PDA

View Full Version : Bedrock 600



Nocki
31 oktober 2005, 09:33
Hoera!!! gisteren ongezien en ongehoord gekocht. de bedrock 600 top en 1x12 cab.
Op het eerste gezicht klinkt ie heel goed. de knoppen doen echt wat hoorbaars en er is een hoop mogelijk! 2 kanaals fx loop en reverb.

het clean klikt als water. dezelfde vergelijking gebruikte ik bij de mesa quad en deze heeft ook dat mooie clean. alleen niet zo vettig als de quad. wat mooier en harmonischer. mn gitaar gaat er een eigen leven op leiden. de complete set is niet groeter dan mn flightcase en is nog in hele goede staat.
deze amp is echt dynamisch. hoe je speelt wordt echt geprojecteerd!

binnen kort wat foto's en wat samples mischien. ga nu eerst even spelen... echt zn geld waard dit ding!

Nocki

AART
31 oktober 2005, 09:35
damn, jij mazzelpik, gefeliciflapstaart er mee.

heb je die ene van gitaarmarkt gekocht? en hoeveel heb je betaald?

...rock...
31 oktober 2005, 09:45
jeezes 'Nocki' ik had een oogje op deze versterker !!! :evil:
maar toch gefeliciteerd :D echt mooi ding!

renier
31 oktober 2005, 10:25
jeezes 'Nocki' ik had een oogje op deze versterker !!! :evil:
maar toch gefeliciteerd :D echt mooi ding!

nou, volgens mij stond deze al sinds het stenen tijdperk op gitaarmarkt. me dunkt dat iedereen die er een oogje op had zijn kans wel gehad heeft.

maar inderdaad nocki, wat heb je nu betaalt? volgens mij heb ik wel 10 verschillende advertenties gezien, elk met een andere vraagprijs..

Nocki
31 oktober 2005, 10:30
de vraagprijs was 550 en stond er idd een paar keer bij voor 500 of 525. al met al is deze amp zn geld absoluut waard. clean beter dan de mesa studio en voor hetzelfde geld. deze amp was absoluut niet duur.

Nocki

Harry
31 oktober 2005, 11:57
gefeliciteerd!!!! Ik weet hoe je je voelt.... :wink:

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 12:01
ik weet nog van de laatste groningen meeting hoe vet dat bedrock stackje van harry was! gefeliciteerd.

Nocki
31 oktober 2005, 12:05
Bedankt voor de reacties!

het leuke is dat de fxloop send en de return allebei een eigen volume hebben. dus je kan die gebruiken met een kabeltje ertussen en zacht zetten. dan gooi je je amp helemaal open en ademt tie heerlijk!!! heb er zelfs een beetje metal toontje uit gehaald. maar is niet waar ik m voor wil gebruiken!

Nocki

Harry
31 oktober 2005, 12:37
dat had ik al eens gelezen of gehoord, hoe werkt dat precies? Ga ik het ook uitproberen.

Ibanez RuleZ
31 oktober 2005, 12:48
leuke versterker, heb dr ooit ook een gehad. ik was toen ook voornamlijk redelijk te porren voor het clean geluid, overdrive deed me niet heel veel.

gefeliciteerd

Harrald

Nocki
31 oktober 2005, 13:07
dat had ik al eens gelezen of gehoord, hoe werkt dat precies? Ga ik het ook uitproberen.

heel simpel.

kabeltje in fx loop.
fx send 10%
fx return 10%

hiermee verbind je de fx loop dus door maar haal je het volume helemaal naar beneden. nu krijgt de poweramp dus maar heel wienig signaal om te versterken...

Harry
31 oktober 2005, 14:30
dank! :)

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 16:26
dat had ik al eens gelezen of gehoord, hoe werkt dat precies? Ga ik het ook uitproberen.

heel simpel.

kabeltje in fx loop.
fx send 10%
fx return 10%

hiermee verbind je de fx loop dus door maar haal je het volume helemaal naar beneden. nu krijgt de poweramp dus maar heel wienig signaal om te versterken...

gewoon een master volume op een ingewikkelde manier dus?

Nocki
31 oktober 2005, 16:34
Nee niet ls een mastervolume. want een master volume is echt het volume van de eindtrap en deze gaat heel erg hard. ik knijp eigenlijk het geluid af voor de eindtrap. de eindtrap/mastervolume gaat helemaal open!

http://people.zeelandnet.nl/nocki/bedrock.JPG


Zoals beloofd nog wat plaatjes...

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 17:30
Nee niet ls een mastervolume. want een master volume is echt het volume van de eindtrap en deze gaat heel erg hard. ik knijp eigenlijk het geluid af voor de eindtrap. de eindtrap/mastervolume gaat helemaal open!

:D

volgens mij snap je het principe van een master volume niet helemaal.

Nocki
31 oktober 2005, 17:33
leg maar uit dan.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 17:37
nou een master volume knijpt in principe het geluid af voor de eindtrap :wink:

Ibanez RuleZ
31 oktober 2005, 18:00
nocki, wat vind je van die speakerkast? ik heb de mijne bewaard en heb m eens naast mijn eigenbouw gezet en vond m eigenlijk een beetje schril en erg vintage klinken (btje dunnetjes eigenlijk) in vergelijk met een V30? jij daar nog mening over hoe de bedrock over een andere kast klinkt?

harrald

Nocki
31 oktober 2005, 18:14
Meoilijk te zeggen zo zonder direct vergelijk. in combinatie met de top klinkt ie super. iets meer laag zou leuk zijn maar ik vind de combinatie heel erg strak en goed uitgebalanceerd klinken. ik kan me voorstellen dat met een andere top hij heel anders klinkt maar ik heb inet te klagen. de top over een marshall 4x12 vind ik toruwe4ns niet klinken.

Nocki

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 18:20
wat is het verschil dan tussen die bedrock cab en de marshall 4x12?

Nocki
31 oktober 2005, 18:22
nou een master volume knijpt in principe het geluid af voor de eindtrap

vind het geen uitleg


wat is het verschil dan tussen die bedrock cab en de marshall 4x12?

in de bedrock zit 1 12" speaker en in de marshall zitten er 4. volume is anders (inhoud) en e zitten andere speakers in.

dde 1x12 klinkt beter en strakke en gedefinieerd en de amrshall 4x21 klinkt erg koud.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 18:57
nou een master volume knijpt in principe het geluid af voor de eindtrap

vind het geen uitleg



Nee niet ls een mastervolume. want een master volume is echt het volume van de eindtrap en deze gaat heel erg hard. ik knijp eigenlijk het geluid af voor de eindtrap. de eindtrap/mastervolume gaat helemaal open!
...

ik denk dat het allemaal wel voor zich spreekt nocki...

Harry
31 oktober 2005, 21:01
kunnen jullie het voor deze sukkel even uitleggen? Ik heb voorlopig ook niet de gelegendheid om het uit te proberen....

Nocki
31 oktober 2005, 21:13
mijn verhaal zoals ik het weet. dit kan natuurlijk mis zijn.

lang heel lang geleden waren er 1 kanalige amps. deze werkten op buizen. heel leuk zolang je niet te hard speelde want dan overstuurden ze.
een aantal mensen vond dat geluid wel mooie en gin juist zorgen dat die dingen overstuurden. en het rock geluidje was geboren. helaas moest die amp wel heel erg hard om m zover te krijgen dat ie over zn nek ging en ging vervormen. daarom is er op het eindgedeelte van de versterker een volume knop gedaan. dit betekende dat je heel hard kon insturen en je kon zorgen dat het volume toch niet te gek werd. helaas niet echt een super oplossing omdat een amp die zachtjes gaat inboet aan kwaliteid van het geluid. maar verder wel een goede oplossing.

later kwamen er meer kanalige amps met vershillende kanelen dus. hier werd een kanaal toegevoegd en het master volume was hier belangrijk omdat je het uiteindelijke volume van de versterker naar beneden kon krijgen. op deze manier kan je dus de kanalen goed inregelen en het volume beter onder de knie krijgen. dit is volgens mij een mastervolume.

wat wij gaan doen is mischien te zien als een master volume maar is hetniet omdat het niks te maken heeft met de eindtrap. sterker nog we gaan het preamp volume dichtknijpen wat we juist niet willen doen. maar hierdoor gaat wel de eindtrap lekker hard. dit is een beetje het verhaal. voor beide valt wat te zeggen maar dit is wat mij geleerd is en wat ik kan zeggen over het verkrijgen van een bepaald geluid.

Nocki

Harry
31 oktober 2005, 21:31
juist ja, ben nu wel erg benieuwd hoe dat klinkt. Toch maar even de boel op z'n kop zetten hier..... :wink:

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:27
mijn verhaal zoals ik het weet. dit kan natuurlijk mis zijn.

lang heel lang geleden waren er 1 kanalige amps. deze werkten op buizen. heel leuk zolang je niet te hard speelde want dan overstuurden ze.
een aantal mensen vond dat geluid wel mooie en gin juist zorgen dat die dingen overstuurden. en het rock geluidje was geboren. helaas moest die amp wel heel erg hard om m zover te krijgen dat ie over zn nek ging en ging vervormen. daarom is er op het eindgedeelte van de versterker een volume knop gedaan. dit betekende dat je heel hard kon insturen en je kon zorgen dat het volume toch niet te gek werd. helaas niet echt een super oplossing omdat een amp die zachtjes gaat inboet aan kwaliteid van het geluid. maar verder wel een goede oplossing.

later kwamen er meer kanalige amps met vershillende kanelen dus. hier werd een kanaal toegevoegd en het master volume was hier belangrijk omdat je het uiteindelijke volume van de versterker naar beneden kon krijgen. op deze manier kan je dus de kanalen goed inregelen en het volume beter onder de knie krijgen. dit is volgens mij een mastervolume.

wat wij gaan doen is mischien te zien als een master volume maar is hetniet omdat het niks te maken heeft met de eindtrap. sterker nog we gaan het preamp volume dichtknijpen wat we juist niet willen doen. maar hierdoor gaat wel de eindtrap lekker hard. dit is een beetje het verhaal. voor beide valt wat te zeggen maar dit is wat mij geleerd is en wat ik kan zeggen over het verkrijgen van een bepaald geluid.

Nocki

heel mooi lang betoog, maar laat ik even een plaatje posten wat het allemaal overbodig maakt :)

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/mastervolume.jpg

komt uit het schema van een jcm800 voorversterker, en dat is representatief voor vrijwel alle andere versterkers met master volume.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:28
mijn verhaal zoals ik het weet. dit kan natuurlijk mis zijn.

lang heel lang geleden waren er 1 kanalige amps. deze werkten op buizen. heel leuk zolang je niet te hard speelde want dan overstuurden ze.
een aantal mensen vond dat geluid wel mooie en gin juist zorgen dat die dingen overstuurden. en het rock geluidje was geboren. helaas moest die amp wel heel erg hard om m zover te krijgen dat ie over zn nek ging en ging vervormen. daarom is er op het eindgedeelte van de versterker een volume knop gedaan. dit betekende dat je heel hard kon insturen en je kon zorgen dat het volume toch niet te gek werd. helaas niet echt een super oplossing omdat een amp die zachtjes gaat inboet aan kwaliteid van het geluid. maar verder wel een goede oplossing.

later kwamen er meer kanalige amps met vershillende kanelen dus. hier werd een kanaal toegevoegd en het master volume was hier belangrijk omdat je het uiteindelijke volume van de versterker naar beneden kon krijgen. op deze manier kan je dus de kanalen goed inregelen en het volume beter onder de knie krijgen. dit is volgens mij een mastervolume.

wat wij gaan doen is mischien te zien als een master volume maar is hetniet omdat het niks te maken heeft met de eindtrap. sterker nog we gaan het preamp volume dichtknijpen wat we juist niet willen doen. maar hierdoor gaat wel de eindtrap lekker hard. dit is een beetje het verhaal. voor beide valt wat te zeggen maar dit is wat mij geleerd is en wat ik kan zeggen over het verkrijgen van een bepaald geluid.

Nocki

heel mooi lang betoog, maar laat ik even een plaatje posten wat het allemaal overbodig maakt :)

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/mastervolume.jpg

komt uit het schema van een jcm800 voorversterker, en dat is representatief voor vrijwel alle andere versterkers met master volume.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:28
mijn verhaal zoals ik het weet. dit kan natuurlijk mis zijn.

lang heel lang geleden waren er 1 kanalige amps. deze werkten op buizen. heel leuk zolang je niet te hard speelde want dan overstuurden ze.
een aantal mensen vond dat geluid wel mooie en gin juist zorgen dat die dingen overstuurden. en het rock geluidje was geboren. helaas moest die amp wel heel erg hard om m zover te krijgen dat ie over zn nek ging en ging vervormen. daarom is er op het eindgedeelte van de versterker een volume knop gedaan. dit betekende dat je heel hard kon insturen en je kon zorgen dat het volume toch niet te gek werd. helaas niet echt een super oplossing omdat een amp die zachtjes gaat inboet aan kwaliteid van het geluid. maar verder wel een goede oplossing.

later kwamen er meer kanalige amps met vershillende kanelen dus. hier werd een kanaal toegevoegd en het master volume was hier belangrijk omdat je het uiteindelijke volume van de versterker naar beneden kon krijgen. op deze manier kan je dus de kanalen goed inregelen en het volume beter onder de knie krijgen. dit is volgens mij een mastervolume.

wat wij gaan doen is mischien te zien als een master volume maar is hetniet omdat het niks te maken heeft met de eindtrap. sterker nog we gaan het preamp volume dichtknijpen wat we juist niet willen doen. maar hierdoor gaat wel de eindtrap lekker hard. dit is een beetje het verhaal. voor beide valt wat te zeggen maar dit is wat mij geleerd is en wat ik kan zeggen over het verkrijgen van een bepaald geluid.

Nocki

heel mooi lang betoog, maar laat ik even een plaatje posten wat het allemaal overbodig maakt :)

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/mastervolume.jpg

komt uit het schema van een jcm800 voorversterker, en dat is representatief voor vrijwel alle andere versterkers met master volume.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 22:31
jouw eerste 2 alinea's kloppen trouwens wel, die laatste alleen niet...

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 23:02
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600aschematic.jpg

kheb wat verder gezocht en bovenstaand schema gevonden van de bedrock 600... het verbaast mij een beetje dat het hier gaat om gewoon weer een marshall variatie voorversterker (3 gain stages+een cathode follower met de tone stack daarachteraan).

wat ik uit het vage schema kan opmaken is dat wanneer je de (solid state aangestuurde) fx loopt gebruikt, de transistors in dat circuit mee gaan spelen, terwijl die anders niet in je signaalketen zitten. Blijkbaar heeft dat een positief effect op de sound.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 23:02
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600aschematic.jpg

kheb wat verder gezocht en bovenstaand schema gevonden van de bedrock 600... het verbaast mij een beetje dat het hier gaat om gewoon weer een marshall variatie voorversterker (3 gain stages+een cathode follower met de tone stack daarachteraan).

wat ik uit het vage schema kan opmaken is dat wanneer je de (solid state aangestuurde) fx loopt gebruikt, de transistors in dat circuit mee gaan spelen, terwijl die anders niet in je signaalketen zitten. Blijkbaar heeft dat een positief effect op de sound.

Negative K3 fan
31 oktober 2005, 23:08
hij is technisch gezien ook een stuk minder 'vox' dan ik had verwacht, fixed bias, wel tegenkoppeling, meer een marshall achtige voortrap en PI.

BeeJee
1 november 2005, 00:28
Ik heb de 652 combo, en gebruik deze in een blues-bandje, heerlijk clean kanaal. Werkt echt geweldig met een tubescreamer.
Ook voor mij geldt, dat het overdrivekanaal me niet zo heel veel doet (te droog en korrelig naar mijn smaak). Staat bij mij ingeregeld als een soort semi-clean.
Ze zijn inderdaad superdynamisch en laten je echt spelen met het geluid. Ik vind deze serie echt een koopje, voor het clean wat je krijgt.
Morgen repetitie, ook maar eens het effectloop-foefje proberen 8-)

Deze serie Bedrocks is ook totaal niet op vox gebaseerd. Enige overeenkomst is zo'n beetje dat ze beiden op el84 draaien, en dat zowel vox als bedrock een geweldig clean hebben :-D :-D. De 600 serie is klasse a/b.
Bedrock heeft wel een andere serie gemaakt, die klasse A was en wel op Vox gebaseerd is.

Nocki
1 november 2005, 13:47
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600aschematic.jpg

kheb wat verder gezocht en bovenstaand schema gevonden van de bedrock 600... het verbaast mij een beetje dat het hier gaat om gewoon weer een marshall variatie voorversterker (3 gain stages+een cathode follower met de tone stack daarachteraan).

wat ik uit het vage schema kan opmaken is dat wanneer je de (solid state aangestuurde) fx loopt gebruikt, de transistors in dat circuit mee gaan spelen, terwijl die anders niet in je signaalketen zitten. Blijkbaar heeft dat een positief effect op de sound.


hij is technisch gezien ook een stuk minder 'vox' dan ik had verwacht, fixed bias, wel tegenkoppeling, meer een marshall achtige voortrap en PI.


Ok... het iseen namaak vox eindtrap en namaak marshall preamp... hij klinkt super en ik heb helemaal niks metmarshall maar deze amp klinkt heel goed.

Negk3fan ik raad je het volgende aan:

1 ga in de politiek
2 neem een bureau baan.

theorie is voor jou erg belangijk. mocht je ooit de amp willen horen om te kijken of tekening en het geluid overeen komen ben je welkom.

Nocki

Harry
1 november 2005, 14:37
deze versterkers klinken beter dan welke marshall ook die ik ooit heb gehoord. Dus ze hebben er toch iets leuks mee weten te doen.

En Lennart heeft over die van mij gespeeld, dus die kent 'm wel.

Negative K3 fan
1 november 2005, 14:39
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600aschematic.jpg

kheb wat verder gezocht en bovenstaand schema gevonden van de bedrock 600... het verbaast mij een beetje dat het hier gaat om gewoon weer een marshall variatie voorversterker (3 gain stages+een cathode follower met de tone stack daarachteraan).

wat ik uit het vage schema kan opmaken is dat wanneer je de (solid state aangestuurde) fx loopt gebruikt, de transistors in dat circuit mee gaan spelen, terwijl die anders niet in je signaalketen zitten. Blijkbaar heeft dat een positief effect op de sound.


hij is technisch gezien ook een stuk minder 'vox' dan ik had verwacht, fixed bias, wel tegenkoppeling, meer een marshall achtige voortrap en PI.


Ok... het iseen namaak vox eindtrap en namaak marshall preamp... hij klinkt super en ik heb helemaal niks metmarshall maar deze amp klinkt heel goed.

Negk3fan ik raad je het volgende aan:

1 ga in de politiek
2 neem een bureau baan.

theorie is voor jou erg belangijk. mocht je ooit de amp willen horen om te kijken of tekening en het geluid overeen komen ben je welkom.

Nocki

haha het groeit meneer boven het hoofd en opeens begin je met persoonlijke aanvallen richting mij... vind ik wel een beetje kinderachtig hoor.

Negative K3 fan
1 november 2005, 14:39
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600aschematic.jpg

kheb wat verder gezocht en bovenstaand schema gevonden van de bedrock 600... het verbaast mij een beetje dat het hier gaat om gewoon weer een marshall variatie voorversterker (3 gain stages+een cathode follower met de tone stack daarachteraan).

wat ik uit het vage schema kan opmaken is dat wanneer je de (solid state aangestuurde) fx loopt gebruikt, de transistors in dat circuit mee gaan spelen, terwijl die anders niet in je signaalketen zitten. Blijkbaar heeft dat een positief effect op de sound.


hij is technisch gezien ook een stuk minder 'vox' dan ik had verwacht, fixed bias, wel tegenkoppeling, meer een marshall achtige voortrap en PI.


Ok... het iseen namaak vox eindtrap en namaak marshall preamp... hij klinkt super en ik heb helemaal niks metmarshall maar deze amp klinkt heel goed.

Negk3fan ik raad je het volgende aan:

1 ga in de politiek
2 neem een bureau baan.

theorie is voor jou erg belangijk. mocht je ooit de amp willen horen om te kijken of tekening en het geluid overeen komen ben je welkom.

Nocki

haha het groeit meneer boven het hoofd en opeens begin je met persoonlijke aanvallen richting mij... vind ik wel een beetje kinderachtig hoor.

Nocki
1 november 2005, 14:59
Nou. ik lees wel vaker posts van je en dit is de eerst ekeer at je het in een topic van mij doet. natuurlijk begin ik tegen jou want je bet de eerste met kritiek zonder duidelijk te maken hoe en wat. ik wacht nog steeds op iets wat niet te weerleggen valt. tot nu toe heb ik nog niks gehoord van je wat echt hout snijdt en ik daag je dus uit. aanvallen op je persoon doe ik niet maar ik daag je echt uit iets te zeggen. ik weet nog datje hier net was nu denk ik een jaar of 3 terug en geen verstand had van amp en wat dan ook. nu ben je wat verder en heb je een eigen ampje gemaakt. toch heb ik het gevoel dat je wel met technische woorden slingert maar niet echt weet wat er achter zit. je komt met een negatieve toon en ik wil gewoon een onderbouwt argument.

Nocki

Negative K3 fan
1 november 2005, 15:35
ok sorry, maar ik ben hier ook niet degene die vol overtuiging de werking van een master volume predikt, terwijl het werkelijk nergens op slaat... gebasseerd op vage aannames en niet op feiten. Jij wil dat ik je de feiten aandraag, maar als ik het zou moeten uitleggen zou het een gigantisch lange post worden daarom heb ik dat plaatje van een master volume maar gepost. Als je nou zelf eens probeert te begrijpen wat ik daarmee heb bedoeld schiet je al een stuk verder op.

overigens ben ik bekend met de bedrock 600 (die van harry), ik was er zelfs heel erg van onder de indruk! het schema verbaasde mij omdat ik wat anders had verwacht. Het schema maakte mij duidelijk dat de uiteindelijke sound compleet anders kan zijn, ook al wordt er gebruik gemaakt van nagenoeg dezelfde technieken. Niet zozeer het feit dat ik van theorie hou, maar de voorbeelden van pratijk vs. theorie die in dit topic naar boven zijn gekomen kunnen me best wel fascineren.


om even terug te gaan naar de eigenlijke discussie: jij haalde in jouw lange post op de tweede pagina een paar veronderstellingen naar boven die niet juist zijn en daar berustte jij de argumentatie van je eerdere posts in verdediging tot de mijne uit... ik zal de betreffende alinea nog even quoten:
wat wij gaan doen is mischien te zien als een master volume maar is hetniet omdat het niks te maken heeft met de eindtrap. sterker nog we gaan het preamp volume dichtknijpen wat we juist niet willen doen. maar hierdoor gaat wel de eindtrap lekker hard. dit is een beetje het verhaal. voor beide valt wat te zeggen maar dit is wat mij geleerd is en wat ik kan zeggen over het verkrijgen van een bepaald geluid.

meteen in de eerste zin stel je al dat een master volume alleen te maken heeft met de eindtrap... nogal een vage bewering waaruit ik kan opmaken dat jij de werking van een master volume niet geheel begrijpt. Ook stel je in de eerste zin dat het 'dichtknijpen van' het preamp volume iets anders is dan een master volume, wat ik hier op aan te merken heb is dat 'dichtknijpen van' een behoorlijk vage verwoording van een technisch redelijk simpel iets is.

Uit de zin hierna blijkt ook dat je stelt dat het volume dichtknijpen van de preamp ervoor zorgt dat de eindtrap lekker hard gaat, wat gewoon niet waar is. De eindtrap gaat juist zacht doordat het preamp volume wordt beperkt.

Wat ik in mijn latere posts heb gezegd is dat ik aan de hand van het schema niet ontken dat jouw methode van het doorlussen van de fx loop een verandering van het geluid van de versterker teweegbrengt. Ik draag hier namelijk een andere, meer technische en naar ik aanneem ook correcte verklaring voor die verklaart waarom jij het geluid beter ervaart. Jij wil deze verklaring alleen niet aannemen, waarschijnlijk omdat je hem niet begrijpt, niet dat je dom bent, maar waarschijnlijk door mijn kromme verwoordingen.

ik hoop dat je nu meer snapt van wat ik met mijn posts heb bedoeld in dit topic!

Negative K3 fan
1 november 2005, 15:36
dubbel

Negative K3 fan
1 november 2005, 15:36
driedubbel

Negative K3 fan
1 november 2005, 15:40
danmn er staan echt een paar hele scheve zinnen in die post... maargoed hij is denk ik nog wel begijpelijk.

nog 1 toevoeging: het afknijpen van het volume van de preamp IS een master volume, hoe je het ook wendt of keert.

renier
1 november 2005, 15:58
http://carcino.gen.nz/images/image.phpi/463c5922/arguing.jpg?cb=1115204527

SimonS
1 november 2005, 16:20
ik snap de reactie van Nocki niet :-?

Nocki
1 november 2005, 16:54
Mischien is mijn reactie ook wel te overdreven. Hierbij mijn excusses.

Al met al blijf ik blij met de amp. ik heb m al 2 dagen en nog geen verkoop woede gevoeld. sterker nog. Ik heb eens voorzichtig geinformeerd naar een vacature bij "shadows" band... :-)

Nocki

Orpheo
1 november 2005, 16:54
neej, ik snap nocki's reactie ook niet. lennart post alleen wat gezwam (wel interessant maar ok :D :D) over amps, en over hoe t gemaakt is, en nocki denkt dat t persoonlijk is en gaat daarop in de aanval. ach, kinderachtig. maar goed. vergissen is menselijk.

Negative K3 fan
1 november 2005, 16:59
Mischien is mijn reactie ook wel te overdreven. Hierbij mijn excusses.

Al met al blijf ik blij met de amp. ik heb m al 2 dagen en nog geen verkoop woede gevoeld. sterker nog. Ik heb eens voorzichtig geinformeerd naar een vacature bij "shadows" band... :-)

Nocki

gvd heb ik mn langste poist ooit getypt krijg ik zo'n lullige kutreactie :x :x :evil:












8-) :wink:

Negative K3 fan
1 november 2005, 17:00
Mischien is mijn reactie ook wel te overdreven. Hierbij mijn excusses.

Al met al blijf ik blij met de amp. ik heb m al 2 dagen en nog geen verkoop woede gevoeld. sterker nog. Ik heb eens voorzichtig geinformeerd naar een vacature bij "shadows" band... :-)

Nocki

gvd heb ik mn langste poist ooit getypt krijg ik zo'n lullige kutreactie :x :x :evil:












8-) :wink:

waayer
1 november 2005, 19:06
Hehe misschien is de politiek wel iets voor Nocki

gitaarhaantje
1 november 2005, 19:23
neej, ik snap nocki's reactie ook niet. lennart post alleen wat gezwam (wel interessant maar ok :D :D) :-? :???: over amps, en over hoe t gemaakt is, en nocki denkt dat t persoonlijk is en gaat daarop in de aanval. ach, kinderachtig. maar goed. vergissen is menselijk.

lekker belangrijk hoor.. ik denk dat toch de meeste mensen gewoon een amp willen die lekker klinkt en het niet belangrijk vinden waardoor die amp zo klinkt..... maar ja da's mijn mening.....

Orpheo
1 november 2005, 20:04
neej, ik snap nocki's reactie ook niet. lennart post alleen wat gezwam (wel interessant maar ok :D :D) :-? :???: over amps, en over hoe t gemaakt is, en nocki denkt dat t persoonlijk is en gaat daarop in de aanval. ach, kinderachtig. maar goed. vergissen is menselijk.

lekker belangrijk hoor.. ik denk dat toch de meeste mensen gewoon een amp willen die lekker klinkt en het niet belangrijk vinden waardoor die amp zo klinkt..... maar ja da's mijn mening.....

ok. kan. ik vind t wel leuk hoor, om te weten wat een amp nu goed laat klinken, of juist bagger. of waarom een vox ac30 zo godsgruwelijk hard kan, terwijl t toch " maar" 30 watt is. om maar iets te noemen.

Negative K3 fan
1 november 2005, 20:06
neej, ik snap nocki's reactie ook niet. lennart post alleen wat gezwam (wel interessant maar ok :D :D) :-? :???: over amps, en over hoe t gemaakt is, en nocki denkt dat t persoonlijk is en gaat daarop in de aanval. ach, kinderachtig. maar goed. vergissen is menselijk.

lekker belangrijk hoor.. ik denk dat toch de meeste mensen gewoon een amp willen die lekker klinkt en het niet belangrijk vinden waardoor die amp zo klinkt..... maar ja da's mijn mening.....

tja ik studeer dan ook niet voor niets technische natuurkunde, ik wil al vanaf jongs af aan weten: waarom???

Tupelo
1 november 2005, 20:18
neej, ik snap nocki's reactie ook niet. lennart post alleen wat gezwam (wel interessant maar ok :D :D) :-? :???: over amps, en over hoe t gemaakt is, en nocki denkt dat t persoonlijk is en gaat daarop in de aanval. ach, kinderachtig. maar goed. vergissen is menselijk.

lekker belangrijk hoor.. ik denk dat toch de meeste mensen gewoon een amp willen die lekker klinkt en het niet belangrijk vinden waardoor die amp zo klinkt..... maar ja da's mijn mening.....

ok. kan. ik vind t wel leuk hoor, om te weten wat een amp nu goed laat klinken, of juist bagger. of waarom een vox ac30 zo godsgruwelijk hard kan, terwijl t toch " maar" 30 watt is. om maar iets te noemen.

Ja, why is that in jip & janneke taal s.v.p.? :)

SimonS
2 november 2005, 10:25
Al met al blijf ik blij met de amp. ik heb m al 2 dagen en nog geen verkoop woede gevoeld. sterker nog. Ik heb eens voorzichtig geinformeerd naar een vacature bij "shadows" band... :-)

Nocki
vadsig zeg, ik wilde eerst eigenlijk wel die amp kopen :-? kheb dr nu steeds meer spijt van dat ik het niet heb gedaan :cry:

Kaboemba
2 november 2005, 11:16
He Nocki gefeliciteerd echt een heel mooi ding, had hem ook op het oog maar ben toch voor deze gegaan was goedkoper en heel uniek :D :
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=65344

Maar al met al was dit een mooie tweede keus :wink:

Btw die gqast die dat ding te koop had, wat een onduidelijk figuur zeg.
De advertentie stond overal met verschillende prijzen, 1 keer met een telefoonnummer maar de rest zonder.
In de mail hield die vast aan 550 euro terwijl hij ergens op internet al op 525 of 500 zat. Heel wazig allemaal.

Nocki
2 november 2005, 11:28
Bedankt,

hij leek idd wel wazig op het net. maar hij was gewoon heel zeken van wat hij wou en wat de amp waard was. hij was in real life ene hele fijne gast om eens mee te praten...

leuk m m ontmoet te hebben...

Nocki

Stitch
2 november 2005, 14:21
tja ik studeer dan ook niet voor niets technische natuurkunde, ik wil al vanaf jongs af aan weten: waarom???

haha jochie toch

Nocki
5 november 2005, 12:56
Over het cabinetje ben ik trouwens ook wel te spreken... mocht er iemand ooit nog eens tegen een aan lopen laat het dan weten. ilk wil er nog wel een...

Harry
5 november 2005, 15:54
ik heb er 2, kan ze helaas niet vaak gebruiken. Dat knalt joh!! Succes met je zoektocht, het is het waard.

Nocki
5 november 2005, 16:37
ja ik wil er ook 2. kan ik ze bij mn andere stack gebruiken!!!!

Heb net even alles met "muscle" afgedaan en nu is tie weer wit... ik dacht dat ie zwart was... :-)



Nocki