PDA

View Full Version : Multi of Twintone?



Axelll
31 oktober 2005, 16:48
Oke wat zijn de verschillen tussen deze 2 versterkers?

Welke is het beste als je bijvoorbeeld op kamer volume wilt spelen maar ook gigs, en welke amp is het meest 'all-round'?

Elk antwoord is welkom :wink:


Axel :cool:

pimmetje
31 oktober 2005, 17:01
Sinds de TwintoneII ook 3 kanalen ipv de vroegere 2 heeft, zit er wat verschillende geluiden betreft eigenlijk geen verschil meer tussen de twintone en de multitone. Persoonlijk vind ik 2 geluiden genoeg... maar daar lag dus voor sommigen een belangrijke argument om de multi te nemen.
Het gaat nu vooral nog om evt meer vermogen en (voor de combo) een speaker extra bij de multitone.

Voor gigs is de twintone stevig genoeg. Qua vermogen hoef je daarbij echt niet bang te zijn om te weinig te hebben (50W buizen is al snel RUIM voldoende) en de speaker in de combo is efficient genoeg om er een achterlijke partij herrie uit te laten komen indien gewenst.

Op je slaapkamer kunnen ze allebei goed, vanwege de ingebouwde powersoak. Je moet daarbij wel beseffen dat de speakers nog een beetje moeten werken om enigszins lekker te klinken. Hoe meer speakers... des te meer werk ze kunnen verdelen, dus des te meer werk (= volume) je ze zal moeten geven.

Anders_Destium
31 oktober 2005, 17:10
Twintone is hanteerbaarder dan een Multitone (1x12 versus 2x12 en een stukje lichter in gewicht), wat voor mij reden was om te gaan voor een Twintone.

Shifty
31 oktober 2005, 17:29
Ik heb zelf de Koch Twintone en ben er ontzettend tevreden mee!

Op zich is twee kanalen voldoende, maar een derde had ik absoluut niet erg gevonden! Ik los het nu op door een overdrivepedaal, maar de overdrive van de versterker zelf is toch altijd nog net iets beter!

De prijs verschilt volgens mij niet heel veel tussen een Twintone en een Multitone (200 euro?). Als je veel rock speelt en je wilt één overdrive en één distortion hebben dan raad ik je een Multitone aan.

Maar voor beide geldt: Het zijn geweldige versterkers! :-D

Axelll
31 oktober 2005, 17:31
Maar hoe is de clean op de multitone?

Ik heb zelf ervaren dat de clean van de twintone heerlijk is :)

Shifty
31 oktober 2005, 17:41
Volgens mij zijn de Twintone en Multitone verder helemaal gelijk. Alleen kun je bij de Multitone de reverb aan en uitzetten via je footswitch. Bij de Twintone niet (ik weet niet hoe dat bij de Twintone 2 is)

En idd, de clean is geweldig... ! :-D

Anders_Destium
31 oktober 2005, 17:53
Multitone heeft 3 kanalen, de Twintone 1 2. De Twintone 2 heeft net als de Multitone 3 kanalen :)

Ritch
31 oktober 2005, 18:07
Tsja, wat kan ik zeggen? Ik heb de MT genomen om toch een bredere sound te hebben, omdat ik dat nodig acht voor optredens met een hele bigband. ('t Is wel een "bigband" met 8 saxen, 7 trombones, en 9 trompetten :oops: ) Zoals pimmetje al eerder heeft gezegd gaat 50W buizen ONTIEGELIJK hard, m.a.w de TT kan gigs zeker aan. (Ik bezit zelf de 50W-versie)
Voor de rest is de TT identiek aan de MT, dezelfde prachtige clean en od. Ohja, op de MT zitten parallelle én seriële effectloop, en op de TT alleen een parallelle.
Gister eerste gig met de Multitone gehad, en wat een sound! :dance: iig onderschat de TT niet om zijn grootte. (Sowieso moet je nooit Kochs onderschatten :razz: ) Enne... Zie link in sig voor foto :sssh: )

Succes met beslissen!

Axelll
31 oktober 2005, 18:10
Enne... Zie link in sig voor foto :sssh: )

Machtig :)

Ritch
31 oktober 2005, 18:13
Thanks :amp: :)

Nicci
31 oktober 2005, 20:00
als ik enkel moest kiezen op mogelijkheden en geluid kies ik voor de multi-tone. dasniezoingewikkeld. maar de twin-tone is lekker klein! en dat is voor de veel gitaristen toch wel erg handig.
je kan met beide prima uit de voeten in de repetitieruimte en elk podium.

Wicked Willy
31 oktober 2005, 22:34
Twintone en Multitone zijn beide zeer geschikt om mee te giggen....en voor in de slaapkamer. Ik ben overgestapt van de Twintone (eentje met een vierkant Koch-logo) naar een nieuwe multitone. Ik vind de Multitone iets veelzijdiger (maar het is wel een onhandig bakbeest als combo).

Ik heb sinds kort ook een studiotone (voor thuis, opnames en kleine gigs) en heb daar nu 2 gigs mee gedaan (gewoon in een zaal voor 170-200 man). Die gaat zelfs hard genoeg, maar goed het ligt wel aan het genre muziek dat je speelt natuurlijk.

Wicked Willy
31 oktober 2005, 22:34
Twintone en Multitone zijn beide zeer geschikt om mee te giggen....en voor in de slaapkamer. Ik ben overgestapt van de Twintone (eentje met een vierkant Koch-logo) naar een nieuwe multitone. Ik vind de Multitone iets veelzijdiger (maar het is wel een onhandig bakbeest als combo).

Ik heb sinds kort ook een studiotone (voor thuis, opnames en kleine gigs) en heb daar nu 2 gigs mee gedaan (gewoon in een zaal voor 170-200 man). Die gaat zelfs hard genoeg, maar goed het ligt wel aan het genre muziek dat je speelt natuurlijk.

dml
1 november 2005, 00:27
Let wel, de MT heeft GEEN powersoak, wel een pentode/triode-switch waarmee je het vermogen nagenoeg kan halveren, maar 25 W (bij de 50W-versie) is voor op de slaapkamer nog stevig genoeg om je ramen eruit te blazen. De TT (I en II) heeft een echte powersoak waarmee je zelfs met koptelefoon op kan spelen.
Verder is het zo dat je aan kanaal 2 van TT II niet echt wat kan veranderen, het is meer een "preset". Kanaal 2 van de MT is wat dat betreft uitgebreider, je kan zowel de Pre gain als het volume van dat kanaal regelen. Hou er ook rekening mee dat de toonregeling van kanaal 2 op de MT vòòr de gain zit, dus eigenlijk bepaal je de oversturing met de EQ van kanaal 1 (snap je het nog?).
TT II heeft zowel een paralelle als een seriële FX-loop, TT I alleen een seriële.
De oversturing van TT I klinkt behoorlijk anders dan die van TT II. TT I heeft nog echt die (gehate?) Koch-rand in het hoog zitten, die heeft TT II niet meer, helaas. Het clean komt van zowel de TT I als de TT II als de MT nagenoeg overeen. Je zou ook kunnen stellen dat kanaal 2 (TT I) = kanaal 3 (TT II) = kanaal 3 (MT). Kanaal 2 van TT II en MT zijn niet vergelijkbaar, verschillen qua klank enorm.
De footswitch van TT II (en MT) is een stuk uitgebreider dan die van TT I, je kan er alle kanalen mee schakelen, alsmede de solovolumeboost maar ook de Reverb. Gebruik je de parallelle FX-loop dan kun je deze ook schakelen met de Reverb-switch (Reverb wordt automatisch gebypassed). Met de footswitch van TT I kun je alleen de twee kanalen schakelen en de volumeboost.

Axelll
1 november 2005, 16:21
hoe duur is een twintone 2?

ik wil het niet te duur maken rond de 1200/1300 maar niet zeer ver derboven :)

Nicci
1 november 2005, 16:37
volgens mij moet je hem daar wel voor hebben. ik heb pas de TT1 gekocht voor ik geloof €1200,-.

Helter Skelter
1 november 2005, 16:38
de nieuwprijs van een TT II ligt rond de €1300

Axelll
1 november 2005, 16:53
oke :chicken:

Baker
1 november 2005, 19:21
Dat is in elk geval een argument.

zag vanlaatst een multitone in de winkel staan ..... (big one zwolle)
Eur. 1730 !!!? Volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen hoor, bietje korting. Laten we zeggen 1500 Euro

Bij feedback verkopen ze geen multione's meer.
Misschien op bestelling?

Prijs van TT2 combo is 1250

Prijsverschil Eur. 250
(maar dan heb je ook 1 speaker minder)

Nicci
1 november 2005, 20:21
Big One is standaard duurder. Ik heb mij Twintone daar ook vandaan Kon elders zeker €50 goedkoper. Maar ja, dan moest ik weer het hele land door.

vulvasonic
2 november 2005, 00:17
de nieuwprijs van een TT II ligt rond de €1300

Combo of top?

wytz
2 november 2005, 08:05
combo

Shifty
2 november 2005, 09:55
Ik heb 900 euro betaald voor m'n tweedehands twintone + 2x12" kabinet

Dus 2e hands zijn ze er voor goeie prijzen te halen! Ook de Multitone...

Helter Skelter
2 november 2005, 19:47
Ik heb 900 euro betaald voor m'n tweedehands twintone + 2x12" kabinet

da's netjes

zjanke
12 november 2005, 11:13
Dubio, Dubio :(

Ik heb vorig jaar een gitaar gekocht bij Jukebox en daar stond een tweedehands koch (top en cabinet, volgens mij een multitone), waar ik even op gespeeld heb. Ik was erg onder de indruk van het geluid en speel nu toch met de gedachte om mijn TSL602 in te gaan ruilen voor een Koch.
Ik heb nu een THD Hotplate waar ik mijn geluid absoluut binnen aanvaardbare volumes kan houden (kanaal 2 en 3 halfopen, eindtrap open en Hotplate -12 dB) en toch de echte scheur krijg, dus twijfel ik of ik moet gaan voor een twintone met ingebouwde powersoak, of voor een multitone en mijn Hotplate moet houden (Of is die pentode/triode switch goed genoeg om het volume op repetitieniveau te houden :) )

Als iemand besluit om te vragen of die hotplate ook los te koop is: Ja, voor 1500 euro en dan krijg je er gratis een Marshall bij :wink:

Baker
12 november 2005, 11:35
Dubio, Dubio :(

(Of is die pentode/triode switch goed genoeg om het volume op repetitieniveau te houden :) )

Ja. 8-)

ik speel in een stevige rockband, met een multitone
Sinds kort speel ik op triode. 25 watt dus

Man, ik heb m´n amp echt herondekt, de sound is echt beter,
de amp gaat nu pas echt lekker over z´n nek, en is nog meer dan luid genoeg.

Realiseer wel dat door die pentode/triode switch de amp echt heel anders gaat klinken. Minder high gain, meer vintage. Eerst moest ik er niks van hebben, maar nu vind ik het echt lekker.

schizo910
12 november 2005, 11:40
Dubio, Dubio :(

(Of is die pentode/triode switch goed genoeg om het volume op repetitieniveau te houden :) )

Ja. 8-)

ik speel in een stevige rockband, met een multitone
Sinds kort speel ik op triode. 25 watt dus

Man, ik heb m´n amp echt herondekt, de sound is echt beter,
de amp gaat nu pas echt lekker over z´n nek, en is nog meer dan luid genoeg.

Realiseer wel dat door die pentode/triode switch de amp echt heel anders gaat klinken. Minder high gain, meer vintage. Eerst moest ik er niks van hebben, maar nu vind ik het echt lekker.

Bij optredens bekijk ik het per zaal, hoe mijn Multitone klinkt in een bepaalde ruimte. Meestal speel ik ook op triode, heerlijke sound!

zjanke
12 november 2005, 15:30
Realiseer wel dat door die pentode/triode switch de amp echt heel anders gaat klinken. Minder high gain, meer vintage. Eerst moest ik er niks van hebben, maar nu vind ik het echt lekker.

Dit is voor mij alleen maar een extra motivatie :) Moet misschien toch maar wat uitgebreider gaan testen...

Helter Skelter
12 november 2005, 17:14
Hoeveel kost die TT II top dan?

Luca P
12 november 2005, 21:18
Ik heb nu een jaartje of 3 mijn Twintone en de eerst volgende 20 jaar speel ik er nog op.
Het lijkt moeilijker een goede versterker te vinden dan een gitaar.

Helter Skelter
12 november 2005, 22:49
ik ben serieus aan het overwegen om een TT II aan te schaffen, ik heb de TT I gehad maar weer verkocht omdat ik de amp iets te beperkt vond maar met zo'n schakelbaar 3e kanaal wordt de TT toch weer interessant voor mij. Ook schijnt de beruchte Koch Fizz uit de distortion te zijn gehaald wat ook een goede zaak is imo.

Nicci
13 november 2005, 13:36
ik ben wel benieuwd of die TT2 inderdaad wel veelzijdiger is. ik heb begrepen dat kanaal 2 en 3 alles delen (gain, EQ).