PDA

View Full Version : nep-rickenbacker?



bazzel
31 oktober 2005, 14:49
Ik wil een Rickenbacker, maar ik heb geen geld, en dat kosten ze wel.
Nu ben ik aan t uitzoeken wat voor imitaties er allemaal zijn van het standaard electrische gitaar model (geen 12 snaren en geen bass). Na wat googlen kom ik op:

Silverstar
Johnson
Shaftesbury
Bradly
Eagle
Legend


De search hier levert 1 hit op, nuttig topic over silverstar, maar meer info is altijd welkom. Weet er iemand nog meer, en/of heeft iemand ervaring met een van deze neppers?
Informeer me, maak me gelukkig.

Orpheo
31 oktober 2005, 17:12
tokai, greco. burny. zij doen t ook. kijk maar op ebay oid. succes.

Luca P
31 oktober 2005, 18:51
Challenge!
Ik had een nep Hofner Beatles bas van dat merk.
De Hofner was al geen top bas, dus deze ook niet!
De Rickenbacker zal wel stukken minder zijn dan de Rickenbacker.
En stukken goedkoper!!
8-)

episua
1 november 2005, 00:45
Nou ja, ik ben dus diegene met de Silverstar Rickenbacker 325 kopie.
Tokai heeft ze inderdaad ook ik geloof onder de naam RG40 en RG43.
Het enige nadeel aan de tokai's is dat ze duurder zijn dan bv Silverstar en Challenge en een geschroefde hals hebben, qua uiterlijk lijken ze wel het meeste op 'the real thing'. Rickenbacker houdt heel goed in de gaten welke merken de kopieen maken, daarom zal je niet snel een bekend merk vinden die er een maakt. De tokai's en Silverstars zijn eigenlijk bedoeld voor de 'russische markt'. In Amerika zijn ze illegaal.
Houd marktplaats goed in de gaten voor een eventuele 2e hands Challenge. Anders net als mij, een nieuwe Silverstar.
Succes!

Gretsch6120
1 november 2005, 09:33
Ik heb toevallig een paar weken terug een Johnson 325 model voor een vriend om moeten bouwen naar een rickenbacker...
Nou ja ombouwen, een trussrodcover moeten maken.
De gitaar lijkt verbazingwekkend veel op een rickenbacker. Ik ben geen expert, maar heb het beatles-gear boek erlangs gelegd en de enige duidelijke verschillen zijn de positiemarkers, de headstock en de brug.
Hij speelt niet onaardig, maar de elementen zijn super microfonisch.
voor en na foto's:
(sorry voor de slechte kwaliteit)
http://home.aim.avans.nl/s138039/rick01.JPG
http://home.aim.avans.nl/s138039/rick02.JPG
http://home.aim.avans.nl/s138039/rick03.JPG

bazzel
1 november 2005, 11:04
tnx allemaal!

Harry
1 november 2005, 14:35
en Vintage heeft toch ook een kopie? Zijn best aardige dingen voor het geld.

bazzel
3 november 2005, 09:27
Weet iemand de website url van vintage? Als ik google krijg ik niet wat ik zoek...

episua
3 november 2005, 14:40
volgens mij is het dit adres:

www.jhs.co.uk

En ik heb helaas nog nooit een Rick kopie van ze gezien.

bert k
9 januari 2006, 00:44
Bump

episua
9 januari 2006, 11:45
kijk trouwens eens op marktplaats. Daar staan twee rickenbacker 330 kopieen op! Die van Indie lijken niet mooi, te kleine slagplaat.

Squier4ever
9 januari 2006, 12:22
bij feedback hebben ze dit model ook van Indie... waren hier laatst goeie reviews van..

nielsduursma
9 januari 2006, 15:43
bij feedback hebben ze dit model ook van Indie... waren hier laatst goeie reviews van..

daar had ik dus een topic over geopend (verdwenen :evil: ) maar hier iemand ervaring met de indie, ik heb hem wel vastgehouden, voelde goed aan :-D