PDA

View Full Version : Jam 'met' Laura Pausini: Every Day Is A Monday - Scali



Scali
1 november 2005, 23:13
Ik heb maar weer eens een Italiaans popdeuntje volgefiedeld, is een stiekeme hobby van me: http://scali.eu.org/~bohemiq/Every%20Day%20Is%20A%20Monday.mp3

(voor degenen die het gemist hebben, ik had eerder al E Ritorno Da Te onder handen genomen: http://scali.eu.org/Music/Duet%20-%20Laura%20e%20Scali.mp3 )

Ik ben geen bluesman, ben meer een popgitarist, en ik vind het heerlijk om gewoon op dit soort nummers vrij te improviseren en kijken waar het schip strandt.

taylor
2 november 2005, 10:42
ik vind het over het algemeen vrij goed.je kunt wel horen dat je na satriani hebt geluisterd of niet??

soms vind ik je noot keus niet erg goed je blijft soms hangen op noten die niet erg mooi zijn,bij het 2e complet is je noot keuze ook een stuk minder maar goed ik snap wel dat het improvisatie is over het algemeen erg goed so keep it up :)

Scali
2 november 2005, 15:32
Ja, ik vergeet nog weleens dat ik in majeur aan het spelen ben... dan wil ik omlaag terwijl ik naar de G toe moet... Als je dat merkt is het al te laat he ;)
In het 2e couplet probeerde ik een beetje een andere stijl te spelen, wat meer 'grooven' met chromatische/blue noten ertussen.
De snellere stukjes komen er wat beter uit dan de echte vrije melodische improvisatie, volgens mij... Maar goed, ik blijf oefenen he ;)

Robin Dorland
3 november 2005, 03:51
Klinkt lekker hoor! Alleen sommige snelle stukjes waren iets rommeliger hier en daar. maar verder goed gespeeld. Misschien zou je er 's een vreemde noot tussendoor kunnen gooien om wat meer drama te krijgen...

Scali
3 november 2005, 10:11
Oh, ik dacht juist andersom... Ik dacht dat er op de sweeps en de snelle runs, vooral die aan het eind, juist weinig aan te merken was ;)

Predator
3 november 2005, 14:38
Jij zou een goede sessie muzikant zijn. Luister je ook wel eens naar Alejandro Sanz? Vooral "Mi Soledad Y Yo", "Quisiera Ser", "Cuando Nadie Me Ve" en "Ese Ultimo Momento" even luisteren van hem. Die gitaristen die hij heeft zijn ook erg goed om van te leren. Veel goede rythm partijen en hier en daar erg interessante solo's!! GET IT!!!

De snelle stukjes zijn inderdaad niet altijd even dead-on, dat moet wel bij pop. Je sound moet ook sterker, het is nu een slapperik. Geef je sound wat meer bite! Je spel en nootkeuze is top voor de muziek, wel iets meer feel erin gooien, minder korte mooie noten meer lange vibrato noten! :wink:

Robin Dorland
3 november 2005, 19:59
Klinkt lekker hoor! Alleen sommige snelle stukjes waren iets rommeliger hier en daar. maar verder goed gespeeld. Misschien zou je er 's een vreemde noot tussendoor kunnen gooien om wat meer drama te krijgen...

Rommelig was idd niet het goede woord denk ik.. Predator zei het beter op z'n engels; 'niet dead-on' hier en daar. Maar goed, dan zijn we een beetje aan 't mierenneuken misschien ;)

Scali
4 november 2005, 00:36
Jij zou een goede sessie muzikant zijn. Luister je ook wel eens naar Alejandro Sanz? Vooral "Mi Soledad Y Yo", "Quisiera Ser", "Cuando Nadie Me Ve" en "Ese Ultimo Momento" even luisteren van hem. Die gitaristen die hij heeft zijn ook erg goed om van te leren. Veel goede rythm partijen en hier en daar erg interessante solo's!! GET IT!!!

Die ken ik niet, ik zal es gaan luisteren.
Sessiemuzikant vat ik trouwens op als een compliment. Het is ook wel iets dat bij me past, ik ben graag met muziek bezig, in allerlei stijlen, en ik oefen er ook op om gewoon in 1 of 2 takes iets neer te kunnen zetten dat leuk luistert. Mensen als Steve Lukather en Andy Timmons zijn daarin mijn voorbeelden.
Optreden is wel leuk, maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde kunstje avond na avond herhalen. Ik probeer ook altijd wel wat te improviseren als ik live speel, nooit alles helemaal vastleggen of uitwerken.
Als iemand trouwens interesse heeft, wil ik wel sessies spelen :)


De snelle stukjes zijn inderdaad niet altijd even dead-on, dat moet wel bij pop. Je sound moet ook sterker, het is nu een slapperik. Geef je sound wat meer bite! Je spel en nootkeuze is top voor de muziek, wel iets meer feel erin gooien, minder korte mooie noten meer lange vibrato noten! :wink:

Nja, ik weet nog niet helemaal wat jullie nu bedoelen? Ik dacht dat het om de technische uitvoering ging? Daar was volgens mij niet zo veel mis mee. Niet alle stukjes komen even mooi uit, da's wel zo. Dus als je dat bedoelt, dan ja.

Aan m'n sound ga ik nog werken. Ik heb al jaren een Zoom 8080, en die jaren beginnen toch echt te tellen nu. Ik wil een nieuwe multifx kopen, maar omdat Zoom de G9.2tt heeft aangekondigd, wacht ik nog even. Hij moet ergens in december of januari op de markt komen, en aangezien ik goede ervaringen heb met Zoom, en de G9.2tt op papier veruit de beste multifx is, wacht ik het even af. Ik ga em testen tegen de Vox Tonelab SE, de Pod XT Live en de GT-8. De Tonelab is op voorhand m'n favoriet.

Bij de nootkeus heb ik juist geprobeerd om het een beetje 'cliche' te laten klinken... gewoon goed luisterbare pop. Bij Every Day heb ik het tempo hoog gehouden, weinig lange noten, omdat ik dat wel bij het nummer vond passen, vrolijk deuntje. Bij E Ritorno Da Te heb ik vooral aan het begin ook erg langzame passages gespeeld met veel sustain en vibrato.
Voor een iets exotischer uitstapje zou je naar mijn Eye Eye kunnen luisteren: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64651
Misschien ga ik dat exotische ook wat vaker in m'n spel verwerken, maar ik vind wel dat het nummer er een beetje om moet vragen, en dat vond ik hier niet echt het geval (behalve dan het stukje met de chromatische noten).

Predator
4 november 2005, 01:03
Hey dude, even btw... Ik heb alleen dat eerste nummer beluisterd, dat 2e nummer kan ik niet downloaden... Dus mijn comment was echt op dat eerste nummer bedoeld ook!

Peace!

Scali
4 november 2005, 09:08
Ah, ik zie het probleem al... Het forum had het haakje ')' achter de link aan geplakt. Nu zou ie wel moeten werken.

Predator
5 november 2005, 12:11
Stupid dat ik dat zelf niet zag! :D

Heb je Alejandro Sanz (http://www.alejandrosanz.com) al gechecked? Als je Laura Pausini dope vindt, moet je Alejandro echt even checken hoor, zal je zeker aanspreken.

Ik vind dit 2e nummer beter gelukt dan de eerste alleen boeit hij me niet constant, maar vooral weer wel tijdens de refreins. Good job!

Scali
7 november 2005, 01:49
Ik zal binnenkort eens naar Sanz luisteren...
Die E Ritorno Da Te is een van m'n beste improvisaties ooit, vind ik zelf. Ik zat echt lekker in dat nummer, en alles leek te lukken. Kwam dat omdat het een van m'n favoriete nummers is, en ik het van buiten ken, of omdat ik op m'n Les Paul speelde?
Wel te horen dat ik technisch nu toch wel beter speel dan toen. Zit ongeveer een jaar tussen de opnamen, denk ik (filedatum is 8 september 2004, zal wel kloppen).

Scali
9 november 2005, 14:47
Okee, ik heb wat naar Sanz geluisterd, en inderdaad, dat vind ik wel aardige muziek... zitten ook van die lekkere Zuid-Europeaanse popsongs tussen.
Misschien ga ik binnenkort ook eens een improvisatie aan hem wijden ;)

spanky_franky
9 november 2005, 19:45
Klinkt behoorlijk goed hoor. Wel de nodige valse noten en timing-wrangheden maar hé.. het is improvisatie.

Scali
9 november 2005, 19:58
Vals niet, voor zover ik weet. Niet altijd de meest passende noten misschien, maar voor zover ik weet was er niets vals. Of waar bedoel je precies?