PDA

View Full Version : floyd rose schroefje gesloopt...



ben???
1 november 2005, 18:44
ik was vandaag de snaren op m'n jackson kelly aan t vervangen, en toen ik de lage e vastzette draaide ik t schroefje te hard. nu zit er dus geen kopje meer op, t ding zit muurvast... niet meer uit te krijgen.

de brug in kwestie is een jt580 van jackson, double locking...

http://img.photobucket.com/albums/v441/meesterderpoppen/bridge.jpg

dat schroefje met t blauwe cirkeltje eromheen is dus op de helft afgebroken en de andere helft krijg ik er niet meer uit. de zadeltjes zijn NIET hetzelfde als op een OFR, dus ik weet niet of ik t hele zadeltje kan vervangen.
wat kan ik doen? hele brug vervangen is wel een optie, maar dat kost wel weer een bommetje duiten he...

Dick Wolkendeck
1 november 2005, 18:58
Je kunt het schroefje er misschien uit laten halen in een ijzerwinkel, je gitaarhandel kan wel weer aan een nieuw schroefje komen. Een Jackson-onderdeel (anders dan het schroefje) is nauwelijks te krijgen. Believe me, ik heb de importeur in Hamburg gebeld.

Ik heb nl. hetzelfde probleem gehad, en heb op Ebay toen voor 55 Euro een complete nieuwe Jackson-brug gekocht. Is goedkoper dan een stuk of drie nieuwe brugzadels en veel goedkoper dan een nieuwe brug via de handel.

Izegrim
1 november 2005, 18:58
Gewoon even naar de gitaarboer gaan en vragen of hij bij de importeur nieuwe kan bestellen. Ik kreeg ze gratis thuisgestuurd. Was ook een JT580LP.

Izegrim
1 november 2005, 19:08
Je kunt het schroefje er misschien uit laten halen in een ijzerwinkel, je gitaarhandel kan wel weer aan een nieuw schroefje komen. Een Jackson-onderdeel (anders dan het schroefje) is nauwelijks te krijgen. Believe me, ik heb de importeur in Hamburg gebeld.

Ik heb nl. hetzelfde probleem gehad, en heb op Ebay toen voor 55 Euro een complete nieuwe Jackson-brug gekocht. Is goedkoper dan een stuk of drie nieuwe brugzadels en veel goedkoper dan een nieuwe brug via de handel.

Huh? En ik had binnen anderhalve week een set nieuwe schroeven... :???:

Dick Wolkendeck
1 november 2005, 19:12
Ja, huh dus... Ik begrijp het ook even niet. Maar mijn oude verroeste brug is nu een voorraad onderdelen, handig voor later. :oops:

Tjee. Ligt dus wel even aan naar welke gitaarboer je stapt. Niet iedere handelaar is even goed voorbereid, lijkt het. Volgende keer maar goed rondbellen.

Izegrim
1 november 2005, 19:15
Ja ik weet niet hoor maar mijn Dinky komt van Thomann, en het kan maar net zo zijn dat ze een paar slopers hebben liggen voor losse onderdelen ofzo.