PDA

View Full Version : Jekyll and Hyde



Fumi SG
30 oktober 2005, 16:41
Hoi,

Ik kreeg vandaag in een keer zin in een nieuw pedaal, zou het door de aankomende slotweek op school komen? :???: Maar goed, ik heb een hekel aan effecten (chorus, flanger en dat soort meuk) dus het wordt weer een od/dist. pedaal. Maar nou ik wat verder ben met gitaarspelen wil ook eens iets anders dan Boss of Digitech, iets 'aparters'...

Ik was even aan het rondkijken en ik kwam de Visual Sound Jekyll and Hyde tegen. Dit lijkt mij echt een mooi ding. Uiteraard meteen de search gebruikt maar ik kwam vrijwel iedere keer dezelfde antwoorden tegen. O.a. van Marc_Odijk, nou ben ik nieuwsgierig... heb jij dat pedaal nog steeds, en nog steeds tevreden??

Ik heb op het moment nog geen buizenamp, in de oefenruimte staan zowel een Randall RG/75 als een Fender Princeton Chorus. Beiden transistor, hoe zal dat klinken?? Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat ie thuis lekker klinkt, thuis heb ik een klein Marshall MG'tje staan. M'n zelfbouw pedaal klinkt daar trouwens heel lekker over! :)

Nou, heeft er iemand ervaring met dit pedaal?? Zou leuk zijn als Marc_Odijk ook nog even antwoorde! :)

Jerre
30 oktober 2005, 17:55
Ik heb er geen ervaring mee, kvond deze pedaal in soundsampletjes niet zo lekker klinken, ik hoop jij wel.

Kijk hier misschien eens voor meningen :
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Visual_Sound/JH1_Jekyll___Hyde_Ultimate_Overdrive-1.html
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Visual_Sound/Jekyl___Hyde_Ultimate_Overdrive_Red-1.html

Fumi SG
30 oktober 2005, 17:59
ik vond hem juist wel aardig klinken (hebben we het over dezelfde samples, van hun eigen site?). Ik heb die reviews op harmony-central al wel gelezen maar die neem ik altijd met een korreltje zout. Het is (bijna) altijd of een 10 of een 1... alhoewel er bij dit pedaal wel aardige reviews staan hoor, lekker uitgebreid. :)

Jerre
30 oktober 2005, 18:02
Yup we hebben het over dezelfde samples :razz:
Ik heb het liever iets vettiger, wat vuiler ...

Mike McCready
30 oktober 2005, 18:29
Ik heb hem gisteren uitgeprobeerd maar hij viel af. Hij geeft een kleine stilte als je van kanaal switcht en als je het effect inschakelt (kan een productiefoutje zijn geweest). Het meest vervelende vond ik wel dat het volume heel erg verandert als je de hoeveelheid gain of bas wijzigt.
Van de pedalen die ik heb uitgeprobeerd deed alleen de Carl Martin Plexitone het zoals het zou moeten. De J&H vond ik qua klank wel goed, maar daar bleef het dus bij...

robert-gitarist
30 oktober 2005, 18:32
Ik heb hem gisteren uitgeprobeerd maar hij viel af. Hij geeft een kleine stilte als je van kanaal switcht en als je het effect inschakelt (kan een productiefoutje zijn geweest). Het meest vervelende vond ik wel dat het volume heel erg verandert als je de hoeveelheid gain of bas wijzigt.
Van de pedalen die ik heb uitgeprobeerd deed alleen de Carl Martin Plexitone het zoals het zou moeten. De J&H vond ik qua klank wel goed, maar daar bleef het dus bij...

Welke pedalen had je nog meer test dan?

Mike McCready
30 oktober 2005, 18:35
Ik heb hem gisteren uitgeprobeerd maar hij viel af. Hij geeft een kleine stilte als je van kanaal switcht en als je het effect inschakelt (kan een productiefoutje zijn geweest). Het meest vervelende vond ik wel dat het volume heel erg verandert als je de hoeveelheid gain of bas wijzigt.
Van de pedalen die ik heb uitgeprobeerd deed alleen de Carl Martin Plexitone het zoals het zou moeten. De J&H vond ik qua klank wel goed, maar daar bleef het dus bij...

Welke pedalen had je nog meer test dan?

- De Carl Martin Plexitone dus (die heb ik gekocht)
- MXR Double Shot
- Visual Sound Jekyll & Hyde
- Vox Cooltron Bulldog

Fumi SG
30 oktober 2005, 18:42
hmz... Die CM en de Vox zijn me eigenlijk net iets te duur. Kun je misschien die 'kleine stilte' iets beter uitleggen, en hoelang die duurde?? Ik heb net die MXR even bekeken, ziet er wel leuk uit maar iets zegt me toch dat ik voor die J&H moet gaan! :razz:

De klank was goed, daar bleef het bij... wat is nog meer van belang volgens jou dan?? :)

Waarom viel de MXR eigenlijk af??

robert-gitarist
30 oktober 2005, 18:55
Ja die MXR en die Vox hoe waren die veder?

Mike McCready
30 oktober 2005, 19:21
De Vox vond ik heel erg blikkerig klinken (luister de samples op de site maar eens, dan weet je meteen wat ik bedoel). Wel handig apparaat (makkelijk te bedienen en een voicing knop om je 2e kanaal te kleuren en de buis die blauw opkicht is erg mooi).
Door het geluid viel deze eigenlijk meteen af.

De MXR was qua klank erg goed. Ik heb tot nu toe vaak met de MXR Dime Distortion gespeeld en de Double Shot is eigenlijk gewoon 2x dit pedaal. Al had ik wel het idee dat het ene kanaal net iets minder ver ging (iets meer het crunch-kanaal van het pedaal) alhoewel op het pedaal zelf geen onderscheid was gemaakt tussen beide kanalen. De MXR had erg veel last van volumeverhoging als ik de bas verder opendraaide.

Bij beide pedalen ook weer een stilte (je hoort gewoon echt 0,1 seconde niets voordat ie naar het andere kanaal springt).
Ik had even rondgebeld vantevoren naar Feedback (daar hadden ze de meeste) en in zowel Rotterdam als in Utrecht hadden ze ze allemaal op voorraad en heb ik ze dus uit kunnen proberen.

Voor nog meer pedalen moet je even in de thread kijken die ik een tijdje geleden heb gepost 2-kanaals distortionpedalen. Staat ergens op pagina 1 aangezien ik er gisteren nog wat in heb gepost.[/i]

Ibanez
30 oktober 2005, 22:07
Ik heb zelf een Jeckyll & Hyde maar bij mijn pedaal is er absoluut geen sprake van 0,1 seconde voordat hij inschakelt. Dan zal dan wel een productiefout zijn. Voor mij is dit echt een ideaal pedaal omdat ik veel lichte overdrive gebruik in de band en dit overdrive kanaal is erg lekker (kopie van ts9) en tegelijk thuis ook echt wat zwaarder werk wil spelen waarvoor hij ook erg goed is. Je moet eens op de site wat preset instellingen uitprinten meenemen en dan testen dan kan je echt horen wat voor verschillende geluiden je eruit kan halen.

Fumi SG
31 oktober 2005, 20:02
verder niemand hier ervaring mee? :)

Ik heb nog een beetje rondgekeken en ik las vooral dat dit pedaal veelzijdig is, hoe denken jullie daarover?? En misschien wel het belangrijkst, klinkt ie een beetje 'echt'... dus doet ie echt iets met je sound en laat ie alles wat speelt goed doorkomen?? (beetje vaag uit te leggen)

Jah, I know. Ik moet hem binnenkort een keer gaan testen, ga ik ook zeker doen! :wink:

stratokai
31 oktober 2005, 20:36
verder niemand hier ervaring mee? :)

Ik heb nog een beetje rondgekeken en ik las vooral dat dit pedaal veelzijdig is, hoe denken jullie daarover?? En misschien wel het belangrijkst, klinkt ie een beetje 'echt'... dus doet ie echt iets met je sound en laat ie alles wat speelt goed doorkomen?? (beetje vaag uit te leggen)

Jah, I know. Ik moet hem binnenkort een keer gaan testen, ga ik ook zeker doen! :wink:

Qua prijs/kwaliteit kan het volgens mij niet veel beter. Heb hem zelf niet, maar wel een keer uitgeprobeert en op de pedalendag gehoort (Marc_Odijk). Heel veelzijdig omdat:

kanaal 1: overdrive
kabaal 2: meer voor distortion
Maar ook samen te gebruiken en ik denk ook wel in 1 keer uit te trappen, omdat de switches dicht bij elkaar staan.

Je moet geloof ik wel de rode (nieuwere) versie hebben. Dus niet ingaan op het achterhaalde aanbod van een bepaalde muziekwinkel die op marktplaats heel leuk de oude versie probeert te verkopen (met een hele slechte foto)

Fumi SG
31 oktober 2005, 21:00
nee, ik wil hem dan toch nieuw halen dus dan heb ik sowieso de rode versie.

bat
31 oktober 2005, 21:56
De tijd dat ik nog de importeur moest bellen, die er speciaal voor mij eentje naar een muziekwinkel heeft gestuurd (overigens wel meteen ook mijn kennismaking met mijn favoriete gitaarknutselaar). Tegenwoordig zijn ze heel wat beter verkrijgbaar.

Ik heb dus nog een oude grijze. Daar ben ik nog steeds erg over in mijn nopjes. De vertraging bij het schakelen heb ik niet, het is kick en klaar.

Als de rode echt beter is dan de grijze, dan is het een pedaal waar je veel plezier van kunt hebben.

Qua geluiden: het gaat van een hele fijne lichte overdrive naar behoorlijk heftige distortion, al is dat laatste niet echt waar dit pedaal voor geschikt is.

Gewoon proberen, zoals met elk pedaal dat je wilt kopen.

marc_o
1 november 2005, 11:18
Ik herken de stiltes bij het schakelen ook helemaal niet en ik ben heel erg tevreden over de J&H, en denk dat ie de slag met de Fulltones en andere zgn toppedalen glansrijk kan doorstaan.....althans, dat is mijn mening. Goed als lichte boost op kanaaltje 1 met of zonder extra laag, een flinke distortion op kanaaltje 2, hier wel even de gebruiksaanwijzing lezen wanneer je de blunt/sharp knop gaat gebruiken en ook te gek als combi, wanneer de de beide gains tot de helft of iets daarboven benut heb je een goide dikke leadtoon, maar proberen, proberen en proberen is het beste advies. Het is niet een pedaal wat je in 2 minuten snapt, dus neem je tijd en gebruik een bhuizenversterker met een klein randje, dan zal ie je verbazen. Je had naar de pedalendag moeten komen.....