PDA

View Full Version : Modeling Gitaren



moretel
29 oktober 2005, 21:58
Is er met de nieuwe lijn modeling gitaren van line 6 het volgende te bereiken :
(evt. in combinatie met dergelijke versterkers)

Power chords met veel distortion die blijven doorklinken terwijl je met een cleane sound met chorus en delay e.d. op de hoge snaren speelt.
(Als voorbeeld a night like this van the Cure).

RS-Rik
29 oktober 2005, 22:37
Zo..


weten we dat ook

grayfink
29 oktober 2005, 23:13
Nee

Anders_Destium
30 oktober 2005, 00:06
He Moretel, leuk dat je er weer bent :)



Wat je je afvraagt zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn met de nieuwe lijn Gibson gitaren waarbij je elke snaar afzonderlijk kunt versterken en "aftappen". Het systeem is te vinden op www.gibson.com maar vraag me niet hoe het precies werkt :wink:

FruscianteFan
30 oktober 2005, 00:11
Volgens mij heb je voor zoiets meer aan een delay met 'hold' functie. Jammer genoeg kan ik met die op mijn Boss ME-50 maar maximaal 2 seconde opnemen.

fullorder
30 oktober 2005, 02:54
Ik hoor geen powerchords in "a night like this" en ook niet veel distortion. Ik hoor wel losse doorklinkende (lage) noten met een klein beetje distortion.

ik denk dat je the cure in (bijna) geen enkel nummer kunt betrappen op een powerchord.

moretel
30 oktober 2005, 13:27
In a night like this zitten van die lekker doorklinkende noten en als je ze speelt als powerchords is dat heerlijk , en daarbovenop cleane arpeggios's met open snaren.
Maar dat was de vraag niet, ik ben nu twee gitaarpartijen in 1 te stoppen en dat lukt best maar het zou leuk zijn als je mbv de moderne techniek twee sounds kan combineren. Een andere optie is een sampler maar dan krijg je weer allerlei timingsproblemen.

moretel
30 oktober 2005, 13:30
He Moretel, leuk dat je er weer bent :)



Wat je je afvraagt zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn met de nieuwe lijn Gibson gitaren waarbij je elke snaar afzonderlijk kunt versterken en "aftappen". Het systeem is te vinden op www.gibson.com maar vraag me niet hoe het precies werkt :wink:

Hoi Anders, nooit weggeweest hoor, maar niet zo actief.
Ik ga eens kijken naar dat systeem, zal wel een duur geheel worden, dus dat wordt wachten op een hoofdprijs :-)

Swan
30 oktober 2005, 13:36
n 2e gitarist is daarvoor nog t handigst..
(en leukst)

fred dons
31 oktober 2005, 07:48
je zou natuurlijk stereo kunnen gaan met een extra choruspedaaltje waarbij 1 van de signalen door een distortion gaat (of naar een vervormde versterke) en het andere signaal naar een cleane versterker gaat
als je met 1 versterker wil blijven werken dan zul je beide signalen weer bij elkaar moeten voegen

grayfink
31 oktober 2005, 18:13
Maar de bedoeling is dat de bovenste snaren wel distorted worden en de onderste niet, dus dan werkt die chorusoplossing ook niet. Toch?




(In mijn klassieke gitaarboek bedoelen ze met onderste snaren de bovenste snaren en andersom, dat bedoel ik dus niet)

lcvanderhelm
31 oktober 2005, 19:17
Het is wel mogelijk met een gitaarsynth en een hexafonisch element