PDA

View Full Version : Tips voor groentje



Marsh
23 september 2002, 09:39
Hello peeps,

Sinds de middelbare school heb ik al gitaar willen spelen, maar het is er nooit van gekomen. Nu heb ik dan toch eindelijk een gitaar. heeft er nog iemand tips voor een groener dan groen groentje op gitaargebied? Ik heb namelijk niet zo heel veel zin om me door eindeloze gitaarlesboeken heen te werken voor ik eindlijk ook maar iets kan...

Leen Kap
23 september 2002, 10:53
Je kunt natuurlijk eindeloos zelf gaan zitten pielen. Kost massa's tijd en je krijgt op een gegeven moment het gevoel dat je er nauwelijks iets mee opschiet.
Mijn tip: neem les! Dan weet je zeker dat je de dingen op de juiste manier en in de juiste volgorde leert. Een goeie docent zal je ook al snelle liedjes laten spelen en niet alleen maar suffe techniek doen.

Marsh
23 september 2002, 10:56
Alleen kost dat ook massa's geld... En gaat het echt zoveel beter dan zelf pielen? (ik weet het echt niet..)

Stefan16384
23 september 2002, 13:44
Yep, je kunt prima zelf gaan zitten pielen. Na een tijdje kan je simpel wat accordjes aanslaan en ook best veel spelen, alleen na verloop van tijd krijg je zwaar spijt dat je toch geen les genomen hebt. Kennis van theorie en ook wat techniekkneepjes blijken toch ook best handig te zijn. Ook ik ben begonnen met zelf te pielen (heb overigens wel een hoop van anderen geleerd...) en heb besloten dat ik beter les had kunnen nemen....

Marsh
23 september 2002, 14:13
okay... les dus... even zoeken naar een leraar/docent, maar okay... Bedankt!
en verder, heeft er verder nog iemand tips? betreffende spelen, betreffende whatever?

Ic3gl0vE
23 september 2002, 21:20
bespeel je ook een ander instrument?
ik speelde namelijk al 6 jaar keyboard toen ik met gitaar begon en dat gaat gewoon goed hoor. geen problemen met 'vastzitten' of iets in die richting...

Marsh
24 september 2002, 10:56
nope, enige muzikale aanleg was een bandje op de middelbare school waar ik lead was... heb toen ook ooit wel eens een (elektrische) gitaar ter hand genomen, maar ook maar weer snel terzijde gelegd

Rutger
24 september 2002, 13:26
Zelf heb ik de eerste jaartjes wat zitten pielen en wat opgepikt van mijn broer die al wat langer speelde. Ik kreeg toch het advies om eens een jaartje op les te gaan om niet de verkeerde technieken te leren. Dat heb ik 8 jaar volgehouden. Als student hoefde ik bijne niks te betalen. Je kunt ook gewoon aan een goede gitaarvriend vragen of hij je wil lesgeven.