PDA

View Full Version : Van Squier naar Fender



Doylemark
30 oktober 2005, 18:46
Ik heb al 7 jaar een squier (mijn eerste gitaartje) en kan onderdelen krijgen van een Fender gitaar. Het zijn allebij standaard gitaren en de bedoeling is dus om de stemmechanieken pickups enz. over te zetten van de squier naar de fender is dit mogelijk?

Orpheo
30 oktober 2005, 18:51
tis allicht mogelijk, maar waarom de moeite nemen? waarom niet gewoon een fender kopen? scheelt je een hoop frustraties en geld denk ik. en tijd.

Random_hero
30 oktober 2005, 18:52
Tuurlijk is het mogelijk, maar squiers zijn meestal niet van denderend hout gemaakt :/

Ganjaman
30 oktober 2005, 19:09
Tuurlijk is het mogelijk, maar squiers zijn meestal niet van denderend hout gemaakt :/
als ze al van echt hout zijn

Tjebbe
30 oktober 2005, 20:06
als ik het goed lees, wil hij juist de onderdelen van de squier op de body/hals (wrs) van de fender zetten. Niet dat dat veel verandert, aangezien de onderdelen van squier vaak ook niet geweldig zijn..

maar volgens mij is het wel mogelijk ja.

Ganjaman
30 oktober 2005, 20:07
o ok...
maar waarom zou je dat willen?
dat is net als dat je zegt: ik kan een ferrari enzo kopen zonder motor etc, en ik heb nog een oud eendje staan, kan ik ndie motor enzo daar ook inpleuren, waaaarom?!

Annuh
30 oktober 2005, 20:13
o ok...
maar waarom zou je dat willen?
dat is net als dat je zegt: ik kan een ferrari enzo kopen zonder motor etc, en ik heb nog een oud eendje staan, kan ik ndie motor enzo daar ook inpleuren, waaaarom?!

+1 haha! :-D

FruscianteFan
30 oktober 2005, 20:28
heuh..

Men neme een complete Squier Strat,
men neme de onderdelen van een Fender Strat,
en vervolgens wou je de onderdelen van je complete Squier op een Fender zetten waar je alleen maar de onderdelen van hebt? :???:

:amp:

Doylemark
30 oktober 2005, 20:34
ik zal jullie laten zien waarom. Ik zet er een foto bij en zoals ik al zei is het mijn eerste gitaar en wil er op blijven spelen maar bv de mechanieken wat verbeteren door er onderdelen van fender op te zetten.

al hier de foto



p.s.
Een nieuwe kopen kan wat moeilijk gaan want ik ben pas 16 en echt goed geld verdienen doe je dan nog niet haha :wink: http://images.sugababes.nl/user_pics/700/700731_b12cb81dad.jpg[img]

Doylemark
30 oktober 2005, 20:34
ik zal jullie laten zien waarom. Ik zet er een foto bij en zoals ik al zei is het mijn eerste gitaar en wil er op blijven spelen maar bv de mechanieken wat verbeteren door er onderdelen van fender op te zetten.

al hier de foto



p.s.
Een nieuwe kopen kan wat moeilijk gaan want ik ben pas 16 en echt goed geld verdienen doe je dan nog niet haha :wink: http://images.sugababes.nl/user_pics/700/700731_b12cb81dad.jpg

Ganjaman
30 oktober 2005, 20:36
t halve forum is zo oud als jij ongeveer schat ik, dus gewoon meer werken en minder aan andere zooi uitgeven :)

Doylemark
30 oktober 2005, 20:38
nogmaals
http://www.freewebs.com/deviils/67788%20(4).JPG

FruscianteFan
30 oktober 2005, 20:39
Ik zou zeggen: spaar alsnog voor een betere gitaar. Dat betekent niet dat je niet meer op je trouwe Squier kunt blijven spelen (ik betwijfel alleen of je dat dan nog wilt).

en hoezo, geen te weinig geld? Ik ben net 17, heb geen bijbaantje ofzo en ik ga binnenkort vrolijk een gitaar van 700 of 800 euro kopen :cool:

Doylemark
30 oktober 2005, 20:39
ok ik zal het proberen maar hier zit al leven in dus vandaar


enne opes hij deed ut wel

Doylemark
30 oktober 2005, 20:40
tja.. de een heeft misschien wat meer te besteden en het is niet dat ik alleen maar zo'n gitaar in me hoofd heb.
heb net een maand een takamine gekocht :razz:

Doylemark
30 oktober 2005, 20:42
oh en misschien was het niet helemaal duidelijk voor sommigen maar heb alleen onderdelen niet een complete fender! :cool:

Mufftin
30 oktober 2005, 23:14
volgens mij ben je ook flink met de schuurmachine bezig geweest :-D want dat ziet me er ff vet uit :-D

Doylemark
31 oktober 2005, 07:17
Ja iderdaad haha. Het begon allemaal met een paar krassen en vegen en onderhand is het een gitaar met littekens geworden. Maar fijn dat ik niet de enige ben die het mooi vind haha. Trouwens een beetje afgekeken van Walter Trout alleen is die gitaar van hem van optredens in rokerigge cafetjes zo geworden.... maar dat zou me te lang duren haha :-D

FruscianteFan
31 oktober 2005, 08:33
Om eerlijk te zijn: ik vind het niet zo'n geslaagde relic, het komt nogal onnatuurlijk over.

hansies
31 oktober 2005, 10:19
Tuurlijk is het mogelijk, maar squiers zijn meestal niet van denderend hout gemaakt :/
als ze al van echt hout zijn

ik heb al meer dan 20 jaar een squiertje en deze is van heeeeeel denderend degelijk echt hout, beter dan sommige fendertjes van nu.
:lol: :lol:

dejohan
31 oktober 2005, 11:24
Als de topicstarter fender onderdelen op z'n squier wil zetten vind ik dat hij dat zeker moet doen. Met name betere stemmechanieken en een paar redelijke pickups kunnen die gitaar serieus upgraden. En nee, het wordt zo geen echte fender, maar je bent ook niet zo veel geld kwijt, en hij kan lekker op z'n oude gitaar blijven spelen.
Let wel dat je niet teveel betaald voor de onderdelen.

Harry
31 oktober 2005, 12:35
Tuurlijk is het mogelijk, maar squiers zijn meestal niet van denderend hout gemaakt :/
als ze al van echt hout zijn

ik heb al meer dan 20 jaar een squiertje en deze is van heeeeeel denderend degelijk echt hout, beter dan sommige fendertjes van nu.
:lol: :lol:


ik ook, en ook beter dan de fenders van toen.

JCG
31 oktober 2005, 14:12
Ik zou zeggen: spaar alsnog voor een betere gitaar. Dat betekent niet dat je niet meer op je trouwe Squier kunt blijven spelen (ik betwijfel alleen of je dat dan nog wilt).

en hoezo, geen te weinig geld? Ik ben net 17, heb geen bijbaantje ofzo en ik ga binnenkort vrolijk een gitaar van 700 of 800 euro kopen :cool:

PBA?

Droffie
31 oktober 2005, 14:58
Tuurlijk is het mogelijk, maar squiers zijn meestal niet van denderend hout gemaakt :/
als ze al van echt hout zijn

ik heb al meer dan 20 jaar een squiertje en deze is van heeeeeel denderend degelijk echt hout, beter dan sommige fendertjes van nu.
:lol: :lol:


ik ook, en ook beter dan de fenders van toen.

+1 het hangt er helemaal vanaf uit welke periode de Squiers komen. De Japanse Squiers (JV en SQ serials, ook de latere E nummers) zijn kwalitatief heel goed. Doet niet onder voor, of overtreft in veel gevallen de Amerikanen... :roll:

Dirk W
31 oktober 2005, 15:20
Je hebt de squier affinity series, dan maken ze een squier van alder. Dat is hout dat fender ook nog regelmatig gebruikt.
Maar even on topic:
Moet alles echt van fender zijn? tis een beetje onzin misschien :p experimenteer wat zou ik zeggen. Wat wil je allemaal veranderen?
Stemmechanieken?
Brug?
Elementen?
potmeters?
switch?
slagplaat?
En je kunt ongetwijfeld meer doen. Het is sowieso leuk om het even te doen denk ik. Let wel op, de brug is een beetje lastig aangezien stratocaster namaak gitaren vaak een dunner body hebben. Dan heb je dus kans dat je tremelo er aan de achterkant uitsteekt (dat had ik toen ik het deed).
Stemmechanieken veranderen is erg aan te raden. Elementen ook. Een switch en 3 potmeters heb je voor een tientje dus dat kun je er misschien ook bij doen voor het leuk (ik denk niet dat het veel zal uitmaken).
En wil je echt alles fender hebben? Het is dus niet zo dat fender per definitie echt de beste onderdelen maakt hoor :-? . Je zou gerust wat kunnen experimenteren met wat dingen als stemmechanieken en elementen. Wordt je wijzer van en je komt altijd op iets beters uit.
Als je alles verbeterd zal je neck een zwak punt worden denk ik. Je zult de aktie niet lager kunnen zetten (=de snaren dichter op de neck zetten) en daardoor wordt het speelcomfort niet hoger.
Je zult wel minder vaak hoeven stemmen en een beter geluid hebben

FruscianteFan
31 oktober 2005, 15:26
Ik zou zeggen: spaar alsnog voor een betere gitaar. Dat betekent niet dat je niet meer op je trouwe Squier kunt blijven spelen (ik betwijfel alleen of je dat dan nog wilt).

en hoezo, geen te weinig geld? Ik ben net 17, heb geen bijbaantje ofzo en ik ga binnenkort vrolijk een gitaar van 700 of 800 euro kopen :cool:

PBA?wat?

Doylemark
31 oktober 2005, 15:30
Bedankt, hier heb ik tenminste wat aan en dit is tenminste wat ik wilde weten. Ten eerste artelijk bedankt! Het is inderdaad de bedoeling om de stemmechanieken en eventueel de pickups te vervangen. Daar ging het mij in eerste instantie om. Ook handig van je om erbij te zetten wat er dan met de neck van de gitaar gebeurd. En natuurlijk doe ik het ook voor de fun natuurlijk... een beetje gitarist moet z'n gitaar van binnen ook perfect kennen :).
Nogmaals heel erg bedankt

Mark