PDA

View Full Version : Kevin Bond Rhoads



Izegrim
1 november 2005, 22:12
Ik kom er verdomme niet vanaf. Ik ben van plan om een Ibanez SZ320MH te kopen, maar mijn GAS werkt me tegen. Ik heb geen metalmonster nodig, maar als er 1 gitaar is die zo ongeveer alles heeft wat ik op een Rhoads wil is het die KB Rhoads wel. Hij is 2X zo duur als die Ibanez, maar ik ga toch wel twijfelen. Ik wil dat ding al maanden... Volgens mij ga ik binnenkort een impulsaankoop doen. :oops:

VooDoo
2 november 2005, 07:28
Als je op dat ding gast is dat geen impulsaankoop :-D
maarjah gas moet je weten te stillen he :lol:

Izegrim
2 november 2005, 10:37
Het is al gebeurd... Ik heb hem besteld en ik hoop dat ik hem in de loop van volgende week binnenkrijg. Nee, daar ga ik geen spijt van krijgen. Er is niets wat me niet zint aan dat steekwapen. :-D

Stitch
2 november 2005, 14:15
allejezus wat een gave unit man!

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/Kevin_Bond_Rhoads_md.jpg


Je hebt em ook in het groen, welke heb jij?

MoserCustomShopDotCom
2 november 2005, 14:33
Het is al gebeurd... Ik heb hem besteld en ik hoop dat ik hem in de loop van volgende week binnenkrijg. Nee, daar ga ik geen spijt van krijgen. Er is niets wat me niet zint aan dat steekwapen. :-D
FOTOWSSSSSSSS WIJ WILLEN DAN FOTOOOOWWWWSSSSS

(asjeblieft? :D)

Izegrim
2 november 2005, 14:50
Ja, als ie binnen is ga ik hem uitgebreid fotograferen. Ik heb hem in het rood besteld. Ik wil al heel lang een neckthrough 1 hum RR met bevels. Dat zou normaal een CS worden maar ik heb maar gewoon de knoop doorgehakt. Ik heb net mijn eerste echte salaris binnen en dit is een mooi moment om het te vieren. :-D

gerrekat
2 november 2005, 18:06
Ik vind hem er ook heel gaaf uitzien maar ja € 950 voor een japanner zonder case.....

BassAgent
2 november 2005, 18:47
Het element is niet helemaal mijn smaak, maar verder is het echt een supervette gitaar! Daar ga je plezier van hebben, no doubt about it 8-) !

Izegrim
2 november 2005, 18:51
Ik vind hem er ook heel gaaf uitzien maar ja € 950 voor een japanner zonder case.....

Maar wel helemaal mahogany, neck-thru, bound ebony fingerboard, Schaller tailpiece met finetuners, SD Iommi etc. En die case ben ik nog over aan het onderhandelen. Waarschijnlijk kan ik die molded case voor een prikkie erbij doen. :)

Maar je hebt gelijk. Hij is wel aan de prijzige kant, maar aan de andere kant kost ie hetzelfde als een RR5 en dan is dit toch wel ff leuker om te hebben. Helemaal als hij misschien volgend jaar niet meer gemaakt wordt.

gerrekat
2 november 2005, 20:23
Die SD Iommi ben ik zo benieuwd naar ik hou over het algemeen heel erg van blade humbuckers...

Ik ben gene grote SD fan, maar ik zou er erg graag een keer een uitproberen!

Izegrim
2 november 2005, 20:45
Als ze niet klinkt hang ik er een SH-13 in. Die klinkt wel. Hoe dan ook, een blade staat wicked. Ik ben alleen benieuwd waar die inlays van gemaakt zijn. MOP of MOTO?

BTW,
Gerrekat, heb jij nog een andere aanbeveling betreft een blade hum?

Ibanez RuleZ
3 november 2005, 00:35
dat zal nooit meer MOP zijn, das gewoon MOTO. wordt al lang niet meer gebruikt bij imports

harrald

Izegrim
3 november 2005, 09:30
Dat denk ik in de eerste plaats ook maar een ebben toets is normaal ook alleen voor USA's dus vandaar dat ik twijfel.

EDIT
Jij ook nog steeds hier Harrald? Onkruid vergaat niet zeker. :-D

JvD.
3 november 2005, 09:52
dit is in mijn ogen de mooiste SZ, enige plaatje op ibanez site waar je de top zo mooi ziet. in dijkman staat ie, daar kom ik vaak even klwijlen =P
http://www.ibanez.com/portal/images/portal-ibanez2005_07_01.jpg

Izegrim
3 november 2005, 09:58
Dat is die prestige toch? SZ2020 ofzo... Supermooi ding wel, maar ja ik ben een death/thrash gitarist in ik wilde die SZ slechts voor de andere dingen die ik sporadisch speel, zoals blues en om om te stemmen voor jams enzo. Daar ga ik niet zoveel geld voor uitgeven dus. Voor een pointy wel. :-D

Izegrim
4 november 2005, 10:22
Heb ik weer hoor... Net ff gebeld. Er zijn nog twee exemplaren beschikbaar en zijn drie klanten die ze willen hebben. De twee die het eerst het geld hebben overgemaakt zijn gelukkig, de derde is de lul. Ik wacht geduldig af...

:-?

Ibanez RuleZ
4 november 2005, 10:39
Dat denk ik in de eerste plaats ook maar een ebben toets is normaal ook alleen voor USA's dus vandaar dat ik twijfel.

EDIT
Jij ook nog steeds hier Harrald? Onkruid vergaat niet zeker. :-D

fijn dat je er zo over denkt :-D

jah, ik ben er niet zo heel vaak meer, af en toe maar. maar ik kan je wel vertellen dat het geen MOP is. een toetsje van Ebben is wat minder "waardevol" dan een setje sterretjes inlay van MOP volgens mij. die rosewood toets hoeft ook niet per se minder te zijn, het is gewoon anders; om de USA lijn te onderscheiden van de MIJ versies.

Harrald

Izegrim
6 november 2005, 00:01
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hopelijk kan ik er volgende week zelf antwoord op geven maar vooralsnog zit ik af te wachten of ik 1 van de 2 KBR's opgestuurd krijg...

Izegrim
7 november 2005, 15:07
Whoohoo! Heb net een berichtje van de salesdude gekregen dat mijn KBR verscheept gaat worden! Nou maar hopen dat hij zonder problemen arriveert... :-D

MoserCustomShopDotCom
7 november 2005, 15:27
Gefeliciteerd!

Hoe lang zou het duren voordat je hem hebt dan?

Izegrim
7 november 2005, 15:31
2-3 dagen zei hij vrijdag aan de telefoon :)

Jax
7 november 2005, 15:37
Spannend man!!! Wat een ongelofelijk vette plank is dat zeg... 8-)

Outrage
7 november 2005, 19:07
van de jackson V gitaren vind ik dit echt wel de mooiste vorm (ik heb het dan wel algemeen over de Rhoads V)

ik hoop dat alles netjes verloopt, laat eens weten hoe goed hij speelt en klinkt, heb je nog meer jackson gitaren?

Izegrim
7 november 2005, 19:33
Ik heb nog een jap. Een MG series Dinky (DXMG) die me heel erg goed bevalt. Eigenlijk zocht ik een veelzijdige gitaar. Dat zal dit niet echt zijn maar dat boeit niet zoveel want ik had sowieso nog een fatsoenlijke backup nodig. De Dinky blijft voorlopig mijn main axe want die heeft een trem en ik ga er een prachtige set APC hums in laten zetten. Ondanks dat het ook een Jackson is hebben beide gitaren verder weinig gemeen:

*belangrijkste verschillen
Dinky - Rhoads
alder, maple, rosewood - mahogany, mahogany, ebony
bolt on - neck thru
2 hum - 1 hum
24 frets - 22 frets
lic. FR - fixed bridge, Schaller fine tuning tail piece
en... de ene headstock wijst naar boven en de andere naar beneden :D

MoserCustomShopDotCom
7 november 2005, 21:37
en... de ene headstock wijst naar boven en de andere naar beneden :D

hehehe 8-)

Izegrim
21 november 2005, 20:56
Kutzooi... Ik wil die foto's uploaden maar de files zijn te groot voor imageshack. Wie weet een oplossing?

Izegrim
21 november 2005, 21:13
Haha!! Het is gelukt. Hier een paar verotte foto's van mijn niewe aanwinst samen met haar zuster. :-D

http://img286.imageshack.us/img286/3168/copyof10004690jx.th.jpg (http://img286.imageshack.us/my.php?image=copyof10004690jx.jpg) http://img286.imageshack.us/img286/2765/copyof10004745pt.th.jpg (http://img286.imageshack.us/my.php?image=copyof10004745pt.jpg) http://img286.imageshack.us/img286/7432/copyof10004712xv.th.jpg (http://img286.imageshack.us/my.php?image=copyof10004712xv.jpg)

Swan
21 november 2005, 21:16
wow :o
damn mooie gitaar!
felici :)

robert-gitarist
21 november 2005, 21:18
Zit nu al stof op man :P

Hehehe :P :D

Neej zonder gein,erg mooi ding..allebei trouwens..
Die KVR is echt onwijs geil..die inlay is onwijs mooi man!!
Echt gaaf ding..veel plezier ermee!

Izegrim
21 november 2005, 21:25
Zit nu al stof op man :P

Hehehe :P :D

Neej zonder gein,erg mooi ding..allebei trouwens..
Die KVR is echt onwijs geil..die inlay is onwijs mooi man!!
Echt gaaf ding..veel plezier ermee!

Ja, je weet hoe dat gaat. Verpakking open maken en kijken of er geen vingerafdrukken, krasjes, butsen etc. op zitten en vervolgens zit ik 4 uur erop te rammen en is tie zo vet als een juslepel. En mijn kamer is inderdaad een stofnest. :-D

Utreg
21 november 2005, 21:28
die zuster is ook mooi zeg :cool:

AlterEgo
21 november 2005, 21:28
Hoe duur is die gitaar, als ik vragen mag?

Izegrim
21 november 2005, 21:36
Ze gaan normaal voor rond de duizend euro geloof ik.

robert-gitarist
21 november 2005, 21:41
Ze gaan normaal voor rond de duizend euro geloof ik.

auw :D


Maar hij is wel ontiegelijk geil.
ik ben erg benieuwd wat die camou jackson kost van Christiaan olde Wolbers...die vind ik ook vet geil

Outrage
21 november 2005, 22:18
is dit nu een USA gitaar? Er staat daarover niks op de kop geschreven.


In ieder geval is het een hele mooie gitaar, veel speelplezier!

robert-gitarist
21 november 2005, 22:21
is dit nu een USA gitaar? Er staat daarover niks op de kop geschreven.


In ieder geval is het een hele mooie gitaar, veel speelplezier!

Japan

robert-gitarist
21 november 2005, 22:22
is dit nu een USA gitaar? Er staat daarover niks op de kop geschreven.


In ieder geval is het een hele mooie gitaar, veel speelplezier!

Japan

Izegrim
22 november 2005, 00:40
Inderdaad Japan, maar de afwerking is duidelijk anders dan mijn DXMG. Zo zit er bijvoorbeeld een USA potmeter en een custom Seymour Duncan SH-TI1b in. De cavity is geshield (m'n Dinky doe ik zelf) en de bindings zijn strakker en preciezer. De ebben toets is prachtig en de frets foutloos. Ik had het niet echt beter dan m'n Dinky verwacht maar dat is deze toch echt wel.

MoserCustomShopDotCom
22 november 2005, 11:34
Gefeliciteerd! Eindelijk binnen dus :) Ziet er erg mooi uit!

Swan
22 november 2005, 12:01
wat is je adres? :evil:

Izegrim
22 november 2005, 17:21
izegrim@hotmail.com :razz:

EmgMaster
22 november 2005, 17:26
Ze gaan normaal voor rond de duizend euro geloof ik.

En in jouw geval? :D

Iig, super gaaf ding, veel plezier ervan!

Aron Maiden
22 november 2005, 17:58
Ja toffe gitaar,
Veel plezier man! :-D

Izegrim
22 november 2005, 19:24
Ze gaan normaal voor rond de duizend euro geloof ik.

En in jouw geval? :D

Iig, super gaaf ding, veel plezier ervan!

Ehm. Ietsje minder. Laten we zeggen dat ik ergens heel erg ontevreden over was en ik heb flink wat compensatie gekregen. Ik ben blij. :-D

EmgMaster
23 november 2005, 21:40
Op die fiets.... :-D