PDA

View Full Version : piezo ???



glacius
31 oktober 2005, 23:15
vraagje,

kan een piezo systeem aan de bodemplaat van een floyd rose of in de holte van de floyd rose in de gitaar ???

Orpheo
31 oktober 2005, 23:27
nee. je hebt daar speciale zadeltjes voro nodig. en die heb je (nog) niet voro floyds. graphtech werkt eraan.

Bobbel
1 november 2005, 01:22
probeer Fishman... ik denk niet dat ze het hebben, maar ik heb al een tijdje niet meer op de site gekeken...

Orpheo
1 november 2005, 09:59
probeer Fishman... ik denk niet dat ze het hebben, maar ik heb al een tijdje niet meer op de site gekeken...

er bestaat geen piezosysteem voor floyds, op een ibanezsysteem dat niet los te koop is. t zou pas eind van dit jaar uitkomen, ergens in november/december, en anders volgend jaar.

Anders_Destium
1 november 2005, 11:11
vraagje,

kan een piezo systeem aan de bodemplaat van een floyd rose of in de holte van de floyd rose in de gitaar ???

Piezo werkt met speciale zadels. Ik heb een Ibanez double lo-pro edge 7 (die naam alleen al :lol: ) en die werkt uitstekend.

urezna
1 november 2005, 11:27
Ibanez gebruikt de spullen van LR Baggs (www.lrbaggs.com) en fishman wordt bij andere merken gebruikt
(http://www.fishman.com/products/electric-guitar-products.asp)

Beide fabrikanten leveren complete bruggen en pre-amps, maar wel afhankelijk van jouw type gitaar.
Ik heb zelf 2 ibanez gitaren met piezo (dezelfde als Anders en eentje uit de S-serie) en ik ben er errug enthousiast over, met name die S, daar zitten nog wat klankregelmogelijkheden op, en de mogelijkheid tegelijk de mangetische pickups erbij te gebruiken en deze naar verschillende versterkers te sturen via twee outputs :-)

Ik ben nog op zoek naar een manier op een 12 snarige electrische gitaar te voorzien, maar tot nu toe geen succes...

Dirk W
1 november 2005, 13:19
Ik heb gehoord dat ze ergens deze winter zouden komen. Er wordt dus wel aan gewerkt (over graphtech heb ik het).

urezna
1 november 2005, 15:13
dat zou mooi zijn, ik kende de naam niet, maar ik zal het in de gaten houden :-)

Dirk W
1 november 2005, 16:14
zie deze thread: http://www.instituteofnoise.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18631
Overigens een super gitaar maar dat terzijde. Op een gegeven moment gaan ze het hebben over floyd rose piezo's. zoek maar op floyd rose (ctrl + f) :lol:

Fumi SG
1 november 2005, 16:19
Dude... het is een computer geworden!! :o Wie vroeg er laatst nou om Line6 spul voor in z'n gitaar?? :roll:

vinni
1 november 2005, 21:18
Wie vroeg er laatst nou om Line6 spul voor in z'n gitaar?? :roll:

Er is inderdaad sprake van dat Parker Variax hard- en software in de parkers gaat bouwen. Samen met een midi-interface en piezo's.
Dit nog afgezien van de reguliere magnetische instrumenten.

Overigens zal je mij niet zien met deze gitaren.
Ben gitarist geen geluidengoochelaar.

Vinni

JCG
2 november 2005, 00:15
nu nog een paar servo's die voor je spelen :razz: , dan hoef je alleen nog maar stoer te kijken op het podium.