PDA

View Full Version : Epiphone Sheraton upgraden



ReinoutV
30 oktober 2005, 17:50
Hey daar

Ik ben van plan om mijn (nu nog) standaard Epiphone Sheraton te upgraden: nieuwe elementen en een bigsby. Op de site van Bigsby zelf heb ik al gezien dat ik de B7 moet hebben, voor zo'n 140 - 150 euro moet dat te doen zijn. Maar welke elementen kan ik er het beste in proppen? Ik hoef niet woest veel output te hebben, ik speel verder altijd met single-coils (Tele en Blade R4) op een Guytron GT-100 met een Bogner 2x12". Zijn de burstbuckers van Gibson wat, of kan ik beter de '57 hebben, of liever iets van Seymour Duncan of Dimarzio? Iemand tips?

robert-gitarist
30 oktober 2005, 18:04
Kheb 1 keer op een Epiphone Sheraton gespeelt en die had Gibson P90's erin zitten..Heel erg mooi vol geluid..echt super gaaf geluid!!

Das Schaap
30 oktober 2005, 19:38
Ik ben zelf nog steeds gek op het geluid van mn SH-2 Jazz van SD, maar het kan zijn dat je em te modderig vindt, ik moet zelf ook echt wel de bas op versterkers enzo heel erg terugdraaien.

BassAgent
30 oktober 2005, 19:45
Kheb 1 keer op een Epiphone Sheraton gespeelt en die had Gibson P90's erin zitten..Heel erg mooi vol geluid..echt super gaaf geluid!!
Die passen niet in een gewone hb-configuratie. Dan moet je gaan frezen en ik denk niet dat de topicstarter dat graag wil doen.

De Gibson '57 hb's zijn inderdaad erg mooi.

goeroezeboe
30 oktober 2005, 20:02
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

Orpheo
30 oktober 2005, 20:06
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

ja, goeie keus.

de p90 past sowieso niet. hij is vooral smaller, en langer dan de normale hum. dan kan je frezen wat je wilt, hij past niet; is blijft een gat zichtbaar.

Random_hero
30 oktober 2005, 20:09
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

Idd gewoon gaan voor ene p90 in HB formaat.

BassAgent
30 oktober 2005, 20:13
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

Idd gewoon gaan voor ene p90 in HB formaat.
Dus de P100.

Tupelo
30 oktober 2005, 21:02
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

Idd gewoon gaan voor ene p90 in HB formaat.
Dus de P100.

Dat is net andersom toch... P100 is een humbucker in P90 formaat. Wat je wel nog kunt proberen behalve die SD Phat Cat zijn Gibson P94's dat zijn ook P90's in humbucker formaat. Ben zelf erg into P90's, Phat Cat & P94 zelf nooit gehoord maar toen ik ze een tijdje geleden op mijn Gibson the Paul wilde leggen werd me dat door veel mensen afgeraden. Zou toch niet helemaal hetzelfde klinken als P90's. :-?

vulvasonic
30 oktober 2005, 21:07
De P100 is welliswaar een humbucker in de technische zin des woords, maar is gemaakt om te klinken (en er uit te zien) als een gewone P90. M.a.w., de P100 is identiek aan de P90, behalve dan dat de P100 stiller is.

Orpheo
30 oktober 2005, 23:02
Ik zou ook de p90 klank willen krijgen met mijn sheraton. Maar ik heb ook niet echt zin om te beginnen te frezen, op de seymour duncan site zag ik wel de sph90 phat cat (http://www.seymourduncan.com/products/specializeddescr.shtml#phatcat), volgens de omschrijving de typische p90 klank in humbucker formaat. Is dat misschien een goede keuze?

Idd gewoon gaan voor ene p90 in HB formaat.
Dus de P100.

Dat is net andersom toch... P100 is een humbucker in P90 formaat. Wat je wel nog kunt proberen behalve die SD Phat Cat zijn Gibson P94's dat zijn ook P90's in humbucker formaat. Ben zelf erg into P90's, Phat Cat & P94 zelf nooit gehoord maar toen ik ze een tijdje geleden op mijn Gibson the Paul wilde leggen werd me dat door veel mensen afgeraden. Zou toch niet helemaal hetzelfde klinken als P90's. :-?

klopt. die p90's hebben gewoon een unieke shape (van een elec. magn. veld) en de phat cat achtige pups zijn toch niet tzelfde. simpel.

wat wel zo is, dimarzio heeft eric johnson sig pups. wellicht zijn die iets voor je? lees maar op de dim. site, bij vintage output humbuckers.

ReinoutV
30 oktober 2005, 23:18
Bedankt voor alle reacties. Ik ga inderdaad niet in mn gitaar lopen zagen en wil wel echte humbuckers hebben, geen P90 achtige gevallen. Op gitaarmarkt heb ik al wel de Antiquity pickups van SD zien staan, maar die zijn nog redelijk aan de prijs, de helft van wat het me die gitaar gekost heeft. Ik denk niet dat deze het waard is. Heeft iemand de '57 van Gibson wel eens geprobeerd?

Negative K3 fan
30 oktober 2005, 23:25
ik kan me wel voorstellen dat p90s in humbucker formaat anders klinken dan conventionele p90s, maar niet in een manier dat het dan opeens kutelementen worden...

maarja ik heb nog nooit zon ding in het echt gezien, en ook niet gespeeld dus het zal wel zo zijn :-?

Tupelo
31 oktober 2005, 01:45
Vond het destijds even te duur om zomaar uit te proberen, in ieder geval een beetje ontmoedigd. :)