PDA

View Full Version : H&K duotone (wie heeft ervaring met deze amp?)



ieme
31 oktober 2005, 19:04
Wie heeft er nog meer ervaring met deze amps?
In combinatie met welke cabs?
Welke gitaren?
Welke effecten?
Wat vond je goed aan deze amp?
Wat vond je minder goed aan deze amp?
Wat heeft deze amp wat een andere amp niet heeft?
Wat miste je aan deze amp wat andere amp wel heeft?
Wat vond je van de amp qua mogelijkheden
Is dit een versterker om live in bandsituatie te gebruiken?
Is dit een versterker die zonder fx zn mannetje staat?
Hoe vind je de footswitch mogelijkheden?
Zitten er LEDS in de footswitch?
De boost functie, is dat een gain boost? veranderd hij de amp van crunch naar mooie leadsounds?

Ik hoop spoedig duidelijke reacties te ontvangen!

Lord riff HAD een duotone combo
@Yoeri, waarom heb je hem uiteindelijk verkocht? iets anders, mooiers of beters gevonden? hoe vond je hem in een bandsituatie?

JosdeVos HAD de duotone head
@ Jos, is hij weg omdat je die Savage 120 wou hebben of viel hij ook enigsinds tegen?

Skabouter heeft hem getest
@ Arjen, hoe denk je dat deze amp zal zijn itt de Dragon?


Bedankt!

Punkrockerke
31 oktober 2005, 19:36
"Josdevos" heeft hem een tijdje gehad. Zijn review vind je op dit forum (http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=3375&highlight=duotone/).

ieme
31 oktober 2005, 19:39
"Josdevos" heeft hem een tijdje gehad. Zijn review vind je op dit forum (http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=3375&highlight=duotone/).



JosdeVos HAD de duotone head
@ Jos, is hij weg omdat je die Savage 120 wou hebben of viel hij ook enigsinds tegen?


Ik sprak joris net en hij zei dat ie hier ff een mooi verhaaltje zou posten

LordRiffenstein
1 november 2005, 09:20
Lord riff HAD een duotone combo
@Yoeri, waarom heb je hem uiteindelijk verkocht? iets anders, mooiers of beters gevonden? hoe vond je hem in een bandsituatie?

Ik had de combo dus en deze had een Vintage30 aanboord. Combinatie klonk erg goed hoewel de Duotone een iets donkere speaker mag hebben of indien je de head hebt, een donkere kast (denk bv aan Mesa). Ik gebruikte hem in combi met mijn rack (schakelen via GMajor) en met strat en tele. Duotone behoudt de toon eigen aan de gitaren erg goed.

Ik vond (en vind) de Duotone erg goed over de hele lijn, super clean, lekkere crunch en de boost op de crunch voegt wat extra gain en ballen toe wat inderdaad een lekkere solosound geeft. Reageerde trouwens ook erg goed op pedaaltjes. Het leuke is ook de 2de master volume om je solos er goed door laten te komen.

Heb er een aantal keren mee opgetreden en dan mistte ik een beetje de push van mijn Engl cabs. De combo is nl. openback en hierdoor heb je erg goede spreiding maar mis je dat duwtje in de rug. Das ook een reden waarom ik hem verkocht heb, andere was dat ik iets zocht voor kleindere optredens en Engl ondertussen de horizontale 2x12 had en me dat beter lag. De head (van JosDeVos) heb ik ook kunnen testen met een 4x12 en die had geen probleem om dat extra duwtje te geven.

ieme
1 november 2005, 09:32
dankjewel yoeri

Zou de duotone head goed matchen met het bijbehorende 4X12 greenback speaker? Of zou een Bogner V30 beter matchen.

Je hebt t over een donkere speaker, zelf denk ik dan ook aan de greenbacks of is dat niet wat je bedoeld?

Tnx!
ieme