PDA

View Full Version : vraag over gebruik Vox AD30VT



ajverbeek
30 oktober 2005, 15:22
Gisteren mijn Vox AD30VT in gebruik genomen. Het manual stelt dat in presetmode (waar je de typen amps kunt kiezen) ook de effecten 'automatisch worden geselecteerd'.

Echter: als ik in presetmode een amp selecteer, en de bypass niet activeer (bypass lampje brandt dus niet) hoor ik gewoon het laatste effect dat ik zelf heb gekozen. Klopt dit? Of hoort het zo te zijn dat bij een bepaald type amp ook automatisch een effect gebruikt? Kortom: werkt mijn Vox correct!?

Dank voor het meedenken!

BlackSun
30 oktober 2005, 15:42
Ik heb geen verstand van de amp, maar bedoelen ze met Preset mode niet de presets die JE ZELF hebt gemaakt?

Het lijkt mij iig het meest logische.

ajverbeek
30 oktober 2005, 16:06
Nee, de VOX ADxxVT serie zijn modeling-amps. Onder presets zijn de programma's opgeslagen die de verschillende amps simuleren. Eigen programma's kunnen ook worden opgeslagen, maar op een andere manier. Igg bedankt voor je reactie!

Jax
30 oktober 2005, 16:11
Als je het effect bypassed zou dat moeten betekenen dat het effect gewoon wordt overgeslagen. Je zou dus nu de versterker moeten horen zonder enig effect.

BlackSun
30 oktober 2005, 18:05
Nee, de VOX ADxxVT serie zijn modeling-amps. Onder presets zijn de programma's opgeslagen die de verschillende amps simuleren. Eigen programma's kunnen ook worden opgeslagen, maar op een andere manier. Igg bedankt voor je reactie!

Ja ik wist dat het modeling amps waren :)

Hmm, als niet de user-presets bedoeld worden dan is het idd wel raar.
Ben je er zeker van dat je niet alleen de verschillende amp models aan het selecteren bent, ipv 'gehele programma's' ?

Ik denk dat iemand die de amp zelf heeft je beter kan helpen.
Een software-fout zou het dan moeten zijn als het idnerdaad niet klopt, en dat lijkt me toch een beetje sterk....

Satriani
30 oktober 2005, 19:13
Echter: als ik in presetmode een amp selecteer, en de bypass niet activeer (bypass lampje brandt dus niet) hoor ik gewoon het laatste effect dat ik zelf heb gekozen. Klopt dit? Of hoort het zo te zijn dat bij een bepaald type amp ook automatisch een effect gebruikt? Kortom: werkt mijn Vox correct!?

In de preset mode selecteert de amp automatisch effecten bij een amp model. bij elk ampmodel zijn die effecten weer anders.

Als je in de preset mode aan effecten gaat draaien dan verandert tie gewoon naar waar je het knopje draait.

Voorbeeldje: zet je amp aan in de preset mode op het amp-model ac15 dan moet je een wah effect krijgen. Er vanuitgaande dat alle presets op alle vox ad30vt's hetzelfde zijn. Zal wel he :wink:

Krijg je geen wah effect dan is er iets mis en moet je terug naar de shop.

ajverbeek
31 oktober 2005, 07:56
KLopt! Ik heb het nu - eindelijk :( - door. Inderdaad zijn er aan vrijwel iedere amp in preset effecten toegevoegd. Is duidelijk. Bedankt voor de uitleg. Goeie versterker trouwens.