PDA

View Full Version : Splitsen van een SH-4 (JB)-model humbucker



hansoonk
31 oktober 2005, 09:24
Gister heb ik een Jag-stang op de kop getikt en wil het brugelement vervangen (al veel over gelezen). Ik wil even voorop stellen dat ik niet persé een echte Kurt Cobain-gitaar wil, maar iets veelzijdigs als back-up mijn oude Mustang. Hij mag daarbij wel iets vetter worden dan mijn Mustang die vooral lekker bijt (wat een taal!).

Ik heb zelf al een goede ervaring met de SH-4 op brug in een oude Epiphone van me (inmiddels al lang en breed verkocht) en lees ook dat de SH-4 voor de Jagstang wordt aanbevolen.

En dan nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met het splitsen van een SH-4? Heb je dan weer echt volwaardige en felle single-coil op brug? Of is het een geluidje erbij, waar je in de prakijk toch geen gebruik van maakt.

pimmetje
31 oktober 2005, 10:30
Ik heb een JB splitsbaar bij de brug in een jaren 70 Ibanez LP-kloontje. Het geluid is gewoon bruikbaar. Je moet er wel rekening mee houden dat-ie gesplitst echt wel wat minder output geeft dan als hum, maar er valt zeker mee te werken.

hansoonk
4 november 2005, 10:35
Hoi bedankt! Gisteren de gitaar flink misbruikt op hoger geluidsniveau in de oefenruimte en was aangenaam verrast (temeer omdat zoveel negatiefs wordt geschreven over de Jag-stang). Zaterdag nog even uitproberen in een jamsessie. Als ik tot de conclusie kom dat het een blijvertje is gooi ik er de SH-4 in. Met de twee Mustang-switches is die waarschijnlijk wel zo te solderen dat een coil-split mogelijk is, terwijl de huidige in/uit-fase mogelijkheid behouden blijft.