PDA

View Full Version : Stagg racks



EpiCenturiesAWAy
29 oktober 2005, 22:26
Hallo, vandaag ben ik inde gitaarwinkel geweest met als doel een flightcase en vanalle andere prullen te kopen. Der waren 2 soorten:
-Stagg
-SKB
De SKB was zeer goede kwaliteit zei de verkoopster en de stagg ook maar het was gewoon een namaak van de SKB. Nu ging ik met de intentie om een 2HE te kopen omdat ik toch maar 1 rack dingetje heb.
Maar het prijsverschil tussen de stagg 2HE en de 4HE is maar 4 euro :s
De SKB was 2de hands 100 euro, en de Stagg (4He) 86 euro. Welke kan ik nu het beste nemen ? De 2HE neem ik warschijnlijk niet omdat ik binnekort weer gas krijg op rack-apperatuur en dan heb ik nog veel plaats in m'n rack! b.t.w. gaat dat goed een Head op een 4He flightcase op een cab ?

danku!

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 10:03
BUMP!

Alain
30 oktober 2005, 10:08
als je een echt degelijke case wil, dan neem je een houten case.

SKB heb ik al zien kraken...

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 10:24
Ja maar ik ben niet echt professioneel, dus echt heel erg stevig moet niet hé. Twas eigenlijk maar voor te vragen of :
-Die stagg goed was ?
-Een head op een 4He flighcase op een cab te doen is ??

danku!

dml
30 oktober 2005, 17:27
*Spam-mode on*

Ik heb een Rocktron softcase te koop, ook 2 HE. Aan de voor- en achterzijde een ritsbare klep (met de tekst "Rocktron" aan binnen- en buitenkant) en nog een extra vak bovenop voor snoeren e.d.

*Spam-mode off* :-D

doncker
30 oktober 2005, 17:57
Die stagg is net hetzelfde als een skb. Zit buiten het naamkaarjte in mijn ogen geen verschil in.
Het beste is dat je je rack tussen je head en cab plaatst. Misschien een domme look maar zo krijgt de head vvia boveen nog verluchting.
Stabiel zal het normaal wel zijn.

lennartengel
30 oktober 2005, 18:48
Gebruikerservaring:

Ik heb zelf een 8he stagg case, zit 35 kilo apparatuur en dat is gewoon teveel... Het ding buigt onder het gewicht alle kanten op en ik zou er al helemaal geen head of speakerkast op durven zetten. Als je geen robuuste case nodig hebt red je het wel met een stagg, maar wil je gaan stapelen zou ik nog ff verder zoeken.

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 19:36
@ dml: kga toch voor de stagg denk ik, kheb ze namenlijk voor vrijdag nodig en ga toch ook liever voor de 4He. maar toch bedankt :)

Hm, ik kan natuurlijk ook nog altijd zoals iemand al had gezegd de flightcase en m'n head naast de cab zetten ? Beter idee i.v.m. evenwicht ?

AART
30 oktober 2005, 21:32
jep, zeker, vind ik ook mooier:

cab en daarnaast op de grond het rack en daarbovenop de top.

srv-man
30 oktober 2005, 21:44
Ik heb zowel een Stagg als een SKB case, de SKB is kwalitatief duidelijk beter, hoewel de Stagg best bruikbaar is.
Een head zou ik er maar niet bovenop zetten, hij zakt gegarandeerd in elkaar.

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 22:00
Is dat zo on-sterk ? :o
da's wel serieus kut!

srv-man
30 oktober 2005, 22:45
Het is niet zo dat de hele case in elkaar dondert, maar de bovenkant deukt gewoon in. Je belast het dan ook maar op een paar punten!
Het gebeurt bij mij al als ik er een losse preamp op leg (die toch ook wel een kilo of 8-9 weegt). Laat staan als je er een beetje top van 25 kg op knalt. Daar is dat spul gewoon niet voor gemaakt.

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 22:48
DUs het gaat nog wel met een marshall top om hem er gewoon op te laten rusten ? maar als het echt nodig is dan zet ik m'n rackje wel naast men halfstack ofzo!

srv-man
30 oktober 2005, 22:50
DUs het gaat nog wel met een marshall top om hem er gewoon op te laten rusten ?
Nee, dat zou ik maar niet doen. Koop toch gewoon een houten kist.

EpiCenturiesAWAy
30 oktober 2005, 22:53
Ja, maar die hebben ze niet in de gitaarwinkels hier! en kheb al een voorschot betaald :s

Alain
31 oktober 2005, 00:25
Ja, maar die hebben ze niet in de gitaarwinkels hier! en kheb al een voorschot betaald :s
Dan moet je niet naar gitaarwinkels gaan

Ik heb me 12 jaar geleden een houten case laten maken, heb er dan zo'n 125 € voor betaald, en daar zit nog geen schrammetje op. Laten vallen, op gevallen.... alles mee gebeurd, maar is onbreekbaar.

vester86
31 oktober 2005, 01:04
waarom betaal je in godesnaam een voorschot??? op een case??

EpiCenturiesAWAy
31 oktober 2005, 09:54
ja jongen, omdat ze nog niet binnen was hé.

Alain
31 oktober 2005, 11:23
wat eigenlijk normaal is. Want op zich is een "gitaarwinkel" ook niet echt de winkel om zoiets te gaan zoeken, maar moet je eigenlijk eerder in een PA-winkel gaan kijken.

Veel plezier met je aankoop!

EpiCenturiesAWAy
31 oktober 2005, 12:47
bedankt man ! :)

vester86
1 november 2005, 00:47
op een case die besteld moet worden, of een case die custom gemaakt word betaal ik graag een voorschot, maar niet voor een 4HE Stagg case...

EpiCenturiesAWAy
1 november 2005, 10:53
Ja man, ten eerste ben ik nieuw in het cases kopen! En ten 2de da's mijn zaak he! :wink:

vester86
3 november 2005, 00:52
jouw zaak,en gelukkig mijn geld niet ;-) t was geen aanval op jou,maar meer verbazing.

veel succes ermee

EpiCenturiesAWAy
3 november 2005, 15:22
M'n moeder is'm net gaan halen! Dus ik zal sewwens wel laten weten wat ik er van vind!

EpiCenturiesAWAy
3 november 2005, 18:22
Ok! hij ziet er mij toch stevig uit hoor :)
Met m'n head derop buigt hij een beetje maar da maakt niet uit, hij zakt niet ineen hoor! :)
Maar alleen, der zaten al 'vijsjes' (schroeven of whatever) in die muurvast zaten! Ik krijg ze echt niet los en da's ambetant want nu kan ik m'n GX niet in het midden steken waar ik h'm wou :s
foto's volges straks, batterijen van camera waren leeg :s