PDA

View Full Version : Fender hotrod deville 4x10 inch



arny
30 oktober 2005, 02:23
Mijn clean kanaal begint op een volume van 2 a 3 al te oversturen.?
Wat kan dit zijn, zijn mijn eindbuizen of voorversterker buizen kapot of niet goed meer. Het clean kanaal moet toch bij dit volume gewoon nog clean zijn.. De versterker is nog vrij nieuw en er is niet gek mee gedaan.

Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

zjanke
30 oktober 2005, 08:28
Wat is de rest van je setup? Welke gitaar, heb je nog effecten voor je amp hangen (ook al staan ze uit)?

Jerre
30 oktober 2005, 10:54
Op volume 2 - 3 dat is wel snel.
Bij 4 is wel een duidelijk randje en daarboven alleen maar meer.
Maar mijn pickups zijn ronduit shit dus als ik te hard aansla heb ik zowizo al een randje :-?

Maar op 2 is wel snel.
Misschien moet je de bias eens nakijken.
Standaard zou die op 60mV moeten staan, wat normaalgezien erg koud aanvoelt.
Ik heb de mijne op 70mV gezet en dat maakt een wereld van verschil, veel voller, levendiger, meer buizen-klank.
Als de jouwe al zo snel overdrived, mss staat hij dan te hoog ?

Handige link :
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/bias.html

arny
30 oktober 2005, 12:40
"Wat is de rest van je setup? Welke gitaar, heb je nog effecten voor je amp hangen (ook al staan ze uit)"

ik heb er geen effecten tussen. speel op een fender telecaster.

Tupelo
30 oktober 2005, 21:18
Weet niet in hoever een Blues Deville 4*10 met een Hotrot Deville 4*10 te vergelijken is maar met mijn telecaster over mijn Blues Deville 4*10 begin ik zo op 3 ook al een randje te merken hoor.

sjoerdbalk
10 februari 2006, 22:42
Weet niet in hoever een Blues Deville 4*10 met een Hotrot Deville 4*10 te vergelijken is maar met mijn telecaster over mijn Blues Deville 4*10 begin ik zo op 3 ook al een randje te merken hoor.

Jah, ik heb die ervaring ook. Telecaster over Hot rod (2x12"). Op stand drie/vier is dat echt snoei en snoei hard. Als je hem dan flink aanslaat gat hij al redelijk over zijn nek...
Maar t stoort me niet.

Jerre
11 februari 2006, 02:11
Dat is toch maar net waarom je een lampenbak koopt, niet ?

Als je er een wil die echt hard gaat zonder te oversturen moet je misschien naar een Fender Twin kijken ...