PDA

View Full Version : Uitbreiding -> Eric Johnson Strat



Les Paul
1 november 2005, 19:03
Vandaag de knoop doorgehakt. De Eric Johnson Strat gekocht. Nog even vergeleken met een aantal andere top strats (oa CS), maar de EJ is gewoon het beste wat je op dit moment bij Fender kan kopen.
Ik post geen pictures. Iedereen weet hoe een sunburst strat er uit ziet ;)

Inmiddels een uurtje thuis gespeeld en ik kan alleen maar zeggen dat dit alles is wat je in een strat kan wensen. Elke element keuze klinkt perfect.
Ik ben weer helemaal gelukkig :dance:

MusicManMaestro
1 november 2005, 19:14
Gefeliciteerd hoor , neem je hem mee naar de meeting ? :)

Roque
1 november 2005, 19:36
Nice 8-)

Squier4ever
1 november 2005, 19:41
ah joh, de mensen hier houden nu eenmaal van pics (ik stiekum ook wel) dus zou het wel tof vinden als je er hier zou posten

Letsgo21
1 november 2005, 20:01
ah joh, de mensen hier houden nu eenmaal van pics (ik stiekum ook wel) dus zou het wel tof vinden als je er hier zou posten

:strat: woehoe!!! idd één van, zoniet beste wat je bij fender kopen kan

we want picies!

Ritch
1 november 2005, 20:09
Gefeliciteerd hoor , neem je hem mee naar de meeting ? :)

Congrats! 8-)

Les Paul
1 november 2005, 20:30
Gefeliciteerd hoor , neem je hem mee naar de meeting ? :)

Daar heb ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Misschien wel. Er waren ook al verzoekjes om mijn CS Les Paul mee te nemen en ook mijn Yamaha SG2000 is een goede kandidaat om mee te gaan. Dit gaat een moeilijk probleem worden, denk ik :lol: Gelukkig heeft nog niemand naar mijn PRS Custom22 Brazilian gevraagd.... :-D

Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan posten.

Ritch
1 november 2005, 20:42
*HOEST!!*prs!*HOEST!!*

:wink:

Orpheo
1 november 2005, 20:51
*HOEST!!*prs!*HOEST!!*

:wink:

+1!!!!!!!

vinni
1 november 2005, 21:20
Laat die EJ maar zitten.... :wink:

Vinni

AART
1 november 2005, 21:50
neem gewoon alles mee, ook een grotere nieuwe auto!

goeroezeboe
1 november 2005, 22:24
Gefeliciteerd hoor , neem je hem mee naar de meeting ? :)

Daar heb ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Misschien wel. Er waren ook al verzoekjes om mijn CS Les Paul mee te nemen en ook mijn Yamaha SG2000 is een goede kandidaat om mee te gaan. Dit gaat een moeilijk probleem worden, denk ik :lol: Gelukkig heeft nog niemand naar mijn PRS Custom22 Brazilian gevraagd.... :-D

Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan posten.

ik wil wel is een mooie familiefoto zien :p

Punt
2 november 2005, 00:28
Vandaag de knoop doorgehakt. De Eric Johnson Strat gekocht. Nog even vergeleken met een aantal andere top strats (oa CS), maar de EJ is gewoon het beste wat je op dit moment bij Fender kan kopen.

Gefeliciteerd !

Ik vind het wel wat pretentieus dat je denkt voor iedereen te kunnen bepalen wat het beste is wat je bij Fender kan kopen.
Ik denk dat dat afhankelijk is van wat je zoekt. Ik begrijp wel dat mensen altijd graag zien dat ze de goede aanschaf hebben gedaan en zichzelf proberen te overuigen door te denken dat ze niets beters hadden kunnen doen, maar Fender heef ook andere mooie gitaren hoor.

Ik heb bijvoorbeeld gisteren een Customshop Claptonstrat gekocht na veel strats getest te hebben en voor mij was die Clapton prima :)

Raytheman
2 november 2005, 09:33
Punt heeft een punt :-D
Anders zou Fender alleen nog Eric Johnson strats maken :(

Les Paul
2 november 2005, 09:50
Punt heeft een punt :-D
Anders zou Fender alleen nog Eric Johnson strats maken :(

Niet iedereen wil zo'n bedrag voor een strat uitgeven, dus is het logisch dat er ook andere gemaakt worden. Daarbij is de keuze in kleuren ook erg beperkt en moet de hals je liggen.
Overigens is het wel zo dat de wachttijden voor de EJ in de US behoorlijk lang aan het worden zijn.

@Punt: Ik bepaal niets voor iemand anders. Ik sluit me wel aan bij de algemene mening over de EJ. Zowel in de verschillende gitaarbladen als op forums op internet wordt de EJ geroemd. Lees bijv. het Fenderforum maar. Ik zeg nergens dat andere strats slecht zijn, want dat is niet zo. De EC Strat is een prima gitaar. Ik vraag me overigens wel af of je de EJ Strat geprobeerd hebt?

Punt
2 november 2005, 10:43
[

@Punt: Ik bepaal niets voor iemand anders. Ik sluit me wel aan bij de algemene mening over de EJ. Zowel in de verschillende gitaarbladen als op forums op internet wordt de EJ geroemd. Lees bijv. het Fenderforum maar. Ik zeg nergens dat andere strats slecht zijn, want dat is niet zo. De EC Strat is een prima gitaar. Ik vraag me overigens wel af of je de EJ Strat geprobeerd hebt?

Geen idee of ik hem geprobeerd heb, er hing een rijtje mooie
(Customshop) Strats in de muziekzaak en ik heb ze allemaal geprobeerd.
Geen idee wat het was, ik ben een Gibson man weet niets van Strats. Kleur, hals, type etc kan me allemaal niet zoveel schelen. Hij moet goed spelen en goed klinken. Ik vond de beste twee de Rory Gallagher (daaraan zie je zo welk type het is) en de EC. De EC is voor mij beter ondat ik ook veel lead speel en de EC is zeer veelzijdig met die TBX en Mid Boost. Ik snap best dat iemand anders daar weer niets van moet hebben. Ik heb wel ter vergelijk een USA strat vergeleken, maar het verschil met de Customshop gitaren vond ik wel erg groot.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Ik lees ook goede dingen over de EJ en spreek absoluut niet tegen dat het een heel goede strat is.
Ik reageerde meer op je uitspraak dat de EJ de enige goede fender is. Dat kan niet want dat is mijn EC :lol:

Edit:
Over het berdag:
Ik heb geleerd dat je beter door kan sparen voor een echt goede gitaar dan consessies doen. Ten eerste heb je dan een echt instrument wat heel plezierig is om te bespelene en stimulerend werkt op je spel. Ten tweede is een goede professionele gitaar vaak waardevaster zodat je uiteindelijk lage kosten hebt.

Duane
2 november 2005, 13:16
Van harte jongen!! Goede keus.

Ik ben van plan om er volgende week een aan te schaffen. Zat er de afgelopen dagen ook over te dubben, maar gister ook de knoop doorgehakt. Het is een duur instrument, maar je hebt wel wat! Heb er vorige week een uurtje op gespeeld. Ik was behoorlijk onder de indruk. De klank is echt geweldig. Klinkt veel beter dan mn vintage strat uit 79

Ik heb ook gehoord dat die custom pickups op de markt komen.

Duane
2 november 2005, 13:17
Van harte jongen!! Goede keus.

Ik ben van plan om er volgende week een aan te schaffen. Zat er de afgelopen dagen ook over te dubben, maar gister ook de knoop doorgehakt. Het is een duur instrument, maar je hebt wel wat! Heb er vorige week een uurtje op gespeeld. Ik was behoorlijk onder de indruk. De klank is echt geweldig. Klinkt veel beter dan mn vintage strat uit 79

Ik heb ook gehoord dat die custom pickups op de markt komen.

Les Paul
2 november 2005, 16:11
[

@Punt: Ik bepaal niets voor iemand anders. Ik sluit me wel aan bij de algemene mening over de EJ. Zowel in de verschillende gitaarbladen als op forums op internet wordt de EJ geroemd. Lees bijv. het Fenderforum maar. Ik zeg nergens dat andere strats slecht zijn, want dat is niet zo. De EC Strat is een prima gitaar. Ik vraag me overigens wel af of je de EJ Strat geprobeerd hebt?

Geen idee of ik hem geprobeerd heb, er hing een rijtje mooie
(Customshop) Strats in de muziekzaak en ik heb ze allemaal geprobeerd.
Geen idee wat het was, ik ben een Gibson man weet niets van Strats. Kleur, hals, type etc kan me allemaal niet zoveel schelen. Hij moet goed spelen en goed klinken. Ik vond de beste twee de Rory Gallagher (daaraan zie je zo welk type het is) en de EC. De EC is voor mij beter ondat ik ook veel lead speel en de EC is zeer veelzijdig met die TBX en Mid Boost. Ik snap best dat iemand anders daar weer niets van moet hebben. Ik heb wel ter vergelijk een USA strat vergeleken, maar het verschil met de Customshop gitaren vond ik wel erg groot.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Ik lees ook goede dingen over de EJ en spreek absoluut niet tegen dat het een heel goede strat is.
Ik reageerde meer op je uitspraak dat de EJ de enige goede fender is. Dat kan niet want dat is mijn EC :lol:

Edit:
Over het berdag:
Ik heb geleerd dat je beter door kan sparen voor een echt goede gitaar dan consessies doen. Ten eerste heb je dan een echt instrument wat heel plezierig is om te bespelene en stimulerend werkt op je spel. Ten tweede is een goede professionele gitaar vaak waardevaster zodat je uiteindelijk lage kosten hebt.

Ik denk niet dat je de EJ hebt geprobeerd. Anders had je hem wel gekocht :seriousf:

Maar even zonder dollen. De Fender CS brengt erg goede gitaren op de markt. Ik heb nog geen slecht CS model in mijn handen gehad van Fender. Dat is bij Gibson helaas wel anders.

Wat betreft de koop van een goede, wat duurdere gitaar ben ik het helemaal met je eens.