PDA

View Full Version : probleem POD op marshall 8008, spontaan vol/hoog/mid toename



rupke
2 november 2005, 09:18
Hoi,

ik heb een vraagje,

Gisteren was ik lekker miet de POD II aangesloten op een marshall valveste eindtrap 8008 bezig. 2 uu rlang geen prolbeem. Net voordat ik wil stoppen neemt spontaan het volume toe en krijg ik veel hoog /mid in mijn geluid net of er een wah pedaal is aangetrapt zeg maar.

Dit is op elke patch van de pod II.

Hebben jullie enig idee of dit aan de pod kan liggen (misschien hebben meer mensen dit ervaren. Of kan dit door de marshall eindtrap liggen.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Rupke

kokeleko
2 november 2005, 17:08
draai de volume eerst eens dicht voor je em uit zet

bloodboiler
2 november 2005, 19:44
Dat probleem heb ik ook gehad met een Gx700 (multi effect van Boss) , volgens de amp tech was er iets mis met de chip of iets met de printplaat. Reparatie zou duurder worden dan een nieuwe kopen.
Hopenlijk heb je meer geluk

stringer
2 november 2005, 20:00
1. Kijk je volumepotmeter eens goed na. (wat contactspray)
2. Controleer je kabels. (ff doormeten)

Werkt het dan nog niet = PAk een hamer........

vester86
3 november 2005, 00:35
misschien een soort van "master EQ" instelling per ongeluk veranderd. mijn Boss GT-6 had een output select

rupke
3 november 2005, 12:16
Gisteren nog even tijd gehad om beetje te experimenteren. Het euval was nog steed shetzelfde. ik heb vervolgens de POD II gereset en weer all mijn instellingen geupload in de POD. Nog steed shetzelfde. nu zag ik bij de cleane instellingen dat de gain bij allmeaal op 99% stonden. volgen smij is de pod cleans de cleanste pre amp op de pod. Is het normaal dat deze gaat oversturen al sje de gain ver opendraaid. Nu heb ik de gain wat teruggedraaid en dan bedoel ik tot 15% (lijkt me erg weinig) en nu klinkt het al beter, maar ik mis wel behorlijk wat volume nu. de overstuurde geluiden klonken allemaal nog goed trouwens.

Heeft iemand een goede cleane instelling waarmee ik kan testen. Dus een instelling die clean blijft bij een zo maximale hog emogleijk gain. dan kan ik kijkne wat die instelling op mijn pod doet.

PS ik heb een gibson les paul Gary Moore daar zitten elementen op met zeker geen hoge output.

Ik hoop dat iemand mij van wat cleane settings kan helpen.

Groetjes Rupke

rupke
3 november 2005, 12:17
Dubbel post

kokeleko
3 november 2005, 12:59
Als je een midi interface hebt installeer dit maar eens.

http://www.line6.com/software/?hardware=POD+2.0&name=Line+6+Edit&os=Windows+XP&submit=Show%3A