PDA

View Full Version : Bc Rich NJ Beast --> prof. mening nodig!



Nova
1 november 2005, 16:30
ok here's the deal: ik ben binnenkort jarig (paar maandjes) en dan hoop ik wat geld te krijgen. Ik word dan 18 en waar kun je je geld nou beter aan kwijt dan aan een nieuwe gitaar? Dus... ik kijk een beetje rond en kom op de heilige site bc-rich.com. Daar zie ik de meest goddelijke der gitaren: De NJ Beast. Geweldig natuurlijk, maar nu zag ik ook een paar getalletjes die ik liever niet had gezien: 950$.. Mijn budget zal eerder in de buurt van de 600 liggen, dus dat gaat niet door. Dus ik snuffel een beetje verder, onder andere op ebay etc. en daar kom ik een aantal beasts tegen die me een stuk beter bevallen. Ik kom daar ook steeds weer www.themusicfarm.com tegen. Die site biedt de beast aan vanaf 500$.. nou is mijn vraag aan jullie: is dat betrouwbaar en wat is de catch? Is het echt mogelijk om zonder problemen 450$ onder de vraagprijs te gaan zitten? Ik weet dat er veel verschil in prijzen kan zijn, maar is dit niet erg veel?

ps: commentaar op mijn gitaar keuze is ook altijd welkom, maar je hoeft me niet te vertellen dat ze niet mooi is ;)

Patrick M.
1 november 2005, 17:28
De prijs op bcrich.com is de adviesprijs, het is in Amerika niet ongebruikelijk dat winkeliers daar 30% onder zitten met hun prijs, soms nog wel meer. Hou je er wel rekening me dat als je de gitaar koopt in Amerika er nog vervoerskosten bij komen en ca. 21% aan btw en invoerrechten?

Nova
1 november 2005, 17:51
allereerst: bedankt voor de reactie

Ik heb contacten in Amerika (klinkt zo lekker :p ), dus laat hem waarschijnlijk naar hen sturen en vervolgens krijg ik dat als pakketje toegestuurd. Enig idee of dat zinvol is? Hoe zit het dan met invoerrechten etc?

gerrekat
1 november 2005, 18:10
Nee een gitaar en zeker een Beast is veel te groot om per USPS te sturen en zal dus per Fedex of UPS gaan en die geven alles aan bij de douane...

Zelfs al kon ie per USPS (US PTT/KPN) dan nog denk ik dat het pakket in aanmerking zal komen voor aangifte plus verzending zal je tussen de $ 100 en 200 kosten zowiezo....

Lord Abortion
1 november 2005, 19:17
Gewoon hier kopen lijkt me het beste. Of eventueel bestellen bij www.thomann.de of www.musik-produktiv.de dat zal het goedkoopste zijn. Toffe keuze van gitaar, ik heb er ook zoéén, en ze bevalt me wel.

Nova
2 november 2005, 07:47
Hoe zit het eigenlijk met de balans van de gitaar? Speelt ze fijn staand?

Lord Abortion
2 november 2005, 10:11
Ja hoor, een beetje kopzwaar, dat wel, maar dat valt goed mee. Met een brede band blijft ze perfect in positie. En ik vind haar heel aangenaam spelen omdat ze door de grote body enorm stabiel blijft hangen t.o.v. jezelf (wat ik bij bv. SG's of strats enorm storend vind).

MoserCustomShopDotCom
2 november 2005, 14:28
Het maakt niet uit of je iemand in amerika kent. Zodra je gitaar op schiphol aan komt dan wordt er invoerrechten over berekend. Dus reken erop dat je de prijs van 25% hoger kunt rekenen ongeveer.

Als je er eentje bestelt. Let op dat ze verschillende versies hebben momenteel. Speedloader NJ gitaren en gewone floyd NJ gitaren. Ik weet niet welke je wilt hebben, maar let er dus ok ;)

Ik vind de gitaar zelf fijn spelen (ik heb een oudere NJ gitaar uit 2001).

http://home.aim.avans.nl/s111380/sjiepbeast.jpg


Misschien is dit ook het overwegen waard? (hoewel deze iets duurder zal zijn...)

http://www.mosercustomshop.com/shred/Images/si2.jpg

MoserCustomShopDotCom
2 november 2005, 14:32
Of met rode bevels

http://www.wulffson.com/MCS/redspawn1.jpg

http://www.wulffson.com/MCS/redspawn2.jpg

maarten69
2 november 2005, 16:14
:seriousf:

Nova
2 november 2005, 20:43
heel sexy, maar welke is het?

ik heb nog eens uitgerekend, maar importeren lijkt me nog steeds wel goedkoper. Ik weet niet wat UPS rekent voor verzendkosten though.. enig idee?

Lord Abortion
2 november 2005, 21:09
Reken maar zeker $50 voor de verzending ... zonder verzekering. En je zou best een case kopen ook als die gitaar in een vliegtuig of schip meemoet.

EDIT: die andere gitaar is een Moser Custom Shop Spawn import.

Nova
2 november 2005, 21:23
okee thnx. Die cases zijn uiteraard ook weer duur?

Nova
2 november 2005, 21:28
omg.. wat een geile gitaren! Jammer van die prijs though...




*kwijl*

Squier4ever
2 november 2005, 21:28
denk toch dat hier in de EU kopen cheaper is hoor, vooral in DUitsland.










ik zou alleen niet met zo'n gedrocht gezien willen worden, ook die ugly mosers niet. totaal niet rock 'n roll.

Nova
2 november 2005, 21:50
prijs is 1 ding.. nog iets waar ik eigenlijk niets vanaf weet maar wel belangrijk vind: de balans. Ik heb nu (o.a.) een Maverick X1, lijkt een beetje op een explorer. Prachtige gitaar, maar wel een beetje kopzwaar. Die Beast is dat dus ook begrijp ik? En zo'n flying V van Moser? (die interesseerde me wel heel erg ;) )

btw.. ik neem aan dat die Mosers niet ergens voordeliger te koop zijn? :(

Lord Abortion
3 november 2005, 07:49
Een Beast is 'een beetje' kopzwaar. Hangt er echt vanaf hoe je staat. Het is niet zo dat je de gitaar echt moet optillen met je linkerhand, tenzij je je gitaar graag hoog hangt.

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 18:27
Center Stage Music in Amerika is een goeie dealer van MCS gitaren. Die schijnt wel wat korting te kunnen regelen op de retailprijzen van de site.


Ik weet niet precies wat de prijzen zijn qua afmetingen, maar toen ik mijn Gibson Explorer uit de VS over liet vliegen was ik 80$ kwijt voor de verzendkosten (snelle vliegpost). Dus dat valt wel mee..

DHL en dat soort bedrijven rekenden allemaal iets van 300-500$ :shock: Dus toch maar met USPS gegaan.

Nova
3 november 2005, 18:42
Een gitaar over laten vliegen werd te duur vanwege de importbelasting... neem aan dat ze niet zoveel korting kunnen geven. ;)

MoserCustomShopDotCom
3 november 2005, 19:01
Nee.. maar toch.. een gitaar van 1300$ over laten vliegen en invoer over betalen zal toch altijd duurder zijn als een gitaar van 1000$ over laten vliegen (ik weet die bedragen effe nie zo uit mn hoofd, maar het gaat om het idee)

Lord Abortion
3 november 2005, 19:24
Voor Nederland is het 19% BTW en 2% importkosten dacht ik. Dat is een pak geld en daar komt nog je vervoer en verzekering bij, en eventueel bankkosten (die kunnen voor het buitenland ook oplopen tot 20 euro).

Nova
3 november 2005, 19:50
ik zat zelf eerder te denken aan ophalen in Duitsland... 1000 euro is dan wel wat meer dan 1000 dollar, maar dan heb ik geen vervoers en importkosten.

casper innosence
5 november 2005, 00:01
daarnaast wil je NIET weten hoe er door personeel van luchtvaartmaatschappijen met bagage en dus ook pakketen owrd omgegaan..

Nova
5 november 2005, 01:28
ik weet, ik weet ;)