PDA

View Full Version : mesa boogie



majortomtogroundcontrol
30 oktober 2005, 12:41
hallo,

ik heb een mesa boogie studio .22+ (dat is een 1*12 combo) dit model is (jammer genoeg) zonder eq. hij heeft ook een lead en rhythm kanaal.

dat is het probleem. als ik overschakel van lead naar rhythm is het verschil in volume abnormaal groot. (lead is luid en rhythm is heel erg stil).
het is pas als ik men master volume volledig open zet en men lead master tussen 0 en 1 zet dat de volumes een beetje mooi uitkomen, maar toch is het nog niet zoals ik wil. kan het dat er een defect is aan mijn versterker of is dit altijd zo?

groeten, tom

Nocki
30 oktober 2005, 14:49
je hebt geen volume voor clean en een volume voor overdrive begrijp ik? dan heb je ook geen 22+ maar een 22.

tenzij je die wel hebt dan is er iets mis met je amp. heb je een plaatje ervan waarop de teksten van de knoppen te lezen zijn?

op de 22. is het volume echt niet lekker in te stellen...

Nocki

majortomtogroundcontrol
30 oktober 2005, 15:11
het is wel degelijk een .22+ (het staat er zo toch op! er is geen eq op) ik kan jammer genoeg geen foto sturen... maar zelfs als je de presets uit de handleiding instelt is het nog steeds niet goed. het clean kanaal is inderdaad veel te stil in verhouding met het "overdrive" kanaal.

knoppen: volume- master- lead master- bas- middle- treble- reverb- prescence

tom

Nocki
30 oktober 2005, 15:35
dan is er idd wat mis!
rotzooi eens wat bet de preamp buisjes...
Nocki

AART
30 oktober 2005, 19:29
volume is gain, lead master is voor lead kanaal(stel je hem mee af ivt clean) en met mater stel je het overall volume in.

als ie dan nog niet goed in te stellen is is er wat mis