PDA

View Full Version : Dikke vieze phaser



Fuhgawz
30 oktober 2005, 13:57
De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar hele dikke vieze phaser voor vettige spacey sounds. Hij hoeft totaal niet subtiel, 'mooi' of funky te zijn, maar moet juist dik en ranzig klinken. Wat raden jullie mij aan?

robert-gitarist
30 oktober 2005, 14:01
Ibanez PM-7

Die is wel erg vet..heeft apparte dingen enzo...
En anders uhmm een Boss PH?

Fuhgawz
30 oktober 2005, 14:04
Neh, die Boss klinkt mij te dun. Die PM-7 lijkt me trouwens meer een soort 'freak' pedaal. Hoewel ik daar normaal een grote voorstander van ben, ben ik nu toch echt op zoek naar zo'n ranzig oud geluid. Kan die Ibanez dat aan? Andere suggesties zijn ook van harte welkom!

Debaser
30 oktober 2005, 14:06
scoor een ouwe russische EHX.
die heb ik ook, mooi rond geluid.

of naders een MoogerFooger 12 stagephaser
maar die is ietsje duurder...

robert-gitarist
30 oktober 2005, 14:10
Nja inderdaad die Boss is beetje dun..klopt!

Die Ibanez moet je van houden...apparte dingen kun je daar mee doen enzo..

Damage Inc.
30 oktober 2005, 14:10
MXR EVH Phaser?
Ik weet niet hoe het geluid is maar hij ziet er erg veelbelovend uit met die tekst en al:

http://www.jimdunlop.com/images/spalsh/featured_prods_evh_02.jpg
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/evh/index.html

Ik ben niet zo'n voorstander van signature apparatuur, meer voor origineelheid, maar misschien is het iets voor jou...

Of een "gewone" MXR Phaser?
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/m101.html

Of meer variabelere versie, misschien beter:
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/m107.html

- Damage Inc.

robert-gitarist
30 oktober 2005, 14:14
Evh Phaser is niet wat hij zoekt..
Hij is ook niet veelzijdig..tis gewoon een phase90 in een andere behuizing...

Damage Inc.
30 oktober 2005, 14:17
Evh Phaser is niet wat hij zoekt..
Hij is ook niet veelzijdig..tis gewoon een phase90 in een andere behuizing...

Ja, en die 3de misschien?
Die kun je nog in diepte instellen dacht ik.
Of als het echt veel nastier moet, een bass phaser :???: ?

- Damage Inc.

robert-gitarist
30 oktober 2005, 14:22
Evh Phaser is niet wat hij zoekt..
Hij is ook niet veelzijdig..tis gewoon een phase90 in een andere behuizing...

Ja, en die 3de misschien?
Die kun je nog in diepte instellen dacht ik.
Of als het echt veel nastier moet, een bass phaser :???: ?

- Damage Inc.

was laatst in enschede en iemand probeerde die phase 100 uit..en vond hem erg tegenvallen...zeker voor dat geld...uiteindelijk heeft ie de phase90 genomen en dat hij die beter vond klinken.
maar goed ik weet iet hoe die is want heb die 100 nooit geprobeerd dus...
ik zou zeggen ga na een fatsoenlijke winkel toe en ga een hele rits van die phasers uitproberen en pak de beste eruit... we kunnen alles hier wel gaan voorschotelen maar uiteindelijk moet je toch zelf beslissen welke je neemt want smaken verschillen gewoon...de een vind de 90 super de ander vind de pm7 vet de ander......gebed zonder einde..

Fuhgawz
30 oktober 2005, 15:09
Bedankt voor de reacties mensen!
@ Debaser, Is er verschil tussen de oude EHX en de nieuwe? De Moog is me overigens te duur.
@ Damage Inc. Die MXR Phase 90 lijkt op die soundsamples meer op het dikke geluid dat ik zoek dan de Phase 100, maar goed die samples zeggen natuurlijk ook niet alles. Heb jij zelf ervaring met bass phasers? Iemand anders hier?
@ Robert, je hebt gelijk dat ik naar een winkel kan gaan en alle phasers gaan testen. Toch vraag ik het eerst hier. Ten eerste kan ik daarmee flink wat tijd (die ik overigens erg weinig heb) besparen tijdens het testen, ten tweede raden jullie mij misschien wel dingen aan die ik anders over het hoofd zou zien en ten derde, als het overgrote deel hier een bepaalde phaser aanwijst hoef ik niet eens naar de winkel maar kan ik meteen via Marktplaats bestellen.
Andere reacties zijn nog steeds van harte welkom! :D

dunnoaname
30 oktober 2005, 19:43
OOOOOOOOOOOh :o net de samples van de moog op de site beluisterd. dat ding heeft zoveel depth dat ik bang zou zijn erin te vallen :o lol :)

phx
30 oktober 2005, 20:14
euhm.. een vette phaser.... euhm..... het is oranje en het is.....

phx
30 oktober 2005, 20:16
MXR phase 100

luister naar de intro van het nr Dimmer:

http://www.afraid-of-sunlight.com/Media/Mp3/Dimmer_full.mp3




punt (en vet)

vinni
30 oktober 2005, 21:09
Vet, vies en goor?

Electro Harmonix Small Stone.....
En niet zo duur!

Vinni

Mitch
30 oktober 2005, 23:16
Juist. Op Pedalendag 2 was dat toch wel de conclusie van de phaser-shootout. Er zijn een hoop goeie phasers, maar de MXR Ph90 blijft het icoon van subtiele phase, de SMall Stone is het icoon van dikke knauwende phase. Prima klank en heel diep.

Fuhgawz
31 oktober 2005, 11:06
Hartelijk dank voor de reacties mensen! :D
Small Stone dus. En zijn er nog belangrijke verschillen tussen de verschillende versies? Zo heb ik trouwens ook berichten gelezen over volumedrops. Heeft iemand daar nog iets meer over te vertellen?
EDIT: leuk nummer, phx! :wink:

Debaser
31 oktober 2005, 13:31
Er is wel wat verschil in geluid, van de Small Stone

ik heb de USA en een Ouwe groene Rus.

hoe de zwarte rus klinkt, weet ik niet.
je zou ze even moeten testen.

Damage Inc.
31 oktober 2005, 22:13
@ Damage Inc. Heb jij zelf ervaring met bass phasers? Iemand anders hier?

Nee ik gebruik eigenlijk helemaal geen phaser, niet uit princiepe ofzo maar ik heb het nooit echt nodig gehad.
Maar volgens mij heeft Jason Newsted een phaser pedaal in of bovenop z'n rack staan, en ik zag zo'n oranje stompbox, ik denk van MXR aan het vage logo toch wel te zien:
http://wulcano.republika.pl/newsted.jpg

Maar de reden dat ik over een bass-phaser begin:
Ik heb een wah-pedaal en daar zit een schakelaar voor de frequentie ofzo op.
Een is standard en een is lo die is ook meer voor bas gemaakt, en als ik 'm op lo zet dan klinkt ie zo diep en zo intens, dus ik dacht misschien krijg je hetzelfde effect als je een bass-phaser neemt en dan krijg je misschien jou dikke vieze phaser :) .

GreetingZ
- Damage Inc.