PDA

View Full Version : Marshall 1959SLP VS. Marshall JTM45



Don Olivier
31 oktober 2005, 20:32
Welke vinden jullie 'beter'...? En wat zijn de verschillen?
Wat maakt het verschil dat de JTM45 een GZ34 buis heeft em die SLP niet? EN.....kan je er op normale volume's genoeg overdrive uit halen?

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 21:01
SLP all the way!!11

heb het niet zo op JTM45s...

DREAMMACHINE
31 oktober 2005, 21:39
....want?....

1959SLP
31 oktober 2005, 21:56
Nou Lennart, ik vond op de meeting die JTM van Franc toch echt niet verkeerd klinken. Moeilijk te zeggen wat nou "beter" is. Het is anders maar allebei erg lekker.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:08
allebei natuurlijk erg lekker, maar voor mijn speelstijl is die jtm45 toch echt te saggy, te rond en heeft net iets te weinig gain... SLP is toch een stuk strakker etc echte marshall sound en meer scherp/snijdend dan de 'creamy' jtm...

Don Olivier
31 oktober 2005, 22:16
Hmm...lastig verhaaql dus. Meer een smaak dingetje.
Hoe vinden jullie die twee amps vergeleken met een JMP 50 watter top?
Ik zit te twijfelen tussen deze 3 drie tops namelijk.
Ik heb dus zelf een Marshall JMP 50 watt MK2 Master Model Lead
en speel in de oefenruimte altijd op een JTM 45 die ik ook erg goed vind klinken (inderdaad zo'n romig geluid). Bovendien gebruik ik een SD-1 om een versterker met te weinig eigen gain over z'n nek te laten gaan.


En dan de vragen-lijst: :razz:

* Ik ben een beetje op zoek naar het oude van Halen geluid, dus....welke van de drie??? :-? :-D

* En...wat kost nou een tweedhands/nieuwe JTM 45 of SLP?

* Moet je een ouwe hebben of zijn de re-issue's ook ok?

* Ik heb begrepen dat de jtm 45 en gz34 heeft, vandaar dat romige geluid misschien?

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:36
* Ik ben een beetje op zoek naar het oude van Halen geluid, dus....welke van de drie??? :-? :-D
ik denk dat dan zowel de jmp50 mk2 (waarvan ik aanneem dat het gewoon een 2204 is??) als de SLP wel zullen voldoen, van halen zul je echter zomaar niet halen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. De JTM is hier te romig voor


* En...wat kost nou een tweedhands/nieuwe JTM 45 of SLP?
geen idee


* Moet je een ouwe hebben of zijn de re-issue's ook ok?
er zijn heel veel reissues, maar die klinken natuurlijk niet zoals de origineler, vooral ook als je denkt aan het feit dat je geen 2 identieke oude marshalls tegen zult komen bij wijze van spreken. Ook al komen ze uit hetzelfde jaar en zijn ze van hetzelfde model, bij marshall zat er altijd heel veel creativiteit in de consistentie :) ik meen ergens van te hebben vernomen dat het bij de reissues vooral de trafo's zijn die het hem doen, dus je zou evt een reissue kunnen overwegen en daar een mercury magnetics in te laten modden...


* Ik heb begrepen dat de jtm 45 en gz34 heeft, vandaar dat romige geluid misschien?
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk :)

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:36
* Ik ben een beetje op zoek naar het oude van Halen geluid, dus....welke van de drie??? :-? :-D
ik denk dat dan zowel de jmp50 mk2 (waarvan ik aanneem dat het gewoon een 2204 is??) als de SLP wel zullen voldoen, van halen zul je echter zomaar niet halen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. De JTM is hier te romig voor


* En...wat kost nou een tweedhands/nieuwe JTM 45 of SLP?
geen idee


* Moet je een ouwe hebben of zijn de re-issue's ook ok?
er zijn heel veel reissues, maar die klinken natuurlijk niet zoals de origineler, vooral ook als je denkt aan het feit dat je geen 2 identieke oude marshalls tegen zult komen bij wijze van spreken. Ook al komen ze uit hetzelfde jaar en zijn ze van hetzelfde model, bij marshall zat er altijd heel veel creativiteit in de consistentie :) ik meen ergens van te hebben vernomen dat het bij de reissues vooral de trafo's zijn die het hem doen, dus je zou evt een reissue kunnen overwegen en daar een mercury magnetics in te laten modden...


* Ik heb begrepen dat de jtm 45 en gz34 heeft, vandaar dat romige geluid misschien?
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk :)

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:37
* Ik ben een beetje op zoek naar het oude van Halen geluid, dus....welke van de drie??? :-? :-D
ik denk dat dan zowel de jmp50 mk2 (waarvan ik aanneem dat het gewoon een 2204 is??) als de SLP wel zullen voldoen, van halen zul je echter zomaar niet halen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. De JTM is hier te romig voor


* En...wat kost nou een tweedhands/nieuwe JTM 45 of SLP?
geen idee


* Moet je een ouwe hebben of zijn de re-issue's ook ok?
er zijn heel veel reissues, maar die klinken natuurlijk niet zoals de origineler, vooral ook als je denkt aan het feit dat je geen 2 identieke oude marshalls tegen zult komen bij wijze van spreken. Ook al komen ze uit hetzelfde jaar en zijn ze van hetzelfde model, bij marshall zat er altijd heel veel creativiteit in de consistentie :) ik meen ergens van te hebben vernomen dat het bij de reissues vooral de trafo's zijn die het hem doen, dus je zou evt een reissue kunnen overwegen en daar een mercury magnetics in te laten modden...


* Ik heb begrepen dat de jtm 45 en gz34 heeft, vandaar dat romige geluid misschien?
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk :)

1959SLP
31 oktober 2005, 23:05
Wat bedoel je met een beetje op zoek? Naar het exacte geluid of bij benadering?
Ik heb clips gehoord van jongens (plexi palace) die exact als EVH klinken. Zijn wel allemaal gemodificeerde superleads. Aan dat modificeren kom je voor het EVH-geluid niet onderuit.
Wil je het ongeveer dan kom je met je JMP en een goeie multieffect ook al een eind.

Dude
31 oktober 2005, 23:41
lennart.....

echt super dat je info geeft maar is dat weer gelezen info of heb je die bakken ook daadwerkelijk naast elkaar gehad ?

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 23:46
niet naast elkaar gehad jammer genoeg, maar wel alledrie eens mogen 'beroeren' :).

1959SLP
31 oktober 2005, 23:54
op elkaar ook goed?

http://image64.webshots.com/64/3/21/59/491132159OiRvru_ph.jpg

Don Olivier
1 november 2005, 04:33
Wat bedoel je met een beetje op zoek? Naar het exacte geluid of bij benadering?
Ik heb clips gehoord van jongens (plexi palace) die exact als EVH klinken. Zijn wel allemaal gemodificeerde superleads. Aan dat modificeren kom je voor het EVH-geluid niet onderuit.
Wil je het ongeveer dan kom je met je JMP en een goeie multieffect ook al een eind.


Ik ben niet echt mega op zoek naar dat geluid, maar een benadering is nooit verkeerd toch? He he. Ik zou wel graag willen weten wat die Superleads op de tweede hands markt doen. Ik heb trouwens op diverse pagina's gelezen dat van Halen zijn Marshall Superlead gewoon een stock model is, met misschien opgevoerde gain. Dus als ik jullie goed begrijp zijn een JMP 50 en een Superlead het beste voor dat soort werk?
Hoe zit het met die SLP? Kan je daar genoeg vervorming uithalen op 'normale' volume's?

1959SLP
1 november 2005, 06:36
Dus als ik jullie goed begrijp zijn een JMP 50 en een Superlead het beste voor dat soort werk?

In principe is elke Marshalltop hiervoor geschikt maar voor die typische "brown sound" van Eddie zal er toch van binnen wat gesleuteld moeten worden. Wat precies moet je maar aan de VH-amp experts vragen.


Hoe zit het met die SLP? Kan je daar genoeg vervorming uithalen op 'normale' volume's?

Stock...nee.

taylor
1 november 2005, 10:47
evh had in brown sound periode stock marshalls 1959 slp(afgezien van de variac ) misschien had die er een booster bij maar dat weet ik zo niet meer dacht van niet maar....dat is geluid van 1959 slp die op tien staat.

de jtm 45 het origineel wordt meer gezien als een blues amp je weet wel eric clapton ect in de begin tijd.

de jmp is weer meer een hardrock/metal amp

Dude
1 november 2005, 10:52
Hoe zit het met die SLP? Kan je daar genoeg vervorming uithalen op 'normale' volume's?



Stock...nee.

vraag dit even aan antal..... dankzij zijn 1959SLP heb ik een gehoorsbeschadiging :evil:

Don Olivier
1 november 2005, 11:26
evh had in brown sound periode stock marshalls 1959 slp(afgezien van de variac ) misschien had die er een booster bij maar dat weet ik zo niet meer dacht van niet maar....dat is geluid van 1959 slp die op tien staat.

de jtm 45 het origineel wordt meer gezien als een blues amp je weet wel eric clapton ect in de begin tijd.

de jmp is weer meer een hardrock/metal amp


Ok, dank voor de info. Volgens veel internet pagina's gerbruikte van Halen voor de eerste platen helemaal geen distortion pedaal, gewoon puur de overdrive uit de versterker zelf :o ... Volgens mij als je die Superlead wil oversturen moet je wel ergens afgelegen wonen.

De JTM45 overstuurd wat sneller en klinkt inderdaad wat romiger.

De JMp meer een hardrock - amp? Dat weet ik niet zeker.

Zijn er nog mensen die weten wat deze amps tweedehands eventueel moeten kosten?

1959SLP
1 november 2005, 13:33
Hoe zit het met die SLP? Kan je daar genoeg vervorming uithalen op 'normale' volume's?



Stock...nee.

vraag dit even aan antal..... dankzij zijn 1959SLP heb ik een gehoorsbeschadiging :evil:

nou, een beter antwoord op deze vraag kun je niet krijgen :lol:

Om toch "normaal" plezier te hebben van een stock superlead 100W zijn er een paar mogelijkheden nl.:


- je laat een Post Phase Inverter Master Volume(PPIMV) inbouwen of
- je laat de amp gewoon stock en zie link http://www.legendarytones.com/tone_tips_and_tricks_for_the_marshall_super_lead.h tm

Ik denk dat je voor een 2e hands SLP-RI zo`n 1200 euro kwijt bent. Met wat mazzel wat minder. Voor een originele moet je dan nog ff flink doorsparen.

Negative K3 fan
1 november 2005, 14:57
http://www.jasonjosephphotography.com/soundclips.html

check die site eens voor wat van halen tones, het is de site van vhoholic op HCAF en die is imo de beste van halen benaderaar. als je goed kijkt zie je dat ie ook een clipje heeft gemaakt van zn plexi met maar 1 eindbuis erin die toch wel heel erg 'brown' klinkt. Ook zn 5150 combo clips zijn indrukwekkend.

chocorookie
1 november 2005, 16:31
MMMM, qua versterker lijkt de JMT45 precies op een Tweed baseman, exact hetzelfde circuit. De eerste serie KT66 eindbuizen, de tweede EL34-ers.

EVH geluiden zul je er niet zo snel uit krijgen.
BTW, diezelfde EVH draaide per gig 1 set eindbuizen d'r doorheen omdat ze op het randje gebaised zijn.
Naar horen zeggen had ie er altijd 2 parallel staan wanneer d'r 1 het begaf:) snel over op de ander.
OFtewel AB+++++++++++++++++++++++++++++

Ik denk dat geeneen van ons in dit forum een abonnement heeft bij een buizenfabricant om steeds nieuwe eindbuizen d'r in te zetten.

OK, ik vond ook nog z'n stack, hier is de URL :http://guitargeek.com/rigview/258
Groetjes Choc

1959SLP
1 november 2005, 17:10
Ik las vanmorgen nog dat ie z`n bias niet op t randje maar royaal er over heen had staan. Bovendien gebruikte hij toen ook een variac om de power op te schroeven. Al met al een erg hotte toestand waardoor de buizen dan ook niet veel langer dan 4 uur meegingen.

Negative K3 fan
1 november 2005, 17:16
ja ach, maar dat soort verhalen moet je echt met een korrel zout nemen want EVH verkocht soms ook gewoon onzin en nog steeds weet neimand precies hoe die het heeft gedaan terwijl het bijna het meest besproken onderwerp is op alle amp forums in de wereld...

als ie later een boek schrijft over t0000ne wordt dat echt een bestseller :)

Negative K3 fan
1 november 2005, 17:17
Ik las vanmorgen nog dat ie z`n bias niet op t randje maar royaal er over heen had staan. Bovendien gebruikte hij toen ook een variac om de power op te schroeven. Al met al een erg hotte toestand waardoor de buizen dan ook niet veel langer dan 4 uur meegingen.

de variac gebruikte hij om voltage te verlagen, niet om power op te schroeven....

1959SLP
1 november 2005, 17:28
voltage verhogen of verlagen, dat laat ik verder in het midden. Ik ben er zelf ook niet bij geweest. Zoals je zelf al zegt, een veelbesproken onderwerp.

Don Olivier
1 november 2005, 19:14
De variac werd inderdaad gebruikt om het voltage te verlagen, met al;s gevolg dat de buizen harder gingen werken.

Ik heb vandaag watr A/B test gedaan op maximaal volume (dus op 11)

- Marshall Superlead - snoeihard, veel bas

- Marshall JMP 50 watt Lead - Hard, evenveel bas, minder vermogen, MAAR helderder dan de Superlead. Dus ik ben blij!

- Marshall JTM 45 - Romig, niet echt strak in het geluid.

Ik heb meteen mijn JMP weggebracht voor wat herstel werkzaamheden
(nieuwe buizen, die waren namelijk echt af, nieuwe bas-potmeter, klopt niks van etc....)

Ik hou jullie op de hoogte!

Jeanken
1 november 2005, 19:26
Ik kan een Bluesbreaker RI, een JTM45 in combo vorm dus, kopen voor 875EUR, is dit een beetje een mooie prijs, ik zag hem ergens nieuw staan voor 1800+EUR dus dit leek mij een goeie deal, maar ik heb zo nog niet meteen een andere gezien tweedehands om de prijzen te vergelijken..

Ik ga normaal zaterdag eens testen dus ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen als het doorgaat!

Nielsje
1 november 2005, 20:54
Doen!

de jtm 45 / bluesbreaker is een geweldige amp vind ik, lekker warm, en echt super geschikt om te bloezen!

inderdaad niet zo strak als een 1959, wel warmer vind ik het.

En ze zien er geweldig uit.. wil er zelf ook ooit eentje :)

Don Olivier
1 november 2005, 21:51
Ja die zijn te gek, kopen!!

Anders een HEEL goed alternatief: JMP 50 watt in combo versie!
Die worden vaker aangeboden.

1959SLP
2 november 2005, 08:37
ze zijn er wel nog....

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:L:LCA:US:11&item=7362826103

Antal
2 november 2005, 20:25
vraag dit even aan antal..... dankzij zijn 1959SLP heb ik een gehoorsbeschadiging :evil:

:-D :-D :-D :-D

Don Olivier
29 november 2005, 19:36
Kan iemand mij vertellen wat de ' beste ' buizen zijn voor mijn MK2 50 watt JMP top? Ik heb gehoord dat Sylvania 6CA7 buizen te gek voor Marshall tops zijn? Of weer een hype? Andere buizen dan?

mathe
29 november 2005, 22:17
Kan iemand mij vertellen wat de ' beste ' buizen zijn voor mijn MK2 50 watt JMP top? Ik heb gehoord dat Sylvania 6CA7 buizen te gek voor Marshall tops zijn? Of weer een hype? Andere buizen dan?
Mullard of Philips EL34 (revisie Xf2)

Frusciante
30 november 2005, 11:31
wat de juiste buizen zijn bepaal je zelf, tuurlijk zijn er bagger buizen maar of je bv in een jtm45 JJ 6l6's laat zetten of va kt66 is jouw persoonlijke keuze.
maar er is ongelofelijk veel geschreven op het net. een site die ik iedereen wil aanraden omtrent vintage amps is je raad het al.
www.vintageamps.com
staat echt mega veel info over welke buizen men goed vindt klinken
ga naar het amp bullitin board en ga ff in het marshall forum zitten surfen
succes

heavy-metal-thunder
12 december 2005, 12:33
de jmp is weer meer een hardrock/metal amp


vind de JMP zeker géén metalamp, zeker niet de 50W die een gainstage minder heeft dan de 2203 of JCM800. Het is wel zo dat je de JMP's met 4 ingangen kan bridgen, zodat je meer eq-mogelijkheden hebt. Maar ze hebben echt niet veel gain!

Ik heb een JMP50 1987 van 76 (non-master) en recent nog een JMP 2204 combo mastervolume. De 2204 klinkt wat moderner en is iets makkelijker te controleren door de MV. Maar aan die versterker is nog wat werk aan, zodat ik hier nog niet veel over kan zeggen.

de 1987 (waarvan de transfo's en nog enkele componenten werden vervangen naar Plexi specs) deed met een Les Paul denken aan Led Zeppelin. De 2204 doet me eerder aan AC/DC denken.

taylor
14 december 2005, 12:11
ik zei hardrock/metal amp niet metal amp een werd zo'n beetje door elke hardrock/metal band gebruikt in de jaren 70.

echt harde metal zo kunnen als je er een booster bij gebruikt .ik heb zelf zowel een 2203 als 2204 jmp eigenlijk zit daar nauwelijks verschil in qua sound.

Don Olivier
21 december 2005, 00:58
Ik vraag me steeds af waar die 3e switch van links nou voor is :???:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:L:LCA:US:11&item=7362826103

Don Olivier
21 december 2005, 01:04
En verder...:

Waar moet je op letten als je een plexi superlead koopt? (als je ze al kan krijgen dan he!) Een ouwe dus he , geen re-issue's. Of zijn die even goed?

ACSlater
21 december 2005, 13:02
Omdat ik om bepaalde redenen nogal geïntresseerd ben geraakt in de 1959, kwam ik op de volgende site via Google:

http://www.tone-lizard.com/Marshall_Myths.htm

Voor de meeste mensen hier niets nieuws onder de zon maar ik las hier een reply over het gebruik van een Variac door EvH. Meneer de Tone-lizzard heeft hier een andere mening over. Ik heb zelf nog meer verstand van breien dan van electrisch geneuzel (helaas...) dus kan er zelf niets zinnigs over zeggen. :)

Don Olivier
21 december 2005, 13:49
Ik kan de volgende spullen kopen:

1 x Marshall top superlead JMP 100 watt (early '70's)
1 x Marshall top superbass JMP 100 watt (early '70's)
1 x Marshall speakerbuikkast bass

Wat is dat tegenwoordig waard? En wat is het verschil tussen de bass en de lead uitvoering? On-gemodificeerd spul trouwens, dus niet mee geklooid.

Dus....wat mag dat kosten? 2000 / 2500 voor de hele set?

Don Olivier
21 december 2005, 19:06
Iemand???

Moet namelijk morgen beslissen!

Mr.Bluesbreaker
21 december 2005, 19:31
Early 70's JMP superlead origineel: klinkt te gek! Denk dat de prijs puur voor de heads zo tussen de 700 en 850 euro moeten liggen. Misschien 900 in smetteloze staat en nieuwe buizen. Als het er een is voor '73 dacht ik dat het nog een ptp amp is.

De superbass versies zijn voor vette crunch wat minder geschikt. ik zou zeggen, ben je op zoek naar een vette rocksound en kun je een goede prijs voor die JMP superlead krijgen: halen! Het is sowieso een goede investering.

Nielsje
21 december 2005, 19:33
Iemand???

Moet namelijk morgen beslissen!

www.vintageamps.com (plexipalace)

heel simpel: oorspronkelijk is de superlead voor gitaar, de superbass voor bass, maar is meer geliefd bij gitaristen dan bassisten :wink:

de lead is wat pinniger en scherper, en is misschien eerder het geluid dat je zoekt (?!) de superbass klinkt erg warm en ietwat ehh...smooth/creamy.

Beiden zijn gewoon vet, licht aan je muzieksmaak en je gitaar (humbuckers of single..) ik zou het gweoon proberne.

de kast heb ik geen ervaring mee, weet niet at voor speakers erin zitten..

maar als alles in goeie staat is, dan is denk ik 2500 voor het zooitje niet eens zo heel slecht denk ik...

(maar je hebt niets gezegd over buizen/voedings elco's als deze vervangen moeten worden is dat zo'n 150 e per amp. (licht weer aan je ampdoc.))

Don Olivier
21 december 2005, 21:30
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 21:32
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 21:32
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 21:34
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 21:38
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Nielsje
21 december 2005, 21:39
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

serieletter

begonnen bij A in '69 als ik het goed heb.
volgens mij begonnen ze eind 69 al met printplaten, maar nog wel met zelfde circuit, dat werd in 73 iets anders dacht ik, maar ik ben geen kenner...

ga niet altijd voor de feiten, tis de sound :wink:

Don Olivier
21 december 2005, 21:59
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 22:16
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 22:18
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 22:21
Ok, thanks voor de info!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga! Misschien nog wat afpingelen en dan hupakee :o

Over de voeding en alle andere technische dingen weet ik niks en ben daar ook niet zo bedreven in...Overigens ga ik ze gebruiken met een Les Paul

Anyway; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij die Superleads? P-T-P inderdaad, buizen checken etc.
Zijn er eigenschappen waaraan je direct kunt zien uit welk jaar ze precies zijn? Jeetje, 2 x 100 watt superleads om je oren...da's best hard ha ha

Don Olivier
21 december 2005, 22:41
Sorry voor de 6 dubbele post, mijn pc geeft steeds een fout melding, server to busy' als ik hier post.... :evil:

Kan iemand deze en alle dubbele posts even vernietigen??

Don Olivier
29 december 2005, 13:44
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn super bass modificeer naar Superlead specs :???: Schijnt makkelijk te zijn toch :o

Negative K3 fan
29 december 2005, 13:58
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn super bass modificeer naar Superlead specs :???: Schijnt makkelijk te zijn toch :o

heel makkelijk bekijk gewoon eens de schema's op drtube of op schematicheaven

maargoed, weet je zeker dat je dat wilt? Want superbasses klinken ook ongemodificeerd ontzettend lekker.

Negative K3 fan
29 december 2005, 13:58
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn super bass modificeer naar Superlead specs :???: Schijnt makkelijk te zijn toch :o

heel makkelijk bekijk gewoon eens de schema's op drtube of op schematicheaven

maargoed, weet je zeker dat je dat wilt? Want superbasses klinken ook ongemodificeerd ontzettend lekker.

Nielsje
29 december 2005, 14:19
idd zoo super lekker romig en vol.. jum jum...

superleads klinken imo gewoon echt goed, maar soms gewoon wat pinnig, daarom ben ik een beetje boel jtm45/18watt fan.. buizengelijkrichter klinkt gewoon wat warmer.. maar goed, het moet wel bij je speelstijl passen.

ik zou de superbass lekker laten zoals ie is :wink:

Don Olivier
29 december 2005, 15:08
OVERTUIGD!

Thanks for the info. Dat ding klinkt op 10 zo onwijs,,,,eh.....HARD! Maar ook goed, dank Nielsje voor de link naar de Weber Mass, ik ga eens kijken of ik die kan kopen. Ik denk niet dat nederlandse podia blij zijn met deze amp op 10 :razz:

Negative K3 fan
29 december 2005, 17:48
naast de weber mass zzijn er vele andere attenuators te krijgen, met als belangrijkste de Hotplate van THD, zie die vooral niet over het hoofd.

Don Olivier
29 december 2005, 19:09
Welke merken zijn even goed als de Weber en de Hotplade?

Wie kan mij precies vertellen wat zo'n attenuator precies doet?

Ik zag dat je met die Weber ook nog de eq e.d. kan veranderen. Waarom is dat eigenlijk? Het enige wat zo'n ding moet doen is het volume verminderen toch?

Don Olivier
29 december 2005, 19:14
Even een vraagjes;

d weber mass heeft ook knoppen om de eq te veranderen. Waarom?
En hoe werkt zo'n ding nou eigenlijk precies? Het is toch de bedoeling dat je je amp volluit kan zetten en die druk/geluid kan doorsturen naar je box maar dan alleen met minder volume?

Vanwaar dus al die extra mogelijkheden bij de Weber en hoe werkt dat ding?

Don Olivier
29 december 2005, 22:02
Jeetje,

mijn pc post steeds dubbel...sorry :???:

Don Olivier
29 december 2005, 22:02
Even een vraagjes;

d weber mass heeft ook knoppen om de eq te veranderen. Waarom?
En hoe werkt zo'n ding nou eigenlijk precies? Het is toch de bedoeling dat je je amp volluit kan zetten en die druk/geluid kan doorsturen naar je box maar dan alleen met minder volume?

Vanwaar dus al die extra mogelijkheden bij de Weber en hoe werkt dat ding?


Don Olivier Geplaatst: Do Dec 29, 2005 19:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Welke merken zijn even goed als de Weber en de Hotplade?

Don Olivier
29 december 2005, 22:03
Even een vraagjes;

d weber mass heeft ook knoppen om de eq te veranderen. Waarom?
En hoe werkt zo'n ding nou eigenlijk precies? Het is toch de bedoeling dat je je amp volluit kan zetten en die druk/geluid kan doorsturen naar je box maar dan alleen met minder volume?

Vanwaar dus al die extra mogelijkheden bij de Weber en hoe werkt dat ding?


Don Olivier Geplaatst: Do Dec 29, 2005 19:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Welke merken zijn even goed als de Weber en de Hotplade?