PDA

View Full Version : Waar op te letten bij nieuw neck telecaster?



rhcp_schipper
1 november 2005, 16:03
test

rhcp_schipper
1 november 2005, 16:05
Ik wil dus misschien een nieuwe neck op mijn lc tele zetten! Maar waar moet ik nu op letten? kan iemand me dit misschien een beetje toelichten? Alvast bedankt

MoserCustomShopDotCom
1 november 2005, 16:10
De afmetingen, en de mensuur van de nek, tevens het aantal frets (zorgen dat de hals past en klopt dus ;) )

is er een mogelijkheid om de hals van je huidige Tele eraf te schroeven en de body mee te nemen om te kijken of het past?

rhcp_schipper
1 november 2005, 16:17
het gaat niet over zo'n korte tijd hoor. Ik wil denk ik over een tijdje als ik weer geld hebt misschien een nieuwe neck op me tele zetten! eerst me nieuwe PU's halen :-D . Maar zoals met de radius dan, zit daar nog veel verschil in?

En wat zijn een beetje goede/goedkope nekken?

hoofd
1 november 2005, 16:38
Maar waarom spaar je dan niet gewoon door en koop je een GOEDE telecaster... i.p.v. beetje bij beetje alle onderdelen te vervangen :-?

rhcp_schipper
1 november 2005, 16:45
omdat ik het gewoon mooi om te doen vind!

er stond ook bij dat ik misschen een nieuwe neck ga kopen!

En ik heb dus geen zin over gezeur over mijn tele, ik wil gewoon een beetje info over tele nekken! Dus iemand?

Raytheman
1 november 2005, 18:05
Er kan een behoorlijk verschil in radius zijn; sommigen zijn bijna plat (12") en anderen bijna rond (7.25"). Is dus wel belangrijk om uit te vinden wat jij prettig spelen vindt..
MightyMight en AllParts zijn goede- Fender licensed- necks.

telecastermaster
1 november 2005, 20:15
Ik zag dat the String in Amsterdam niet al te dure halzen heeft

3e van boven: http://www.gitaarnet.nl/thestring/stringvind.php3?catkeuze=all

Misschien kun je d'r wat mee


http://www.gitaarnet.nl/photos/30/5765.jpg

renier
1 november 2005, 20:28
omdat ik het gewoon mooi om te doen vind!

er stond ook bij dat ik misschen een nieuwe neck ga kopen!

En ik heb dus geen zin over gezeur over mijn tele, ik wil gewoon een beetje info over tele nekken! Dus iemand?

zelf weten. je kunt je geld ook gewoon in de fik zetten, kost een hoop minder moeite...

rhcp_schipper
1 november 2005, 22:30
omdat ik het gewoon mooi om te doen vind!

er stond ook bij dat ik misschen een nieuwe neck ga kopen!

En ik heb dus geen zin over gezeur over mijn tele, ik wil gewoon een beetje info over tele nekken! Dus iemand?

zelf weten. je kunt je geld ook gewoon in de fik zetten, kost een hoop minder moeite...

hoezo me geld in de fik zetten? Als ik mij lc een fijne tele vind! Ik vind deze nek ook nog goed spelen, maar volgens mij gaat deze nek neit echt lang mee! En ik ben wel op zoek na een iets dikker nek zeg maar!

rhcp_schipper
1 november 2005, 22:35
Er kan een behoorlijk verschil in radius zijn; sommigen zijn bijna plat (12") en anderen bijna rond (7.25"). Is dus wel belangrijk om uit te vinden wat jij prettig spelen vindt..
MightyMight en AllParts zijn goede- Fender licensed- necks.

Heeft die MightyMight ook een site? Kan hem niet vinden met google?

Harry
1 november 2005, 23:03
jongens dit is gewoon GAS in optima forma. Heel begrijpelijk dus.






maar ik zou ook de gitaar de gitaar laten en gaan sparen.......

Raytheman
1 november 2005, 23:06
Niet echt DE MM-website, maar ze verkopen het hier wel:
http://www.axesrus.com/axenecks.htm

rhcp_schipper
1 november 2005, 23:08
maar ik vind eht gewoon super lijp om mijn gitaar een beetje te veranderen!
Maar nogmaals, van die neck is nog hellemaal niet zeker hoor! Ik wou gewoon wat over gitaarnecks weten! Das alles, jullie beginnen gelijk over een andere gitaar kopen!


Ik denk wel dat ik deze tele hou, en er een goede strat bij ga kopen!

FruscianteFan
2 november 2005, 07:47
omdat ik het gewoon mooi om te doen vind!

er stond ook bij dat ik misschen een nieuwe neck ga kopen!

En ik heb dus geen zin over gezeur over mijn tele, ik wil gewoon een beetje info over tele nekken! Dus iemand?

zelf weten. je kunt je geld ook gewoon in de fik zetten, kost een hoop minder moeite...

hoezo me geld in de fik zetten? Als ik mij lc een fijne tele vind! Ik vind deze nek ook nog goed spelen, maar volgens mij gaat deze nek neit echt lang mee! En ik ben wel op zoek na een iets dikker nek zeg maar!wat ik nou niet begrijp: je zegt dat je je LC Tele fijn vindt. Is te merken, je wilt gelijk niet alleen de elementen, maar ook de hals vervangen :S. Ik snap dat je dat leuk vindt enzo, maar uiteindelijk houd je óf de (slechte?) body over van de London City, óf je vervangt gewoon alles en dan snap ik niet waarom je nu niet iets goeds koopt.

Van mij mag je hoor... Ik heb zelf ook behoorlijk wat geld gestoken in mijn verder waardeloze strat, maar waarom?

Bluesbreaker
2 november 2005, 08:03
Van mij mag je hoor... Ik heb zelf ook behoorlijk wat geld gestoken in mijn verder waardeloze strat, maar waarom?

Dat heeft hij nu al een paar keer gezegd, is het echt nodig om dat nog een keer te herhalen?

MoserCustomShopDotCom
2 november 2005, 14:43
Je leert er ook veel van als je zelf knutselt aan gitaren. Dat kan ook een motivatie zijn om eraan te sleutelen!!!

Zoals eerder gezegd. De Radius is vooral van belang voor je gitaarspel. Wat je zelf fijn vind spelen.

dejohan
2 november 2005, 16:43
Warmoth heeft ook een goeie naam mbt nekken.
En je kan je nek custom laten maken en dingen vragen als vergeelde lak en birdseye maple 8-) .

dejohan
2 november 2005, 16:46
Trouwens, voor de links:


http://www.mightymite.com/
www.warmoth.com
http://www.allparts.com/


In Nederland weet ik enkel Vox Humana die zo'n dingen levert (weet wel niet van welke leverancier ze ze hebben, 9 op 10 zal het wel 1 van de drie hierboven zijn).

grayfink
6 november 2005, 08:25
Maar je denkt dat je neck niet lang meer meegaat :???: :???: :???:
Houtworm :???: :???: :???: Termieten :???: :???: :???:

Raytheman
6 november 2005, 08:50
jonge scheuten? :-D

grayfink
6 november 2005, 13:28
Ik heb nog wel een snoeischaar :razz:

FruscianteFan
6 november 2005, 13:45
Van mij mag je hoor... Ik heb zelf ook behoorlijk wat geld gestoken in mijn verder waardeloze strat, maar waarom?

Dat heeft hij nu al een paar keer gezegd, is het echt nodig om dat nog een keer te herhalen?Als je je afvraagt waarom ik het ook nog een keer zeg: zowat alle topics die rhcp_schipper hier opent over het opwaarderen van zijn gitaren, opent hij ook op JFtab.com. Aangezien ik letterlijk elke dag op jftab en gitaarnet zit, zie ik die topics dus wel heel erg vaak voorbij komen.

Maar ach, wie ben ik om te zeggen dat hij veel beter gewoon een goede gitaar kan kopen? Ik heb immers zelf al meer dan 120 euro in mijn Squier gestoken vanwege de elementen en brugzadels :razz: