgang en deze werkt blijkbaar niet met NUENDO

Nielsvdam
14 november 2005, 19:14
Ik denk dat ze bij Line 6 zeggen dat het niet werkt omdat in het toneport lijstje geen Nuendo staat. Zo te zien importeer je hem namelijk gewoon als een externe geluidskaart (net als de podxt) in je programma.
Lijkt me dan sterk dat Nuendo het niet ondersteunt...

harrie-beton
14 november 2005, 19:42
dat weet ik niet hoor.

Line6 wil het apparaat graag verkopen dus ze zullen niet zomaar zeggen dat het niet werkt met nuendo. Er kunnen best vreemde conflicten zijn.

Fumi SG
14 november 2005, 19:50
Lijkt mij ook dat Line6 niet voor jan l*l zegt dat de TonePort niet compatible is met Nuendo. Heel jammer maar helaas, moet ik nog een ander progje zoeken. In ieder geval tijd zat, zal wel tegen kerstmis worden ofzo voor ik zo'n ding heb. Mocht het wel werken horen jullie het wel! :wink:

armageddon
14 november 2005, 20:44
Cubase wellicht? Nuendo is toch Cubase in de 10 macht.

Lacrymosa
16 november 2005, 14:01
Maar als ik het goed begrijp kan je er dus ook 2 gitaren tegelijk mee opnemen?
En het is dan toch ook mogelijk om gewoon lekker te jammen, als je je PC maar aan het staan, en aangesloten heb op je speakers.

Kan je ook meteen je jam opnemen
Fatsoenlijke computer er bij en je kan lekker klooien met het opnemen van demo's lijkt

En er zitten VU meters op!!! 8-)

Fumi SG
16 november 2005, 17:38
Of je met twee gitaren tegelijk (evt. gitaar en bass) op kunt nemen/jammen is mij nog niet helemaal duidelijk. Er is namelijk wel een verschil tussen die twee inputs. De ene is meer gemaakt voor high-output gitaren, als ik meer weet post ik het wel! :wink:

Fumi SG
27 november 2005, 16:14
Nou, ik heb er net een gehaald -> De Ux1 (de kleinere versie dus). Ze hadden alleen de Ux1 en ik dacht bij mezelf 'waarom zou ik die grotere kopen??' Ik heb die verdere opties niet nodig en de software en dergelijke is precies hetzelfde.

Ik hoop volgende week m'n eigen pc weer terug te hebben (reparatie :( ) en dan post ik wel m'n bevindingen en of het werkt met Nuendo! :wink:

Jollert
28 november 2005, 11:42
Wil je dan ook zeggen of er gelimiteerde opnames mee mogelijk zijn, want dat zou echt klote zijn.

Fumi SG
28 november 2005, 20:14
voor zover ik tot nu toe gezien heb zit er geen gelimiteerd aantal opnames aan! :)

Fumi SG
29 november 2005, 16:05
hmz.. ik heb nou een probleempje met de Line-inputs. Als ik daar iets op aansluit, bijv. Minidisc ofzo, dan hoor ik niks. Ik hoor nog wel gewoon alles wat ik in windows draai en wat ik met m'n gitaar doe maar niet hetgeen dat aangesloten is op de Line-inputs.

Moet ik misschien iets met de instellingen doen, of?? Ik gebruik m'n Toneport nu trouwens als geluidskaart.