PDA

View Full Version : Jeff Buckley, wat vinden we ervan



StefMan
1 november 2005, 18:42
Niet alleen als gitarist, maar als zanger/songwriter/muzikant in het algemeen. Wat vinden jullie van hem? Ik ben zelf zwaar verslaafd aan zn muziek op dit moment, vollop aan het luisteren naar de live cd, de versie van Dream Brother daar is echt geniaal! :-D

waayer
1 november 2005, 19:08
Jeff maar ook zijn vader Tim stonden aan de wieg van vele hedendaagse singer/songwriters.

The Mule
1 november 2005, 19:22
Het toppunt van zijn genialiteit is voor mij toch wel de Deluxe 2CD versie van 'Live At Sin-E', echt ontroerend goed...

fullorder
1 november 2005, 22:04
Geniaal, heb Grace helemaal grijs gedraaid. Door deze overdosis had ik het op een gegeven moment ook weer een beetje gehad met Jeff z'n muziek, want zelfs de meest geniale muziek gaat vervelen. Ik snap dan ook niet hoe mensen in godsnaam naar de standaard nederlandse radiozender kunnen luisteren zonder dood neer te vallen aan verveling...

Maar goed, ik dwaal af ;) Wat betreft Jeff Buckley, na een jarenlange geheelonthouding gun ik mij zo nu en dan weer een luistermomentje en geniet daar met volle teugen van! Grijs draaien zal ik echter nooit meer doen.

vulvasonic
2 november 2005, 00:20
Schitterend

Harry
2 november 2005, 12:33
ik heb, na de lovende woorden hier, wat nummers van Jeff B gedownload. Moet er nog even aan wennen.....

skanky
3 november 2005, 21:41
Ik heb alle cd's waaronder Live @ Sin-e. Dat is een album met opnames van zijn optredens in cafe Sin-e (in NEw York volgens mij) Daar speelde hij solo. Alleen zang en gitaar, echt geniaal wat hij allemaal deed. Naast een goede zanger en gitarist was het ook een perfecte entertainer.

Sliver
8 november 2005, 16:17
topmuzikant...

guitarmonk
21 november 2005, 15:04
heel erg vette nummers, cd grace is echt vet

op die dvd zingt hij wel wat slecht vind ik, terwijl hij dat op live at sin-e niet doet.

heel erg fijn

thisafternoon
21 november 2005, 20:46
Heb t ook pas een maandje geleden ondekt! Maar geniaal... ik vind Eternal Life zo goed!!!

Micro-e
22 mei 2006, 21:00
hier een hele toffe versie van eternal life: http://www.youtube.com/watch?v=s09ssfwYbXU

ook nog de bcc docu: http://video.google.com/videoplay?docid=7359277798930538492&q=jeff+buckley

drap
22 mei 2006, 21:21
Jeff Buckley was ronduit geniaal. Niet één andere gitarist die zo klinkt als Buckley deed voor zover ik weet. De live at Chicago dvd is echt geweldig. Er staat een instrumentaaltje op, de naam is me ff ontschoten, man wat heb ik dat nummer grijs gedraaid. Geniaal

drap
22 mei 2006, 21:29
Klassiekertje natuurlijk

http://www.youtube.com/watch?v=k5YmuS5zNzk&search=jeff%20buckley

The wall of dolls
23 mei 2006, 09:12
Jeff Buckley was ronduit geniaal. Niet één andere gitarist die zo klinkt als Buckley deed voor zover ik weet. De live at Chicago dvd is echt geweldig. Er staat een instrumentaaltje op, de naam is me ff ontschoten, man wat heb ik dat nummer grijs gedraaid. Geniaal

Dan zullen we het nog niet over zn zang hebben. Zonder nou meteen al te lyrisch te worden, ik ben nog net geen religie om hem begonnen :D

marc_o
23 mei 2006, 10:40
Ik vind Grace een superCD, heb 'm teveel gedraaid en dan weer een jaartje niet om 'm vervolgens weer met veel plezier te beluisteren.

Live vond ik het wel een zelfingenomen manneke, die teveel met z'n hoge stem aan het showen was. Als de eerste de beste R'B-zangeres dat doet moet ik nekken en dat is bij hem niet anders, helaas.

Jammer dat ie dood is.

Micro-e
23 mei 2006, 21:58
Mystery White Boy tour is echt fantastisch!
Zozozozozo zonde dat hij al zo vroeg dood ging.

binnekort maar eens My Sweetheart the Drunk kopen..

Richwoodje
23 mei 2006, 22:03
briljante gozer, echt briljant...

en briljante gasten gaan nou eenmaal zonder uitzondering veel te vroeg dood

StefMan
24 mei 2006, 00:33
En Motley Crue gaan nooit dood...je kunt ze in een kamer vol crack proppen en ze blijven leven...heck ze zullen dan ineens met een nieuwe dubbel cd uitkomen ofzo...WHYYYY???

Dear god...te veel Denis Leary lopen luisteren!

The wall of dolls
24 mei 2006, 10:08
Ik vind Grace een superCD, heb 'm teveel gedraaid en dan weer een jaartje niet om 'm vervolgens weer met veel plezier te beluisteren.

Live vond ik het wel een zelfingenomen manneke, die teveel met z'n hoge stem aan het showen was. Als de eerste de beste R'B-zangeres dat doet moet ik nekken en dat is bij hem niet anders, helaas.

Jammer dat ie dood is.

Ik vond m juist een briljant entertainer dan. Om in je eentje zoiets neer te zetten moet je ook wel heel erg zelfingenomen zijn ,want met een minderwaardigheidscomplex sta je ook maar voor lul :)

marc_o
24 mei 2006, 10:14
Ik vond m juist een briljant entertainer dan. Om in je eentje zoiets neer te zetten moet je ook wel heel erg zelfingenomen zijn ,want met een minderwaardigheidscomplex sta je ook maar voor lul :)


Klopt, alleen vond ik het persoonlijk over de top.

Set Wenker
24 mei 2006, 11:03
Prachtige muziek. Vond persoonlijk vooral Hallelujah een schitterend nummer. Geschreven door Leonard Cohen weliswaar, maar deze vertolking is echt briljant. Ingehouden dramatiek met enkele hartverscheurende climaxen.