PDA

View Full Version : advies gevraagd betreffende pedaalborden..



gvink
31 oktober 2005, 18:23
Ik ben bezig met de mogelijkheid om pedaalkoffers te gaan maken. Nou is mijn vraag aan jullie pedaal-freaks ;) wat voor ontwerp jullie het liefste zouden zien...

- Een houten koffer, bekleed met soort vloerbedekking. Deksel volledig afneembaar en pedalen met klitteband (of geschroefd?) op de bodem. Denk aan de NYC pedalboards modellen met een verhoging erin... Hoge koffer...

- Een flightcase met een uitneembare plank waar de pedalen op vastgeschroefd/met klitteband staan... (Duurdere optie)

Brand maar los...

Fumi SG
31 oktober 2005, 18:27
Een flightcase met een uitneembare plank, bekleed met een soort vloerbedekking. Pedalen bevestigd met klittenband. Dat is in mijn ogen het mooist.

Owjah, misschien kun je wat 'pimpish' dingen aanbieden zoals LED'jes ofzo? :wink:

gvink
31 oktober 2005, 18:30
't is geen disco... :cool:

al heb je tegenwoordig al van die multicolour ledjes die je in je vloer kan bouwen... hmmm...
ach ik hou 't maar simpel en dus goedkoop. Op Custom order zal waarsch wel meer kunnen.. ...

Fumi SG
31 oktober 2005, 18:31
ik bedoel dat eigenlijk ook als extraatje. :)

robert-gitarist
31 oktober 2005, 18:43
nu we het toch over eigenbouw boards hebben:D :

Welk houtsoort kun je beste er voor gebruiken voor het board waar de pedalen op te komen staan gebruiken?
ik ben zelf ook bezig met iets te maken,ben nu eerst bezig met concept te maken van triplex hout...maar lijkt me niet het meest idiale hout voor pedalboard?
MDF was het ook niet las ik ergens...

Roque
31 oktober 2005, 18:54
Die van NYC zijn mooi , met verhoging voor kabels en voeding.
Er stond er ééntje bij jouw in de ruimte.
Keep us updated :D

Dit is een mooie maat, B65XL35XH20 overgenomen van één die te koop stond.
Om te klonen :razz:

dano
31 oktober 2005, 18:57
zo een:

http://www.trailertrashpedalboards.com/products.htm


(kijk ook het pedaalbordentopic:)

wel vet idee trouwens, ik zou als ik jou was niet met klitteband gaan werken, beschadigd de onderkant van pedalen, je kan beter of een fietsketting gebruiken of van die nobels ringetjes.

Ligt er ook aan of je echt flightcase materiaal gaat gebruiken? http://www.flightcase-onderdelen.nl/ of dat je voor de gamma look gaat (zoals ik) met alluminimum hoekprofielen en kofferhoeken.

Antal
31 oktober 2005, 19:39
Wat ik zelf het mooist vind is denk ik een houten koffer, met een schuin omhooglopende onderplaat. En de pedalen bevestigt met klitteband. Het zou mooi zijn als de hele onderplaat dan idd met een soort vloerbedekking bekleed is, zodat je de pedalen makkelijk overal neer kan zetten.

Als je het goedkoop wil houden is gewoon een plaat met vloerbedekking en een volledig afneembaar deksel ook al ok.

Schroeven is alleen maar handig als je 1 bord maakt en nooit meer iets verandert. Maar de meeste gitaristen wisselen nog wel eens van gear. Ik heb verschillende pedalen waar klitteband onder gezeten heeft, en daar zie je niets van. Dus waarschijnlijk maakt het wel verschil wat je er onder plakt.

het zou trouwens fijn zijn als je de prijs een beetje in de hand zou kunnen houden. Want wat je vaak ziet op het net, rond de 200 euro, dat is echt veels te duur!

gvink
31 oktober 2005, 19:54
Wat ik zelf het mooist vind is denk ik een houten koffer, met een schuin omhooglopende onderplaat. En de pedalen bevestigt met klitteband. Het zou mooi zijn als de hele onderplaat dan idd met een soort vloerbedekking bekleed is, zodat je de pedalen makkelijk overal neer kan zetten.

Als je het goedkoop wil houden is gewoon een plaat met vloerbedekking en een volledig afneembaar deksel ook al ok.

Schroeven is alleen maar handig als je 1 bord maakt en nooit meer iets verandert. Maar de meeste gitaristen wisselen nog wel eens van gear. Ik heb verschillende pedalen waar klitteband onder gezeten heeft, en daar zie je niets van. Dus waarschijnlijk maakt het wel verschil wat je er onder plakt.

het zou trouwens fijn zijn als je de prijs een beetje in de hand zou kunnen houden. Want wat je vaak ziet op het net, rond de 200 euro, dat is echt veels te duur!

+1

Dat is inderdaad de bedoeling. Gewoon een goed, maar simpel bord wat de meest bezopen roadie kan weerstaan, maar wel echt functioneel is..! :lol:

Nog meer meningen..??

Fumi SG
31 oktober 2005, 20:06
Misschien een idee om een iets hogere bak te maken, waar je zowel de de onderplaat als het deksel kunt gebruiken?? Zo houdt je hem een beetje compact, meer een vierkant doosje. Alleen is de stevigheid van de deksel misschien een probleem. Nou??

dano
31 oktober 2005, 20:06
dubbele bodem, voor de bedrading? vind ik altijd erg mooi staan (heb het zelf nog niet:P)
misschien de optie om zo'n unit erin te bouwen waar je je gitaar en amp in stopt + stroomstekker (verdorie hoe noemt men dat ook alweer)

Speeddemon
31 oktober 2005, 20:49
dubbele bodem, voor de bedrading? vind ik altijd erg mooi staan (heb het zelf nog niet:P)
misschien de optie om zo'n unit erin te bouwen waar je je gitaar en amp in stopt + stroomstekker (verdorie hoe noemt men dat ook alweer)
patchbay.

Heb ik zelf in de linkerzijkant van m'n pedalboard:
Instrument Out
FX Send
FX Return

3 verschillende jacks, waarvan 1 zo'n grote Neutrik, met 'anti-uittrek lipje'.

Het probleem was dat mijn grootste boor destijds maar 12mm was, en die Neutrik 24mm nodig had. Dus in 3mm dik staal heb ik er 12mm bij lopen vijlen met de hand! :o
En da's nie fijn, kan ik je vertellen. Staal is namelijk niet zo bewerkbaar als aluminium. :evil:

jero
31 oktober 2005, 21:17
ikzelf geef de voorkeur aan het concept van NYC pedalboards, ik zou eigenlijk niet weten wat je daaraan nog kunt verbeteren.

Nadeel van plank in flightcase is dat het nog zwaarder wordt, ik zie zelf ook geen toegevoegde waarde qua bescherming, en wat is nu makkelijker dan deksel eraf en gaan...

Voordeel van het NYC idee tov van de schuine plank vind ik dat je je voeding gewoon lekker kwijtkunt, neemt dus geen ruimte in waar anders een of meer pedalen hadden gepast. Bij een schuine plank ligt de voeding vaak tussen de pedalen, neemt dus 'pedaalruimte' in.

Wat ik ook nog een aardig concept vind is de Pedal Pad, geeft nog wat bergruimte onder je pedalen, maar ook hier neemt de voeding pedaalruimte in:

http://www.americanmusical.com/images/h/p23826h.jpg

Wat dubieuzer vind ik de pedaltrain, omdat je snoeren onbeschermd onder je board doorlopen, gevoelsmatig vind ik het niet zo'n degelijke oplossing. Ook hier weer de voeding die pedaalruimte inneemt.

http://www.pedaltrain.com/img/new/pt2top.jpg


Winnaar voor mij is dus het NYC idee, onderstaand voor de duidelijkheid even mijn Gigman (ong 60x40x16 cm)

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/nycpedalboard1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/nycpedalboard3.jpg

dano
31 oktober 2005, 21:59
patchbay.



dat woord zocht ik:)

Mitch
31 oktober 2005, 23:19
Misschien een idee om een iets hogere bak te maken, waar je zowel de de onderplaat als het deksel kunt gebruiken?? Zo houdt je hem een beetje compact, meer een vierkant doosje. Alleen is de stevigheid van de deksel misschien een probleem. Nou??

Waar heb ik dat eerder gezien ? :D

Uchison
1 november 2005, 00:54
Het tofste is een plank die je eruit kunt halen. En dan wel om de meest eenvoudige reden dat je pedalen wat dichter bij de grond staan dan bij andere boards. Vind het zelf heel vervelend als die te hoog komen te staan. Bij mij staat de voeding dus gewoon op de plank...alleen wordt je board alsmaar groter... :-? en ontbreekt er snel aan ruimte. Wat dan weer een hele goede reden is om nieuwe pedalen te moeten kopen. bv een CE-1 die dan te groot is, moet maar vervangen worden :roll:

gvink
1 november 2005, 08:46
Als je zo'n systeem hebt als wat NYC gebruikt (deksel eraf en gaan) en Diago trouwens ook, dan komen je pedalen echt niet zo heel erg hoog te staan. Al helemaal niet als je er een soort dubbele bodem van maakt die je schuin op laat lopen om je voeding en kabels onder weg te werken.

Wat betreft contructie en gewicht is dit ook wat praktischer wat het geheel weer goedkoper maakt.. Als je een losse plank hebt en die wordt een beetje groot, moet je hem weer gaan verstevigen..

Uchison
1 november 2005, 11:42
je schuin op laat lopen om je voeding en kabels onder weg te werken...
Nou, dit is het nou juist waar ik niet zo zeker van ben. Dat zal ik zelf maar een keer moeten uitproberen. Misschien is het wel handig, maar nu heb ik alles gewoon op 1 plank staan die ik uit mijn flightcase haal. En ik vind dat zelf wel redelijk prettig.

gvink
1 november 2005, 12:11
Ik heb nu mijn voeding ook bovenop mn bord staan.. Alleen heb ik een Burkey Flatliner en die neemt toch wel wat ruimte in. Net zoveel als een Memory Lane.. :-D
Dus als je er dan twee wilt.. :cool:

Ach, ik ga de komende weken maar eens een dagje vrij maken om een prototype in elkaar te fixen...

Uchison
1 november 2005, 12:44
Hou me maar op de hoogte. Het nadeel van mijn flightcase nu, is dat het eigenlijk net te zwaar is, vind ik. Maar het heeft wel ondertussen vele tours/vliegvelden overleefd, daar is ook wat voor te zeggen....

cosmos
1 november 2005, 14:09
Board met deksel vind ik het handigst, maar goed, ik heb dan ook een NYV Pedalboard, zoals jullie konden zien zondag. Zeker op een podium is dat superpraktisch als je snel moet ombouwen, stekkers eruit, deksel erop en gaan. Maar goed, een uitneembare plank in een koffer hoeft niet veel meer tijd te kosten ofzo. Het gaat er meer om wat voor plank je wilt. (schuin/recht, met verhoging of niet, schuine zijkanten of niet, etc.)

Ik heb mijn Pedalpower2 nu onder mijn verhoging, maar met zo'n Flatliner gaat je dat niet lukken! :)

Damage Inc.
1 november 2005, 18:46
Mijn persoonlijke design is vrij onuitlegbaar :razz: , maar ik zal er een foto van posten als ik 'm heb.
Verder zie ik graag een board, waar alles netjes op bewerkt is, dus niet rommelig oogt, je plugt 1 stekker in het stopcontact en derest in de amp en gitaar enzo, verder moet ik gewoon de kap eraf kunnen halen, inpluggen en klaar voor gebruik.
Dat vindt ik wel het fijnst, niet eerst nog een plank met je pedalen erop uit de kist tillen ofzo bijv.

GreetingZ
- Damage Inc.

Tujuh
2 november 2005, 01:00
Hier heb ik misschien ook wel interesse in. Was net een beetje aan het kijken naar goede pedalboards. Ik had mijn oog laten vallen op een PedalPad AXS waar zon 9 á 10 pedalen op kunnen. Precies genoeg voor mij ;)
Alleen die prijs...daar schrik je wel even van. :o Volgens mij kost ie 200 euro nieuw!

Als je zoiets kunt maken (alleen dan véééél goedkoper :razz: ) dan heb ik daar mogelijk wel interesse in!


http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p23827h-1f8834c73ab93700a9090641d1893585.jpg

Dit systeem lijkt me best handig werken. Twee platformen die je eraf kunt halen en waaronder nog ruimte ligt voor snoeren, voeding etc.

DREAMMACHINE
2 november 2005, 08:36
ziet er idd ook erg handig uit, ik heb zelf een pedalpad MPS-XL....dus ook een bodem er in waar alle voeding en kabels lopen. Erg mooi afgewerkt allemaal, al zeg ik het zelf. Ik heb er wel de patchbay uitgehaald ( gebruikte ik echt niet) en het voedingcompartiment zat er al niet bij ( gebruik PP2, past er prima onder).

http://forum.bandtoerie.nl/uploads/post-22-1106820397.jpg
http://forum.bandtoerie.nl/uploads/post-22-1123681917.jpg

gvink
2 november 2005, 11:26
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p23827h-1f8834c73ab93700a9090641d1893585.jpg

Hmm... dat ziet er wel goed (en haalbaar) uit... :)

SDMF_Lispel
2 november 2005, 11:31
Via mn stage krijg ik nu een hele geschikte koffer er voor, zit nog wel allemaal door meetspul in voor industriele kaarten :-? die troep er uit , ik ga er dus een scheve plank in zette + van die schaniertjes 8-) Killer idee + ziet er killer uit 8-)

alleen nu nog meer pedaaltjes :lol:

Tujuh
2 november 2005, 12:33
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p23827h-1f8834c73ab93700a9090641d1893585.jpg

Hmm... dat ziet er wel goed (en haalbaar) uit... :)

Mooi! :-D Wanneer ga je aan de slag? :razz:

gvink
2 november 2005, 12:37
Ben nu wat aan 't ontwerpen in illustrator, en dan ga ik eens uitrekenen wat het allemaal moet gaan kosten... :)

DREAMMACHINE
2 november 2005, 12:39
vooral de vlindersloten vindt ik zelf altijd wel een voorwaarde voor een goed pedalboard/koffer.

ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, ik ben zelf nog wel op zoek naar een kleiner pedalboard.

gvink
2 november 2005, 13:31
Ik denk drie verschillende maten.. Zoiets als hierboven (een normale maat voor +\- 10 pedalen) een kleiner model (+\- 5 pedalen) en een absurd grote... :)

Groter dan wat ik nu heb...:



http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/pedalendag/DSC02967.jpg

:o

Debaser
2 november 2005, 14:09
potver / dat zijn een boel pedalen

gvink
2 november 2005, 16:52
had je er zondag bij moeten zijn... :cool:

Debaser
2 november 2005, 18:58
ja dat ga ik vanaf nu eens in de gaten houden ...
ik heb inmiddels wel wat dingen die ik wil horen .. :D

ps... wat is dat voor Ibanez TS9DX mod?

Wicked Willy
2 november 2005, 19:25
Kun je die pedalpad gewoon bij Van de Haar bestellen (en wat kost ut dan?)?

Zon MPSXL lijkt me zeer handig.

gvink
2 november 2005, 22:56
ja dat ga ik vanaf nu eens in de gaten houden ...
ik heb inmiddels wel wat dingen die ik wil horen .. :D

ps... wat is dat voor Ibanez TS9DX mod?

Die TS9DX is de meest uitgebreid gemodificeerde TS9 van Robert Keeley. Heeft zowel de plus als de baked mod. Voor een volledige omschrijving kan je het beste hier kijken: http://www.rkfx.com/product.php?id=36


Kun je die pedalpad gewoon bij Van de Haar bestellen (en wat kost ut dan?)?

Ik heb geen flauw idee... :roll:

Mitch
2 november 2005, 23:57
Sja, da's natuurlijk ook heel moeilijk na te gaan, of iets te koop is bij v/d Haar. Zou -ie een site hebben ? :-?

DREAMMACHINE
3 november 2005, 18:35
Kun je die pedalpad gewoon bij Van de Haar bestellen (en wat kost ut dan?)?

Zon MPSXL lijkt me zeer handig.

....wicked, je hebt een PM!

Einzeln
4 november 2005, 10:38
http://www.tonebone.com/tbone-boneyard.htm

Tujuh
7 november 2005, 02:01
Is er al een ontwerp en/of kostenplaatje bekend? :-D

vinni
7 november 2005, 09:29
Sja, da's natuurlijk ook heel moeilijk na te gaan, of iets te koop is bij v/d Haar. Zou -ie een site hebben ? :-?


Erik's site:
http://www.haarguitars.nl

Groet,
Vinni

gvink
7 november 2005, 11:22
Is er al een ontwerp en/of kostenplaatje bekend? :-D

Geduld is een schone zaak.. Al zien de vooruitzichten er goed uit! Het ontwerp zal in de richting van de geposte PedalPad gaan.
Met een wat vlakker gedeelte voor een wah/volume pedaal en wat hoger zodat je een Flatliner zelfs weg kan werken.. :)
De hoogte valt best wel mee.

Ik ben nog aan het twijfelen over de afwerking... (buitenkant..) Vloerbedekking/stof of een geverfd. Ik heb wat mooie resultaten behaald met hamerslag verf... Voorkeur?

dano
7 november 2005, 12:51
buitenkant verf? ik vind dat tapijtachtige altijd zo vies worden met bier en shag en zweet en wat je nog maar meer kan bedenken bij een optreden:P

DREAMMACHINE
7 november 2005, 12:58
ja idd, buitenkant flightcase type en binnenkant vloerbedekking type is echt ultiem! ... dus....

buitenkant moet tegen stootje kunnen ( wat met dat tapijt gedoe altijd toch wat minder is...)....

Mitch
7 november 2005, 13:43
Klinkt zeer interessant, zonnebril-loze man ! 8-) :lol:

Buitenkant liever geen tapijt inderdaad.....wordt gauw smerig.
Wat ik persoonlijk aan de binnenkant erg prettig zou vinden is dat je zowel zou kunnen schroeven met kettingschalmpjes als ook klitteband gebruiken. Ik heb echt een hekel aan klitteband.

Anyway, als ik je plannen zo hoor denk ik dat je genoeg klandizie kan krijgen. Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd !

gvink
7 november 2005, 14:52
8-)

Verf 'it is'... Kan je zelf een kleurtje uitzoeken.. :cool:
De verf is trouwens een beetje rubberachtig en met twee á drie laagjes is het erg stootvast. Eigenlijk vier lagen inclusief de grondverf.
De 'vloer' wordt een vloerbedekking á la auto vloerbedekking... én klitteband én (fietsketting) schakeltjes.. 8)


Zoals je ziet brillen genoeg... Alleen niet op mn eigen smoel.. :soul:

gvink
7 november 2005, 14:59
Kreeg net een goeie tip..

Je krijgt er (op verzoek) een fietsketting en ketting ponsje bij... :-D

Tujuh
7 november 2005, 15:02
Geweldig! Ik zou ook voor verf aan de buitenkant kiezen en vloerbedekking binnenin. Dit lijkt me echt een supervet pedalboard worden. Ik blijf dit zeker ff volgen :-D

dano
7 november 2005, 16:00
voor een afwijkend uiterlijk kan je ook nog het "neptraanplaatplakfolie" van de gamma gebruiken:D

robzilla
7 november 2005, 16:02
voor een afwijkend uiterlijk kan je ook nog het "neptraanplaatplakfolie" van de gamma gebruiken:D :stop:

Tujuh
7 december 2005, 20:22
En? Hoe staan de zaken er voor? :-D

Robbert
7 december 2005, 20:26
Waarom een board? Boven op de deksel kan ook prima :D

http://img338.imageshack.us/img338/288/pboard3sd.jpg

gvink
9 december 2005, 11:29
Jullie willen niet weten hoe weinig ik thuis ben geweest de afgelopen weken... :o

Alleen om te slapen zo'n beetje.. Ik had nog net tijd om emails en orders te bahndelen.. Maar goed.. Eindelijk weer een paar daagjes vrij om uit te rusten en eens een prototype af te maken. Volgende week (hopelijk) moet ik het eerste type ongeveer af gaan krijgen. Ben nu nog bezig met de tekeningen uit te werken.

Dus tenzij iemand er perse eentje nog voor kerst wil... :)

Tujuh
11 december 2005, 18:15
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed pedalboard. Er zit voor mij echter geen haast achter hoor, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het ontwerp er uiteindelijk uit komt te zien ;)