PDA

View Full Version : overpakken van akkoorden leren



marcelca
31 oktober 2005, 20:03
Hallo



Ik ben nu precies een maand aan het oefenen met gitaar spelen ( akoestisch )....

Ik weet het het is zeer kort

ik oefen minimaal een uur per dag, in het begin verdeeld over kleine blokjes maar nu het eelt gevormd is en het niet meer zo`n pijn doet kan ik behoorlijk lang achter elkaar oefenen ( zit soms gewoon 2,5 uur te pielen )..

het gaat redelijk lekker en vind niet dat ik mag klagen, sommige liedjes als ik ze rustig speel krijg ik er redelijk uit ( house of the rising sun, wither shade of peel )... ( met fingerpicking )

blijft wel met de nadruk op redelijk, want ben een zeikerd kwa gehoor, als ik 1 toon verkeerd hoor begin ik liever weer van voor af aan./..

Heb wel een vraag:

sommige akkoorden wisselingen gaan heel soepel en sommige erg lastig, is dit gewoon heel erg veel doen ???

rare wisselingen die moeilijk lijken gaan makkelijk beijvoorbeeld van Em naar een D akkoord gaat makkelijk terwijl een C naar een F akkoord vrij moeilijk gaat terwijl de stand van de hand bijna hetzelfde is

Ik denk natuurlijk dat het gewoon goed gaat komen en dat ik gewoon het heel erg veel moet doen en dat het dan wel goed komt..

als ik oefen houd ik meestal een beetje deze volgorde aan:

- toonladders spelen het liefste steeds iets sneller ( lukt niet altijd )
- rustig de akkoorden 1 voor 1 even aanslaan of ik ze nog zuiver pak ( noem het maar onzeker )
- de liedjes die ik kan spelen ( fingerpick )
- ben ook een paar aan het oefenen die ik niet ken en waarschijnlijk boven mijn niveau zijn maar voor mijn gevoel ik wel veel van leer ( gewoon wat tabs uitgeprint )ben nu bezig met MORE THAN WORDS van EXTREME
- daarna proberen de akkoorden pakken en wisselen terwijl ik rechts blijf aanslaan ( dit valt niet mee )

- en als mij linker hand helemaal moe is wil ik nogwel is een tijdje gewoon alleen met mijn rechter hand fingerpicken, klinkt voor geen meter maar hoop dat het wel soepel word..


Wie heeft er misschien nog extra tips voor mij, les nemen is niet echt een optie , ik werk onregelmatig en heb dus niet echt vaste dagen dat ik kan....

afgezien dat ik dan ruzie met mijn vrouw krijg :lol: :lol:



ik wel een beetje een muziek actergrond , ik heb 10 jaar keyboard gespeelt

Luca P
31 oktober 2005, 20:07
Koop een bosje bloemen voor je vrouw en dan maar lekker oefenen. (gitaar spelen dus)
Een maand geleden kon je helemaal niks!
Dus er zit vooruitgang in... :D
Er zit niks anders op dan spelen.

marcelca
31 oktober 2005, 20:11
Koop een bosje bloemen voor je vrouw en dan maar lekker oefenen. (gitaar spelen dus)
Een maand geleden kon je helemaal niks!
Dus er zit vooruitgang in... :D
Er zit niks anders op dan spelen.


Het probleem is dat ik nogal dure hobby`s erop na houd

- kitesurfen
- mountenbiken
- en nu dus gitaar spelen

ik krijg een bijl in mijn nek als ik over nog iets doen wat geld kost :lol: :lol: :lol: :lol:

voor de rest is het een prima relatie hahahahaha :-D


begrijp inderdaad dat het heel veel doen gewoon is, maar vroeg me af of ik een beetje een goede volgore aanhield om te oefenen en of er iets mist wat ik er nog bij kan doen

sneez0r
31 oktober 2005, 23:20
Het zou best kunnen dat je teveel kracht gebruikt op je linkerhand. Probeer zo ontspannen mogelijk de akkoorden te grijpen - je zal zien dat het over een paar maanden veel makkelijker gaat.