PDA

View Full Version : Marble Clubreverb?



Jeanken
30 oktober 2005, 14:38
Iemand ervaring met de Marble Clubreverb of Marblein het algemeen?
Het schijnen handgebouwde amps uit Nederland te zijn, maar ze lijken me wel héél bij prijs daarvoor (wat eigenlijk positief zou moeten zijn), er staat eentje op 2dehands en ik wil hem wel eens gaan testen anders, het is wel erg ver voor me, dus als hier veel slechte ervaringen zitten of sterke afraders..
Hoe zit het met de clean, en hoe ver blijft hij clean?

ieme
30 oktober 2005, 14:47
ze zijn idd nederlands fabrikaat en handgemaakt

http://www.marble-amps.com/

Marble Amplifiers by FnS Tubetech

Marble Amplifiers are built by a small company: FnS Tubetech. We strive for Harmonic Perfection by Tradition™. We feel that the Soul of Tubes is captured best by working in the tradition of the great amplifier designs of the days gone by.

We respect their legacy due to a long tradition of repairing and customising almost any kind of amplifier, with special emphasis on American amps from the 50's and 60's. In addition, we can add to their designs by careful consideration of players' demands, a craft that many amplifier brands seem to have lost. In the span of 5 years, we have developed 4 different series of Amps, catering for the needs and tastes of serious and professional musicians alike.

We have combined the craft and workmanship of our workforce to the best of our ability to provide you with the finest hand-built amps for the True Player™ at a competitive price, and with good looks to match. Do not hesitate to get in touch with us or our dealers. Let your ears feast on the Soul of Tubes.

Company Activities

FnS Tubetech is a company with several activities:

Marble Amplifier building. This task takes up most of our time and keeps three people busy.
Transformer building. We have learned the craft of transformer building from the best in the trade. With 20 years of experience we can build our own transformers and any vintage design.
Repair and Customising.
Sale of tubes, transformers and amp hardware.

guitartub
30 oktober 2005, 15:10
Marble is vooral geliefd bij jazzgitaristen voor zijn cleane sound, de bekendste bepeler is Jesse van Ruler.

Daniël_san
30 oktober 2005, 15:54
Marble is vooral geliefd bij jazzgitaristen voor zijn cleane sound, de bekendste bepeler is Jesse van Ruller.

Sorry moest effe :oops: :-D

guitartub
30 oktober 2005, 16:00
Marble is vooral geliefd bij jazzgitaristen voor zijn cleane sound, de bekendste bepeler is Jesse van Ruller.

Sorry moest effe :oops: :-D

No problem,
Ik onthoud op mijn leeftijd helaas niet alles meer.

(AAAAAAAH..... Alzheimer :oops: )

Jeanken
30 oktober 2005, 17:00
Ik zoek eigenlijk vooral een deftige cleane sound, iets Fender achtigs, deze deed me qua uiterlijkk er wel aan denken en daarom wou ik wat meer info.
Probleem is dat hij nabij Breda staat en ik bij Brussel woon, redelijke afstand om te doen als je niet zeker weet hoe die amp gaat uitdraaien..
Niemand een soundsampeltje ergens? Of een song waar van Ruller hem gebruikt?

guitartub
30 oktober 2005, 17:13
Ik zoek eigenlijk vooral een deftige cleane sound, iets Fender achtigs, deze deed me qua uiterlijkk er wel aan denken en daarom wou ik wat meer info.


Ik zou het zelfs ongezien doen, voor wat je zoekt is deze TOP!!

Suc6,
Bert.

Daniël_san
30 oktober 2005, 17:14
http://www.gitaarnet.nl/audio/gitaarvan/jessevanruller.mp3

Hier speelt ie volgens mij over een marble...

renier
31 oktober 2005, 10:53
http://www.gitaarnet.nl/audio/gitaarvan/jessevanruller.mp3

Hier speelt ie volgens mij over een marble...

godallejezus, wat wordt ik me een partij sjagerijnig van dat nummer.

blech...

Jazz: ik zal er wel gewoon te stom voor zijn..

Jeanken
31 oktober 2005, 12:38
Bedankt, het is niet meteen om jazz op te gaan spelen (al experimenteert iedereen wel eens met allerlei stijlen) maar waarschijnlijk ga ik hem volgend weekend oppikken, het is wel een ongelofelijk eind rijden dus ik hoop dat de verkoper me tegemoet wil komen voor een stukje..
Tsjah, we zien wel.
Ik hou jullie op de hoogte!

EDIT: Fuck, krijg ik net antwoord van iemand vrij dichtbij dat hij zijn '79 Twin Reverb (jaja, hoort hier niet thuis maar in vintage amps..) wegdoet aan een goeie prijs, ik weet wat de Twin kan, maar die handgebouwde spreekt me wel erg aan, het is ook eens wat anders, maar nu kunnen kiezen..
De Marble kan zowel A als AB geschakeld worden en is wat lager Wattage, waarschijnlijk ook op zijn staart te trappen op zich wat je bij een Twin Reverb niet moet proberen, andere kant, veel betere clean dan een Twin bestaat wel niet, zeker in deze prijsklasse (+-800EUR), wat te doen wat te doen??
Had de situatie nu omgekeerd geweest kon ik die Marble eerst hier testen en als hij niet beviel de afstand doen voor die Twin maar om nu zo'n afstand te gaan doen om misschien tot besluit te komen dat ik de Twin beter vind..

stratokai
31 oktober 2005, 18:18
Marble is vooral geliefd bij jazzgitaristen voor zijn cleane sound, de bekendste bepeler is Jesse van Ruler.
Jan Akkerman is ook wel bekend.


Tegenwoordig wordt voor de clubreverb 1500 euro gevraagd (is misschien wel nieuwe versie: dat zou je moeten uitzoeken).

De clubreverb heb ik even uitgeprobeert en het geluid is clean en hard. Niet warm. Maar het is Fender-achtig, want kopiën, dus wel wat je zoekt.

Gewoon 1 kanaal. Ik vond het toen geen 1500 euro waard, maar ze blijven toch ook mijn aandacht trekken. Mooi gemaakt en ze zien er goed uit. Maar of het wat voor je is... Moet je toch echt zelf beluisteren.

Succes