PDA

View Full Version : Pitch Shifter Pedaal



Damage Inc.
1 november 2005, 00:08
Hallo,

ik heb in mijn multi-crap pedaal het effect pitch-shifter zitten dan en binnenkort ga ik andere pedalen kopen die in plaats van mijn multi-crap pedaal komen en ik wil dit effect erg graag houden want het is namelijk een effect dat bij "mijn sound" hoort.

Nu heb ik natuurlijk de Boss PS-5 wel gezien, maar wat ik zo'n nadeel vind (en bij de meeste andere Boss effecten ook) is dat je betaald voor een stuk of 5-10 effecten die je met 1 knop kan selecteren en er meestal maar 1 gebruikt, in dit geval ik wel dus.
Of je moet steeds aan het knopje willen draaien en dan natuurlijk de andere knoppen voor de instelling van het effect ook (wat trouwens al helemaal moeilijk is met toon-effecten omdat je zo precies moet zijn).
De andere effecten zijn misschien voor mij ook wel bruikbaar, maar ik ben dus niet van plan om steeds aan de knoppen te gaan draaien.

Dus, weet iemand een pedaal die alleen het pitch-shifter effect heeft?
Ik zou die Boss PS-5 trouwens wel kunnen kopen om later als ik een pitch-shifter pedaal heb een ander effect op die PS-5 te gebruiken maarja misschien is het toch beter om echt alleen het effect te kopen wat ik gebruik voorlopig.
Ik heb op het moment ook een soort van maximaal budget om uit te geven voor alle pedalen enz. bij elkaar, dus ik moet alles zo goedkoop mogelijk (maar met kwaliteit enzo natuurlijk) kopen.

GreetingZ
- Damage Inc.

gvink
1 november 2005, 08:47
Digitech Whammy... :)

Damage Inc.
1 november 2005, 18:41
Digitech Whammy... :)

Dan zeg ik bij deze nog even dat ik zoek naar een gelijkmatig pedaal als de Boss (PS-5) :razz: .
Even vergeten...

Iedereen komt trouwens altijd meteen met die friggin' Whammy, die kan je toch niet als effect aan en uit gebruiken, die moet je nog per expressie pedaal instellen en je hebt ook nog eens veel kans dat je 'm beweegt.
En ik heb al zo'n precieze instelling voor mijn bepaalde effect dat ik maak met een Pitch-Shifter.

Had Digitech trouwens maar een losse pitch-shifter :( , die multi-crap die ik heb is ook van Digitech.

GreetingZ
- Damage Inc.

robert-gitarist
1 november 2005, 19:04
Wil niet lullig doen hoor maar whammy is wel 1 van de beste pitch pedalen!
De whammy 4 kun je dacht ik wel precies instellen zonder de expressie pedaal..
Dacht dat het de 4 was..en anders de 1 maar die kom je bijna niet tegen meer :(

Damage Inc.
2 november 2005, 01:01
Wil niet lullig doen hoor maar whammy is wel 1 van de beste pitch pedalen!
De whammy 4 kun je dacht ik wel precies instellen zonder de expressie pedaal..
Dacht dat het de 4 was..en anders de 1 maar die kom je bijna niet tegen meer :(

Ja, het is wel een goeie pitch-pedaal, daar niet van.
Maar ik heb liever een "gelijkvormige" vervanger, aan/uit-knop voor mijn persoonlijk pitch-shift effect op maat van een standaard Boss stompbox.
Zo'n breed ding als de Whammy past echt niet meer op mijn toekomstige pedalboard.
Ik ben nu zwaar aan het researchen dus, en het Pitch Shifter effect is nog een van de laatste details die ik moet uitvogelen.

- Damage Inc.