PDA

View Full Version : Pedalendag 4: de overdrives



jpb
31 oktober 2005, 09:03
test

jpb
31 oktober 2005, 09:26
Wat mij het meest opviel is dat er eigenlijk geen slechte pedalen bijzaten; de verschilklen waren daarom niet zo groot IMO.
Toppers voor mij waren:
- De Barber LTD: mooie lichte OD met heel subtiele mid-hump; klonk meteen goed
- OCD: Transparant en zonder compressie: 'In your face' dus maar klonk absoluut niet rasperig en/of icepicky. Als CB klonk 'ie ook mooi open. Lives up to the hype!
- Mig-Boost: Zou ik wel wat langer mee willen spelen: van clean naar fuzzachtig + toggle switches; vooral Remco's Burny klonk er heel lekker bij.
- Hotcake: Heel fijn! Viel me vooral op toen 'ie bij de modulatie shoot-out stond.

Die twee pedalen na de LTD en die Diamond vond ik prima maar niet geweldig

De verschillen tussen de TS9's niet heel groot; mischien moet je er langer mee spelen (of ik heb niet goed opgelet :( ). Blijft basic pedaal met klassieke sound IMO.

Droffie
31 oktober 2005, 10:06
De verschillen tussen de TS9's niet heel groot; mischien moet je er langer mee spelen (of ik heb niet goed opgelet :( ). Blijft basic pedaal met klassieke sound IMO.

Mee eens. Ik dacht dat 't aan mij lag dat ik niet veel verschil hoorde. Mod of geen mod, het gaat om kleine verschillen.

robzilla
31 oktober 2005, 10:08
De verschillen tussen de TS9's niet heel groot; mischien moet je er langer mee spelen (of ik heb niet goed opgelet :( ). Blijft basic pedaal met klassieke sound IMO.

Mee eens. Ik dacht dat 't aan mij lag dat ik niet veel verschil hoorde. Mod of geen mod, het gaat om kleine verschillen.

Die bass mod was wel goed moet ik zeggen, die maakte het geheel flink wat vetter. Ik vind het standaard pedaal niet zo heeeeel erg tof maar de bassmod doet veel goed.. :)

Robbert
31 oktober 2005, 20:46
Ik persoonlijk vond de Hotcake beter of lekkerder klinken dan de OCD op de Tremolux. Jezus wat een pedaal is dat zeg en ook nog verdomde lekker met die grote flanger :D

Was niet heel kapot van die Catalinbread pedalen...

Mitch
31 oktober 2005, 23:03
Ik heb ze allebei wel eens lekkerder gehoord op andere amps, maar ook mijn voorkeur gaat uit naar de boosts van Catalinbread. Er staat er niet voor niets één in mijn kist :)
Anyway, voor mijn gevoel had er nog wel een amp bij kunnen staan om de overdrives te testen. Het klinkt allemaal zó anders in andere combinaties.....zelfs zo'n shootout zegt soms weinig.

Mijn voorkeur gaat er denk ik naar uit om volgende keer iets bescheidener shootouts te houden, presentaties van bijzondere of nieuwe pedalen en dan juist wat meer totale setups neer te zetten, zoals die van Lucky, Marc, en mij stonden. Lijkt me toch wat zinniger.

robzilla
31 oktober 2005, 23:12
Ik heb ze allebei wel eens lekkerder gehoord op andere amps, maar ook mijn voorkeur gaat uit naar de boosts van Catalinbread. Er staat er niet voor niets één in mijn kist :)
Anyway, voor mijn gevoel had er nog wel een amp bij kunnen staan om de overdrives te testen. Het klinkt allemaal zó anders in andere combinaties.....zelfs zo'n shootout zegt soms weinig.

Mijn voorkeur gaat er denk ik naar uit om volgende keer iets bescheidener shootouts te houden, presentaties van bijzondere of nieuwe pedalen en dan juist wat meer totale setups neer te zetten, zoals die van Lucky, Marc, en mij stonden. Lijkt me toch wat zinniger.

Ja is opzich wel waar. Na 20 od's gehoord te hebben raak je de weg wel kwijt, en dan heb ik het nog niet eens over verschillende amps..

Ik heb de Catalinbread boosts niet gehoord, opzich wel jammer..

Mitch
31 oktober 2005, 23:16
Ze stonden testklaar in ruimte twee:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag4/exar%20cat.jpg

:(

fullorder
1 november 2005, 00:59
Ze stonden testklaar in ruimte twee:

:(

dat is dus typisch het gebrek aan tijd dat je hebt op zo'n dag. er is zoveel uit te proberen, je bevindt je in een waar effectenwalhalla en het lukt bij lange na niet om alles op je gemak uit te proberen.

zullen we volgende keer een pedalenweekend houden? :D
huisje op de heide afhuren, slaapzakken mee...

Lucky
1 november 2005, 06:34
Ze stonden testklaar in ruimte twee:

:(

dat is dus typisch het gebrek aan tijd dat je hebt op zo'n dag. er is zoveel uit te proberen, je bevindt je in een waar effectenwalhalla en het lukt bij lange na niet om alles op je gemak uit te proberen.

zullen we volgende keer een pedalenweekend houden? :D
huisje op de heide afhuren, slaapzakken mee...

Niet eens zo'n slecht idee...Maar dan wel drie huisjes aub...
Mark&Mitch en DH&Paris.... ik bedoel.... dat prille geluk dat moet je ook een beetje privacy gunnen.

oooooh de romantiek...snif snif

http://romantic-cottages.co.nz/assets/images/autogen/a_logo-Romantic-Cottages2.jpg

marc_o
1 november 2005, 11:08
Gezellig!!!

Inderdaad volgende shootout houden met een Fender(achtige) versterker en een marshall (achtige) versterekr (oftewel een mooie Rivera bijvoorbeeld, hahaha!
Wanneer de eigenaar dan aangeeft waar en hoe hij 'm zelf gebruikt ben je al een eind op weg.




Remco!!!! Ben je al aan het solderen????

Droffie
1 november 2005, 11:37
Gezellig!!!

Inderdaad volgende shootout houden met een Fender(achtige) versterker en een marshall (achtige) versterekr (oftewel een mooie Rivera bijvoorbeeld, hahaha!
Wanneer de eigenaar dan aangeeft waar en hoe hij 'm zelf gebruikt ben je al een eind op weg.

Mee eens. Vond ik op de OD shootout erg tof om te horen, van wie 't pedaal was en hoe hij 'm gebruikt en met welke gear.
Dat geeft veel info.
goed concept voor een volgende keer. Ook misschien een goed idee 2 testers, 1 single coil en 1 humbucker gitaar te laten spelen. Zodat je nog meer vergelijk hebt. Nu was alles op een Telecaster, dat vond ik persoonlijk wel jammer.

Uchison
1 november 2005, 11:47
Aangezien ik weg moest.... :-? .....hoe was de Fulldrive 2 ten opzichte van al het andere?

Speeddemon
1 november 2005, 12:06
Remco!!!! Ben je al aan het solderen????
Ja, maar nog niet voor jou. :(

[HEMA-achtige dames-stem]
"Er zijn nog 5 wachtenden voor u."

Dano
Bieke (HCFX)
Dreammachine
Tujuh
Bob v. Dinther.

Maar 't duurt sowieso nog wel effe voordat ik m'n volgende batch MiG*Boosts maak. Heb de meeste onderdelen wel, maar printjes moeten opnieuw ontworpen worden en de behuizingen zijn momenteel niet leverbaar.

Mitch
1 november 2005, 13:15
Ook misschien een goed idee 2 testers, 1 single coil en 1 humbucker gitaar te laten spelen. Zodat je nog meer vergelijk hebt. Nu was alles op een Telecaster, dat vond ik persoonlijk wel jammer.

Dat was ook een beetje de bedoeling, maar gebeurde maar gedeeltelijk (remco deed het wel). Ah joh, volgende keer gewoon assertiever zijn en je eigen LP inprikken :)

Over de amps: ik wilde niet mijn eigen amp meepakken, ondanks dat ik nu in tegenstelling tot de vorige keren wél een lekkere amp heb die puik op OD's reageert :D
Maar feit is gewoon dat er een hoop OD's meer gericht zijn op Fender/Fender setups.
Als we volgende keer wat kleinere shootouts houden kunnen we bijvoorbeeld een single coil/Fender en humbucker/EL34 rondje houden.
Zo worden we iedere keer weer professioneler !

marc_o
1 november 2005, 13:32
Remco!!!! Ben je al aan het solderen????
Ja, maar nog niet voor jou. :(

[HEMA-achtige dames-stem]
"Er zijn nog 5 wachtenden voor u."

Dano
Bieke (HCFX)
Dreammachine
Tujuh
Bob v. Dinther.

Maar 't duurt sowieso nog wel effe voordat ik m'n volgende batch MiG*Boosts maak. Heb de meeste onderdelen wel, maar printjes moeten opnieuw ontworpen worden en de behuizingen zijn momenteel niet leverbaar.

Ik vraag niet om excuusjes, maar om een PEDAAL!!!!!
Solderen hoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



:)

Einzeln
1 november 2005, 13:37
Gezellig!!!

Inderdaad volgende shootout houden met een Fender(achtige) versterker en een marshall (achtige) versterekr (oftewel een mooie Rivera bijvoorbeeld, hahaha!
Wanneer de eigenaar dan aangeeft waar en hoe hij 'm zelf gebruikt ben je al een eind op weg.




Remco!!!! Ben je al aan het solderen????

En als ik zo brutaal als nieuweling op dit forum mag zijn, een vox.

Droffie
1 november 2005, 13:53
Dat was ook een beetje de bedoeling, maar gebeurde maar gedeeltelijk (remco deed het wel). Ah joh, volgende keer gewoon assertiever zijn en je eigen LP inprikken :)

Ik stond nog te twijfelen om 't te doen maar vond dat als nieuweling op dat moment niet gepast. Volgende keer zal ik 't doen, echt waar... :D

Quink
1 november 2005, 14:00
En als ik zo brutaal als nieuweling op dit forum mag zijn, een vox.

Tsja, als je zo vriendelijk wil zijn om de Vox te verzorgen, mag je zeker zo brutaal zijn om dit voor te stellen. :wink:

En welkom op het forum!

(Kijk ook wel eens rond op HC, daar zie ik de naam ook wel eens langskomen, neem aan dat je dezelfde bent?)

Einzeln
1 november 2005, 15:35
En als ik zo brutaal als nieuweling op dit forum mag zijn, een vox.

Tsja, als je zo vriendelijk wil zijn om de Vox te verzorgen, mag je zeker zo brutaal zijn om dit voor te stellen. :wink:

En welkom op het forum!

(Kijk ook wel eens rond op HC, daar zie ik de naam ook wel eens langskomen, neem aan dat je dezelfde bent?)

Inderdaad!
Wanneer wordt er weer zo'n dag gearganiseerd? Lijkt me leuk.

gvink
1 november 2005, 15:41
Er wordt in januari een gearmeeting in Almere georganiseerd.. Staat wat over in 'off topic'...

Quink
1 november 2005, 15:56
Wanneer wordt er weer zo'n dag gearganiseerd? Lijkt me leuk.

Ja, je hebt hem net gemist vrees ik. Moet je ook maar niet zo veel op van die rare buitenlandse forums rondhangen. :D De volgende pedalendag zal nog wel een tijdje op zich laten wachten. Zoals Gvink al aangaf is er in januari wel een algemene gitaarnet dag. Maar denk dat de nadruk daar meer zal liggen op gitaren, versterkers en zo denk ik.

marc_o
2 november 2005, 11:15
Wat me toch weer opviel was dat een berg pedalen allemaal hetzelfde willen nadoen, maar daardoor indentiteit verliezen en dat veel van dat spul gewoonweg erg duur is.

Ik keek net weer eens op de site van Okko

www.stompbox.de[url]

en steeds valt me op dat echt niemand een Diablo heeft, terwijl die gewoon écht goed klinken. Niet heel goedkoop, maar custom gemaakt naar jou eigen wensen waarbij wordt uitgegaan van één basismodel, maar waar ze gerust kanalen en gains aan toevoegen. Goed voorbeeld is hoe ze een Orangetop die op volle kracht blaast erg goed namaken in een A/B test.

Wie weet bestel ik er zelf eens eentje.

Rock&Roll
2 november 2005, 11:22
vreemd, ik heb een okko diablo en hoewel het een erg goed pedaal is, kan ik er nooit echt mijn sound uitkrijgen. Ik zit er zelfs over te denken om hem weg te doen daarom. De okko is tot in de details instelbaar en heeft een vrij eigen sound, maar juist die veelzijdigheid is wat mij een beetje van de kaart brengt. Ik heb misschien liever een pedaal met maar een paar knoppen...



:cool:

Mitch
2 november 2005, 11:40
Welkom Nico ! Verwacht over ongeveer een half jaartje een vijfde editie.

fullorder
2 november 2005, 13:33
Welkom Nico ! Verwacht over ongeveer een half jaartje een vijfde editie.

en dan een weekend lang met z'n allen op een boerderij in the middle of nowhere! :D

Mitch
2 november 2005, 13:59
Ik bel Centerparcs vast, of ze ook geïsoleerde huisjes hebben 8-)
Denk alleen niet dat het dan ook weer gratis is ...
:seriousf:

robzilla
2 november 2005, 15:48
Wat me toch weer opviel was dat een berg pedalen allemaal hetzelfde willen nadoen, maar daardoor indentiteit verliezen en dat veel van dat spul gewoonweg erg duur is.

Ik keek net weer eens op de site van Okko

www.stompbox.de[url]

en steeds valt me op dat echt niemand een Diablo heeft, terwijl die gewoon écht goed klinken. Niet heel goedkoop, maar custom gemaakt naar jou eigen wensen waarbij wordt uitgegaan van één basismodel, maar waar ze gerust kanalen en gains aan toevoegen. Goed voorbeeld is hoe ze een Orangetop die op volle kracht blaast erg goed namaken in een A/B test.

Wie weet bestel ik er zelf eens eentje.



Gaaf ding he! Ik heb hem nog nooit gehoord maar hij lijkt me wel erg goed :)

Einzeln
4 november 2005, 10:10
http://www.acys-lounge.de/soundfiles/agl_sf_diablo_02.mp3

Quink
4 november 2005, 22:14
Of:

http://stompbox.de/sounds_e.shtml