PDA

View Full Version : Wat te doen?



gitaarhaantje
31 oktober 2005, 11:17
Mijn gear is: JCM 900 combo 2X12
Pedalen: MXR micro amp, Boss DD20, Vox 830

Nu is mijn probleem dat ik de vox te schel vindt klinken. Ik gebruik dit pedaal niet meer maar nu heb ik geen crunch 'kanaal' meer.
Als je het volumeknop van de gitaar terug draait krijg je wel een mooie sound maar is dit niet onhandig om tussen nummers in telkens die volumeknop open en dicht te draaien??
Wie gebruikt deze methode??

Ik gebruik voor solo's de MXR en draai dan de volume knop open.
Heeft er iemand anders een idee welk pedaal ik eventueel i.p.v de vox kan gebruiken??

Laurens

gvink
31 oktober 2005, 12:49
Ik denk dat toch je volumeknop gebruiken een van de beste dingen is die je kan doen.. Het is ook niet voor niets het meest gebruikte 'effect' van gitaristen.. :)

harrie-beton
31 oktober 2005, 15:19
ik vind het werken met volumeknoppen lastig omdat je niet precies kunt zien waar je zit. Ook kom je er per ongeluk tegen aan.

mijn twee hoofdgitaren hebben geen volume knoppen :-? true bypass..

Zelf zou ik voorstellen om de volume knop op vol gas te zetten, dan heb je ook de beste signaal-ruis verhouding.
Je leadsound en je crunch sound gewoon met goede pedalen ocq versterkers plossen.
Als je een pedaal te schel vind klinken: "weg met die rommel"

BlackSun
31 oktober 2005, 15:52
geen volumeknoppen op je gitaar :-? :???:

Dat ding heb ik echt wel nodig wil ik al mn sounds mooi maken(high output elementen voor de goeie scheur, volume naar beneden voor de crunch en clean)...en wat is het voordeel van géén volumeknoppen?? Tone-suck kan ik me gewoon niet voorstellen.

harrie-beton
31 oktober 2005, 19:57
als je het volume omhoog gooit van clean naar crunch, heb je dan geen te grote volume verschillen?


hb

Fuhgawz
31 oktober 2005, 22:03
Je zou een kunnen kijken naar een ProCo Rat, Marshall Bluesbreaker/Guvnor, Boss OD-1/2/3, etc...
Er zijn vrij veel topics geschreven over overdrivepedalen. Probeer de zoekfunctie eens.

gvink
1 november 2005, 08:48
als je het volume omhoog gooit van clean naar crunch, heb je dan geen te grote volume verschillen?


hb

Hangt ook wel af van je versterker.. Op zich valt het volume verschil erg mee...

gitaarhaantje
1 november 2005, 11:20
gisteren even tijdens het repeteren van mn bandje uitgeprobeerd en ik heb wel iets volume verschil maar het valt idd wel mee...

in ieder geval iedereen bedankt ga eerst eens met de volume pot proberen. dat is toch wel het voordeligst :lol: