PDA

View Full Version : Blazend geluid



Sjaak
22 september 2002, 20:41
Sorry ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen.

Als ik met mijn gitaar over de MD-1 van Boss speel dan hoor ik een soort van blazend geluid. Nu is mijn vraag: Hoe kan dit komen?? Op betere versterkers is het wel minder maar het blijft er in zitten. Kan dit aan mijn elementen liggen? En zo ja kan ik dat verhelpen zonder nieuwe te kopen?? Ik heb twee single coils (schuin bevestigd) en een humbucker (recht)

alvast bedankt

Anders Destium
22 september 2002, 20:52
Ah je hebt een strat, is het een soort fluiten? als je het over een blazend geluid hebt of meer ruis...
Je kan heel makkelijk uitvinden of het aan het pedaal ligt door er eens een andere gitaar aan te knallen (kennis of winkel).
Als het aan je gitaar ligt grote kans dat het aan je elementen ligt, maar is het ook bij andere pedalen of niet?

MegaDrive
22 september 2002, 20:57
Blazende geluiden komen inderdaad vaak door zuigende pickups :wink:

Sjaak
22 september 2002, 21:05
Ik heb er al eens andere gitaren erop gepleurd: nergens last van. Het ligt waarschijnlijk aan mijn elementen. Mijn vraag is eerder of ik er iets aan kan doen zonder gelijk nieuwe te moeten kopen. De humbucker kan je toch ook nog verstellen?? Ik heb namelijk ontdekt dat het de d-g-b snaren zijn die zo 'blazen'

Anders Destium
22 september 2002, 22:14
Je kan hem hoger of lager zetten, mijn ervaring is dat dat geen significant verschil teweeg brengt...
Als je je elementen verder van je snaren afzet offer je je output op, als je ze er dichter opzet je speelgemak, met marge uiteraard

waarismijnplectrum
22 september 2002, 23:26
Het is over het algemeen wel zo dat single coils gaan fluiten op wat hogere distortions, ik denk dat dat ech tin het aard van dat elementje zit, en het er maar bij moet nemen...

Sjaak
24 september 2002, 14:09
Op 2002-09-22 22:14, schreef Anders Destium:
Je kan hem hoger of lager zetten, mijn ervaring is dat dat geen significant verschil teweeg brengt...
Als je je elementen verder van je snaren afzet offer je je output op, als je ze er dichter opzet je speelgemak, met marge uiteraard


Maar de humbucker kan je op zichzelf toch de spoelen erin verhogen of heb ik iets verkeerd begrepen ooit. Als iemand weet hoe het zit...

Anders Destium
25 september 2002, 13:27
Dat kan ook, maar het lijkt me dat dan de output per snaar gaat veranderen (dus de een komt altijd harder door), en dat lijkt me niet echt the move to go with...
Ik zou als je dit van plan bent naar een gitaarboer gaan, als het lukt spaar je geld uit maar als het mislukt moet je altijd iets nieuws kopen.

Sjaak
26 september 2002, 12:45
Hee bedankt voor jullie reply's. Ik heb nu de single coils wat terug gezet en de humbucker wat verder naar boven. Maar als ik het goed begrijp: Als ik de humucker schroefjes naar rechts draai komt er dan een harder geluid uit??