PDA

View Full Version : Mexicaanse strat?



rhcp_schipper
1 november 2005, 23:50
Nee of ja. Laat me even horen of dit iets is of echt niet?

rhcp_schipper
1 november 2005, 23:51
Van fender natuurlijk! :-D

BartL
1 november 2005, 23:58
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

Zoek: "Fender Classic"

Ganjaman
1 november 2005, 23:59
ligt eraan...
mex standard: geen goeie gitaren, zelfs niet voor het geld. niet superkut natuurlijk, maar ik zou er geen moeten, het hout alleen al is klote, en met een dusdanig slechte basis zal je er ook nooit met modden wat van kunnen maken...
mex classic (mexicaanse reissues om het zo maar te noemen): way andere league, gewoon niet te vergelijken zoveel beter (toen ik een strat zocht verkoos ik de classic 50's strat boven een usa std, en sindsdien geen seconde spijt van gehad)

VooDoo
2 november 2005, 07:29
ligt eraan...
mex standard: geen goeie gitaren, zelfs niet voor het geld. niet superkut natuurlijk, maar ik zou er geen moeten, het hout alleen al is klote, en met een dusdanig slechte basis zal je er ook nooit met modden wat van kunnen maken...
mex classic (mexicaanse reissues om het zo maar te noemen): way andere league, gewoon niet te vergelijken zoveel beter (toen ik een strat zocht verkoos ik de classic 50's strat boven een usa std, en sindsdien geen seconde spijt van gehad)
Hoeveel kost zo een Mex Re nou :roll: ?

want als ze beter zijn dan een USA std

Bluesbreaker
2 november 2005, 07:58
(toen ik een strat zocht verkoos ik de classic 50's strat boven een usa std, en sindsdien geen seconde spijt van gehad)

+1, en in ik vond hem ook beter dan een usa deluxe Alleen de usa vintage reissue was een heel klein beetje beter, maar de 1000 euro prijsverschil niet waard.

rhcp_schipper
2 november 2005, 09:36
dus de fender mex classic zijn dus echt goeie gitaren? Waar kun je die hier in NL het goedkoopst halen?

rhcp_schipper
2 november 2005, 09:53
en de highway series is dat wat?

screamindemon
2 november 2005, 10:13
Ik heb zelf een mex strat geen standard, waarschijnlijk een classic dus met birdseye-maple hals de elementen zijn ietwat microfonisch.

Qua type geluid verkies ik de mijne boven een highway strat. Welke beter is? als je de verkopers op marktplaats mag geloven: 'beter dan menig amerikaanse strat' of 'doet niet onder voor....' tsja kijk en vergelijk zou ik zeggen...

:edit: oja, ik vind het een knettergoeie gitaar, zeker voor de 300 euri die ik er voor heb betaald.

Ganjaman
2 november 2005, 11:57
Ik heb zelf een mex strat geen standard, waarschijnlijk een classic dus met birdseye-maple hals de elementen zijn ietwat microfonisch.

Qua type geluid verkies ik de mijne boven een highway strat. Welke beter is? als je de verkopers op marktplaats mag geloven: 'beter dan menig amerikaanse strat' of 'doet niet onder voor....' tsja kijk en vergelijk zou ik zeggen...

:edit: oja, ik vind het een knettergoeie gitaar, zeker voor de 300 euri die ik er voor heb betaald.
birdseye maple?
dan is het denk ik geen classic hoor (classics zijn gewoon een jaren 50 een 60's en 70's model naar originele specs nagebouwd, en geen daarvan had een birdseye maple hals, maar er zijn meerdere soorten mex fenders naast standard en classic ;) )

rhcp_schipper
2 november 2005, 12:17
Dus zeg: een goede fender voor een alge prijs is dus de Fender mex classic?
Heb ik gelijk ofniet? De mex classics zij toch wel voor een goede €550 nieuw te halen toch? En 2ehands dus nog wel goedkoper?

Ik word echt wel hellemaal gek van alle die verschillende soorten fender :-( :o .

BartL
2 november 2005, 12:20
Eerstzelf eens rondkijken...dan pas gaan vragen :razz:

Ganjaman
2 november 2005, 12:27
Dus zeg: een goede fender voor een alge prijs is dus de Fender mex classic?
Heb ik gelijk ofniet? De mex classics zij toch wel voor een goede €550 nieuw te halen toch? En 2ehands dus nog wel goedkoper?

Ik word echt wel hellemaal gek van alle die verschillende soorten fender :-( :o .

www.thomann.de
8 euro verzenden maar ofzo :)

nopster
2 november 2005, 12:40
Kijk ook eens bij de Japanners. Goeie kwaliteit/afwerking en ook niet duur.

rhcp_schipper
2 november 2005, 12:49
Sorry voor me gezeur!

maar op een rijtje zijn dus de:
fender mex classic goede gitaren.
fender (japanse) goede gitaren?

nopster
2 november 2005, 13:00
Zelf heb ik een '62 Reissue (met texas specials) en daar ben ik zeer tevreden mee.

Er zitten hier nog verschillende mensen die een Japanse Reissue hebben.

Die Mexicaanse ken ik niet echt...

rhcp_schipper
2 november 2005, 14:25
Zijn er eigelijk andere merken die goede strats/tele's maken? daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar!

nopster
2 november 2005, 14:30
Best eens vermelden in welke prijsklasse. :)

Blade is alleszinds heel goed...
Tokai ook.

screamindemon
2 november 2005, 15:30
dan is het denk ik geen classic hoor (classics zijn gewoon een jaren 50 een 60's en 70's model naar originele specs nagebouwd, en geen daarvan had een birdseye maple hals, maar er zijn meerdere soorten mex fenders naast standard en classic ;) )

Heb je enig idee wat het dan wel is?

Ganjaman
2 november 2005, 18:57
www.fender.com
naar een mail adres van 'contact' of 'customer support' zoeken en ze je serienummer mailen en dat je je afvraagt welke serie het is, krijg je netjes een maitlje terug met alle info, we kunnen hier nu wel speculeren, maar zij kunnen het zo opzoeken :)

Raytheman
2 november 2005, 19:41
Hoogstwaarschijnlijk is het een koreaanse 'ash' Die hebben een birdseye mapleneck...

Axelll
2 november 2005, 20:02
Hoogstwaarschijnlijk is het een koreaanse 'ash' Die hebben een birdseye mapleneck...

Lite Ash! :evil:

Raytheman
2 november 2005, 20:45
Je hebt gelijk; lite ash 8-)

rhcp_schipper
2 november 2005, 23:15
Die blade gitaartjes zien er ook wel vet mooi uit!

http://www.pro-arte-acoustics.de/Electric_Guitars/Electrichtml/Blade/BLADE_collection/Texas_Standard.htm

Zo eentje bedoel ik dan! En voor die prijs, lijkt me dat best een heel er goed gitaartje! Niet dan?

Ganjaman
2 november 2005, 23:23
ze schijnen zeker goed te zijn, al schijnen ze wel een andere 'feel' te hebben dan fenders, maar alleen die headstock die op die zit is al een goede reden om er met een grote boog gillend omheen te rennen...

rhcp_schipper
2 november 2005, 23:29
ze schijnen zeker goed te zijn, al schijnen ze wel een andere 'feel' te hebben dan fenders, maar alleen die headstock die op die zit is al een goede reden om er met een grote boog gillend omheen te rennen...

Wat bedoel je daarmee? Vind je de headstock niks?

Ik vind hem anders best wel gaaf :-D . Keer wat anders

rhcp_schipper
3 november 2005, 18:32
wie heeft er hier ervaring met blade gitaren? Ik zou wel graag je reactie erover willen horen!

Stratman70
3 november 2005, 18:37
wie heeft er hier ervaring met blade gitaren? Ik zou wel graag je reactie erover willen horen!
Ik heb wel ervaringen met Tokai gitaren, maarja...


...daar vraag je niet om. :D :wink:

rhcp_schipper
3 november 2005, 18:39
wie heeft er hier ervaring met blade gitaren? Ik zou wel graag je reactie erover willen horen!
Ik heb wel ervaringen met Tokai gitaren, maarja...


...daar vraag je niet om. :D :wink:

Ik wil alles horen over goeie strats! dus vertel maar :-D . En bedoel je dan de oudere versies of de nieuwere?

Negative K3 fan
3 november 2005, 19:00
Die blade gitaartjes zien er ook wel vet mooi uit!

http://www.pro-arte-acoustics.de/Electric_Guitars/Electrichtml/Blade/BLADE_collection/Texas_Standard.htm

Zo eentje bedoel ik dan! En voor die prijs, lijkt me dat best een heel er goed gitaartje! Niet dan?

zoek eens op blade... ik ben erg zelf heel erg goed over te spreken, echt topgitaartjes.

Stratman70
3 november 2005, 19:17
wie heeft er hier ervaring met blade gitaren? Ik zou wel graag je reactie erover willen horen!
Ik heb wel ervaringen met Tokai gitaren, maarja...


...daar vraag je niet om. :D :wink:

Ik wil alles horen over goeie strats! dus vertel maar :-D . En bedoel je dan de oudere versies of de nieuwere?
Ik bedoel de oudere. De nieuwere schijnen een stuk minder te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De oude Springy Sounds en Goldstar Sounds zijn erg goed. Ook daar zitten wat mindere tussen, maar ze hebben niet voor niks zo'n geweldige reputatie opgebouwd. Ik heb vorige week nog een groot dik boek gekocht over de Stratocaster en zijn 50 jarig bestaan en ook daar wordt Tokai in geRoemd!

Ik heb twee Tokai's: één Springy Sound, met geweldige looks à la een '54 Tobacco 2tone SB Strat met stock DiMarzio's die geweldig klinken en die gitaar speelt heerlijk en één Goldstarsound, waarvan ik de neck heb vervangen voor een Springy Sound neck, die gitaar resoneert geweldig. Elementen zijn stock Tokai, klinken wat dun, maar hebben een geweldig mooi karakter en doen me erg aan het geluid van de SRV man denken qua geluidskarakter, maar zoals gezegd wat dunner van klank.

Ik vind ze helemaal top en zijn eigenlijk meer strat dan mijn Japanse Fender strat uit 1985 en mijn Squier JV uit 1982!
Kijk eens op Ebay rond, daar kom je echt mooie Tokais tegen.

rhcp_schipper
3 november 2005, 21:16
bedankt voor de goede info stratman! Echt super! :dance: :dance: .

Als iemand anders nog wat info heeft over andere goede strat/tele merken is dat natuurlijk ook welkom!

nopster
4 november 2005, 08:51
Mss Richwood? :D

rhcp_schipper
4 november 2005, 09:03
Nee daar begin ik niet aan!

rhcp_schipper
4 november 2005, 09:29
Best eens vermelden in welke prijsklasse. :)

Blade is alleszinds heel goed...
Tokai ook.

tussen de 500 tot 650 euro ongeveer? Zijn er voor die prijs een beetje lekkere stratjes tele te halen?

nopster
4 november 2005, 09:57
Strat tele's of tele strats? Er is een serieus verschil...

Neen, serieus, voor die prijzen vind je echt wel wat je zoekt!

Lock en Load
6 november 2005, 15:26
Weet iemand of Fender nog een (mex) strat maakt in Seafoam Green?

E-J
6 november 2005, 15:29
Of je zoekt een leuke London City Spitfire II en hangt er mooie elementjes in.

bass blom
6 november 2005, 15:48
ik heb een mex, zwart, witte slagplaat, maple toets.
begin jaren 90 nieuw gekocht voor 970 gulden inc koffer.
en ik heb denk ik de mazzel dat ze de eersten extra goed maakten.
MN005716 ik zag een tijd later in de zelfde winkel een andere en die had
bijvoorbeeld van die blikken zadels, de mijnen zijn massief.
en toen ik het ding net had ging ik langs een vriend met een blade
die toen geloof ik 2800 gulden had gekost.. op een peavey 5150 probeerden we de gitaren uit.. zijn broek zakte af.

Superhero
6 november 2005, 17:07
Ga op zoek naar reviews met google of kijk hier bij de search, dan ben je veel sneller klaar. Misschien vind men het hier wel een goeie gitaar ofzo, maar dat zegt weinig over jou meining.. :-?

john.3001
8 november 2005, 13:30
heb zelf een mexicaanse standard strat...

het hout is niet geweldig (elzen, in mijn ogen toch een stuk minder resonant dan essen), maar het is ook geen mdf ofzo..

ik had em in sunburst besteld, en dan leggen ze er dus op de voor en achterkant een fineerlaagje op (waardoor je denkt dat het maar 1 of 2 stukken hout zijn), en daartussenin zijn een stuk of 4 aparte blokken elzen aan elkaar gelijmd (en dat zijn cosmetisch gezien niet de beste stukken)...

welnu, de nek vind ik persoonlijk fantastisch, hij is precies goed voor mij en speelt erg lekker, maar dit is natuurlijk persoonlijk dus dat moet je uitproberen

de pickups zijn in mijn ogen kut, die heb ik vervangen voor texmex elementen

de tuners zijn bij mij vervangen door sperzels

en dat is eigenlijk alles wat ik heb veranderd (ja, tremolo geblocked, maar dat is ook weer persoonlijk)...

---

na wat aanpassingen kan ik echt zeggen dat dit mijn favoriete gitaar is, ik heb em ook al wel es vergeleken met highway strats etc., maar die van mij klinkt beter en speelt lekkerder...

je moet er dus niet vanuit gaan dat een standard strat zo uit de fabriek een topgitaar is, maar ik vind het wel leuk om eraan te sleutelen en dan uiteindelijk toch nog een fatsoenlijk instrument te hebben...

Neals
8 november 2005, 14:37
Ik heb de Light Ash Tele:

Hals + geheel ziet er allemaal goed uit, prima afgewerkt. Standaard Duncans erin (er lekkere elementen), het oogt en voelt degelijk aan.

Vind ze persoonlijk beter dan de mexicanen.

tillens
8 november 2005, 15:21
bij guitar24.de als je dan zoekt op fenders loop je al snel tegen een surf green classic strat aan, prima te betalen. iemand ervaring met deze shop. ze hebben namelijk ook esquires, geloof ook uit de classics, en ook jappen, en prima te betalen...

rhcp_schipper
8 november 2005, 17:04
waar worden de fender standard series nu eigenlijk gemaakt?
Dan bedoel ik dus deze: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0134600532.

Neals
8 november 2005, 18:43
Standard komt uit mexico

rhcp_schipper
8 november 2005, 18:49
wat zijn nu eigenlijk de slechte eigenschappen van een mex strat? Wie zou/kan dat voor mij op een rijtje zetten?

Neals
8 november 2005, 19:20
Slechte eigenschappen is wel heel overtrokken, maar op een Mex is ten opzichte van zijn duurdere broers vooral bespaard op fabricagekosten.

En je zal als je een mex koopt heus geen kloteplank kopen. Je zal er als je er een koopt ook zeker plezier van hebben als je 1tje vind die lekker klinkt.

Maar de kwaliteitscontrole is bijvoorbeeld wat minder, dus je kan heel exemplarisch een klotegitaar aantreffen. En verder, er zit minder kwaliteit hout op en ga zo maar door. Maar om nu te zeggen dat je een waardeloos product is dat niet, maar voor een beetje meer zijn er betere alternatieven.

rhcp_schipper
8 november 2005, 19:22
welke alternatieven dan? Noem eens een paar voorbeelden, als je wil!

Neals
8 november 2005, 19:25
Mexico classic
2e hands Japan
Lite Ash
Etc.

Maar sluit niet meteen een Mex strat uit, misschien kan je 2e hands een leuke deal treffen, maar misschien vind je ook een nieuwe wat een bijzonder goed exemplaar is.

rhcp_schipper
8 november 2005, 19:27
ik meot je eerlijk zeggen dat ik neit zo heel erg veel verstand heb van gitaren! Maar waar moet ik nu opletten, als ik een mex strat wil kopen? Zou je me dat uit kunnen leggen?

Neals
8 november 2005, 19:41
De belangrijkste tip is om veel verschillende exemplaren te proberen.

En op basis van gehoor bepalen welke JIJ het beste vind klinken.
Dat is stap 1 uiteraard.

Verder is er op internet genoeg te vinden over waar je op moet letten als je een gitaar koopt.
In principe is de electronica niet iets waar je je druk om moet maken, want electronica is relatief goedkoop.

Belangrijkste is dat je gitaar(het hout) gewoon een goede basissound heeft. Luister de gitaar eens onversterkt. Bevalt dat, plug hem dan eens in.

Ook heel belangrijk is dat de hals niet krom is of getordeerd en dat het fretwerk goed is (vooral het laaste even goed naar kijken bij nieuwe gitaren)

Neals
8 november 2005, 19:42
En ga verder op je gevoel af.

Vertrouw je de verkoper, dan doe je het, wantrouw je een potentiele verkoper, doe het dan niet.

Stratman70
8 november 2005, 19:52
Neem iemand mee die er verstand van heeft.

rhcp_schipper
8 november 2005, 20:22
dat is een goeie stratman! best slim eigenlijk! Wil jij niet met me mee :-D 8-) :lol:

Stratman70
8 november 2005, 20:28
Als je in de buurt van midden Brabant woont wil ik je best helpen hoor.

rhcp_schipper
8 november 2005, 22:08
dat word best lastig, ik woon in overijssel! :-D . Maar het kan nog wel even duren, met het halen van een strat! maar ik wil toch wel een beetje info inwinnen voordat ik wat doe! Want ik ben nog niet van plan, om 800€ uittegeven aan een gitaar, als ik voor een paar honderd euro minder ook een goeie gitaar kan vinden!

Maar zoals de highway series van fender dan, is dat wat?

Bluesbreaker
8 november 2005, 22:32
dat word best lastig, ik woon in overijssel! :-D . Maar het kan nog wel even duren, met het halen van een strat! maar ik wil toch wel een beetje info inwinnen voordat ik wat doe! Want ik ben nog niet van plan, om 800€ uittegeven aan een gitaar, als ik voor een paar honderd euro minder ook een goeie gitaar kan vinden!

Maar zoals de highway series van fender dan, is dat wat?

Er is de laatste tijd veel gezegd hier over Fenders, ook over Highways en Mex Classics. De zoekfunctie zal denk ik een hele hoop resultaten opleveren.