PDA

View Full Version : Gathering fans hier?



Han S
31 oktober 2005, 13:13
Ik lees net een oud interview met Anneke waarin ze zegt dat TG net zo veel CD's verkoopt als Marco Borsato, maar dan wereldwijd.

En er wordt binnenkort een nieuwe CD opgenomen waarbij de gitaar weer een prominetere rol gaat krijgen.

Gaan ze dan eindelijk doen wat ze meer dan tien jaar geleden hadden moeten doen, meer en beter gitaarwerk.

Ik zie TG nog steeds als een van de meest getalenteerde bands van dit land, maar wel een band die voortdurend verkeerde beslisingen neemt en daar later dan ook uitvoerig over klaagt.

Wie tekent er nou een contract voor vijf albums bij een maatschappij welke bekend staat om de geldwolverij.

Wie krijgt er voor hun eerste album zoveel belangstelling en zoekt dan niet naar een goede en betrouwbare manager.

Maar ze hebben prachtige muziek gemaakt en muzikanten zijn zelden goede zakenlieden.

Ik lees dat Century Media het album 'Mandilyon' opnieuw gaat uitbrengen als dubbel CD, met op CD 2 opnamen van demo's die ik met ze heb gemaakt.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat ze weten dat ik de originele multitrack tapes hier nog van heb, evenals hun 'Always' demo multitracks uit 1991 en de originele opnamen van het 'Always' album uit 1992.

Ze zouden dus een perfecte remix kunnen maken, maar ik hoor ze nooit.

Gathering fans hier? Laat eens je mening horen over deze zeer getalenteerde band, welke veel groter had kunnen en moeten zijn.

Harry
31 oktober 2005, 14:34
heb je zelf al contact met ze opgenomen, misschien zijn ze je vergeten of ben je uit de rolodex verdwenen....

Han S
31 oktober 2005, 15:20
heb je zelf al contact met ze opgenomen, misschien zijn ze je vergeten of ben je uit de rolodex verdwenen....

Ik heb verschillende keren contact met ze opgenomen, maar dat is een lang verhaal wat verder niet interessant is. Ik ben een typische noorderling die knalhard kan zeggen wat ie denkt en zij zijn brabanders die daar niet zo goed tegen kunnen, laten we het daar op houden.

Ik vind het echt (en dat meen ik oprecht) jammer dat een band met zo veel talent, eigenlijk zo blijft voortgaan. Deze band had wereldberoemd moeten zijn en dat zijn ze in feite ook wel, maar in een beperkte kring van fans. Ik denk meer aan de roem als van Tool, Deftones, Pink Floyd e.d.

Er zijn Nederlandse bands met aanzienlijk minder talent (en ik noem geen namen) veel verder zijn gekomen omdat ze het zakelijk veel beter voor elkaar hebben.

TG heeft heel wat geld in het kassalaatje van Century Media terecht laten komen en is er zelf weinig (financiëel) mee opgeschoten, hoe triest is dat, temeer als je dan als band de platenmaatschappij in elk interview gaat lopen afzeiken. Deze maatschappij blijft ze uitmelken en dat kan ook omdat ze alle rechten hebben ook van de nummers, dus de band heeft zijn ziel verkocht, Dom dom dom!!

Ik zag bijvoorbeeld vorige week Nance (Lingo) op TV en die heeft als zangeres 18 miljoen CD's verkocht waar ze zelf geen reet mee is opgeschoten. Maar die gaat er niet op in, ze zegt iets van: ja, je bent jong en je doet dingen verkeerd.

Nogmaals, ik ben nog steeds zeer onder indruk van het talent van TG, maar verder begrijp ik weinig van die mannen. Het is wellicht de meest talentvolle band waar ik ooit mee heb mogen werken, maar naar mijn gevoel kabbelt deze band voort als een klein bergstroompje, terwijl het een woeste kolkende rivier zou kunnen zijn met prachtige watervallen.

Harry
31 oktober 2005, 22:05
je zou toch zeggen dat een van de bandleden toch wel een beetje een zakelijke kijk op de dingen zou moeten hebben, of op zijn minst iemand uit hun omgeving.......
Raar dat ze zulke fouten maken.

Neals
31 oktober 2005, 22:46
Wel een aardige band, en ze zijn groot in het buitenland, maar hier leek het nooit echt te lukken.

Maxxas
3 november 2005, 17:08
Ik meende "vroeger" dat dit nou juist een band was die de zaakjes goed voorelkaar had. Vaste geluidsman, een vader die overal met ze naar toe gaat, merchandise, ontiegelijk veel gigs. Ergens toch wat mis gegaan....

Ik volg ze ook niet meer sinds hun koerswisseling....

Stratman70
3 november 2005, 19:06
Ik ben een typische noorderling die knalhard kan zeggen wat ie denkt en zij zijn brabanders die daar niet zo goed tegen kunnen, laten we het daar op houden.
Nou Han, dat valt me nu wat van je tegen. Zo'n manier van generaliseren had ik van jou niet verwacht. Ik ben ook een (weliswaar import) brabander, maar ik denk niet dat je ze (of ons) allemaal over één kam moet scheren. Het ene individu kan wat meer hebben dan een ander, laten we het daar liever op houden, oké

Verder ben ik het wel eens met je relaas over TG. Ik vind ook dat ze beter verdienen etc.
Overigens vind ik Always nou niet zo'n geweldig album en eerlijk gezegd het geluid en de productie vind ik toch ook iets minder, maar dat is dan meer een kwestie van smaak misschien.
Mandylion en Nighttime Birds klinken daarintegen geweldig!

Han S
3 november 2005, 20:17
Ik ben een typische noorderling die knalhard kan zeggen wat ie denkt en zij zijn brabanders die daar niet zo goed tegen kunnen, laten we het daar op houden.
Nou Han, dat valt me nu wat van je tegen. Zo'n manier van generaliseren had ik van jou niet verwacht. Ik ben ook een (weliswaar import) brabander, maar ik denk niet dat je ze (of ons) allemaal over één kam moet scheren. Het ene individu kan wat meer hebben dan een ander, laten we het daar liever op houden, oké

Verder ben ik het wel eens met je relaas over TG. Ik vind ook dat ze beter verdienen etc.
Overigens vind ik Always nou niet zo'n geweldig album en eerlijk gezegd het geluid en de productie vind ik toch ook iets minder, maar dat is dan meer een kwestie van smaak misschien.
Mandylion en Nighttime Birds klinken daarintegen geweldig!

Ik beweer toch niet dat alle Brabanders en alle West Friezen hetzelfde zijn en doen? Maar feit is dat gemiddeld de Brabanders anders met elkaar omgaan dan bijvoorbeeld Amsterdammers. Maar dat doet er verder niet zoveel toe.

Always is opgenomen met een oude Fostex B16 waarvan de kop zover versleten was dat de randsporen niet meer goed konden worden afgeregeld en er is gebruik gemaakt van een aantal goede dynamische microfoons, geen toppers.

Ook ik ben niet zo tevreden over het Valvestate gitaargeluid, maar de ruimte en diepte in het geluid is enorm, althans op de originele versie. Later hebben zij zelf een geremasterde versie uitgebracht en die klinkt erg plat. Always is in mijn opinie qua spanning, compositie en zeer zeker qua teksten een van hun hoogtepunten, vooral de teksten zijn juwelen. Vergeet niet dat deze jongens toen tussen de 15 en 20 jaar waren.

Mandylion vind ik geluidstechnisch niet bizonder klinken, dan moet je maar eens langskomen om naar de demo's van Mandylion te luisteren, dat is een heel andere sfeer.

bloodboiler
3 november 2005, 20:54
Persoonlijk ken ik eigenlijk alleen hun An Imaginary Symphony demo, vond ik op zich wel aardig maar mijn voorkeur gaat toch naar hardere muziek.

Ik heb wel bewondering voor hun omdat ze wars van alle trends gewoon hun ding blijven doen.

Tja dat zakenlijk, ik geloof dat de meeste mensen die gepassioneerd met muziek bezig zijn niet al te goed in zaken zijn. Een goede manager kan zelfs een erg matige band verkopen, als ze maar het juiste image hebben.
Helaas draait het in muziek wereld niet om kwaliteit maar om de kanken.

Misschien is dat een van de redenen waarom TG nooit tot het echt grote publiek is doorgedrongen. Maar een image aanmeten past niet bij hun.

Ik zie Anneke al wulps in een leren stoeipakje over het podium dartelen :D

Han S
3 november 2005, 21:15
Een goede manager heeft een uitgebreid netwerk en kan zakelijk heel veel voor je betekenen, meer dan een goede vriend of een vader of tante.

Een slechte manager zal niet verder komen dan je bestelen.

Er zijn veel bands en artiesten die heel veel talent en heel veel kwaliteit hebben, maar niet verder komen.

TG is wel ver gekomen, maar zoals ik al eerder zei zit er veel meer in die band.

Anders Destium
8 november 2005, 23:27
Ik heb de eerste albums tot en met Nighttime birds, daarna werd het mij wat te commercieel. Ik luister het nog steeds graag zo nu en dan, ik heb zelfs in een band gezeten die erg graag "The may song" speelde :)

taylor
9 november 2005, 12:10
de drummer van de tg is een kennis van me ik heb nooit echt wat gehad met hun muziek maar als ze in de buurt waren ging ik er altijd wel na toe een biertje drinken achter af en zo het is mij nooit op gevallen dat het heel zakelijk geregeld was maar ben natuurlijk geen insider...